Jump to content

Amortizoare


Florin M.
 Share

Postare recomandată

Cum? E ceva nou, sunt foarte curios ca nu am reusit - daca e asa te declar mare maestru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crede-ma pe cuvant am suspensie de vara si de iarna si o schimb singur in parcare ;)

07112008014.th.jpg Asta este de vara cu -30mm

picture021t.th.jpg Asta este de la stoc cu +20mm

picture022w.th.jpg Aici se vede plusul de 2cm inelul de sub flnsa.

Cand o sa cobor la subsol o sa iti fac o poza la ansamblu ca sa iti arat si suruburile de care vorbeam, stai linistit nu toate Passaturile au gaurelele de care vb, ala cu capace si nu sunt mare maestru :blah_: m-au invatat si pe mine altii. Hihihihihiihi :)

Modificat de Borisake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de raspunsuri. inca nu am avut timp sa ma ocup deoarece am fost plecat din buc, acum m-am intors insa am de lucrat la broasca, am de schimbat pivotii si momentan am niste complicatii cu fuzetele... dupa ce ma linistesc cu broasca, sper dupa paste sa ma pot ocupa si de passat.

o sa mai cer sfaturi atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ezita, sunt plin de sfaturii hihihihihihihihiih ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma care e procedura ca eu marturisesc sincer ca nu imi dau seama?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu care am crezut ca scap de presa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma care e procedura ca eu marturisesc sincer ca nu imi dau seama?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite pozele cu acele gauri in contra-aripa cu capacelele aferente si de regula vopsite in culoarea caroseriei:

picture026z.th.jpg partea stanga

picture035k.th.jpg partea dreapta

picture027m.th.jpg stanga, cu capacelul scos unde se observa piulita cu cheie de 13

picture037i.th.jpg

picture020w.th.jpg si o poza cu capul amortizorului unde se observa acele doua suruburi de sub capacele

picture019v.th.jpg picture039i.th.jpg picture038j.th.jpg

Modificat de Borisake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu prea am inteles unde sa caut capacelele si triunghiul imaginar. poate o poza mai de sus de ansamblu ar clarifica acest aspect. sau in cuvinte: este compartimentul motor si mai spre habitaclu este compartimentul cu bateria (care este situata central). intre ele exista un perete despartitor. Unde trebuie sa caut capacelele? in partea din dreapta langa baterie este un ansamblu format din ceva plastice unde vine filtrul de polen, iar instanga parca este altceva, nu am acum in minte ce....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am uitat si eu la mine la masina si este oarecum la fel pe stanga, insa pe dreapta dupurile de plastic sunt exact sub tevile de la aerul conditionat, cum fac sa ajung cu o cheie acolo?

iar pe stanga dopul care este situat chiar langa peretele despartitor al compartimentelor este sub o teava de la abs

poza pt partea dreapta, cu verde am marcat dopurile, iar cu rosu sunt 3 suruburi cu cheie de 17. ce se intampla daca desfac acele 3 suruburi? banuiesc ca ele fixeaza suportul de amortizor si bratele superioare, nu?

02042009001dr.jpg

pe stanga poza

02042009.jpg

in urmatoarea poza se vede mai bine pe partea stanga cum capacelul de plastic este exact sub teava de abs.

02042009002.jpg

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ce ai aratat tu in poza mai bine decat mine, deh eu nu stapanesc asa bine calculatorul. Deci cele indicate de tine sunt capacelele si sub ele sunt acele piulite. Bafta

PS. Da acelea 3 suruburi de 17 tin ansamblu cu amortizor si brate, dar daca ai treaba strict la amortizor nu are rost sa desfaci acolo, ci sub capacelele indicate si se trage usor de tevi ca sa le indepartezi si pe cele de la ABS si pe cele de la AC.

Modificat de Borisake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc. o sa incerc sa trag usor de tevile alea sa vad cum fac ca nu are rost sa stric ceva mai rau, ....sau mai bine sa desfac cele 3 suruburi de 17 care tin ansamblul? si apoi iese tot ansmblul jos inclusiv bratele superioare sau cum?

am incercat sa scot unul din capacelele departate de peretele ala despartitor 9ca m-am gandit ca am pozitie mai buna sa il scot). am bagat o surubelnita chiar 2, am incercat in fel si chip sa trag de el si nu a vrut sa iasa, parca ar fi lipit acolo de tabla masinii. este vreun sercret? mi-a frica sa nu rup capacelul de tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Hai omule fara frica nu se strca nimic, nici teava nu se rupe. Sunt destul de usor de miscat nu se strica ca la Dacia. Este suficient o surutbelnita ca sa scoti acel capacel. Hai fara frica. :))

Daca te apuci sa scoti acele 3 suruburi de 17 trebuie sa il scoti si pe cel de pe fuzeta ala lunguiet, dar muncesti de pomana. O sa vezi dupa ce usor este, dupa ce incerci...

Modificat de Borisake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tevile de la abs sa zicem ca este mai usor sa le deformez un pic cu o tubulara si sa ma strecor acolo, insa cum fac cu teava de la AC care este destul de groasa si este EXACT peste dopul ala deci nici macar un pic dezaxata ca sa zic ca trag un pic de ea ca sa strecor o tubulara pe acolo.

apoi sa zicem ca am reusit sa desfac totul, unde sa ma duc la o presa sa depresez arcul ca sa scot aMORTIZORUL, ce mai trebuie desfacut in momentul in care arcul este presat ca sa pot demonta amortizorul. (o poza ceva, sau macar o descriere, trebuiie o cheie ceva speciala, ca sa nu ma trezesc ca am scos ansamblul si nu am cheia care sa desfaca amortizorul de pe arc). multumesc inca odata, vreau sa stiu ce ma asteapta inainte de a incepe operatiunea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"unde sa ma duc la o presa sa depresez arcul ca sa scot aMORTIZORUL" pai la un service de pe langa tine, trebuie sa aibe prese mai mult ca sigur.

" ce mai trebuie desfacut in momentul in care arcul este presat ca sa pot demonta amortizorul" pai piulita amortizorului si nu este vreo cheie speciala, este una normala o combinata si iti mai trebuie o cheita de 6, parca. Cu ea ti de axul amortizorului cand desfaci piulita.

"vreau sa stiu ce ma asteapta inainte de a incepe operatiunea" nimic complicat, numai lucruri bune. :icon_thumright:

PS. Mi-am amintit ca nenea ala cand imi depresa mie amortizorul baga ansamblul in presa il comprima un pic (atat cat sa poata sa desfaca piulita nu foarte mult, ca dupa aceea nu mai are ce sa tina axul pe loc, fortat) dupa aceea desfacea piulita si relaxa la urma arcul si gata.

Modificat de Borisake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi astetand un coleg de pe aici sa imi monteze la loc fuzetele la broasca, am incercat si am si reusit sa scot dopul acela de plastic de sub teava de aer conditionat, ocazie cu care mi-am dat seama ca teava se poate misca cam 1 cm stg dr, deci pot sa bag fara grija o cheie tubulara de 13. asa ca dupa ce termion cu broscuta, poate dupa Paste o sa ma apuc de amortizoare la passat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le schimbi sau le repari? Am un nene ce reconditioneaza de 25 ani amortizoare, si crede-ma ies fffoarte bine, iti da garantie 5 ani. Eu am cele doua seturi de amortizoare (8buc), primele 4 (care sunt pe suspensia inaltata) reparate anul trecut si cu peste 10 000km efectuati cu ele si sunt ca in prima zi. Costul pt un amortizor cel de fata este de 80lei si pt cel de spate 70lei, pe fata este un pic mai scump ca de regula vin la el, amortizoarele cu arcurile pe ele si mai ia 10 lei in plus pt demontat/montat.

Deci cu 300 lei scapi de hataiala neplacuta, pretul pt un singur amortizor cumparat din magazin. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super chestia asta. prin anii 85 (parca) mi-a facut si mie un amortizor tatal unei colege de liceu, si a iesit super bine (era de Lada...pe vremea aia). apoi insa nu am mai avut acces la acolo si am dus amortizoarele in alta parte si nu au iesit aproape deloc...de atunci nu am mai gasit pe cineva care sa faca reconditionarea amortizoarelor ca lumea.

as vrea sa fac in felul urmator: eu am un set de amortizoare care au rulat pe fosta masina cca 60.000 km, insa stau in garaj de prin 2001 (cred). nu stiu daca or mai fi bune sau nu, insa incerc sa le pun pe ele pe masina si apoi sa le repar pe cele pe care le scot de pe masina.

daca vad ca iese bine treaba as vrea sa repar si toate amortizoarele de pe o Octavia 1 a sotiei. trimite-mi si mie pm cu adresa /telefonul omului ce repara amortizoarele.

aproape am terminat cu repararea pivotilor la broasca , chiar m-am plimbat cu ea ieri prin oras, deci in saptamana de dupa paste o sa ma ocup de passat. multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt demontarea amortizoarelor spate banuiesc ca procedura este mult mai simpla. ce suruburi trebuie desfacute sus, unde le gasim ? si jos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai doua suruburi sus si unu jos, dai roata jos si se vad toate 3. Nu trebuie dat jos arcu sau altele. Atat cele de sus cat si ala de jos se desfac din exterior, nu ca si cele de pe fata. Dupa ce dai jos telescopu, scoti flansa din capu lui, o pui pe celalalt nou si reiei operatiunea invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti trebuie si un cric ca sa nu te chinui prea mult. :D pt ca sa il bagi sub amortizor, partea de jos, ca sa se desfaca usor surubul amortizorului si ca sa poti sa il scoti usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc. am insa o nedumerire. in articolul care apare in link sunt poze care nu par a fi (cel putin in fata) de Passat B5. La mine nu sunt asa o bascula sus si una jos ca in pozele alea, ci sunt multibrat sau asa ceva parca se cheama......

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In articolu ala ii prezentata schimbarea de suspensie pe spate la passat cu 4 motion care ii mult mai complicata. Astealalte normale (cu tractiune pe fata) nu-s asa, telescopul ii separat de arc si se demonteaza mult mai usor. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha, acuma am vazut ca scria in titlu 4mo...merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!