Jump to content

Amortizoare


Florin M.
 Share

Postare recomandată

Normal ca numai noi, doar nu sunt chiar asa de scumpe, si sunt foarte importante pentru tinuta de drum, franare, integritatea caroseriei si a altor elemente de suspensie, cu singurul amendament ca nu este necesara schimbarea a toate 4. Amortizoarele se pot schimba si cate unul nu se influnenteaza reciproc, mai ales pe puntea fata. In general ele se uzeaza mai mult pe partea dreapta, evident datorita gropilor si denivelarilor mai numeroase la marginea drumului. Cu toate astea, daca uzura este normala, datorata unui rulaj indelungat si nu se impune schimbarea datorita unor accidente (tamponari, dar si gropi foarte mari, canale fara capac etc) atunci cand un amorti zor este dus pe o punte inseamna ca si celalalt e aproape gata...

Amortizoarele mai tari nu inseamna neaparat o tinuta de drum mai buna, dar implica in mod cert o uzura a articulatiilor si caroseriei foarte mare. Pentru drumurile (poate e cam mult spus) noastre cred ca cele originale sunt ok, dar si astea sunt de mai multe feluri: sport, heawy duty, etc

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am facut un test de amortizoare si mi-au iesit valori intre 60 si 65%. Imi spunea inginerul de la test ca nu sant uzate, fiindca din amortizoare noi ce a montat el, pe un Volvo s-au nimerit a fi cele mai bune, si au iesit la 79% eficacitate.

Deci daca ale mele or fi bune, de la ce se balanseaza asa tare? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin , cat a costat testul? nu prea inteleg chestia asta cu "79% au iesit cele mai bune" ....adica daca imi pun noi de ce nu au eficienta de 100 % , ca doar sunt noi . :(

sau e ca la dan diaconescu unde voturile incep de la 50 % asa si la amortizoare sunt uzate deja 30 %... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca nici cele noi nu ajung la 100%. Daca alea noi aveau eficienta 79%, e clar ca nu prea sant mai bune. Poate colegii pot sa confirme alte rezultate.

Testul a fost 30 de lei la service-ul unde mi-am facut si ITP-ul. E un stand unde iti verifica eficienta amortizoarelor independent pe fiecare roata, la diferite frecvente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin
Deci daca ale mele or fi bune, de la ce se balanseaza asa tare? :)

OT o fi de la ce ai in portbagaj... :) EOT

on topic: la ultimul test de amortizoare facut (culmea la o reprezentanta Opel) mi-a iesit undeva la 80% cu o masina care avea undeva la 45k km. Evident amortizoarele stock.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce spui tu, deduc ca inginerul ala nu prea stia ce-s alea amortizoare bune, si ale mele chiar sant varza. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

ca in orice domeniu, conteaza sistemul de referinta. Cati sunt care stiu sa aprecieze cu adevarat rezultatele unui test? Multi stiu ce s-a transmis pe cale orala: "daca trece de dunga rosie e bine, iar daca trece de cea verde e fooarte bine, iara daca nu se ridica acul, schimba-i rezervorul :P". Cel care mi-a facut mie testul mi-a "vandut" o poveste potrivit careia adevaratul test de amortizoare se face cu amortizirul scos de pe masina pe nu stiu ce banc de proba care testeaza cursele complet nu doar partial... :somnmare: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"daca trece de dunga rosie e bine, iar daca trece de cea verde e fooarte bine, iara daca nu se ridica acul, schimba-i rezervorul :)".

Asa o fi, dar la testul de amortizoare iti apare in cifre eficacitatea. Deci cred ca e destul de relevanta valoarea.

Desi testul de care spui tu pare a fi foarte convingator, nu stiu cine a facut vreodata asta. Adica sa scoti amortizorul de pe masina doar ca sa-i verifici starea mi se pare cam prea de tot, si nu stiu cine ar fi dispus s-o faca. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
adevaratul test de amortizoare se face cu amortizirul scos de pe masina pe nu stiu ce banc de proba care testeaza cursele complet nu doar partial...

Mda, probabil se face testul acesta la amortizoarele noi, inca nemontate pe masina, sau la cele deja inlocuite.

Asa cum zice si Cosmin, chiar mi se pare o munca absurda sa dai toate amortizoarele jos pentru teste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu cred ca am putin duse amortizoarele. atentie insa la un lucru: daca masina are rezervorul plin (cum merg eu mai mereu si nu cred ca este prea bine pt ca le tin mereu mai tensionate ) si pe deasupra poate mai exista si ceva mai greu in portbagaj , e normal sa nu "intepeneasca" cand revine inapoi..... parerea mea si asta am observat la a mea.

cred insa ca la 200k trebuie schimbate , doar nu o sa tina o vesnicie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este diferenta intre telescoapele spate la passat sedan si cele de variant ? Eu am telescoape noi pt sedan si ma gandeam daca le pot pune acuma pe masina actuala..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca sunt putin mai tari pentru ca este kombi. sau mai bine intereseaza-te la o firma de piese , ceri un model pentru berlina si unu pt kombi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

daca va ajuta cu ceva am gasit pt passat-ul meu amortizoare kyb-kayaba coreene sau chineze nu stiu precis dar sunt mai ieftine si relativ bune dupa cum am auzit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este diferenta intre telescoapele spate la passat sedan si cele de variant ? Eu am telescoape noi pt sedan si ma gandeam daca le pot pune acuma pe masina actuala..

Am intrebat la un magazin auto si se pare ca nu este nici o diferenta la cele de pe spate ;) si nici motorizarea nu conteaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti,

Cam acum 3-4 luni am schimbat tot setul de brate la passatul meu(aici incluzand si capete de bara),dar nu am schimbat si amortizoarele.Dupa ceva timp a inceput sa se auda iar o bataie pe roata din dreapta si mai ales la viteza mica in denivelari marunte si dese, nu mai zic ca masina face de bot parca as fi cu o barca,se balanseaza rau tare.Tin sa precizez ca amortizoarele au ulei curs din ele.Sper sa inlocuiesc amortizoarele si sa nu mai dau 1200 ron iar pe kitul de brate.Numai bine tuturor si poate ma luminati si pe mine :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le-am schimbat si pe fata si pe spate , m-a costat cam 1000 de ron totul . Facea masina ca o barca inainte , daca era o denivelare pe drum mai marisoara , incepea sa balanseze tare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da partea cu balansul sunt sigur ca e de la amortizoare....dar troncanelile alea tot de la ele sunt? Eu am vazut aici pe forum cum ca aceste troncaneli provin de la brate si cum am spus si mai devreme tot kitul de brate este schimbat in urma cu 4 luni si de atunci nu am luat vreo groapa mare care sa imi rupa pe acolo.A mai patit cineva sa aiba bataie de la amortizoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlad - kitul de brate la 1200 ron, crede-ma ca nu e foarte calitativ. si eu am schimbat, si tot asa, dupa vreo 4-5 luni au inceput sa cada cate o chestie, captele de bara primele. nu zic, a fost ieftin, dar vezi ca te duci mai des in service. eu cand mai schimb tot setul, o sa fac efortul sa schimb cu producator original, dublu la pret, dar zic eu ca si la calitate.

p.s. daca face ca o barca....schimba cat de repede posibil amortizoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da masina face ca o barca si acum asta vreau sa fac sa schimb amortizoarele...dar chiar nu stiam care este pretul unui kit de brate si de aceea le-am pus pe alea pe care mi-au zis mecanicii la service.

Va rog sa discutati doar pe teme on-topic. Pentru alte discutii, folositi topic-uri dedicate.

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La mine amortizoarele au fost schimbate toate 4 cu Sachs. Nu stiu exact acum cat timp s-a facut schimbul, ca asa am luat masina. Insa cel de pe stanga spate e curs si o sa le schimb pe amandoua de pe spate.

Ideea este ca am un zgomot pe care, de pe locul soferului, il identific ca venind din partea stanga spate a masinii. De pe bancheta din spate il aud ca vine din portbagaj. Zgomotul este ca si la o masina cu haion, la care ii bate platforma aia de deasupra portbagajului.

Credeti ca acest zgomot poate veni de la amortizorul scurs? Mi-a mai zis cineva ca amortizoarele de pe spate au flanse si zgomotul poate veni de acolo. E adevarat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, este un zgomot metalic ! Si eu am avut telescopu pe spate stanga curs si tot asa imi facea. Acum au inceput sa-mi faca cele pe fata la fel. Sigur de la telescop e :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca ai schimbat telescoapele pe spate si zgomotul a incetat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, dar acum a inceput de la cele din fata :) Oricum, pana sa le schimb, zgomotul se auzea clar din spate. Acum nu se mai aude din spate ci din fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ... ma voi duce sa le schimb si eu. Mersi mult! Oricum, am observat ca imi batea putin si portbagajul. L-am reglat cu un inbus si gata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Cine imi poate spune si mie daca acestea sunt amortizoarele de care as avea nevoie pt masina din semnatura

http://www.stocuri.com/detalii-produs/1481...E_BILSTEIN.html

Al doilea si al treilea sunt pentru Passat fata-spate si pretul e super dar nu stiu daca se potrivesc.

Daca stiti dvs un pret mai bun sa imi spuneti si mie va rog. Ce marca recomandati?

Modificat de Ballack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!