Jump to content

Amortizoare


Florin M.
 Share

Postare recomandată

am si eu o intrebare despre amortizoarele de passat b5.5 .... sunt pe gaz sau hidraulice? in caz ca le schimbam de care sa punem? am auzit ca cele pe gaz sunt mai bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma sigur s-a hotarat omul... :lol:

Ideal ar fi ulei/gaz. Cele pe gaz sant cam rigide si au viata cam scurta pe drumurile noastre. Cele pe ulei ar fi mai indicate, insa vara sant mai slabe.

Din cate stiu eu, suspensia standard e pe ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) vorba lui cosmin...acum stiu cu siguranta. ala mele au 210.000 km si ma gandeam sa le schimb pentru ca mi se pare ca de la o vreme nu prea mai sta asa bine in curbe. am inteles ca intr-adevar cele pe ulei tin mai mult, dar cele pe gas sunt mai stabile.... exista pe ulei-gaz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca am mai vazut pe undeva o discutie referitoare la asta. Se pare ca toate au si gaz si ulei. Diferenta consta in procentul de ulei si gaz. Daca e 70% gaz/ 30% ulei sant numite pe gaz, si invers.

Chiar sant curios de impresii, ca urmeaza si eu sa le schimb in viitorul apropiat. Ale mele sant pe ulei, iar la cei 250.000 de km pe care le au, vara e jale. E barcuta pe denivelari, mai ales daca ai un pic de incarcatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aminteam prin alt topic ca toate ar fi mixte - lucrul acesta mi l-a zis mecanicul (daca el minte, mint si eu). Parerea mea ca daca nu sunteti niste amatori de senzatii tari sa puneti tot amortizoare pe ulei - o sa se simta considerabil diferenta (daca cele actuale sunt uzate). Cele rigide scutura mult mai tare si in plus uzeaza mai repede componentele de la directie. La masina actuala singurul incovenient este suspensia sport care si coboara garda la sol cu aprox 2cm si pe langa asta simt bine orice mica denivelare sau groapa, daca as putea as schimba-o dar este o investitie considerabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am in fata catalog de amortizoare ( nu dau numele producatorului) si pe ORIGINAL sunt pe GAZ.

Mai este un tip de amortizor care lucreaza si pe gaz si pe ulei (cred ca multi il stiti) la care gazul este pentru viraje, iar uleiul lucreaza pe denivelari.

Va pupa tata si :Driver: Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da-l radule .... nu inteleg de ce te feresti ca doar ajuti nu faci "reclama nesimtita" ...nu cred sa fie vreo problema daca ne lamuresti si aflam mai multe despre asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat amortizoarele acum vreo 20.000 km. Inainte aveam sport, le-am schimbat cu dinastea clasice, ceva de la monroe, is si pe gaz si pe ulei (nu stiu in ce proportie) si pot sa zic ca masina ruleaza foarte bine pe denivelari, gropi si alte cratere tipic drumurilor noastre, atata doar ca nu mai sta la fel de bine in curbe. In schimb cu cele sport, ma dureau dintii cand luam cate o groapa, asta a fost si motivul pentru care le-am schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok dar tu iti iei warning-ul :D E vorba de Monroe.

Iar cel care lucreaza si cu gaz si cu ulei e tot Monroe dar SENSATRAC.

Amortizoarele astea (Sensatrac) le-am avut pe prima mea masina (opel kadett) si erau extraordinare.Sincer imi placea cum statea masina cu ele.

Bineinteles respectand si limitele ca nu aveam un motor mare (aveam 1300 cm). Dar una peste alta erau/sunt bune .

daca mai aveti intrebari si pot sa va ajut ..cu cea mai mare placere...mai ales ca acum lucrez in domeniul pieselor auto .

Dar mai multe ...pe PM

Va pupa tata si :Driver: Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci doar Monroe face mixte gaz/ulei?

Cele care echipeaza Passatul pe original sa inteleg ca sant pe gaz?

Radule, stai linstit, nu vei fi acuzat de reclama, aici cautam sa aflam cat mai multe informatii.

Daca tot ai un catalog in fata, sa luam de exemplu un B5.5 din 2004 (daca conteaza). Ce amortizoare are pe fata, ce are pe spate? Am dat acest exemplu pentru ca avea un amic un astfel de passat variant si avea o suspensie stock IDEALA. Si as vrea si eu sa pun acelasi tip de amortizoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le-am schimbat asta vara pe toate 4, am pus Sachs pe ulei. Sunt extrem de confortabile, iar la condus sportiv n-am simtit nevoia unora pe gaz, care sunt sigur ca asigura o mai mare stabilitate in curbele luate in forta.

Pana la urma fiecare isi alege amortizoarele in functie de stilul de condus: sportivii - gaz, cei ce apreciaza mai mult confortul - ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci doar Monroe face mixte gaz/ulei?

Cele care echipeaza Passatul pe original sa inteleg ca sant pe gaz?

Radule, stai linstit, nu vei fi acuzat de reclama, aici cautam sa aflam cat mai multe informatii.

Daca tot ai un catalog in fata, sa luam de exemplu un B5.5 din 2004 (daca conteaza). Ce amortizoare are pe fata, ce are pe spate? Am dat acest exemplu pentru ca avea un amic un astfel de passat variant si avea o suspensie stock IDEALA. Si as vrea si eu sa pun acelasi tip de amortizoare.

Deci TOATE (cel putin pe Monroe) din 1996 pana in 2005 sunt pe GAZ pe original.

Asta e ceea ce imi da pe catalog.

Cosmin daca vrei amortizoare ....PM please .

Va pupa tata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi radu pentru informatii. si eu banuiam ca sunt pe gaz dar nu eram sigur.....cred ca monroe echipeaza passaturile b5 . totusi nu cred ca trebuie trecut pe ulei deoarece si asa passatul e cam slabut la curbe fata de A4 care are suspensie independenta si pe spate.

Pe deasupra mi se par destul de comfortabile cele originale chiar daca sunt pe gaz sau pe ulei. In caz de ceva cred ca o sa apelez si eu la tine in caz ca nu e suparare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam ca pe original sunt cu gaz si de aceea am recomandat gaz...eu le-am schimbat acum 10000 si am pus pe gaz caci asa ii dadeau aluia de la piese auto pe original dupa codul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei ...fara nici un fel de problema. Daca pot sa va ajut, chiar si numai pentru preturi sau info legate de piese, cu cea mai mare placere.

Cu observatia ca cererile legate de preturi sa fie facute pe PM sau la prestari servicii +oferte extinse.

Va pupa tata si :) Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Ca sa inteleaga toata lumea nu exista amortizoare doar pe gaz.

Toate amortizoarele au obligatoriu ulei si da acum cu foarte mult timp in urma au bagat si gaz in ele.

Gazul iti da acel comfort pentruca se comprima altfel decat uleiul. Cum se testeaza un amortizor daca mai este bun sau nu (evident acesta nu trebuie sa fie montat pe masina) daca mai are gaz suficient de mult in el tija amortizorului se va ridica singur si destul de repede daca nu o sa ramana acolo unde il lasi tu. Inchipuitiva ca in momentul in care ai pe masina toate cele patru amortizoare bune, gazul din amortizor are tendinta sa iti ridice masina, dar sa nu exageram.

Rolul uleiului din amortizor este acela de a tine mai bine presiunea amortizorului la gropi si de a face ungerea telescopului. Un amortizor este foarte complex nu stau acum si aici sa prezin unul, in el se mai gasesc si doua supape ce tin presiunea pe ducere si revenire.

Deci toate amortizoarele ce sunt echipate pe masini si zic ca au gaz au obligatoriu si ulei.

VW are ca echipare de baza amortizoare Boghe si Sachs (fac parte din acelasi concern)care pe departe sunt cele mai bune si evident mai exista si alte firma ca Bilstein, Monroe etc.

Modificat de Borisake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci TOATE (cel putin pe Monroe) din 1996 pana in 2005 sunt pe GAZ pe original.

Daca e asa, inseamna ca si Passatul de care vorbeam avea amortizoare pe gaz si... credeti-ma, nu era nici pe departe incofortabil. Din contra: lua gropile si denivelarile exceptional. Amortizoarele mele, pe langa alea nu amortizeaza mai deloc gropile prin care dau.

Se pare ca totusi amortizoarele pe gaz sant ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul nostru (a celor pe gaz) uleiul are rol de UNGERE a componentelor interne si pentru comfort 'sonic'. E normal ca orice ansamblu unde are loc frecare (zic eu) sa aiba parte si de o ungere adecvata.

Stiu ca exista pe net ( eu nu mai gasesc) descrierea exacta , o schema daca vreti cu rolul uleiului si a gazului in cazul amortizoarelor Sensatrac.

va pupa tata si :Driver: Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

la un passat B5 din 2000 trebuie deci neaparat o presa pt a putea comprima arcul fata ca sa scoti amortizorul? unde as putea gasi o astfel de presa cu imprumut?

poate cineva sa imi zica ordinea in care trebuie desfacute piulitele de la amortizor, adica banuiesc eu ca intai presezi arcul apoi desfaci piulita de sus (aici as avea nevoie de mai multe informatii este doar o piulita sau sunt mai multe?) si apoi se desface surubul cu piulita care tine jos amortizorul pe bratul suspensiei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mmmmmmmm nu, nu ai nevoie sa comprimi arcul si dupa sa desfaci amortizorul ce zici tu acolo.

Operatiunea este astfel deschizi capota la motor in compartimentul bateriei, in dreptul celor 3 suruburi( mai exact acolo se creaza un triunghi imaginar) de prindere al ansambluluicu brate care se vede pe dedesupt pe langa roata se gasesc doua capacele de plastic unul lipit de tabla aia despartitoare al compartimentului si una cam la 7-8 cm mai departe.

Le desfaci (capacelele cu o surubelnita) si gasesti inauntru o piulita cu cheie de 13, le desfaci pe amandoua si gata, asta sus, iar in partea de jos desfaci surubul cu cheia de 18 ce tine amortizorul de brat si mai desfaci si potcoava ce se leaga de bara stabilizatoare in partea de sus a potcoavei ca sa bagi o ranga sa poti sa extregi intreg ansamblu arc-amortizor.

Abia atunci iti faci rost de ghiare sau te duci cu ele in brate la o presa sa ti le decomprime. Sfatul meu este o presa, eu am incercat cu ghiare si este riscant, tind sa sara de pe arc si nu se comprima cum trebuie.

Spor la treaba daca mai ai nelamuriri am tel in profil nu ezita sa intrebi.

Am vazut tarziu postul sper sa iti mai fie de ajutor si sa ma fi facut inteles, nu iti fa griji este banal de usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am capacele, si nu cred ca la prinderea pe contraripa e surub de 13, cred ca e de 17 sau pe acolo. Dar ai dreptate, sunt trei suruburi pe contraaripa, si unul care prinde amortizorul de bratul inferior anterior. Nu trebuie sa bagi ranga acolo ca sa detensionezi bara stabilizatoare, e suficient sa lasi masina mai jos pe cric sau sa ridici si roata cealalta (ideea de baza e ca rotile sa fie la acelasi nivel pentru ca bara stabilizatoare sa nu te incurce). Mai trebuie insa sa defaci bratele superioare, adica sa scoti surubul acela lung care prinde amandoi pivotii (nu poti desface bucsele bratelor pentru ca nu au loc sa iasa surubrile). Dai jos ansamblul arc-amortizor (cu tot cu flansa de aluminiu din capat si bratelele superioare prinse pe aceasta), montezi o presa de arc (atentie la cele de tip gheara ca au obiceiul sa alunece - cum a zis si Borisake), desfaci amortizorul si il schimbi. La remontare atentie ca bucsa din capatul amortizorului si cea de la potcoava barii stabilizatoare trebuie stranse in pozitie normala de lucru (adica virgula ca si cum ar fi roata jos si arcul comprimat de masina), altfel se strica bucsele mentionate.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ghinionistule, eu am acele capacele si pot sa desfac ansamblu fara ca sa mai dau tava cu brate jos si ziceam de ranga ca poate nu are omul capre sa o suspende de tot. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!