Jump to content

Vaselina - Ce Recomandati?


bogdan
 Share

Postare recomandată

Se apropie momentul sa inlocuiesc diverse la masina printre care si rulmentii. Ce vaselina recomandati? Produs, cod etc .....

Multumesc

A si sa nu uitam :lol: si un pret ar fi bun :lol: .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce multe pareri..... ce sfaturi..... ce oferte....... de unde sa aleg :) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pus vaselina normala. am vazut la unii si amestec de grafitata neagra sau cum ii zice cu vaselina normala. ce am avut eu era o cutiuta ca de iaurt de vaselina marca Lubrifin. cred ca important e sa ai simeringurile bune (spre rusinea mea nu stiu daca si broasca are la rulmenti la fel) sa nu intre apa, mizerie=praf/nisip ca sa ramana curata si sa nici nu curga vara cand se incinge sau la simpla rotatie a rulmentilor. pret... chiar nu stiu. din scurta experienta stiu ca, cu cat e recipientul mai mare cu atat e mai accesibil la pret. un borcan ca de smantana, danone ceva cred ca e arhisuficient. tot apropos de lubrifiere am observat ca scaunele mele la fiat nu se miscau defel pe shine ptr ca am dat cu vaselina, frumos, in exces, si impreuna cu praful de pe covorase a facut un foarte bun adeziv, si s-au blocat. remediul: wd40, dat cu grija, spalat shina si de pe scaun si de pe podea, si s-a rezolvat. in consecinta ptr suprafetele externe sensibile la praf, mai bine dam un fass de wd la 2-3 luni decat sa se gripeze tot de la vaselina. si la stergatoare e la fel de valabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am folosit o vaselina Castrol in niste tuburi de plastic, ca de pasta de dinti, insa mai mari. vaselina parca este verde. de asemenea am folosit si Mobil in niste cutii de tabla (mai demult insa).

Poti incerca si cu vaselina OMV la niste cilindrii de plastic 9speciali facuti ca sa ii bagi direct in tecalemit...insa vezi ca exista si grafitata sau cu molibden - si este mai neagra la culoare, si simpla si este galbena....

asta pt rulmenti

pt alte chestii ...merge cu unt :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi. dupa Pasti am sa incep sa sondez piata sa vedem care ar fi cea mai "buna" de rulmentii pentru ca vreau ca acestia sa se'nvarta vreo cateva mii de km in conditii extreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu pentru rulmenti si mai ales pentru planetarele IRS, se impacheteaza cu vaselina cu molibden - Castrol as recomanda - am vazut pe stoc la volksman, nu stiu pretul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca vaselina grafitata e ce mai buna pt rulmenti!

eu am cumparat vaselina la pretul de 5 lei si am primit o cutie mare de vaselina normala

si tot cu 5 lei la acelasi magazin am luat si vaselina grafitata dar cutia era mai mult mai mica fata de cea normala-era mai putin de jumate!

asta cu cateva luni bune in urma si era vaselina romaneasca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca nu se foloseste vaselina cu grafit pentru rulmenti ci cu calciu. Din cauza presiunilor si vitezelor din rulment particulele de grafit accelereaza fenomenul de pitting de pe suprafetele de lucru ale rulmentului.

Sfat: intra pe site-urile producatorilor de lubrifianti si cauta fise cu specificati si recomandari de utilizare. Nu neaprat ca pret sau marca ci ca si tip de vaselina pentru tip de aplicatie.

Un exemplu: http://www.pennzoil.ro/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

De vaselina cu lithiu sau calciu stiu si eu ... NU vaselina grafitata, pt. ca particulele de grafit actioneaza ca un abraziv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aici merge bancu ala cu Alifie ia`l tu primu :offtopic: :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De vaselina cu lithiu sau calciu stiu si eu ... NU vaselina grafitata, pt. ca particulele de grafit actioneaza ca un abraziv.

adica, mai bine sa pui normala decat sa pui grafitata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am bagat in puntea fata vaselina grafitata. ce pot face acum : sa bag de astalalta (da' de care? cu litiu? cu calciu?) pana iese cea grafitata afara SAU sa o las in pace?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce vaselina foloseste fiecare .. dar eu la masina folosesc vaselina auto :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce vaselina foloseste fiecare .. dar eu la masina folosesc vaselina auto :blah_:

in orice situatie? :blush:

:blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost sfatuit de un mecanic sa pun in punte vaselina grafitata, iar tatal meu o foloseste la un passat II chiar si la rulmentii de pe spate , adica aceeasi ca la broasca pe fata si nu am vazut sa-i schimbe prea des... Nu stiu daca e bine, dar nici rau nu am vazut sa faca :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In punte nu prea conteaza ce vaselina pui - pui din cea mai ieftina.

Intrebarea era la rulmenti si alte zone aflate in miscare puternic solicitate. Acolo stiu eu ca nu e bine sa pui grafitata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea, e ca e important sa fie vaselina, curata si sa nu se scurga. In rest daca e cu grafit, calciu, litiu, vitamina C, E-uri, nitriti, de culoare neagra verde alba, roz :rolleyes: nu o vei simti in practica niciodata nici ca avantaje nici ca dezavantaje.

Totusi cea cu grafit are efect foarte bun asupra elementelor in alunecare, nu rostogolire (caz rulmentilor) dar sa nu crezi ca se gripeaza rulmetul sau sare afara din butuc daca vede grafit pe acolo. Pittingul il reduci cu o vaselina care ramane vascoasa si la cald, un lubrifiant mai vascos ajuta impotriva pittingului.

Dar asta e teorie, in practica la brotacii nostrii, cum am zis, zero influenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar asta e teorie, in practica la brotacii nostrii, cum am zis, zero influenta.

La rulmentii de roata, de exemplu nu e nici o diferenta intre sistemul de la broasca si cel de pe o masina moderna. Tot rulmenti sunt, difera doar cotele. Asa ca... nu prea merge cu "las' ca e masina ieftina/veche ! "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Influenta zero nu se referea la masinile noastre in sine ca sunt vechi. Eu imi mentin oparerea ca si la un A4,passat, mertzan sau ce vrei tu din 1950 sau 2010, tot nu vei simti nici o diferenta practica intre ce tipuri de vaselina folosesti pentru rulmentii uzuali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta nu se poate demonstra. exista cauze distructive diferite de la masina la masina , de la piesa la piesa.de ce nu se strica deodata rulmentii de la (amandoua) roti(le) (de pe fata - de ex.)?

pana la urma , importanta este existenta vaselinei-lubrifiantului, in locurile cu frecare. :na:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat setul fata de rulmenti ...Pachetul continea si vaselina.Promit sa ma uit sa vad daca scrie de care e- grafitata,normala, sau nu scrie nimic,si atunci sa vad culoarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!