Jump to content

Diy Tig!


MishuL
 Share

Postare recomandată

Da.... un motor de Trabant,o platforma mobila,un alternator fara puntea redresoare originala,o punte redresoare din 4 diode de 100 A (200 k lei vechi bucata) ,un pistolet TIG , un tub de CO2 sau Corgon si umplutura si avem o statie mobila independenta de sudura TIG.....

Modificat de Ciumonk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca zice acolo ca alternatorul ar da 140 A???? Astea uzuale dau 40-50 A. Careva care le are mai bine cu hingleza, facetzi un rezumat la alea 9 pagini de forum de acolo si sa incercam sa facem. Am motor de Trabi functzional, am si motoare trifazice dar curent am doar la serviciu, alternatoare am doar de Dacie si Trabi DAR pot procura de autobuz, la 24 V si nu cunosc acum catzi A. In rest... dintre j'de mii de divaisuri pe care am tot vrut sa le facem, asta chiar ar merita facuta ;) ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pana la DIY TIG sa ne concentram pe existing MIG ;)

Luasem eu mai demult de la Mircea reductorul de CO2 de la MIG ca sa-i fac pe strung holender pt tub normal. Firesc, m-am c*it ;) . Ieri m-am dus la fiare vechi cu o traista de fiare. Vad eu in morman niscai holendere... salt 2 din ele si inca 2-3 fiare, ii dau aluia 1 (un) leu pe ele.. vin la serviciu, probez pe dubul de O2 din duba ;) .... PEEERFECTE! ;)

Daca dadeam in uzina la strungar imi lua 5-10 lei pt unul si nu iesheau ca astea de fabrica... ;)

Acuma ma preocup sa procur un tub de codoi.

post-32-1176797913_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MishuL-e pot sa te ajut (am studiat mai demult dar am renuntat din lipsa de piese si timp). Spune-mi ce nu intelegi si incerc sa te lamuresc (din pacate doar teoretic ca practic n-am experienta).

Uite un link care are si niste scheme mai clare (zic eu) http://mywebpages.comcast.net/t.molnar/Obwelder1.htm.

In esenta se foloseste un alternator fara regulator dar cu puntea redresoare, se variaza tensiunea de iesire (probabil ca in functie de grosimea materialului sudat trebuie mai multi sau mai putin volti) prin varierea tensiunii de excitatie (aici un ex de schema - http://www.hotrodders.com/forum/attachment...achmentid=8919) sau se pune la 12 V si atunci merge la maxim.

Referitor la puterea alternatorului (40A sau 180A), din ce am citit, asta iti da puterea maxima de sudura adica grosime a tablei si/sau a sirmei - nu prea ma pricep la sudura. Iar faptul ca da la iesire 12V sau 24 nu cred ca e important pentru sudura ci doar pentru montajul de reglare.

Cred ca cel mai simplu ar fi sa ne intilnim si sa incercam niste experimente cu motoare electrice initial (eu cu cititul tu cu stiinta surubaritului :icon_thumright:).

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cam tot ce-mi trebuie, o parte fiind deja montat. Nu folosesc varianta cu alternator ci iau direct de la un aparat de sudura mai vechi. Ca idee: Diodele trebuie sa fie de cel putin 150-200A daca aveti de gind sa sudati cu electrozi normali (2mm +) ... prin electrodul normal e capabil sa treaca un curent f. mare si suficient timp pentru a se strapunge diodele, fara ca electrodul sa se topeasca. Ori faci un circuit de protectie (nu cred ca are timp mishu sa iscodeasca varianta asta si nu e pentru oricine, sincer) ori iei diode suficient de puternice. La fel, spilul e ca daca curentul de iesire nu e filtrat (are o serioasa componenta pulsatorie chiar si dupa rectificarea cu diode) vor rezulta stropi de metal care vor sari oriunde numai in locul in care sudezi, nu. Deci cistigul nu e foarte mare -doar arcul electric se imbunatateste in schimb. Ca sa filtrezi iti trebuie o bobina tot atit de mare cit un transformator obisnuit :icon_thumright: deci ...

Si inca o chestie - pina la MIG mai ai de reinventat caruciorul purtator de sirma si mecanismul de reglaj al inaintarii ... sint doua role care trebuie sa preseze sirma (si eventual sa faca si un bun contact cu sirma) iar mecanismul e tot o schemultita electronica de reglaj al unui motor de CC/CA adica cu PERII - pentru cunoscatori :Driver: - si ... pistoletul (care l-am gasit pe la 2 mil)... si toate astea atita timp cit in comert (brico) exista o chinezarie care face asta si are si tub (mic) inclus cu pina in 10 mil. Iar pe elforum se vinde un invertor cu 700RON. Eu zic sa va mai temperati ... chiar si eu ma gindesc serios daca sint normal sa continui sa mai reinventez roata.

A vazut cineva pistolet de TIG (cap de wolfram) pe undeva in comert ?

Mishu, zic sa te pregatesti financiar si de pe e-bay din germania poti sa iei cu 100-200E o minunatie de invertor ... poate cind te duci la Zwichau, daca te mai duci.

PS. Mishu, parca in tub de O merge sa bagi CO2, daca e golit, dar invers, nu merge ... adica un tub in care ai bagat altceva (CO2, acetilena, etc) nu mai merge folosit la O2 ...altfel face BUM. Deci poti folosi un tub obisnuit, cred. Doar ca e mai greu ...

Si daca gasesti un tub mai mic (pt CO2, argon) (cam pe jumatate cit mi l-ai adus pe ala atunci sau mai mic) ma inscriu si eu la coada.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva clarificari necesare.

MIG-ul EXISTA. Eu a trebuit doar sa fac trecerea de la holender pt tub mic la holender de tub clasic.

Tub in care ai avut CO2 sau argon sau mai shtiu eu ce gaze pt sudura in mediu protector NU ARE CUM sa sara in aer daca bagi O2. Cel mult o sa te incurce la sudatul oxiacetilenic pt ca oxigenul o sa fie impurificat cu acele gaze inerte- ca sa evitzi asta videzi tubul inainte, de ex cu un compresor de frigider. In schimb, daca in tub ai avut hidrogen de ex, shansele sa pleci pe luna daca bagi O2 sunt maricele :icon_thumright: .

Exista foarte mult folclor in legatura cu tuburile care sar in aer. Exista 2 feluri de sarit in aer: explozia tubului ca recipient sub presiune care cedeaza, si explozie ... deflagratzie sa-i zicem. Primul tip de explozie poate aparea la orice tip de incarcatura si in functzie de natura acesteia poate genera sau nu si deflagratzia- de ex un tub de CO2 sau de argon face bau si atat, in timp ce unul de hidrogen "sare si in aer" daca atunci cand plesneshte intalneshte si o sursa de la care sa se aprinda, iar oxigenul poate cauza aprinderea sau explozia altor substantze cu care intra in contact cand tubul plesneshte- grasimi de ex. Oxigenul NU arde ci intretzine arderea- apropo, Tipatescule, de cand cu Procetel'u' stau cu cartea ta de chimie pe birou, e vremea sa ti-o dau indarat ;) . Legenda cu tubul care bubuie daca il deschizi cu mana murdara de vaselina e ... legenda, nu tubul bubuie ci.... mana :Driver: . Eu am dat odata drumul la oxigen din bec peste oleaca de vaselina si a inceput sa paraie, sa sfaraie, oricum NU a bubuit....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

........................................ Legenda cu tubul care bubuie daca il deschizi cu mana murdara de vaselina e ... legenda, nu tubul bubuie ci.... mana :rolleyes: . Eu am dat odata drumul la oxigen din bec peste oleaca de vaselina si a inceput sa paraie, sa sfaraie, oricum NU a bubuit....

Mai tii minte drakusorule, trusa" micul chimist"? Mama ce de experiente faceam! ( numai si exclusiv sa obtin ceva "de bubuit") De ex. barbotam acetilena prin azotat de argint ( asta din trusa!!) ca sa obtin acetilura. Pfuaiii ce pusca!! :P Aasa si tu cu suflatul oxigenului peste grasime!. Da incearca sa pui calti cu vazelina la etansarea holenderului tau la o butelie de oxigen si da-i drumu, sa vezi luna!!!( sa nu incerci scaraotki !!)

Modificat de soryn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ziceti-mi si mie va rog care este treaba cu vaselina si oxigenul....auzisem pe undeva ca daca lasi vaselina libera in aer poate sa ia foc in timp...asa o fi?

ma gandesc la un vechi bidon de plastic de ulei Peco de 1 l, care este taiat si in el tine socrul meu (D-zeu sa-l ierte) niste vaselina de pe vremea "odiosului"...probabil de prin anii 75-80.....si pana acum nu s-a intamplat nimic...mai ung eu clantele, balamalele cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bre Toni, tu vb serios???? :)

Cum dracu' sa se autoaprinda vaselina???? Pai imi ardeau toate casele demuuult! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista si un sambure de adevar in treaba asta misule :D

vaselina (sau orice grasime) face urat in contact cu oxigenul tehnic (cel in tuburile pentru aparatele de sudura oxiacetilenice)

am inteles ca daca tubul este murdar pe exterior de grasimi si oxigenul intra cumva in contact cu ea bubuie tubul de numa numa ...

acum nush daca astea sunt povesti sau nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sudorii trebuie sa se abtina de la slanina, kaiser, de-astea.

Dar ce motiv ar avea sa reactioneze asa oxigenul cu vaselina :P ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu vorbesc faorte serios ca am auzit sau citit pe undeva o atentionare in acest sens, in care zicea clar ca vaselina lasata mult timp in recipient deschis in aer poate lua foc. Si eu m-am mirat avand in vedere bidonul cu vaselina de care va povesteam.....si am intrat la ganduri, si primul lucru pe care l-am facut a fost sa mut locatia bidonului din garajul unde sta masina intr-o alta camera (dar nici asa nu pot zice ca stau linistit). Imi pare nespus de rau ca nu mai stiu unde am citit ca sa copiez aici....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domne intzelegetzi! NU explodeaza tubul uns cu vaselina ci vaselina in sine, dar tre' sa vina in contact cu o concentratzie maaaare de O2, nu acolo 40-50% (sa nu uitam, aerul are 21% si nu cred ca i-a axplodat f'unuia din noi slana in varful brishtii :P ).

Dupa cum am zis, eu am dat drumul la oxigen din becul de sudura pe vaselina si am obtzinut doar un fel de sfaraiala....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta cu vaselina ar putea sa-i dea idei vreunui taliban: te urci in avion cu o cutioara inofensiva de "sex wax" sau chiar vaselina, oxigen ai deasupra capului, ca-ti pica masca in fata in caz de ceva (asa-i in filme), totul e sa afli cum se deschide sertaru' ala cu oxigene. Nu stiu daca e suficienta concentratia din mastile alea, dar s-ar putea sa fie, ca doar nu respiri aer comprimat, ca pneurile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, mai nou am auzit ca nu te lasa in avion cu nici un fel de alifie ... Da, chestia aia cu sfaraiala se intimpla cind vaselina are de-a face cu oxigen de puritate mare si la fel, in cantitate mare. De aia e bine sa nu existe radicali liberi de compusi carbonicii prin tub cind il umpli cu O2 ... dar daca mishu nu crede ... asta e :) Stiu si eu ca nu explodeaza oxigenul pur, insa e unul din cei mai puternici reducatori. De ce credeti ca multe "prostii" se fac cu apa oxigenata si ca tuburile alea micute de vin incarcate cu oxigen sint supuse unui test mai al dracu decit alea cu butan ? Mishule, trebuie sa-ti mai dau carti de chimie .. .stii tu ceva, dar nu stii tot :) Si in aer se oxideaza cu timpul dar foarte lent. Oricum, nu cred in chestia cu vaselina lasata la soare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!