Jump to content

Mazda 3 1.6 Vs Golf V 1.6 Mpi


rvacaru

Recommended Posts

In urma unui test-drive foarte placut avut in acest weekend cu o Mazda 3, ma gandeam ca aflu mai multe pareri (unele poate de la posesori de Mazda ca masina nevestei, copilului, nepotului, etc).

In loc de G5 se poate citi si O2... :icon_cheesygrin:

Mazda are motor 1.6 105 CP (145 Nm la 4mii ture) iar G5 are 1.6 102CP (148Nm parca pe la 3800 ture).

Golful il cunoaste toata lumea, iata niste poze cu Mazda de care vorbim:

post-74-1174914451_thumb.jpg

post-74-1174914455_thumb.jpg

post-74-1174914459_thumb.jpg

post-74-1174914464_thumb.jpg

post-74-1174914469_thumb.jpg

post-74-1174914473_thumb.jpg

post-74-1174914476_thumb.jpg

Edited by rvacaru
Link to post
Share on other sites

Mazda 3 este o masina f interesanta. Mie cel putin mi-a placut cand am facut drive test cu ea. Iclusiv varianta Sedan arata bine in cazul acestui model.

In cazul hatch-ului depinde si ce nivel de echipare vei alege, exceptand unele dotari difera si vizual (de ex. stopurile cu led erau la GT parca).

In rest, punte spate independenta, tinuta de drum f buna (platforma comuna cu Focus-ul, inclusiv motorizarea).

Link to post
Share on other sites

Pai 1.6 benzina, echipare Active: volan piele, comenzi audio pe volan, CD cu 4 boxe, clima automata, jante 16 aluminiu, computer de bord, 4 geamuri electrice, stopuri clare (fara LED), cotiera fata/spate, ESP (DSC, TCS, ABS, EBD), airbaguri fata/lateral/cortina. Scaun sofer cu reglare pe inaltime si lombara. Inchidere centralizata cu telecomanda. Faruri ceata, vopsea metalizata, oglinzi electrice si incalzite.

In rest, faruri, stopuri, usi, geamuri... :icon_cheesygrin:

Astea sunt dotarile la Mazda Active: http://www.mazda.de/Showroom/Mazda3/Mazda3...Mazda3Sport.htm

O mare greseala se face aici... motorizarea Mazda benzina NU ARE NIMIC in comun cu Ford. Doar motoarele diesel sunt Pejo/Ford.

Motorul 1.6 benzina (distributie variabila cu lant duplex) este de origine Mazda. Masinile se fac in Japonia, la Hiroshima, si mai nou cred ca este o fabrica si in China. De la Ford au doar tren de rulare si motoare diesel.

LE: http://www.answers.com/topic/mazda-mzr-engine

Ford are 33% din Mazda dupa cum vedem in graficul alaturat.

post-74-1174915827_thumb.jpg

Edited by rvacaru
Link to post
Share on other sites
................................................................................

.....................

O mare greseala se face aici... motorizarea Mazda benzina NU ARE NIMIC in comun cu Ford. Doar motoarele diesel sunt Pejo/Ford.

Motorul 1.6 benzina (distributie variabila cu lant duplex) este de origine Mazda. Masinile se fac in Japonia, la Hiroshima, si mai nou cred ca este o fabrica si in China. De la Ford au doar tren de rulare si motoare diesel.

Nu te contrazic aici, ne fiind 100% convins de chestiune. Eu am spus/scris info asa cum imi parvenise de la dealer-ul de la noi.

Oricum d.p.m.d.v. distributia pe lant ar fi un +, chiar daca se spune ca ar fi mai zgomotoasa si ar consuma cu putintel mai mult decat in cazul celei pe curea.

Link to post
Share on other sites

Pai sunt surori motoarele cu FORD, dar nu e motorul de pe Focus (acolo e ceva cu 101 CP sau 115 CP distrib variabila).

Se pare ca ai dreptate, s-a lucrat "impreuna" la motorizare cu Ford. E de rau asta?

Eu sunt foarte curios daca are cineva masina asta (ideal dupa iunie 2006 facelift) si cum e in utilizarea de zi cu zi.

Sunt confuzat... se zice ca Ford are Duratec preluat de la Mazda :icon_cheesygrin: Naiba mai stie cu concernele astea care unde produce.

Ce e clar este ca diesel la mazda nu exista decat HDI/TDCI :hainoroc:

Edited by rvacaru
Link to post
Share on other sites

Nu ar fi de rau neaparat. Am mentionat aspectul pt ca ai putea privii si la review-urile celor cu motorizare similara pe Focus.

Oricum vad ca te orientezi bine (Honda, Mazda, ...). :icon_cheesygrin:

Link to post
Share on other sites

Pai ma interesez si eu ce se mai intampla "in lume" :icon_cheesygrin: Si mi-a placut foarte mult Mzd 3 Facelift in timpul micului meu test (cu masina am mai mers de 2 ori in anii 2004-2005, insa nu a fost asa placuta). La facelift s-au reparat bubele cele mai importante: suspensia nu mai e asa rigida, zgomotul interior diminuat cu 1.5 dB, alte cauciucuri, aerodinamica mai buna, optimizare consum cu circa 6% (procente nu litri/suta km :hainoroc:).

Edited by rvacaru
Link to post
Share on other sites
  • Administrator

O dilema asemanatoare am avut si eu numai ca in calcul luasem Mazda 3 GTA, Seat Leon si VW Golf, toate 3 motoare 2L, 150CP.

Am si facut un test-drive cu Mazda (din pacate nu GTA) si am ramas impresionat de cum se comporta. Interiorul este super-misto, pozitia la volan, comenzile, absolut toate sunt foarte user-friendly. In plus, varianta aleasa de mine vedea cu dotari pe care la VAG le platesc... chiar scump unele dintre ele (vezi Xenon, ESP, samd)

O sa-ti spun lucrurile care m-au indreptat catre VW au fost, pe langa faptul ca am deja un Golf si stiu ce inseamna (deci subiectiv), faptul ca service-ul este f greoi (in conditiile in care mai si sunt prieten cu dealerul), valoarea de revanzare ramane mai redusa, orice ai spune si, nu in ultimul rand, 10% taxe vamale...

Parerea unanim-valabila... ia-le pe amandoua la test

Pentru mine, noroc ca a aparut varianta GT-ului

Link to post
Share on other sites

mie unu daca o luam dupa design imi place mai mult mazda,de baza tehnica sunt din cate stiu si eu ford dar de condus nu am condus :rolleyes: dar am stat in una si mi-a placut confortul ! golful e dupa cum stiu toti mai conservator foarte bine conceput si realizat si foarte placut la condus!

daca iesi mai bine la dotari la aceeasi bani eu as merge pa mazda,daca nu golful e sfant!

despre service la mazda nu ma pronunt ca nu cunosc!

Link to post
Share on other sites
sandumbogdan

mazda hatch mi se pare foarte urata, cea sedan arata dragut, ceasurile de bord nu imi plac deloc, imi place stiul orizontal nu vertical, cu 0 in stanga si valoarea maxima in partea opusa pe dreapta, nu cu 0 jos si valoarea maxima undeva sus

Link to post
Share on other sites

Are si Sedan-ul o buba. Deschiderea de incarcare a portbagajului (pe inaltime) e prea mica. Cred ca e mai mare la Fabia Sedan.

Edited by pacostiro
Link to post
Share on other sites

Dupa o analiza mai atenta a masinilor Mazda am constatat ca sufera de cancer. Pentru mine rugina = cancer. Mi se pare cel mai greu de luptat cu ea fata de orice alt defect.

M-am uitat de curiozitate la masinile Mazda second hand de la dealerul meu din oras. Vedeti in poze ce am gasit la masini dupa 2003 (nu si din 2005-2006, ar fi fost culmea).

Mazda 6 deja a incasat un Morcov de Argint in revista AutoBild pentru problemele cu rugina (in poza masina neagra e un 6, suspensiile sunt de la 3).

Tare trist am venit de la dealer, Mzd 3 mi-a placut cu adevarat. Dar cum ziceam mai sus, cu cancerul nu prea te poti lupta...

Alte poze (scuze pt calitate poze, n-am avut decat telefon la mine)

post-74-1175367892_thumb.jpg

post-74-1175367901_thumb.jpg

post-74-1175367908_thumb.jpg

post-74-1175367915_thumb.jpg

post-74-1175367962_thumb.jpg

post-74-1175367969_thumb.jpg

post-74-1175367975_thumb.jpg

post-74-1175367980_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

la asa chestie nu prea mai ai ce sa zici...dezamagitor intr-adevar

Link to post
Share on other sites

Nu ma gandeam ca se poate intampla asa ceva dupa numai 4 ani.

Link to post
Share on other sites

eram super decis sa zic sa mergi pe Mazda in loc de Golf/Octavia... dupa pozele alea cu rugina nu mai sunt deloc convins... e drept, rugina e superficiala, in zone predispuse la mici lovituri, totusi tabla aia trebuia tratata si ea un pic, nu daca sare vopseaua sa rugineasca imediat. In unele poze facute sub masina, arata de parca zici ca e o caruta, asa de urat e lucrata tabla... sorry dar dau o mare bila neagra japonezelor.

Link to post
Share on other sites

La Honda/Toyota/Mitsubishi nu am vazut asa ceva si nu am auzit de genul asta de problema. E ceva specific Mazda :)

Iata si raspunsul Mazda la intrebarea mea daca 3-ul are probleme cu rugina

"We are pleased that you are interested in the Mazda3.

At the same time we regret that the current reporting of the magazine AUTO BILD to the Mazda6 worries you. For this we like to mark that the reporting of the magazine AUTO BILD is actually limited to the Mazda6. Comparable objections to the Mazda3 are not present.

Consider in addition that theMazda3 is protected with a twelve-year-warranty from corrision. References to the care of the vehicle are contained in the manual.

We thank you for your interest in Mazda."

Deci nu au infirmat in mod clar ca ar fi probleme la 3, nu? Macar nu m-au mintit :)

Edited by rvacaru
Link to post
Share on other sites

Stii cum e garantia aia de 12 ani? Este la penetrare, adica cand deja sunt gauri in tabla face obiectul garantiei, nu cand apar zone cu rugina in strat superficial, cum e in poze.

Honda, Toyota...etc, tot niste japoneze raman pentru mine, e ceva de genul pe afara-i vopsit gardul, inauntru, leopardul. La ei e important cum arata masina in fata cumparatorului neavizat, in rest, economie la maxim. Ia-ti un Golf si gata :)

Link to post
Share on other sites

Da, este la perforare. Dar spre deosebire de VAG, cand apare o problema japonezul nu comenteaza la a o admite. Pe forumurile straine de mazda, deja sunt posesori care au primit 4 usi noi (desi masina nu era perforata inca). As vrea sa vad si eu ca firma Skoda repara pe gratis un motor la care a crapat o rola din distributie datorita defectului de material :)

Nope, Golf am cercetat, nu e pt mine. Mai chibitez ca nu ma grabesc deloc, polizorul VAG inca mai merge

Stii tu cum se zice.. pana banii sunt la mine, eu sunt seful... :)

LE: Este foarte adevarat ca mazda 3 facelift (dupa iunie 2006) poate sa nu mai aiba probleme...dar increderea deja a fost puternic zdruncinata :)

Edited by rvacaru
Link to post
Share on other sites

Da, ai dreptate. Se pare ca sufera de aceiasi boala ca si unele modele Ford. Ceea ce presupune ca, din pacate, au luat si dude nu numai lucruri bune.

Sincer, incearca Civic 1,8 Sport sau Comfort/ES.

Link to post
Share on other sites

Am incercat (dar cu motor diesel ca nu aveau benzina). Nu mi-a placut decat motorul, nu e genul meu de masina :251:

Link to post
Share on other sites

Urmeaza a se lansa noul Mitsu Lancer, noul Subaru Impreza. Asta ca tot ai spus ca nu te grabesti cu achizitia si mai poti astepta.

Daca Civic nu e pe gustul tau, Auris/Corolla ai vazut ? Are un motor de 1,6 vvt-i care (cel putin pare a fi) cel mai bun benzinar aspirat de pana acum la clasa sa.

Kia Cee'd nu prezinta interes (macar pt garantia de 5+2 ani) ? si ei stau bine la benzinare 1,4 si 1,6

Link to post
Share on other sites

Am testat si Auris 1.6 noul motor. Mi-a placut mult motorul, si masina, insa am retineri pentru ca e inca prea noua (boli copilarie, etc. M-am lecuit de masini din primii ani de fabr.). Dar este si ea o optiune foarte interesanta, mai ales ca in echiparea Sol vine cu multe chestii dragute pe ea. E foarte spatioasa. Doar materialele si consola aceea ciudata din mijloc ii cam strica imaginea, par subrezele si predispuse la scartaieli :251:

Cu Kia Ceed inca nu am apucat sa dau o tura, dar o voi face cu proxima ocazie, chiar si numai din curiozitate, nu stiu daca nu sunt un pic prea snob ca sa iau Kia :P Impresia avuta in showroom despre Ceed a fost una extrem de pozitiva, e o masina foarte corecta din multe puncte de vedere.

Nu ma grabesc deloc sa cumpar masina, gust din plin de minunata perioada a testelor, incercarilor, comparatiilor :P

Edited by rvacaru
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...