Jump to content

Flammstart Beru Fa-20


MishuL
 Share

Postare recomandată

Dragii mei, in urma cu 10 ani am facut un proiectzel pt autobuzele IKARUS 250.50 si DAC 112 UDM. Despre ce era vorba: probabil ca atzi vazut cu totzii iarna cand e fff frig shoferii de camion cum tzin o feshtila cu motorina aprinsa in aspiratzia motorului, ca sa porneasca ushor. Metoda e f eficienta atat la pornirea mashinii cat si la incendierea ei :) . Ce i-a dat prin cap neamtzului. (vezi poza),

Printr-un racord suplimentar (sus stanga) se ia motorina de dupa filtrele de motorina ale mashinii. La pornire, blocul electronic (sus dreapta) comanda electrovalva de motorina (sus, 2 de la stg la dr) si incalzirea bujiei incandescente (sus, 3 de la stg la dr) care se monteaza pe galeria de aspiratzie. Deci se pune contactul, dupa 15-20 secunde un bec-martor la bord se stinge indicand expirarea perioadei de incalzire a bujiei si se poate da la cheie. Electroventilul fiind deschis (comandat de blocul electronic), motorina ajunge la bujie, este injectata in galerie si ia foc acolo. Daca blocul electronic nu primeshte in cateva secunde semnal de la borna 61 a alternatorului ca motorul a luat-o, comanda inchiderea electroventilului si deci stingerea flacarii din galerie. Daca motorul a pornit, flacara continua sa arda pana cand sonda (jos, mijloc) montata pe galeria de ieshire a apei din motor da semnal ca apa a ajuns la 25 de grade, moment in care instalatzia se opreshte automat.

Daca motorul se opreshte sau pornirea se face cu motorul peste 25 grade (vara, sau motor cald iarna), instalatzia nu porneshte.

Aceste divaisuri le-am montat acum 10 ani pe autobuze si pe camioane, buldozere, tractoare etc. Ca boul, asta-vara cand s-au taiat zeci de camioane, tractoare etc, nu mi-am adus aminte sa caut aceste divaisuri, in schimb au inceput sa taie IKARUS-urile si am capturat deja un bloc electronic, o electrovalva, 2 bujii incandescente si nicio sonda de 25 grade :) - nu-mi explic de ce pe galerii nu mai erau cele puse de mine ci unele de 92 de grade :). Intentzionez sa pun una cand o sa pun motorul Diesel de Ford la gogoshar, dar o sa tre' sa mai pun o baterie veche pe mashina ca sa am 24V pt instalatzia asta.

Oricum, cu dihania asta porneau "la sfert" toate mortaciunile....

post-32-1174484688_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare super chestia asta. bravo.

nu cumva asa ceva este si la masinile diesel mai moderne?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm...

draga Mishul,

considera-ma, te rog, client serios la instalatia pe care tocmai ai ciordit-o (am spus ceva urat? :) ) scuze, pe care tocmai ai rechizitionat-o din uzina in care cu mandrie activezi.

Daca cumva reusesti sa-i faci o conversie pe 12V ar fi minunat, in sensul ca as avea mai multe comenzi ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocarea de Ikarusuri de-abia a inceput. Sunt cu ochii pe astea ca pe butelie. Una o pastrez, restul... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Produsul este pe stoc. Ramane de identificat o metoda de conversie 24/12V mai simpla decat inca o baterie pe mashina pt alimentare la 24V....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt pe pozitie. astept convertorul. over. and out :ph34r:

p.s. atentie, dusmanul asculta! :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Produsul este pe stoc. Ramane de identificat o metoda de conversie 24/12V mai simpla decat inca o baterie pe mashina pt alimentare la 24V....

Vreau si eu!! Citroenul meu e diesel.

Incerc eu conversia, sunt "meseriash" ca sa spun asa - tehnician electronist de ~ 27 de ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Deci itzi livrez o dihanie si documentatzia de montaj spre studiu?

Mentzionez ca electroventilul si bujia incand. sunt tot pe 24 si la alea chiar nu vad cum sa le aduci pe 12... deci in principiu fie convertor 12/24 de putere, fie o baterie suplimentara pe mashina :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine e ok cu baterie suplimentara, dar vreau si convertor.

in loc de bujia de 24 se poate pune bujie de 12, se face o reductie pe soclu.

eugen, ma angajez pentru convertor asa cum m-am angajat si la mishu pentru divais. adica daca reusesti convertorul, vreau si eu unul contra cost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

M-am hotaratara!

150 lei pentru:

- bloc electronic

- conector bloc electronic

- sonda temperatura

- bujie incandescenta

- racord bujie

- electroventil motorina

- racord special- filtru motorina (pt alimentare)

- documentatie completa originala in limba germana si traducerea in romana

Mentionez ca numai o bujie incandescenta, acum 2 ani cand am vrut sa cumpar pt sirocco-ul de la bus, era peste 100 lei.

300-400 lei in functzie de mashina pt tot ce e mai sus + montaj + cablaj + garantzie 2 ani (la cumpararea pieselor ca atare- doar proba ca functzioneaza)

Instalatia e pe 24V, la masini pe 12V pot monta doar in varianta cu un acumulator suplimentar, mic, de 12V (neinclus in pretz).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!