Jump to content

Zgomot la viraj


vw bora
 Share

Postare recomandată

alexanderdj

Ia si schimba-l ca nu e asa scump. E la vreo 80 de lei de la Lemforder si sunt foarte bune, plus ca vine si cu piulita cu siguranta. Mie asa imi face de la etrier, cand dau cu spatele si pun frana, pocneste ceva si mi se misca si masina cu totul. Dar eu stiu deja care e cauza pentru ca am o mica improvizatie facuta pe-acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • theoane

    10

  • lupo_bv

    8

  • vali zak

    8

  • alexanderdj

    8

V-a salut!Acum ca tot vad multe discutii in legatura cu zgomotul la viraj, va spun si speta mea, poate o prinde bine colegilor forumisti.

A inceput totul din senin la un viraj mai strans, am auzit o pocnitura la roata dreapta fata.

Initial nu am dat atentie vazand ca totul functioneaza ok.Dar...la urmatoarea intoarcere (din trei miscari)am sesisat din nou acele trosnituri care pareau totusi sa vina de la arc.

M-am dat jos din masina si am pus sotia sa-nvarta de volan dintrun capat in altul eu inspectand zona arcului .Trosnitura se auzea in continuare dar nu se vedea nimic deosebit ...arcul la locul lui , intreg,toate pareau in regula , numai zgomotul nu disparea.

Urmatoarea banuiala , am avut-o asupra rulmentului din capul amortizorului, dar ca sa-l pot inspecta trebuiau anumite ...conditii (scule).

E dupa vreo 3 saptamini de umblare ,am zis ca pana aici. ma dau si desfac roata piulitele din capul amortizorului , binenteles dupa presarea arcului.Dupa ce am reusit sa scot ansamblul arc -amortizor ce sa vezi : rulmentul in stare perfecta, in schimb din arc partea superioara lipsea cca. 2-3 cm din capat.

Deci acest arc nu a calcat perfect pe flasa , capatul ajungand la locasul caroseriei , in momentul cand se vira mai mult , acesta acata in locasul respectiv (lucru insesizabil la volan ) acumulandu-se energie de rotatie si descarcandu-se in momentul eliberarii, moment in care se auzea trosnitura ( de felul :pang)...Un singur lucru a-mi pare rau , ca nu am facut un filmulet cu sonor.

Acum astept sa-mi soseasca de la un coleg forumist un arc identic(sper) second , si voi incerca sa-l montez.

In speranta ca patania mea spusa aici va fi de folos macar unui coleg forumist va doresc , drumuri bune ,fara gropi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, am schimbat acum 2 zile capurile de planetara stanga - dreapta dupa aceasta operatiune am urmatoarele "probleme" nu stiu de la ce... poate ma ajutati voi:

- In mers daca tin volanul drept masina merge drept.daca iau mana de pe volan vireaza volanul dreapta singur nu mult dar se vede cum se invarte spre dreapta.

- In sensurile giratorii sau curbe luate mai tare, dar mai des in sensuri giratorii cu viteza destul de mica la viraj dreapta mai mult FLUIERA ROTILE de zici ca am 80/h ceea ce inainte de schimb cap planetare nu se auzea. se aude si in stanga in viraj dar cu viteza mult mai mare, nu ca pe dreapta cu viteza mica

- cand schimb dintr-a 1-a in a 2a repede si accelerez si aude un poc pe undeva in fata dar nu tare, asta doar cand schimb repede si acelerez tare.

La schimbare cap de planetara se reface geometria? tin sa precizez inca odata cand tin volanul drept masina merge drept, dar cand iau mana de pe volan ia dreapta destul de tare.

ce as putea sa verific? sa nu fii strans mecanicul vre-un surub ceva? sau sa fie geometria? chiar daca masina merge drept? multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu plecatul masinii spre dreapta, e de la geometrie! Mergi si fa-o ca n-ai cum sa platesti mai mult de 100 de lei, indiferent peste ce ahtiati de bani dai!

In legatura cu bocanitul ala: la mine a disparut dupa ce am schimbat bucsele de bascula dinspre spate. Ale mele erau d-alea semi-pline(normale) sau cum le-o zice si am pus unele pline, cele de Cupra. Spre surprinderea mea, a disparut bocanitul cand bag a 2-a si acum parca sunt si rotile legate mai bine de cutie ca sa ma exprim asa. Adica am scapat de mersul ala in gol cand accelerez si decelerez si de asemenea masina nici nu se mai ridica si coboara de bot la accelerare si respectiv franare, cum facea inainte. Asta se traduce in timpi de acceleratie mai buni, o senzatie mai placuta la volan, putin mai multa stabilitate, nu se mai apleaca asa tare pe curbe, masina se simte mai legata.

De asemenea, bocanitul mai poate fi de la vreun suport de motor, eu mizez pe cel de pe partea cu, cutia de viteze. Dar la fel de bine poate fi si cel anti-rasturnare. Depinde cat de mult ti se misca schimbatorul cand accelerezi/reduci in mers. Sper sa-ti fie de folos!

Mergi si fa-i geometria. Si da, se reface geometria daca schimbi capetele de planetara pentru ca se desface bascula din amortizor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am mai vorbit cu mecanici parerile sunt impartite, majoritatea spun ca nu trebuie refacuta geometria pt schimb cap planetara...oricum maine ma duc la doctor sa vedem, merci mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce au desfacut cand au umblat pe acolo, daca urmau procedura din manual si au desfacut numai pivotul nu cred ca trebuia, dar daca au umblat cum zice colegul mai sus la prinderea amortizorului sau poate pe la capatul de bara ca poate le-a stat in drum, atunci trebuie facuta geometria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am vazut eu, si cum arata si in fisierul atasat de tine, a desfacut doar cele 3 suruburi de jos, si a miscat de bascula sa iasa/intre capul de planetara. nu a umblat la amortizor sau cap de bara din cate am vazut eu....daca acele 3 suruburi de jos nu sunt stranse cum trebuie poate sa am simtptomele enumerate de mine? :-?? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred sa fi fost asa tembeli sa nu stranga suruburile alea, dar mai stii? Logic daca suruburile nu sunt stranse si se misca pivotul fata de bascula atunci ai "geometrie variabila" :o si poate aparea si zgomotul de care zici.

Acum noi ne dam cu parerea aici dar eu zic sa te duci fuguta sa verifici geometria, le spui la ce s-a umblat la masina si asa o sa te lamuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hei, ce-aveti ma?!? Daca se desfac suruburile de la pivot, ii afecteaza unghiul de cadere ca nu mai face roata acelasi unghi cu pamantul ca inainte. Oricum eu cred ca au desfacut si capetele de bara ca sa poata "vira" fuzeta destul de mult ca sa intre capul de planetara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zic ca nu ai dreptate, dar in manual scrie ca se marcheaza cu o carioca pozitia suruburilor ca sa fie puse la loc tot asa. Ceea ce ma indoiesc ca s-a facut la colegul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice abatere, oricat de mica, ii va deregla geometria. Chestia cu semnele facute cu carioca e mai mult la noroc. Daca ai noroc, va nimeri pe aceeasi pozitie, daca nu ai noroc se reface geometria care oricum nu e asa o mare avere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru ajutor colegilor, am rezolvat. am facut geometria si am schimbat si bieleta din stanga ca avea un mic joc, daca tot trebuia sa fac geometria atunci am zis sa schimb si bieleta sa nu mai fac un lucru de 2 ori, deci in concluzie daca se desfac cele 3 suruburi de jos trebuie refacuta geometria, mi-a aratat mecanicul care mi-a facut geometria de unde trebuia sa se desfaca sa nu se strice geometria, trebuia desfacut surubul cel mare de pe capul pivotului nu cele 3 suruburi de jos, atunci era treaba perfecta. multumesc si numai bine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va salut,

Cu toate ca nu imi doream vreodata sa scriu in acest topic despre o posibila problema la directie uite ca scriu :icon_cry:

Astazi am luat masina,am facut niste ture cu ea,mai neortodoxe sa le zic asa si cand ajung acasa si dau sa bag masina in parcare cand virez aud niste pocniturii in masina sub volan.Pocniturile se aud numai cand virez mai brutal de volan si seamana ca si cum ai lovii 2 piese metalice.

De la ce poate sa fie??

Si am mai observat ca in mers prin gropii mi se aude in fata un zdranganit metalic

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai dat tare cu ea pe curbe? Nu trebuie un raspuns, iti zic ce mi-a trecut prin cap prima oara.

Iti recomand sa te bagi sub masina si sa verifici suruburile de prindere ale casetei de directie si ale puntii fata. Flansele cum sunt? Bucsele de la bara stabilizatoare? Tablele alea pe post de aparatori din spatele discurilor sunt la locul lor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateodata ma mai dau tare cu ea in curbe

Flansele au fost schimbate anul trecut si pana in prezent sunt ok

Bucsele de la stabilizatoare ok doar un pic rugina intre busca si bara

Tablele alea sunt la locul lor

Faza e ca doar astazi am auzit-o cand am bagat-o in parcare la virare am auzit acea pocnitura

Poate sa fie de la busca de la coloana de directie???

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,am si eu o problema la golful meu 4.In momentul in care virez de volan stanga sau dreapta aud pocnituri care deja sunt destul de stresante.Am schimbat flansele cu rulmenti,am schimbat bielete de directie,capete de bara,bucsaraie,tot ce imi batea,am facut unghiul de fuga si tot asa face.Deja ma exaspereaza de-a dreptu.Si servo merge mult mai greu ca la alte golfuri.Am schimbat lichidul de servo,nu pierde lichid,la virare nu se aude nici un sunet la partea de servo dar merge greu.Poate fi ceva din caseta de directie?Sa aibe joc?sa trebuiasca un pic stransa?daca o strang va merge volanul si mai greu din cate stiu.Ce sa fac oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum vine faza asta "sa trebuiasca un pic stransa" :scratch:

se poate strange ceva pe la caseta??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea supermasina in urma inlocuirii articulatiei pe fata cand e rece e ok,nici un zgomot,stransa ca una noua,dupa cativa km incepe si pocneste cand virez,numai pe dreapta si destul de enervant.Nu am jocuri-a ramas vechi in zona doar arcul si fuzeta,am si strans suruburile de fixare a casetei pe punte-e drept,cu bagare de seama ca se infileteaza in aluminiu -elsa da cuplu de aluminiu-20Nm si inca 90 grade....Ceva idei?Impresia mea e ca trosneste arcul,la interventie le-am gasit pe ambele parti putin ruginite pe spira de jos cam 2-3 cm .Am curatat,dat cu zinc si din dorinta de a stopa rugina am dat cu vaselina.E posibil sa se miste ,chiar daca sunt sub presiune?Orice parere e binevenita.

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa se miste, dar practic numai cand se ridica masina de bot, ca daca e la nivel, e arcul tensionat bine si nu cred ca se poate misca de-acolo.

Ai tras de arc cu mana sa vezi daca se poate misca? Ai verifica sa fie stranse bine piulitele din capul amortizoarelor? In ce fel se aude pocnitura? tare si metalic, sau infundat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aude destul de clar,nu infundat...sunt stranse piulitele de la flanse-ambele,au fost primele verificate.Sambata am program de tavalit pe sub masina,as avea ceva idei,daca mai aveti si voi e foarte bine.Ce ma contrariaza e faptul ca la rece nu se aude absolut nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fie si de la bucsele barii stabilizatoare. Ce bucse ai pus? Ai pus dimensiunea care trebuie? Ce firma sunt bucsele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OEM de la PBN,cu talc pe ele!-evident,nesters :icon_cheesygrin:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

same problem colegu......

am facut itp-ul si nu am nici un joc....xfiles si face numai cand vrea ea dar in ultimul timp nu se mai aude..

verifica bieletele de directie daca ai joc pe ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi noute,TRW cu tot cu capete de bara intocmai cu cele or. ale masinii pe care le-am dat jos!!!daca erau de vina bieletele se auzea si la rece.

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi noute,TRW cu tot cu capete de bara intocmai cu cele or. ale masinii pe care le-am dat jos!!!daca erau de vina bieletele se auzea si la rece.

ar mai fi o varianta legat de arcuri: arcul are o protectie pe spire, un plastic ceva de genu. In timp acesta sare si ramane spira goala si contactul va fi metal pe metal. Sunt unule masini care au pe primele spire unde arcul e in contact cu talerul de la flansa si amortizorul furtun. Incearca si varianta asta. Eu unul am facut rost de furtun dar nu am presa de arc. :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!