Jump to content

Problema La Bestie ... Ajutor!


SRV-JM
 Share

Postare recomandată

Scuze ca nu mi-am dus ideea pana la capat mai sus, am vrut sa zic:

"Apoi incearca sa vezi cum merge cu senzorul (sonda) de temperatura a apei scos ;) ".

La unele masini daca este o problema cu senzorul ala, cand este scoasa mufa merge masina mai bine.

Despre senzorul de la pedala...eu asa vad intr-o schema ca are masina ta, asta ma duce la gandul ca nu are cablu de acceleratie

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!am acelasi cod la motor AUC si nu am cablu la acceleratie.referitor la problemele la motor din postarile lui stefanutz verifica vana egr sa nu fie aproape de sfarsitul carierei si nu-si mai face cursa cum trebuie si de aici lipsa de putere simptoma care era prezenta si la mine.dupa ce am schimbat-o problema a disparut.

numai bine.respect.

Modificat de djpagany
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este ca atunci cand nu trage are si ralantiul crescut, si la tine era asa cand nu avea putere?

Pe langa ce am zis mai sus ar putea fi si o neetansietate pe undeva si sa traga aer fals, iar din cauza temperaturii dupa un timp crapatura respectiva, datorita dilatarii, sa dispara. Asta cred ca se poate verifica pulverizand ceva gaz de umplut bricheta, dintr-un spray, pe langa corpul clapeta, daca are fluctuatii de turatie atunci asta este (mi se pare ca intre corpul clapeta si galeria de admisie este o garnitura - trebuie verificata daca este asa ceva).

Mai pot fi multe alte cauze care pot duce la simptomele astea, dar trebuie inceput cu ce-i mai simplu de verificat si cu ce este mai ieftin. Altfel ajunge ca amicul de pe celalat forum care dupa ce a schimbat jumatate de masina si a facut motorul bucati problema a fost de la fisele care spunea el ca sunt noi, dar ghinion...nu erau cele care trebuie si din cauza lor mergea masina ca dracu.

Am eu o presimtire ca este ceva banal :10[1]: , dar pana una alta :scratch: si :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!la mine se manifesta in felul urmator la pornire aveam relantiul undeva pe la 1400 rpm si cobora la normal in jur de 3-4 minute asta vara fiind .motorul mergea rotund dar parca tragea un aer murdar,plin de impuritati ,urca greu in ture si asta tinea pana ajungea antigelul aproape de 90 grade.cand se intampla acest lucru parca era alta masina ,tragea ,urca usor in ture.metionez ca in acest timp aveam check engine aprins si eroare insuficient air flow la EGR.

numai bine .respect.

ps.scuze ca nu am detaliat problema care am avut-o eu.mea culpa.

Modificat de djpagany
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la masinuta mea am un usor tremur la relanti de cand am luat-o. Inca nu l-am rezolvat. Nu stiu de la ce e. Oricum nu ma incurca prea tare. Cod motor AUC.

EGR-ul l-am schimbat si eu cu unul nou original VW.

Alta problema a fost EPC in bord. S-a rezolvat cu impingerea switch-ului de frana de la pedala inapoi in mufa. Adica iesise mufa aia. Nu stiu cum e posibil, probabil de la gropi.

In rest probleme mari nu am avut.

Masina am cumparat-o de la o tanti care mergea cu ea foarte subturata. schimba pe la 2000. Ulterior, dupa ce mi-a vandut-o, la cateva saptamani, am luat-o cu mine cu masina si s-a speriat... "de ce o turezi asa de tare"? Schimbam pe la 3000-3500, adica regim normal pentru 1.0 benzina.

Tin sa subliniez ca e alta masina fata de cum mi-o aminteam eu pe la inceputuri. Trage de rupe.

Bafta si mai postati care si ce probleme mai aveti.

Care sunteti din Bucuresti veniti si pe la Junior adica in spatele tribunalului de pe Bulevardul Unirii. Acolo mai vin posesori de Lupo. Eventual daca aveti vreo problema, poate s-a mai intalnit cineva cu ea si putem sa va ajutam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o mica problema care ma sacaie.

Alaltaieri am schimbat distributia pentru ca aveam un zgomot care venea de la rola intinzatoare, sau cel putin asa se auzea, mai aveam vreo 15k pana la schimbare, dar zic hai sa-mi iasa din grija.

Sa zicem ca aia facea galagie, dar am descoperit ca fulia de la accesorii care vine pe axul arborelui cotit (vibration damper i se mai spune)a cam muscat in timp din aparatoarea pinionului care vine tot pe arborele cotit, piesa 3 din figura

http://img695.images...9778/110960.gif

http://img593.images.../028109127k.jpgAdica a ajuns la insertia metalica pe care aceasta piesa o are.Acum nu pot sa-mi dau seama daca acest lucru s-a intamplat acum sau mai demult, pentru ca totul era la locul lui in zona aceea, fulia era bine stransa si la fel si aparatoarea.Asta ar fi una, alta ar fi ca dupa montarea noii distributii (curea, rola intinzatoare si rola de ghidare, pompa de apa nu este pe distributie)a disparut zgomotul care m-a deranjat, dar a aparut altul, un zgomot ca de clopotel la ralanti pe care l-am observat cand m-am bagat cu capul sub capota sa scriu pe eticheta nr de km si data.la link-ul acesta este o inregistrare cu telefonulhttp://dl.fisier.ro/files/ikf83i2ok15ccdn/__nreg000.mp3.htmlSunetul vine din spatele distributiei sub tubul de admisie aer, am ascultat cu o teava si nu vine de la fulia de care ziceam mai sus.Sunetul nu se aude cu capota lasata sau din habitaclu, azi o sa pun un microfon cu emitator acolo sa vad daca in mers se accentuiaza sau dispare.Mentionez ca distributia s-a pus cu Autodata in fata, toate reperele la locul lor, rola intinzatoare cu semnele puse ca in autodata.In rest masina porneste la fel de bine adica aproape instant si nu am observat sa mearga mai bine sau mai prost.daca s-a mai confruntat cineva cu problema asta i-as fi recunoscator daca mi-ar impartasi experienta lui. :-).

Sunetul este aici pt ca am gresit cand am scris si va ca editarea nu merge

http://dl.fisier.ro/files/ikf83i2ok15ccdn/__nreg000.mp3.html

Am uitat sa zic, in atelier am tinut masina pornita vreo 10 minute si nu s-a auzit nimic suspect.

Zgomotul l-am depistat cum am zis accidental vreo 3 ore mai tarziu.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand sa te uiti la fulia de auxiliare sa nu fie dezaxata.Aceasta fulie are o membrana de cauciuc care cu trecerea timpului se slabeste si in cele din urma cedeaza.Practic membraba de cauciuc are rol de amortizare a vibratiilor.E posibil ca la tine sa fie timpul sa o schimbi..si cred ca asta e si cauza care fulia ti-a mancat aparatoarea de plastic.In momentul cand membrana cedeaza fulia are tendinta sa se strambe pt ca cureaua o trage dupa ea.Cum era aparatoarea de plastic ciugulita??Doar in un sens?nu uniform peste tot..ASTEPT CONFIRMAREA TA CA FULIA E CEEA DIN POZA..vezi ca e considerata consumabila si la unele marci de masini se recomanda schimbarea ei la interval fix.

post-64586-11463_thumb.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca aia este dar nu bag mana in foc ca este chiar identica cu cea din poza. Nu am fost prea atent la fulie, am studiat mai mult aparatoarea (pe moment nu m-am gandit ca ar putea sa se strambe, ulterior am citit pe la Renault parca de faptul ca se cam duce). Aparatoarea era atinsa pe toata suprafata si pe unde nu era insertie metalica avea cateva gauri.

Maine ma duc la Tess sa iau aparatoarea si cred ca o sa iau si fulia.

Ai idee de un cod pentru fulie si cam cat costa pt. ca atunci nu mi-a trecut prin cap sa iau codul de pe ea, am luat numai de pe aparatoare, iar in Etka nu am gasit cod pentru motorul AKU, ciudat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

he..he la bmw ds dupa 2003 se schimba la 100.000km,numai eu am adus in ultimele 2 luni 2 bucati.Pt AKU 028105243AC in jur de 160-170 euro dar ai alta varianta CORTECO 8000 0677 care te costa in jur de 500lei.Firma respectiva CORTECO la BMW vine echipare pe prim montaj de fabrica.Aman 2 fulii aduse de mine pt BMW...erau CORTECO.La una din ele clientul a venit cu rola veche si am pus pariu cu el ca-i aduc fulie la jumate de pret identica cu ceea de pe masina lui.Mi-a venit fulia pe corteco si in dreptul unde trebuia sa aiba stanta bmw si codul de piesa,era sters cauciucul cu ceva abraziv.Se cunosteau codul de piesa si sigla bmw. A ramas si el surprins si a fost multumit pe ca a scutit 7 mil.La bmw era dubla la pret si practic acceasi piesa.Vezi cum te orientezi.

ETKA LU 3003(3) 1 05 105-15

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, o sa fac niste comparatii.

Apropos de inscriptionari am patit acelasi lucru cu cablul de ambreiaj, dupa ce am luat o prastie italiana care nu-si facea autoreglajul, am luat un Sachs si se cunostea locul unde venea sigla de VW :).

Acum ma gandesc ca si sunetul ala metalic s-ar putea sa fie produs de fulia asta care se atinge acum de insertia metalica a aparatorii si ritmicitatea sa fie din cauza ca nu mai este centrata cum trebuie.

Maine ma intalnesc cu mecanicul si studiem problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotele de genul acesta deobicei nu sunt provocate numai de fulii. M-am intalnit odata cu un caz in care rola de ghidare a curelei de distributie a fost montata din greseala stramb si se rotea oscilatoriu. Asta facea ca respectiva curea sa traga oscilant de fulia cu masa dubla (asa se numesc fuliile cu amortizare care pot prelua socurile) si sa o incline ducand astfel la atingerea acesteia de aparatoare. Parerea mea este sa verifici din nou intreg ansamblul al curealei de distributie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca problema cu atingerea fuliei de aparatoare sa datorat dupa cum mi-a spus mecanicul unei strangeri incorecte a tamponului motor la o interventie anterioara si se pare ca acesta a presat pe aparatoare provocand tensionarea ei, deci fulia respectiva ar trebui sa fie in toate mintile.

Acum daca e sa fie ceva, in mod normal ar trebui sa se amplifice cat de cat zgomotul.

Dupa ce se incalzeste bine motorul nu prea se mai aude, in fine poate ca este normal sa se auda asa la un motor SDI la varsta de 170k :unsure: si poate sunt si eu un pic paranoic in privinta asta :banghead:

Oricum cum am ceva timp o sa dau jos aparatoarea superioara a distributiei sa analizez mai atent si admisia de aer pt ca am vazut ca obiectul ala care se numeste clapeta de acceleratie este neagra de funingine, in viata mea nu am vazut asa ceva, si trebuie ceva curatenie pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cazul amintit de mine mai sus, dupa incalzirea motorului, cureaua de distributie se incalzea, materialul cauciucat din aceasta devenea mai soft si nu mai scartaia pe rola de ghidare motata stramb si care oscila. Asa se face ca acel zgomot (ca un chitait de soricel) era persistent numai cateva minute de la pornirea motorului. Oricum este bine sa verifici cat mai des posibil distributia mai ales pentru motoarele din ce in ce mai uzate. La AUC-ul meu cartea spune sa fac verificarile la fiecare 30k. Iti dai seama ca acum eu verific cat mai des distributia pentru ca motorul are 145k iar stilul meu de mers este sportiv (atat cat poate da un AUC de 1.0 li).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de sfaturi si dupa ce mai verific pe acolo va tin la curent :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna

In 13 am cumparat si eu un vw lupo din 2001. L-am gasit pe net in anunturi la Pitesti, m-am dus din Oradea pana acolo sa o cumpar, am dat 2000 euro si am venit acasa cu ea pe roti. Cam riscant, dar vorba aceea, "mi s-a pus pata".

Are 87000 km, motorul e intr-o stare cat decat ok, cureaua de transmisie trebuie sa o schimb ca se vede ca e veche. La bord imi lumineaza o pictograma sub care scrie check, o sa merg sa o pun pe tester, sper sa nu fie ceva grav.

As avea nevoie de cateva componente cum ar fi:

- tetierele spate

- capacul de la portbagaj

- opritor usa stanga (mi s-a spus deja ca sa incerc la reprezentanta)

- bara de plastic fata de sub semnalizatoare (e sparta)

- o toba spate, ca e destul de "roasa" a mea...

Si deocamdata cam atat... Inca nu am analizat-o mai mult... Inca sunt in "operatiunea" acte. :P

Daca are cineva idee pe unde gasesc ce am nevoie, normal, cu preturi mai bune decat cele noi (ca noi am gasit o parte) va rog sa imi dati si mie un pont.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare! sa te bucuri din plin de cel mic si multi km fara probleme.in primul rand numarul de km e suspicios de mic pentru o masina din 2001.in al doilea rand trebuie sa bagi un tester pe el sa vezi care-i treaba cu check engine.in al treilea rand fa-i revizia , schimba kit-ul de distributie si kit-ul de accesorii pentru a sta fara griji din punct de vedere mecanic.si mai apoi dar nu in ultimul rand sa te preocupi de problemele pe care ti le creeaza componentele lipsa.

numai bine .respect.

ps. sa nu te superi ca mi-am permis sa-ti dau niste sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu la ce a zis djpagany.

Deci in primul rand functionalitatea si apoi estetica.

Presupun ca nu stii nimic despre istoricul masinii (ar fi foarte util de stiut codul motorului, il gasesti in cartea de identitate, un grup de 3 litere). Drept urmare:

-trebuie vazut numarul real de km, este foarte util de stiut deoarece anumite componente rezista un anumit nr de km. si sa stii la ce sa te astepti.

- neaparat facuta distributia, mai devreme sau mai tarziu tot trebuie facuta, ea este garantata 4 ani sau 60 000km care vine prima.

Ar fi bine sa schimbi nu numai cureaua ci si rolele (de ghidare, presoare) si pompa de apa daca este pe cureaua de distributie (la unele modele este pe cureaua de accesorii, caz in care nu este necesara schimbarea decat daca are probleme)

- inspectata cureaua de accesorii si elementele de pe ea.

Este de preferat ca o data cu distributia sa schimbi si: cureaua de accesorii, fulia alternatorului si rola intinzatoare (unele service-uri nu dau garantie daca nu schimbi si astea), in felul asta urmatorii 4 ani sau 60k km nu ar trebui sa mai probleme in zona asta a masinii, dar daca nu ai bani schimbi numai ce are probleme si pe viitor trebuie sa fii cat de cat atenta la zgomotele ciudate care pot aparea in zona asta. De exemplu fulia alternatorului care are o constructie mai speciala se cam duce dupa 120k , rola presoare cam tot asa.

- Nestiind cand s-a facut schimbul de ulei ultima data, neaparat schimbat uleiul, filtrul de ulei si cel de aer. Ar fi ideal si cel de combustibil. Atentie la schimbarea uleiului sa nu-ti puna ulei peste nivelul maxim de pe joja pt ca o sa strici catalizatorul si poti avea si alte probleme, mai bine iti pune mai putin (pana in zona hasurata de pe joja), iei acasa restul de ulei si mai verifici din cand in cand si completezi numai daca este nevoie

- trebuie inspectata masina si vazut daca are scurgeri de lichide, mai ales la cutia de viteze (are prostul obicei sa piarda ulei pe la un simering pe unde intra tija schimbatorului) la care OBLIGATORIU sa verifici nivelul uleiului din ea, daca nu este plina pana la refuz (la scoaterea busonului de umplere trebuie sa curga ulei din ea) se completeaza cu ulei G50 si se cauta cauza pierderii.

-neaparat verificat uleiul de servo (busonul verde) si daca este sub minim neaparat completat (ulei G002000), daca este cazul intrebi aici si-ti spunem de care. daca nivelul este sub minim atunci uleiul barboteaza (inglobeaza aer) si strica pompa si caseta de directie.

- nu in ultimul rand trebuie verificat trenul de rulare: starea franelor (placute, discuri, tambure, saboti), burdufele de la planetare sa nu aiba crapaturi sau rupturi.

Deocamdata cam astea, nu sunt putine dar trebuie macar verificate :icon_thumright: .

Bafta :)

A, si uitasem trebuie vazut ce este cu becul ala aprins (mers la tester) sunt 2 useri de pe forum in Oradea care se ocupa cu asa ceva

user: maumau

Nume: Marius Pantea

tel: 0744.855.119 0728.655.956

User: thunder_zxr

Nume: Olimpiu Drugas

tel: 0721.214.040

versiune vag-com: Mereu ultima

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curea transmisie ;Continantal 6PK1070 lei 40(echipare cu cu servodirectie si fara aer conditionat),6PK751 lei 35(echipare fara servodirectie si fara aer conditionat).Toba finala;Klarius (Germania)230lei,Vector(Cehia) 300118 lei 200.Opritor usa in jur de 20 euro numai pe original.Polita portbagaj in jur de 70 euro numai pe original sau varianta dezmembrari.Tetiera spate in functie de model(normal sau cu gaura in mijloc)de la 40 pana la 80 euro numai pe original sau varianta dezmembrari.Ornament bara fata pe original in jur de 60 euro si af nu iti pot furniza pret.Pe aici se ,,invart ,,preturile.Spor la condus si sa te bucuri de ea

post-64586-0-88702700-1316268515_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

o noua problema: farurile. In timp ce-mi pregateam dihania pt drum lung (Romania - Germania), am vrut sa schimb si becurile. Pe stanga nu mai aveam deloc lumina, pe dreapta mergea numai faza lunga. Surpriza a fost mare cand am gasit mufele de la becuri carbonizate. 2 intrebari: care ar putea fi cauza si unde gasesc mufe de inlocuit? Am fost pe la magazinele de piese auto si nu am gasit, cica ar face parte din sistemul electric al masinii si nu se gasesc separat. Mi-e greu sa cred, dar na... pe la dezmembrari in bv, slabe sanse. Cel din Bartolomeu era total pe langa subiect. Macar m-a lasat sa ma duc sa ma uit daca gasesc ce am nevoie. Nu avea. Merg maine in Sacele, poate am noroc. Dar daca nu... avand in vedere ca sunt mufe H4, pot sa iau de la alte marci si sa le folosesc? In teorie nu vad o problema, dar in practica e la fel de simplu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred sa gasesti pe producator, incearca la Tess, dar nu m-ar mira sa dea din umeri si acolo. M-am uitat in Etka si nu am gasit elementul asta, poate vin cu tot cu far desi ar fi trebuit sa apara si in cazul asta. In principiu nu vad de ce nu ar merge, numai vezi sa fie comparative ca dimensiune. Daca nu, in caz de forta majora pune niste papuci izolati in plastic, numai vezi sa nu incurci firele.

Probabil nu au facut bine contact si de aia s-au carbonizat cele vechi, oricum din cauza caldurii sunt destul de coapte indiferent de situatie, si eu am crapat unul din neatentie

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am intalnit aceasta problema la cei ce au pus becuri mai mari ca putere .

De ex. in locul celor 55/60 watti pe care ii are un bec original, au pus becuri cu lumina mai albastruie ( de la magazinele care vand piese auto ) care chiar daca scrie ca au cei 55/60 watti in realitate consuma mult mai mult dar se spune ca au o mai buna luminozitate decat cea a becurilor de fabrica iar durata lor de viata este destul de scurta .

Asadar, una din probleme poate sa fie puterea consumata de bacul folosit in far!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e problema de putere mai mare, ca abia luminau si mizeriile alea pe care le aveam inainte. Farurile in cazul meu sunt o problema mai veche pe care vroiam s-o rezolv cand ajung in Germania. Sunt aproape mate si cel din dreapta are oglinda crapata. Am zis ca le inlocuiesc cu asa ceva http://www.ebay.de/itm/VW-Lupo-98-05-ANGEL-EYES-SCHEINWERFER-SCHWARZ-/290624526209?pt=DE_Autoteile&hash=item43aa925781 . Dar pana peste 2 sapt cand ajung acolo, trebuie sa am lumini pe masina.

Si inca o intrebare: ca sa schimb becurile de marsarier trebuie sa scot stopurile sau se poate face simplu, doar desfac mocheta aia din portbagaj si am acces pe acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se scot stopurile, este foarte simplu se tin doar intr-un surub. Vezi in atasamente.

Referitor la becuri pentru far din ce am folosit pana acum cele mai bune sunt Philips Vision night sau Philips +50%, astea din urma erau parca vreo 25 lei la Carefour, in alte magazine sunt mai scumpe. Pe la Real se gasesc niste Osram pe la 15 lei destul de bune dar nu ca Philips, acum am ambele pe masina si se vede diferenta.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!se scot stopurile.referitor la becuri h4 am avut philips night guide si au fost bune.acum am osram nightbreaker si sunt super multumit de ele.chiar vad noartea pe unde merg

numai bine.respect

Modificat de djpagany
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum am venit de la dezmembrari. am gasit mufe H4, nu de pe lupo, dar tot de la VW si vad ca se pupa cu ce am eu.

maine o sa scot si stopul. multumesc lupo_bv pt pdf-uri. am vazut surubul acela, dar nu credeam ca e atat de simplu. ma gandeam ca trebuie sa mai desfac si prin portbagaj ceva, ca sa am acces la becuri.

Philips Night Vision am avut si eu pe Supernova, le-am pus si parintilor mei pe Focus cand s-au dus cele din fabrica. Sunt super ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
  • lupo_bv a deschis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!