Jump to content

Problema La Bestie ... Ajutor!


SRV-JM
 Share

Postare recomandată

Trebuie sa cureti supapa EGR. Practic motorul nu are putere din cauza ca supapa EGR e blocata in pozitia deschisa (din cauza depunerilor de calamina din gazele arse recirculate prin supapa EGR) si motorul functioneaza cu "aer fals".

Am patit si eu dupa o accelerare mai puternica, s-a aprins lampa "engine check" si apoi motorul se tura singur si se oprea la fiecare stationare la semafor. Am demontat supapa EGR conform cu indicatiile de pe forum ale celor patiti si am gasit-o blocata in pozitia deschisa. Am curatat cu decapant carburol (ca altceva nu am gasit) pana ce axul supapei se misca usor. Dupa remontare, mersul motorului a revenit la normal si martorul engine check s-a stins.

Operatia in sine nu este complicata, dar trebuie sa fi pregatit si cu antigel; se pierde cca un litru la demontarea supapei EGR pentru ca in corpul supapei sunt canale prin care circula lichidul de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult, crissdv! Intr-adevar asa a fost! Supapa EGR f.f.f. murdara si o conducta care ducea la ea. Efectiv nu incapea un ac, asa era de infundata! Cum sa mearga saracul motor cand nu avea aer...Am curatat si clapeta de acceleratie si parca e alta masina. Multumesc mult pentru sfat, a fost promt si bun! Acum martorul CHECK s-a stins, am mers deja 110 km si nu s-a aprins! :lol: Sper sa ramana asa. Spor la :Driver: condus si fara probleme!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inevitabilul tot se va produce si va trebui sa schimbi valva egr

la mine a tinut faza vreo 10 luni dupa care s-a blocat ireversibil.ai tot timpul sa pui bani la pungutza.te va costa in jur de 650 lei.numai bine.respect.

ps.poate sprayul folosit de mine a dat rezultate negative sau poate varsta egr-ului adica 9 ani pentru ca era cel original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se va strica, am un prieten care mi-a spus ca se poate si fara ea(valva EGR), dar trebuie rescris softul... masinii. :blink: Mai stie cineva de solutia asta? A facut cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic ar trebui sa mearga deoarece rolul ei este de reducere a poluarii nu de imbunatatire a performantei motorului. Vezi ca este stiky un articol despre rolul vanei EGR sau poti citi AICI despre cum functioneaza.

Dar avand in vedere ca se schimba datele problemei la formarea amestecului trebuie ceva modificari la soft, altfel o sa-ti mearga prost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut tuturor . Am o mare problema la un LUPO 3L . Astazi cand am vrut sa il pornesc nu am mai reusit deoarece nu mai pot sa scot levierul din pozitie STOP , chiar daca apas pedala de frana nu mai dispare martorul acela verde de pedala . Ce sa fac ?? Aveti vreo idee? Sa fie vreun senzor sau ceva ??Multumesc anticipat pentru sprijin .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de frana. Vezi Topic senzor frana

Dupa ce il cumperi, ai grija cum il montezi, abtine-te sa apesi pe el si vei avea mai putin de munca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult Jondo1ro . Dar vreau sa mentionez ca in momentul in care apesi pedala de frana stopurile se aprind de fiecare data , doar martorul acela verde nu dispare din bord . Acest contact are intradevar atat de multe contacte ?

Inca odata iti multumesc pentru sprijin .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare dragi colegi. De aproximatix o luna ma confrunt cu o problema destul de bizara. In timpul mersului motorul ramane la relanti si nu se mai accelereaza, oricat as apasa pedala de acceleratie. Dupa ce opresc si repornesc motorul, isi revine. Am avut si turbo infundat, dar vad ca si dupa curatare face la fel. Am fost la mecanic si la tester nu a aparut nicio eroare, toate fiind in parametrii normali. Am un furtun ce merge la turbo, care nu mai sta cum ar trebui, din cauza clemelor uzate. Miercuri sunt programat sa inlocuiesc furtunul cu pricina cu unul nou, dar totusi sunt curios daca furtunul ala e cauza problemei. Atasez si o poza cu furtunul actual. :)

post-30651-0-66753800-1312213201_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi sa ghicesc, as spune ca trebuie refacute reglajele si setarile la cutie. (asta o spun din proprie experienta - cam asa facea si a mea, + daca imi aduc bine aminte - in momentul in care "iesea" din viteze pe relanti clipea indicatorul vitezelelor din bord.

Deci fii atent si la bord cand mai face figuri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e de la cutie, m-am uitat si eu la indicatoarele din bord, dar nu clipeste nimic. La tester nu arata nicio eroare, toate sunt in parametrii normali. Am fost duminica la Brasov si a mers bine, nu a facut figuri la schimbatul vitezelor. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am schimbat furtunul de la turbo si o bucsa pe partea stanga fata. Din pacate tot nu s-a rezolvat problema cu acceleratia. Mecanicul a spus ca la pedala de acceleratie exista un reostat si ca ala e cel mai probabil problema, dar ca sa fie sigur, trebuie ca in momentul cand nu se mai accelereaza sa nu opresc motorul si sa puna testerul. :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Iar am o mica problema la jucarie. Cand iau curba(orice directie) se aude ca un fel de frecat de guma, ceva. si nu sunt cauciucurile de vina. Stie cineva vre-un motiv? asta se intampla indiferent daca merg sau stau pe loc

Modificat de stefutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti incerca sa suspenzi fata pe butuci, ceva stabil, tragi frana de mana si pui pene la rotile din fata (cel mai bine ar fi suspendata pe elevator)dupa care pornesti, virezi volanul si asculti de unde vine zgomotul.

Acum ca veni vorba si eu am un fel de vuu-it (de cand am pus gumele de vara am observat)cand iau curbe destul de largi dar la viteza mai mare de 50-60 kmh. Am observat ca daca bag presiune mai mare se mai reduce zgomotul, de asta eu suspectez la mine calitatea proasta a gumelor (kormoran). A mai patit cineva chestia asta? Zgomotul este cam greu de descris, un fel de vajait cu intensitate usor variabila, ritmica. Bineinteles ca numai eu aud zgomotul ^_^ .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

k veni vorba de vuuu-ituri d.astea...mie mi se intampla in mers, dar nu mereu, la viteze mari,gen 90-100, se ude un fluierat puternic iar daca reduc pana pe la 60 dispare.i.am explikt unuimecanic dar a zis k pana nu il aude nu isi poate da seama...si k sa ii arat ar trebui sa il tin pe mecanic vreo sapt numai in masina:))))i s.a intamplat vreunuia???ms anticipat

"se aude" scz dar merge km naspa tastatura...:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca atunci cand auzi fluieratul scoti din viteza si nu dispare problema este pe undeva pe la trenul de rulare. Daca dispare problema este din zona cutiei de viteze-ambreiaj-motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost azi...la mester si cica de vina e "capul de brat" stanga.. 50 de lei. Maine vine.. si-l si pun de curios sa vad daca rezolv ceva.

Telescoape ieftine stie cineva pe undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte probabil sa fie ala daca zici ca se aude frecatul ala si cand virezi pe loc (scuze, cand am scris mai sus nu am citit atent si am avut impresia ca se manifesta numai in miscare )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea

Am si eu un Lupo 1.0 benzina.

Azi am venit acasa si simteam ca parca nu se invarte rotund si imi este aprins martorul chk engine

Am deschis capota si mi-am dat seama ca de la o flansa de cauciuc de la distribuitor imi sarea cate o scanteie .

Am schimbat acel manson si e ok dar...

Cand accelerez aud ca si cum ar fi un suflu de aer undeva intre motor si parbriz.

E normal sa se auda asa ?

ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca pana acum nu l-ai auzit poate ca nu-i normal. Daca prin zona aia este filtrul de aer poate nu este fixat bine si trage aer pe langa el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare! confirm afirmatia lui lupo_bv.daca nu e bine fixata si/sau stransa bine carcasa filtrului se aer poate trage aer fals ori pe langa clapeta de acceleratie ori prin carcasa filtrului de aer.verifica si starea furtunelor care intra in carcasa filtrului de aer.

numai bine .respect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Deci am rezolvat cu scartaitul acela. Era un "cap de bara" si a costat 50 de lei. Manopera 15 lei... ca nu stiam despre ce e vorba. A fost o chestie de 7 minute.. care putea fi facuta acasa inn fata blocului fara diploma de mecanic. Acum revin la problemele mai vechi. Cu motorul. Ca apar "simptome" noi. Pornesc motorul si se tureaza singur pana undeva la 1800 apoi revine la normal. Plec de pe loc.. si parca motorul nu mai trage cum facea odata. Apas aceeleratie si e foarte lenta in demaraj. Cateodata in timp ce accelerez, trage, trage si apoi nimic.. tre sa las acceleratia si apoi sa o calc iarasi. Parca ar merge innecata.Plus ca la relanti apar oscilatii la turatie. 3 secunde normal apoi scade unpic si dup-aia revine la normal inca 3 secunde si tot asa. Dupa vreo juma de ora de mers... isi revine si merge impecabil sa zic asa. De schimbat am schimbat asa: filtre de aer, pompa benzina, filtru benzina, sonda lambda e noua, clapeta de admisie am curatat-o.. si tot asa. Am inlocuit si furtunele de la clapeta de admisie si nici o schimbare. Cei de la VW.. au zis ca nu stiu de la ce e. Oare sa fie omiprezentul EGR? Ajung la capatul rabdarii.. ca nu mai stiu ce sa-i fac. Astept "sugestii si reclamatii"

Modificat de stefutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea ne-ai mai tinut la curent cu rezultatul reparatiilor de anul trecut :icon_cheesygrin: .

Intai si-ntai zi ce cod are motorul.

Apoi incearca sa vezi cum merge cu senzorul (sonda) de temperatura a apei.

Vezi ca mersul innecat (cu benzen in execes) strica sonda lambda si catalizatorul.

Consumul este normal?

Senzorul de la pedala de acceleratie a fost verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e un Lupo 1.0 MPI, din 2001, cod motor AUC. Consumul e relativ normal, dupa cum am zis dupa 10-15km isi da drumul si merge normal. Si la acceleratie... nici nu stiam de existenta vre-unui senzor...

O sa-l iau in calcul si pe ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa schimbi senzorul de temperatura lichid racire ( 059 919 501A ). Daca acesta este defect, calculatorul nu stie sa citeasca temperatura si incepe sa fluctueze. Iti creste si consumul de carburant din aceasta cauza.Acest senzor e compus din doua parti . Una care e citita de catre calculatorul masinii si a doua parte care e citit indicatorul de temperatura din bordul masinii. Fiecare lucreaza independent, asa ca ...in bord poate sa iti lucreze corect si partea care duce la calculatorul masinii sa nu lucreze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
  • lupo_bv a deschis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!