Jump to content

Problema La Bestie ... Ajutor!


SRV-JM
 Share

Postare recomandată

incearca sa dai jos bateria pe care o ai pe masina( cea la care indicatorul s-a schimbat din verde in negru) ...posibil sa fie o problema in baterie. insa daca iti mai scoate fum precum ziceai...nu mai incerca sa ii pui si contactul, poti sa arzi calculatorul de motor si sa strici mult mai multe pe la masina.nu s-a topit nimic pe langa bornele de la baterie, acolo unde sunt sigurantele de la alternator( cea mai groasa) ABS, A.C. etc . ?

sigur ai " dat curent" corect, nu ai gresit polaritatea?

p.s.

iti recomand totusi sa intri pe forum la un topic al celor care au masini marca SEAT si sa le spui problema ta.

e posibil ca la bestiile lor sa fie asemenea probleme , la bestiile noastre ...inca nu am auzit la nimeni de fum la baterie :(

atentie totusi..cand dai curent , nu pui cablul de minus cu care dai curent la minusul bateriei ,ci undeva pe masa masinii!

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am patit si eu aseara o chestie foarta ciudata cu masina surorii mele, un Lupo 1.0. Masina a stat nepornita cam 1 luna, exact de la venirea iernii. Aseara, cineva mi-a blocat masina si a trebuit sa plec cu Lupo. Bun, a pornit la cheie, am dat jos zapada si am plecat. Masina fusese parcata cu frana de mana trasa. Am plecat si imediat am simtit ceva ciudat, masina efectiv sarea parca cu roata spate dreapta, (parca avea o roata mai mare sau mai mica) si fiecare denivelare se simtea amplificata pe roata aceea. Dupa 100-200 m m-am dat jos sa vad daca nu am pana, am impins masina sa vad daca nu sunt blocate rotiile cumva de la frana de mana, dar totul parea ok. Bun am plecat din nou, am zis ca probabil e de la frig ceva la telescop, dar masina a inceput sa faca tot mai rau (parca sarea de spate) iar cand am ajuns la un semafor mi-am dat seama ca masina sta inclinata (partea de la sofer era mai ridicata). Am tras imediat pe dreapta, iar cand m-am dat jos din masina, am vazut spre surpinderea mea ca roata spate dreapta era bagata pana la jumate sub aripa iar cea din fata de la sofer avea telescopul intins la maxim. Am mers incet pana la destinatie, am lasat masina parcata 3 ore iar cand m-am intors, totul parea ok. Am luat-o incet spre casa, la inceput totul a fost ok, dar pana am ajuns acasa s-a intamplat la fel, s-a lasat iar pe roata din spate iar telescopul din stanga fata era intins. Aveti idee ce s-a intamplat ? banuiesc ca s-a dus telescopul si sta pe arc, ca altceva nu imi pot imagina. Dar chiar asa, si mai ales de la ce, intrucat masina era ok. Sa fie de la frig ? Multumesc

L.E. Dimeata masina iar parea ok

Modificat de Mad Cow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit aceleasi simptome la un Twingo ce l-am avut inainte. Se desprinsese la o roata ferodourile de frana de pe suport. Si practic bloca si debloca roata singura. Se simtea parca aveam roti patrate si saltarete. Insa nu imi statea lasata pe o parte. Cat despre amortizoare, chiar daca sunt duse de tot masina tot sta aproape normal. Amortizoarele au un rol minor in garda la sol a masinii. Inaltimea o da arcul. Treaba e serioasa zic eu, ar trebui sa chemi un mecanic sa verifice atent totul pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Da, se pare ca retraiesc povestea descrisa mai sus. De cateva zile imi cloncane si mie ceva la roata dreapta spate si la franare se aude un sunet ciudat. Am desfacut roata cu intentia sa desfac tamburul sa vad care e buba. Insa este o piulita de 32-34 foarte ciudata pe care nu o pot desface. Asa este la toate? Ce cheie trebuie pentru acea piulita centrala. Ara suprafata cumva parca in zig-zag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foloseste o tubulara de 32mm. cu 12 laturi( nu hexagonala obisnuita cu 6 laturi).

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot umbli pe acolo s-ar putea sa-ti foloseasca materialele atasate.

Si baga si niste vaselina pe la rulmenti daca duc lipsa (se gaseste la Bricostore sau Practiker vaselina speciala pentru rulmenti cu litiu)

---------

Ti-am pus si din manualul de golf 3 pt ca seamana si este in romana

-----------

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari :) Legat de rulmenti, in vara trecuta am schimbat si eu rulmentul la roata dreapta fata; toate bune si frumoase pana in luna decembrie cand am inceput sa aud din nou un scartait ca si inainte de schimb. Cateodata se aude, cateodata nu si parca mai tare se aude la mersul cu spatele. Se poate sa se fi dus rulmentul in mai putin de un an ? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat cu tubulara TS cu 12 laturi de 32, insa e prea mare. Cred ca trebuie de 30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat cheie de 30 si am desfacut tamburul. Totul era in regula! :huh:

Ferodourile mai aveau 5 mm grosime. Iar tamburul nu avea striatii, era neted. Insa ce am observat este cablul de la frana de mana (care era lasata) care era tensionat aproape de maxim, desi nu cupla. Poate din cauza asta nu imi tine frana de mana. Oricum am sa chimb setul de saboti si o sa fac reglaje la frana, dar asta cand trece zapada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutari :) Legat de rulmenti, in vara trecuta am schimbat si eu rulmentul la roata dreapta fata; toate bune si frumoase pana in luna decembrie cand am inceput sa aud din nou un scartait ca si inainte de schimb. Cateodata se aude, cateodata nu si parca mai tare se aude la mersul cu spatele. Se poate sa se fi dus rulmentul in mai putin de un an ? :(

Scartait la rulment? Decat daca ar fi zdrente totul in el si l-ar prinde rugina in interior!

Mai ales ca cei pe fata sunt capsulatila noi!

Vezi sa nu fie de la altceva! In general rulmentul huruie... la viteze mici e insesizabil(<30km/h) dupa aceea incep sa il auzi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mersul cu spatele se aude? pai asta inseamna ca e viteza fff. mica.doar daca esti in viraj cu rotile, ori daca mergi drept cu spatele?

Daca esti cu rotile virate si mergi cu spatele ,poate sa fie un cap de planetara, dar nu un rulment!

Rulmentul se aude de regula la viteze peste 40km/h si produce un zgomot de fond( huruit) care creste in intensitate proportional cu viteza masinii.

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wolfvw se aude un scartait la mersul cu spatele si daca am auzit eu bine e pe partea dreapta :( Cred ca v-a trebui sa o duc la mecanic sa se uite putin la ea si sa-mi desfaca si tamburii pe spate sa vedem pe acolo care e treaba, ca uneori cand pun frana se aude ca si cum freaca ceva. Discurile si placutele pe fata le-am schimbat in vara trecuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

Va cer parerea referitor la termostat. Problema este ca nu prea mai ajunge apa la 90 grade sau daca ajunge cum intru intr-o zona rece scade spre 80. Din cate imi aduc aminte pana anul trecut crestea temperatura la 90 si acolo ingheta acul indiferent de temperatura de afara sau daca aveam sau nu caldura pornita.

Acum doua saptamani am mers mai in sud si la drum lung fiind si cald afara a fost OK, numai ca atunci cand m-am intors prin Azuga iar a scazut putin. Am iesit din masina si era cam frig ce-i drept pt ca a trebuit sa-mi iau ceva mai gros pe mine.

Banuiala mea este ca desi nu este blocat pe deschis(nu se incalzeste furtunul care duce la radiator pana ajunge apa la vreo 60 grade, mai departe nu am avut rabdare sa mai astept), termostatul nu mai functioneaza in parametri.

Dilema mea este ca rasfoind prin Tecdoc (in Etka nu am reusit sa-l identific)am vazut ca sunt termostate de 80 grade si de 87 grade chiar cu acelasi cod. Eu mi-as lua de 87 grade pt ca am vazut ca motorul se simte mai bine cand este la 90, chiar si sunetul este altul, plus ca pe aici prin Brasov vremea este cam rece tot timpul anului :frigbaitata:

Deci de 80 sau :unsure: 87 grade ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa-i, am fost la reprezentanta la Tess sa vad cat costa unul OEM (120RON), inca nu am luat, si am intrebat de cat este. Raspuns: 87-102. Unul pe aftermarket(WAHLER, FEBI, TOPRAN) este in jur de 30-50 RON, mai stau sa ma gandesc de care sa iau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ... eu zic sa te gandesti intre Febi si Topran.

Amandoi fac o gama larga de piese. Eu am fost foarte multumit de Topran. Am cumparat chitul de reparatii pentru etrieri de la Topran(fata-spate).

Foarte multumit am fost. Si Febi e in regula n-am ce zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana una alta nu mai trebuie sa cumpar pt. ca am primit unul Wahler moca. Cine mi l-a dat mi-a spus ca ei fabrica termostate si pentru OEM. Sper sa am timp saptamana viitoare sa-l schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, l-am schimbat....alta viata :cool:

Acum ajunge antigelul mult mai repede la 90 si acolo intepeneste indiferent cum merg, cum este afara sau daca am aeroterma pornita.

Acum am vazut ca au inceput sa se formeze picaturi de ulei pe la simeringul de la cutie, deci urmeaza schimbarea acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Rezolvat si cu oringul, este relativ simplu de schimbat. Sunt 2 operatiuni care necesita atentie mare: scoaterea oringului si apoi gasirea unei baze de sprijin pentru introducerea celui nou perfect drept. Daca sunt amatori sa faca operatiunea asta deschidem un topic si fac acolo descrierea exacta, pacat ca nu am avut aparatul la mine sa fac poze.

Facand o inspectie vizuala am dat de altceva: burduful de la planetara stanga dinspre cutie imbatranit, inca nu s-a crapat de tot sa iasa vaselina din el, dar necesita schimbare. Noroc ca am un mecanic vigilent pt. ca eu nu mi-am dat seama, asa ca daca aveti ocazia sa va uitati pe sub masina apasati cu mana pe toate burdufurile de la planetare sa vedeti starea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi am umblat putin dupa kit burduf si cel mai mic pret am gasit, surprinzator, la reprezentanta la TESS cu 96 RON (asta dupa un discount de 20%). In rest am mai gasit pe Spidan cu 97 RON tot cu oarece discount, cam in 500km o sa fac revizia si cu ocazia asta o sa ma ocup si de burduf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

lupo_bv, mi-am scos dihania din service mai devreme si am intrebat ce ulei mi-au pus in cutie. Mi-au spus ca GL5, pt ca asta au gasit in Autodata.

De ce nu e ok GL5 (trebuie sa recunosc ca la capitolul asta trebuie sa mai lucrez, pt ca nu-l stapanesc f bine dpdv al cunostintelor)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW; LUPO (6X1, 6E1); 1.7 SDI,Cutie de viteze manuală

5 treapta 085 2,70 litru

Specificaţie ulei transmisie manuală

5 treapta 085 SAE 75 W 90,EUROL Ulei cutie viteze manuala Eurol Fultrasyn 75W-90 GL-3/4/5...

Proprietati chimice: sintetic, Clasa de vascozitate SAE: 75W-90,MANNOL Extra Getr Ulei cutie viteze manuala EXTRA GETRIEBEOELCoduri de consum: GL5

Clasa de vascozitate SAE: 75W-90, Specificatie: GL-5; si alte marci de ulei cv..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lowriderz-te rog sa nu iei chiar tot ce zic de buna pt. ca nu sunt specialist in domeniu, dar totusi chestia cu Autodata a fost abureala pt. ca atat in varianta 3.18 cat si in 3.24 nu este data si norma API, vezi atasament. Nici in ElsaWin (manualul original de reparatii) nici in Etka (catalogul original electronic de piese)nu este pomenita norma API deoarece acolo recomanda norma originala VW adica G 005 000 sau pe scurt G50 (pe eticheta scrie ca este 75W90 dar nu scrie norma API) despre care rasfoind tot felul de pagini pe net am aflat ca ar corespunde normei GL4.

Despre diferenta dintre GL4 si GL5 am aflat prima data tot aici pe forum

AICI si AICI mai poti afla cate ceva despre uleiurile de cutie.

Ca sa fiu linistit dupa ce am mers un an cu Liqui Molly de care nu am fost multumit i-am pus original. Cel mai bine este sa scrie pe ambalaj ca indeplineste norma G005000. Daca scrie asta poti fi destul de linistit, daca nu....atunci probabil intervin ceva riscuri pe termen lung mai ales. Ma mai gandesc ca s-ar putea ca in prezent sa se faca uleuri care sa mearga si in cutiile prevazute a functiona cu ulei GL5, fara ca ele in sine sa fie uleiuri GL5 si de aici sa iasa ceva confuzii

Acum am schimbat uleiul la motor si nu i-am mai pus Mobil 1 ci Commma, dar m-am asigurat ca indeplineste norma VW 505 00

http://www.commaoil.com/productsguide/view/6/230

Imi pare rau ca nu-ti pot da un raspuns mai documentat, dar pe moment pana te lamuresti poti merge asa. Apropos la ce service ai fost?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms pt link-uri, o sa ma uit cand ajung inapoi in tara. am ajuns in Austria fara probleme si cu un consum de 4%, asa ca pot spune ca I love my Lupo :D

service-ul e in Uzina 2, imediat dupa podul de la Zizin pe stanga, la depozitele din capat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare! Sunt nou pe aici, am citit cu interes cele de mai sus si as avea nevoie de un sfat! Am luat un vw lupo, 2001, cu 200 000 km reali. totul bine pana s-a aprins martorul check engine. am mers la un mecanic, a pus testerul si mi-a spus "insuficient la EGR". am gasit si un furtun spart, l-am schimbat si de atunci a inceput haosul: masina nu mai sta la relanti, pornesc dimineata la 10-12 grade si apoi dupa 10 secunde motorul moare, cand opresc la semafor si calc frana la fel moare, cand brachez rotile la maxim moare. cand stau la relanti cu motorul si accelerez, mai intai turometrul merge in jos un pic, ezita, apoi se ridica. si scoate un sunet ciudat de parca fasaie ceva, parca ar fi fara filtru de aer(filtrul exista, am verificat), dar numai la acceleratie, parca refuleaza o valva. sa fie oare de la EGR? am schimbat numai bujiile, fisele sunt ok(ce-i drept una e "bandajata" la bobina si pe ea la cotul acela de 90 de grade,sus, nu stiu de ce), masina trage bine, dar nu sta la relantii....

pls, help! ms anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
  • lupo_bv a deschis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!