Jump to content

Problema La Bestie ... Ajutor!


SRV-JM
 Share

Postare recomandată

Sunt ceva cauze care duc la un consum crescut.
Dar să-ţi răspund la întrebări mai întâi:

  • nu are debitmetru, ce vezi pe tubulatura de admisie este senzorul de temperatură aer admis;
  • consumul este foarte mare pt. un sdi, vezi dacă dai click pe semnătura mea o să vezi toate consumurile de vreo 3 ani, în mod excepţional a  consumat 5,8 şi am văzut la alţii consumuri şi mai mici;
  • de la EGR nu cred să fie decât dacă scoate fum în mers. Ar putea fi o cauză dacă, să zicem că nu închide bine valva EGR (din cauză că ar fi murdară, dar zici că ai curăţat-o, sau că scapă vacuum electrovalva N18). Dar ar mai fi şi alte manifestări: maşina ar fi puturoasă, ar scoate fum negru în sarcină (aşa se întâmplă când nu închide bine EGR şi recirculă prea multe gaze când nu trebuie), ar trage în şuturi când ai băga piciorul mai brusc în acceleraţie.
  • în mers trebuie să se schimbe parametrii valvei EGR în funcţie de sarcina motorului (de obicei la ralanti şi în sarcină parţială stă pe la 94,4-46,6, dar dacă îi dai blană trebuie să se ducă în 4,8 adică să se închidă ), am ataşat un log făcut de mine ca să te convingi. La tine zici că nu se schimbă, dar cât arată?
  • ceva fum negru la accelerare mai puternică (evită turarea la maxim, mai ales cu motorul neîncălzit) este normal, depinde cât;
  • 0,4l la ralanti este cam mult, a mea are 0,3

Cauze posibile pentru consumul crescut:

  • unul din senzorii de temperatură cu probleme, pentru asta trebuie vizualizat grupul 007 cu vagcom-ul atunci când pe bord arată temperatura 90 grade;
  • probleme EGR. La sdi EGR nu este format numai din capsula EGR ci şi din clapeta de pe admisie (închiderea ei crează un vacuum în admisie care favorizează admisia gazelor recirculate.) Această clapetă trebuie să funcţioneze ok, adică să stea închisă la ralanti (poate sta şi deschisă dacă a stat mai mult la ralanti fără să atingi acceleraţia sau este motorul cald) Când turezi motorul pe la 3500-4000 rpm trebuie să se deschidă complet. Dacă este rămasă deschisă când scoţi vacuumul de la ea trebuie să se închidă. De probă poţi merge cu această clapetă şi cu valva EGR anulate (scoţi furtunaşele de vacuum din ele şi se astupi cu un şurub astfel încât să nu scape vacuum). Nu se va întâmpla nimic, o să observi eventual că maşina este mai zgomotoasă, mai vioaie şi că consumă mai puţin. Spre deosebire de maşinile care au debitmetru, la ale noaste anularea EGR duce la scăderea consumului.
  • admisie parţial obturată. Tu zici că ai curăţat-o, dar numai cu spray nu prea rezolvi nimic. Am ataşat 2 poze să vezi cum arătau la mine orificiile de admisie a aerului şi trompetele alea. Trebuie demontată admisia şi curăţat, dacă te hotărăşti să zici ca să-ţi explic. Cu spray este riscant, am citit pe alte forumuri că nu a mai pornit deloc după utilizarea lui.
  • pompă reglată necorespunzător (fie s-a dereglat/defectat ceva la ea,  fie nu s-au respectat regulile dacă au fost intervenţii în ultima vreme la pompa de injecţii/distribuţie). Pentru asta este nevoie să vedem în Basic settings Grupul 000, iar în Measuring Blocks Grupurile 001 şi 004

LOG-01-008-003-006.xls

DSC08333.JPG

DSC08337.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna,

Am un Lupo 3L luat in octombrie si de cand l-am luat, intampin diverse probleme mai mici sau mai mari. Acum vreo luna am crezut ca l-am pus pe picioare sau pe roti, dar dupa putina vreme, iar au inceput sa apara problemele. Despre ce este vorba: chiar cand l-am luat nu am reusit sa il aduc acasa pe roti pentru ca se oprea din mers si dupa 2-3 episoade de genul acesta, la pornire murea motorul pentru ca era cumva in prima treapa. L-am adus pe platforma si mecanicul l-a facut pe moment. Apoi pana in februarie nu a mai facut de astea. In februarie la un drum mai lung s-a oprit de doua ori, iar acum recent de mai multe ori se tot opreste din mers. Nu stiu exact in ce treapta este, dar se opreste motorul, pe bord toti indicatorii treptelor de viteza (R,N,E,1....) se innegresc si masina ramane la liber. In general dupa ce iau contactul si il pun din nou, porneste, insa au fost si cazuri in care a trebuit sa astept putin ca sa porneasca.

 

Am fost ieri la service si am primit urmatoarele coduri de erori:

18060 - please check DTC Memory of Transmission, Controller: P1652 - static - No indication on display

00203 - transmission - sporadic - implausible signal

01071 - clutch movement sensor (G162) - sporadic signal outside tolerance

01314 - engine control module - sporadic - no communication

 

Dupa test a sters codurile de eroare si masina nu a mai vrut sa porneasca. Electromotorul invartea, dar motorul nu o lua din loc. Am primit din nou 01314 si doar dupa ce am scos contactul, am inchis usa cu cheia si am lasat-o o vreme, apoi a pornit.

Poate sa ma ajute cineva?

Sorin Hotea

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna seara, incerc sa fac un topic nou, nu imi este permis, sunt pe mobil.

 

Va rog putina atentie, am achizitionat de curand un Lupo si azi, sa aprins senzorul de temperatura, normal am oprit masina si am verificat ce poate fi.

  Lipsa lichidului antigel din borcan era evidenta, am pus apa dintr-o sticla cu apa plata si am continuat drumul pana la prima benzinarie cu gandul sa completez pe loc cu niste antigel, neobservand nici o urma de apa sub masina, am continuat inca 50 km dupa care, senzorul s-a reaprins, am verificat din nou in vasul de expansiune si acesta era gol, sub masina nici urma de apa, uleiul corect ca si consistenta, fara fum alb in spate, negru...nimic. Pana la urma , la relanti am pus mai multa apa si am observat sub masina cateva picaturi de antigel ( albastru). Am cautat peste tot si am zis sa incerc ultimul lucru, gandind ca, poate fi caloriferul din habitaclul masinii, am deschis portiera din dreapta si am pus mana pe moccheta, aceasta mustea de antigel, am dat drumul la ventilatie la maxim si am dat pe cald, sar stropi de antigel pe gurile de aerisire, se pare ca este ceva la calorifer. Acum vine marea  intrebare, nu am.vazut pana acum pe cineva care sa discute despre caloriferul de Lupo, unde se afla exact, ce se poate face, daca se poate remedia( un colier nestrans, un por, un surub asezat stramb sau o garnitura fisurata) va rog sa ma ajutati, il pot repara singut, se scoate usor? 

 

MULTUMESC ANTICIPAT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai stie cineva  ce imbus trebuie la cutia de viteze  motor 1.4  pentru verificat uleiul   ?     si ce ulei recomandati pentru cutia de viteze  ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un imbus de 17.

Cât despre ulei conform ElsaWin prima umplere a cutiei este G005000 sau cum îi mai spune G50 care este un sintetic 75W90 GL4.

În schimb în Etka pentru cutiile noastre (la tine ETD sau FFR, cutii de tip 085E sau a mea FFV, cutie tip 085F)se recomandă G052178A2 care din 2007 a fost înlocuit cu G60726A2 (ăsta din urmă ţi-l şi recomandă la reprezentanţă), iar G50 numai pentru cutiile EFM-cutie tip 002E puse pe motorul AHT de 1l.

Uite aici o discuţie despre asta pe forumul din uk, iar aici pe forum este un topic special pentru cutii AICI unde printre altele se recomandă uleiul G052512A2 pentru cutiile care au tendinţa să agaţe în special în treptele 2-3 (uleiul ăsta îl recomandă Etka pentru cutia de pe Lupo cu motor AVY de 125cp, cutie FHE tip 02TC)

Şi eu vreu să-l schimb şi sunt în dubiu. L-am schimbat o dată cred că acum vreo 80k km. Iniţial am pus un Liqui Moly 75W90 şi am avut surpriza să intre foarte greu în viteze la frig, aşa că am pus G50. Aş pune tot G50,  dar nu ştiu dacă nu s-ar îmbunătăţi intrarea în viteze cu un alt tip de ulei, de exemplu G052512A2 deoarece am observat că la rece intră cam zgomotos în tr.2 iar în a 3-a îmi agaţă  din 4 în 3 în anumite situaţii. La asta cu agăţatul din 4 în 3 i-am cam prins "şpilul" şi nu mai am probleme, dar cârâitul ăla la rece (mă refer iarna) când îi dau 1-2 nu-mi dă pace.

Dacă ajungi la o concluzie să-mi zici şi mie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi   pentru raspunsul complet  .  am verificat azi cutia si am vazut ca la busonul de scurgere  trebuie un imbus cam scurt  .   cat despre ulei    , momentan  o sa verific nivelul . cand o sa il schimb  o sa postez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LupoBv sunt blocat as dori un nr de telefon sa te pot suna .....am dat aproape tot bordul jos dar pe partea soferului nu vrea sa iasa 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-e teamă că nu te pot ajuta pentru că nu am umblat niciodată la bord. Am demontat doar partea aia din centru ca să schimb releul de semnalizare, partea de sub volan şi volanul. Îţi dau pe pm şi nr de tel. dar trebuie să te ajute un coleg care a mai făcut asta. Trage şi un ochi pe AICI şi pe  topicul ăsta

http://vwforum.ro/topic/94699-demontare-plansa-bord-lupo/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

k, am facut cum am spus, am taiat partea de sub volan a bordului si l-am scos, este ca o bara mica de plastic. Taiat este impropriu, pentru ca am taiat doar un pic din el si restul l-am indoit ca sa pot trece de axul volanului. Am dat jos bordul deci si am ajuns la unitatea de caldura si ac a masinii, am urmat pasii din manual si m-am blocat iar. Am ajuns aici:

1. Dat jos ventilator

2. Dat jos rezistenta suplimentara de caldura

3. Demontat cablajele de sub unitate

Atat, pentru ca m-am blocat iar, am dmontat si niste surubele si am reusit sa vad condensatorul de aer conditionat undeva in dreapta, clapetele de acces aer si mult antigel.

Nu am vazut nici un surub, piulita care sa tina unitatea de caroseria masinii daca cineva stie va rog cum se procedeaza, pentru ca maine merg si cumpar un heater nou.

Btw am gasit aproape tot antigelul nescurs pe.mocheta prin galeriile de aer, aproximativ 1 litru.

In manual spune ca se trage usor si/ sau desfac doua suruburi deasupra si se scoate.

Poate reusesc sa atasez si pozele pe care le-am facut. 

Update, unitatea de incalzire se desface prin compartimentul motor, nu trebuie demontat nici un cablu de la distribuitorul de caldura( parbriz, central, picioare si central), nici cel de la rece/cald. Se pierde totusi agentul de racire de pe instalatia de AC( daca aveti), cand se dexonecteaza conductele la trecerea din compartimentul motor in habitaclu.

In dreptul intrarii furtunelor ( aici este pe dibuite) sunt doua  piulite de 8 care trebuie desfacute, ma refer la furtunele de apa/antigel.

Se mai gasesc inca doua in partea de jos a unitatii, tot in compartimentul motor. Apoi aceasta unitate se scoate foarte usor. Nu uitati sa decablati ce este pe acolo, atentie, nu decablat inclusiv cablurile de pe unitate, doar deconectati de la mufe. Se pare ca fotografiile sunt prea mari ca dimensiune si nu le pot posta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, am revenit.

Cu succes, am reusit sa dau jos bordul lui Gren, fara sa demontez volanul., am taiat un pic din consola de sub volan.

Succes total, schimbat kachelradiateur( radiatorul de condensare caldura), pus unitatea la loc ,montat partial bordul. Acum, am incercat sa fac o proba, intai eroare (!) Pulsa si ABS aprins. S-au stins dupa care totul ok ....fara erori...dar nu merge ventilatorul nu am cutent nici in siguranta ..ce sa fie ?!?!?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie să ajung acasă să mă uit pe o schemă. Vezi să nu fi uitat vreo mufa și verifică și siguranțele de pe baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, lupo_bv said:

Trebuie să ajung acasă să mă uit pe o schemă. Vezi să nu fi uitat vreo mufa și verifică și siguranțele de pe baterie.

Verificat sig de pe baterie sunt 4 ....sunt ok ...dar doua sigurante de sub bord nu au plus

....din cate am vazut in panou ....nu au nici o treaba cu ventilatorul. Totusi semnalez o problema...am scos din greseala comutatorul din blocul de lumini ...l-am pus la loc ...dar  la intercomutari...ba iesea putin fum ...din butonul ptr pozitii si faza scurta...ba mergea doar o pozitie...ba farurile pe faza scurta cand puneam pe 0...pana la urma am reglat ...dar ....ventilatorul este singurul care nu vrea sa porneasca si nu am curent nici in consola...unde dau drumul la ac ...si dau treptele de putere.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut sunt nou pe acest forum si am cumparat un seat arosa . am inteles ca e asemanatoare cu lupo . E din 1997 are motor de1.0  de 50 cp  si as avea doua nelamuriri daca ma poate ajuta cineva . Mi se pare ca lipseste ceva sau asa e normal sa fie ... intreb pentru ca e prima masina si nu ma pricep cam deloc . multumesc frumos si daca am postat unde nu trebuie rog sa mi se mute postul . o zi buna 

13823567_982233105207422_524253846_n.jpg

13866782_982233201874079_1689463978_n.jpg

13664326_982233868540679_1102161596_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine ma poate ajuta cu un sfat , pe spate  am frane cu tambure  ,  cum pot sa dau  taburul jos  sa ferific   ferodourile  . Am  vazut ca mai intai   trebuie  sa rascucesti sau sa scoti un arc  prin gaura  unui prezon   dupa care se scoate tamburul  !   si la montaj   inapoi  tot prin gaura de prezon trebuie lucrat ?  cum ?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut . am achizitionat un seat arosa din 97 motor de 1.0 aer. se aude ceva din motor ca o bataie si azi observai ca nu imi mai trage bine in toate treptele . aproape ma opri la jumatatea unei pante si abia abia reusi sa o urc in cele din urma .  multumesc anticipat pentru orice sfat . daca nu am postat unde trebuie  scuzele mele si sa mi se mute postul 

Modificat de viorel344
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@crysxyz

În mod normal după ce ai scos roata şi şurubul care ţine tamburul, ar trebui să iasă. Dacă nu iese, atunci şi format o bavură şi din cauza distanţei mici dintre sabot şi tambur nu iese. Pentru a ieşi trebuie ridicată puţin pana de autoreglaj: aduci tamburul să vină cu găurile ca în figură şi cu o şurubelniţă ridici de pană (elementul 2, ţii tamburul fix şi faci pârghie pe marginea filetului, s-ar putea să fie puţin înţepenită pana). De demontat nu se demontează nimic, tamburul fiind ţinut între roată şi butuc prin stângerea şuruburilor care ţin roata.

La montaj ungi puţin locul unde culisează pana pe şinele alea ce împing saboţii şi baţi puţin pana în jos astfel încât tamburul să intre puţin forţat (cu cât pana este mai coborâtă cu atât saboţii sunt mai depărtaţi de centru şi invers). Asta pentru că dacă este prea ridicată pana distanţa dintre sabot şi tambur va fi destul de mare şi o să vezi că frâna de mână nu prea ţine chiar dacă o ridici până în tavan. Cu timpul îşi revine după manevrări repetate ale frânei de picior, dar mai bine să o pui din prima cât mai aproape.

PS dacă şurubelul este înţepenit şi nu-l poţi scoate  ai nevoie de un extractor sau foloseşti o bormaşină şi un burghiu cu diametrul mare, cam cât capul şurubului cu care elimini capul şurubului. După ce se subţiază considerabil s-ar putea să ai surpriza să iasă foarte uşor. Dar sper să nu ai problema asta. Oricum şurubul ăla se strânge foarte puţin, rolul lui fiind strict să ajute la montarea roţii (pentru motare trebuie aliniate găurile de pe butuc, tambur şi roată)

tambur.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mijlocul tamburului ai o piulita, trebuie desfacuta. 

Cu ceva forta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca să dai doar tamburul jos nu trebuie desfăcută nici o piuliţă.

@viorel344

Du-o la un mecanic să-ţi verifice compresia, distribuţia, presiunea de ulei şi cam ce mai trebuie verificat la un motor. Ai postat bine la sfaturi de achiziţie lupo, numai că trebuia să întrebi înainte să cumperi maşina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ lupo_bv  ,  multumesc mult  de ajutor  .  trebuie  sa vad neaparat  ce este acolo   ca tot  mi se slabeste  frana de mana  si posibil  sa fie subtiri  ferodourile  .

te rog  imi  poti explica cum se face reglajul  la  parghia de reglaj   manual  ?  am inteles ca se poate face acest lucru  , sau nu este nevoie  ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv . multumesc pentru raspuns . Mi a placut foarte mult masina intr un parc si cum sunt incepator nu mi am dat seama de bataiile motorului sau ca va avea acesta scadere de putere in toate treptele . Am vb cu un mecanic si zilele astea o sa vedem ce putem face ...distributia am schimbat o la el si am facut schimbul de ulei . nu ma pricep la mecanica dar vreau sa am grija de ea cat mai bine 

Modificat de viorel344
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@crysxyz

La pârghia aia de autoreglaj nu ai ce să-i faci, ea are forma de pană şi este trasă în jos de arc până când saboţii ajung în apropierea tamburului. Eventual poţi să mai strângi cablurile de la frâna de mână-vezi ataşament. Frâna de mână ţine din ce în ce mai sus din cauza uzurii saboţilor+uzura tamburului. Dacă schimbi saboţii de preferat ar fi să schimbi şi tamburii, dacă nu măcar să le faci o rectificare.

@viorel344

Pot fi multe cauze atât pentru bătăile motorului cât şi pentru scăderea de putere cu legătură sau nu între ele. De aceea trebuie o verificare atentă, începând cu o diagnoză electronică şi continuând cu una mecanică. Oricum când motorul bate nu-i semn bun.

reglaj frana de mana.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma gandeam ca poate e cineva din craiova care are aceasta motorizare  sau se pricepe pt ca nu sunt sigur ca mecanicul are tester dar sa vad ce zice  . Multumesc pentru ajutor 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici ceva feedback despre service-uri din Craiova, iar în documentul din acest topic văd că sunt câţiva colegi din Craiova dispuşi să facă teste, vezi dacă poţi contacta vreunul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat azi  ferodourile pe spate , sunt aproape noi  , tamburii  nu  dar  nu prezinta  uzura  sau denivelari   vizibile . cablul de frana  este si el aproape nou ,cred ca a fost schimbat odata  cu sabotii   .   am reglat  frana de mana  , tine  la 8 scaturi , este  ok  ?   , sper sa nu se deregleze  iar  :)     ,   ce parere ai  ? pare ok din poze ?    @   tamburii  stie cineva  ce cod au ?  pe net   vad  tambure    spate  vw lupo  1.4.  benzina  si au mai multe dimensiuni !? cum aflu ce trebuie  ?

2016_07_29_14_47_25.jpg

2016_07_29_14_47_28.jpg

2016_07_29_14_47_35.jpg

2016_07_29_15_10_32.jpg


photo sharing websites

Modificat de crysxyz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
  • lupo_bv a deschis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!