Jump to content

Probleme cu directia - inlocuire brate


stefison
 Share

Postare recomandată

de ce sa nu avem liniste? numai bine ca am rezolvat una ca a inceput sa ma preocupe altceva.

cand stationez si misc volanul 30 de grade stanga dreapta se aude un cloncanit usor, si parca simt o mica bataie.

mai tare se aude cand trec prin gropi, atunci cloncane volanul destul de tare...

ce credeti ca poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suspensia de Passat este destul de complecsa si mai greu de diagnosticat corect, dar incerc o lista de posibile cauze.

Daca cloncanitul si "bataia" o simti si cu motorul pornit , dar masina stationand, in ordinea aparitiei in film pot fi urmatoarele:

- capetele de bara

- bieletele de directie

- caseta slabita

- crucea cardanica de pe axul volanului

- bratele de suspensie

Metodele de verificare presupun suspendarea puntii fata si verificarile amanuntite ale articulatiilor astfel:

Priza la roata la "orele 9 si 3" se misca de cauciuc in plan orizontal cu miscari scurte (fara sa se transmita miscarea prin caseta si la roata cealalta). Astfel se identifica joc in pivotul capatului de bara. La fel dar cu miscari mai ample se identifica jocul la caseta sau bieleta. (caseta are posibilitatea de a se mai "strange" pentru inlaturarea cloncanitului).

Schimband priza la roata la "orele 12 si 6" cu miscari in plan vertical si eventual cu ajutorul unei parghii (atentie sa nu se deterioreze protectia de cauciuc) se identifica eventualele jocuri in pivotii din capetele bratelor suspensiei (sunt 2 superioare si 2 inferioare pe fiecare parte).

Mai trebuie verificata si strangerea casetei pe caroserie (sunt 3 suruburi, unul exact sub baterie, unul intre servofrana si ECU iar cel de-al treilea este accesibil numai de jos).

Bafta la operatiuni si posteaza cauza exacta (sunt curios de o statistica a "defectiunilor" suspensiei pe Passatul B5.5)

Cloncanitul in mers poate sa aiba ca sursa si bieletele antiruliu sau bucsele de la bara stabilizatoare (asta daca cloncanitul apare numai cand una din roti intalneste o denivelare cealalta nu, si se aude pe aceiasi parte indiferent de roata care loveste obstacolul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am fost in service la verficiare si stupoare - masina nu are nimic !

sunt tampiti, nu stiu unde sa ma duc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.

Am si eu niste probleme asemanatoare, inca nu am verificat conform indicatiilor, dar am o intrebare: Cum se poate "strage" caseta de directie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caseta are pe la mijloc un super-surub, accesibil de sub masina, care se strange a.i. (pe cat posibil) (1) sa se elimine jocul dar (2) sa nu fie prea stransa

Testul se face la o curba - ideea e ca dupa curba rotile sa revina singure la pozitia "drept inainte" (presupunand ca geometria e reglata corect)

Problema e ca mai la toate masinile surubul cu pricina e intepenit :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat pe sub masina, am vazut in partea stanga a casetei ceva ce ar putea fi super-surubul "" de care vorbeai, dar in mijloc nu am putut sa vad nimic din cauza cutiei de viteze si a tablei refractare care protejaza caroseria - sa zicem de caldura tobei...

Am mai observat ceva si nu stiu daca e bine... intre bara antiruliu si bratul inferior din fata, mi se pare, exista in ambele parti niste "piese" simetrice cu cate doi pivoti pe fiecare, unul pe bara antiruliu, si unu pe brat, "piesele" au o forma de U sa zicem, - daca misc cu mana de ele - atat cat permit pivotii, se misca foarte usor - le pot "pivota" cu doua degete. e normal? nu ar trebui sa se "opuna" mai "tare"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deviem, dar "piesele" cu pricina se numesc "bielete antiruliu" si cand se uzeaza cloncane ca o Dacie pe cale sa se dezmembreze. Cata vreme nu auzi zgomote, mai ales la miscare de ruliu (balans stanga-dreapta) nu-ti face griji, or sa te "anunte" ele cand se uzeaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poza cu super-surubul :lol: si procedura de reglaj. Nu stiu din ce motiv poza e "miscata" dar cred ca se intelege

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, merci de informatii, cred ca l-am gasit..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cloncanitul si "bataia" o simti si cu motorul pornit , dar masina stationand, in ordinea aparitiei in film pot fi urmatoarele:

- capetele de bara

- bieletele de directie

- caseta slabita

- crucea cardanica de pe axul volanului

- bratele de suspensie

Cred ca la mine asta e -am prins cu mana axul respectiv si miscand stanga dreapta volanul am simtit ca acolo ar fi bataia!

Ce remediu exista?(bine-nteles inlocuit 300 EUR :shock: out of question)

THNX

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai intai trebuie sa te asiguri ca exact de acolo este bataia. (rotile in fata in aer si misca usor volanul aprox 10

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul intr-adevar nu l-am facut pe elevator....ci jos si cu motorul oprit

Chiar nu imi dau seama de unde e jocul in volan-la rulare pe suprafata denivelata se simte-mai ales la viraje-adauga si boala de care sufar-zgomote de orice fel in habitaclu :shock: asta probabil mai amplifica fenomenul... :lol:

PS Suspensia fata este Mc Pherson (mai simpla)nu multibrat ca la B5!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema f. similara. Cu un Passat B4, dar f. apropiata:

La o rotire de 30 de grade oarecum brusca (la viteze mici desigur - in parcari) face un clanc. Nu conteaza directia. Dupa ce a facut clancul nu il mai face in cadrul acelui viraj. Doar daca iar indrept merg si iar virez similar. Cred si eu ca as avea ceva la crucea aia de pe axul volanului. Eu am avut caseta data jos si este f. bine fixata. Asta nu e. trebuie sa mai verific bielete si capete de bara desi nu cred sa aiba astea ceva. Sunt oarecum noi. Bratele de suspensie chiar nu stiu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut,

am si io o problema... la denivelari (da' nu la toate si nu neaparat la cele mari) se aude un sunet din stanga fatza... o bataie (poc, poc). Am fost la service si singurul joc (care ar putea cauza ceva galagie) este la cremaliera din partea stanga a casetei de directie. Mecanicu' a zis ca nu sunt piese de schimb pt treaba asta ci ca se schimba ansamblul, care sa fim serioshi... e destul de scump.

Ma gandeam sa cumpar de la schrot o caseta de directie, motiv pt care m-ar interesa daca a mai auzit (s-a intalnit) cineva cu problema asta?... ideea e ca daca problema asta e specifica passat-elor 3 atunci sunt slabe shanse sa gasesc la schrot o caseta mai buna ca a mea.

va rog sa impartashitzi si cu mine eventualele experinte similare.

merci anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Am si eu un passat B5 limizina TDI,1998 110 CP motor AFN, si am aproape aceeasi problema ca si tine...dar pana acum la mecanicii la care ma fost , chiar si la reprezentanta vW+Audi din Oradea nu mi au zis nimic de caseta de directie...

Vreau si eu sa mai merg odata la specialisti sa vad ce se aude..mai ales la drumuri cu pietre sau denivelari mici si nu la gropi..si parca un zgomot de ceva tabla....

Sunt tare curios sa aflu ce poate fi..

Daca aflu ceva interesant va dau de veste.

Succes!

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La B5 zgomotele de acest gen provin cel mai probabil de la complexa suspensie fata, asa ca nu se poate lua drept exemplu pentru B3. La mine zgomot ceva de genul acesta venea de la bieletele de la bara antiruliu, dupa ce le am schimbat a disparut.

Bafta. :)

Modificat de peet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La B5 zgomotele de acest gen provin cel mai probabil de la complexa suspensie fata, asa ca nu se poate lua drept exemplu pentru B3.

De acord cu 'peet'.

Caseta la B5 e mult mai robusta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La B5 zgomotele de acest gen provin cel mai probabil de la complexa suspensie fata, asa ca nu se poate lua drept exemplu pentru B3. La mine zgomot ceva de genul acesta venea de la bieletele de la bara antiruliu, dupa ce le am schimbat a disparut.

Bafta. :)

Salut Peet,

poti sa-mi spui daca atunci cand ai schimbat bieletele antiruliu, acestea aveau un joc evident (sensibil cel putin la mana) sau tz-i s-a sugerat schimbarea lor de catre vreun mecanic priceput si experimentat in VW?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceiasi problema o am si eu la passat si cred ca este de la flansa amortizor .

Am cumparat doua bucati cu tot cu rulment si miine 08.12 2005 le schimb si iti spun cum este .

Si eu am aceiasi bataie la viteza mica si drum usor denivelat .

Sper sa fie de acolo .

Am pusi si o lista cu preturi . passat 1.9 tdi an 1996 variant . luate de aici ; www.pieseautomobile.ro/

Modificat de cornelus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Peet,

poti sa-mi spui daca atunci cand ai schimbat bieletele antiruliu, acestea aveau un joc evident (sensibil cel putin la mana) sau tz-i s-a sugerat schimbarea lor de catre vreun mecanic priceput si experimentat in VW?

Merci

Salut!

Azi am rezolvat si eu problema cu acel zgomot la suspensie de care am mai vb.

Am fost la reprezentanta VW din oradea si un amic i-a facut o verificare la suspensie dupa ce in prealabil a testat-o si pe un drul de tara, auzind acele ~batai~ .

In urma verificarii a constata cu ca ar fi de vina capatul de bara STG, care avea un joc destul de mare.

Ok, ce sa fac ? Unul original era in jur de 200. RON si a venit el cu o sulutie acceptabila.

In final m-a costat 150 ROn cu manopera cu tot, si un mic cadou...

Dupa operatia asta parca e alta masina, in rest nici alta problema.Asa ca te sfatuiesc sa mergi la un sercice ~ de calitate~ s i se va reyolva problema ta.

Nu cret ca ar fi problea la tine de la caseta de directie.

Bafta !

Drum Bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care a fost acea solutie acceptabila? Sper ca nu batutul cu ciocanul in "fundul" capului de bara si nici dotarea lui cu un gresor pe la care trebuie sa bagi mereu vaselina, asa cum am avut eu la un brat pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei nici vorba!

Mi-a oferit un cap de bara (la un pret bun =100 RON) cu garantie cu tot. Si asta la reprezentanta VW.

Dupa aceasta operatie nu se mai aude nici un zgomot.

Mai aveam o solutie :

sa cumpar un cap de bara din Ungaria care era sigur la un pret mai mic (50-80 RON) si chiar nemtesc, dar era o chestiune de timp si ma deranja destul de tare acel zgomot si din acest motiv nu am mai asteptat, dar nu-mi pare rau, sunt multumit de lucrare.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat si eu problema cu bataia la viteza mica si pe drum usor denivelat.

Am schimbat flansele amortizoarelor si rulmentii si gata .

Modificat de cornelus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sa va spun si eu ce problema am la Passat, legata tot de un zgomot pe la volan.Anume se simte o bataie in coloana de directie la denivelari d-asta mici, si am si un joc mic in volan la miscarea stanga-dreapta pe loc.Ce poate sa aibe?Ca un mecanic la o prima privire m-ia bagat in cap ca e caseta, lucru care m-a cam speriat avand in vedere cat costa!Trebuie sa spun ca masina am adus-o de o luna din Germania, si zgomotul si jocul s-au accentuat prin gropile de la noi.Intrebarea mea este ce poate fi, si daca nu cumva exista si o bucsa undeva pe ax, in genul "T-ului" de la Dacie, care poate face joc.Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am un Passat... si tot ce tine de el.. aici intra si marile probleme cu directia la masina... am luat-o de trei luni, am testat-o cu totul si iata ca dupa trei luni nu mai este tot ea... ma refer la directie...

or fii drumurile tarii sau slabiciunile modelului, :)

indiferent consta...!

Sunt singurul cu astfel de probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!