Jump to content

Fum negru


lf_iron
 Share

Postare recomandată

Cred ca nu influenteaza cu nimic acea garnitura de la turbo , mai ales daca e la evacuare

Tind totusi sa cred ca ori nu sunt meseriasi la tine in oras ori chear e o problema care nu se poate rezolva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma gandesc asa: daca scapa gaze pe la garnitura, rezistenta aerului pe evacuare e alta (mai mica, la limita fara evacuare de loc, rezistenta de intampinare e aproape zero) iar cand motorul se tureaza e posibil ca si turbina sa fie un pic supraturata iar la decelerare ea sa mai mearga putin din inertie si sa se auda acea turbulenta... sau gresesc? spun astea pentru ca am citit un topic "toba sparta" si acolo erau niste discutii despre influenta tobelor asupra turbinei....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat azi garnitura de la turbo, pe acolo nu mai scapa fum, dar tot asa a ramas...nu stiu ce sa-i mai fac...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine daca o las pornita 30 min la relanti incepe sa scoata un fum alb si urat mirositor dar daca o turez odata la 3500rpm numai scoate un timp. Fum negru nu scoate deloc nici turata pe loc nici in mers. De la ce e fumul alb? E de rau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa scote si a mea inainte sa-i schimb turbo, ce consum de ulei ai??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur nu e abur????

fumul alb insemana motorina nearsa deloc.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ulei nu mananca(mult) 400-600g in 15000km. Nu stiu daca e abur. Dar se face numai daca tin motorul pornit mai mult timp la relanti (am observat ca fumul se cunoaste numai daca e frig de la 15gr in jos). Cum pot verifica daca e abur?

Modificat de florin_miron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

il mirosi... daca nu te ineci e abur daca e motorina o sa iti curga ochii si te sufoci :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ajut alti colegi de pe forum: atunci cand nu e maf-ul defect, turbina face presiune corecta, egr-ul functioneaza in parametri, nici un furtun spart sau crapat, am gasit la mine tachetii hidraulici pe evacuare numai, in proportie de 90 % terminati. Fumul de pe teava de esapament era de la tachetii hidraulici. Inlocuit cu altii made in DE nu mai scoate gram de fum.

Acum ca am rezolvat-o cu fumul ma gandesc ca zgomotul de la turbina acel falfait la decelerare sa fie din relaxarea turbinei. Daca s-a mers mult timp cu masina scotand fum mult eu cred ca revine geometria de la turbina greu la locul initial si astfel ramane un pic supraturata (evident depuneri la greu de funingine). Daca merg mult timp turata am inteles ca e posibil sa se mai curate din depuneri...

Totodata am o informatie cum ca s-ar putea regla actuatorul cumva ....

Daca aveti vreo idee despre cum sa fac sa scap de falfait la decelerare astept parerile dvs.

Modificat de constantinvww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Radu, nu mananca ulei si nici nu pierde pe undeva. Iar fumul seamana mai mult cu funinginea (e uscat), nu e deloc umed sau uleios (cum cred ca ar fi daca ar manca uleiul). Iar injectia e electronica, nu am idee cum sa fie problema cu avansul. Iar pe VAG-COM nu am pus-o ca nu am gasit inca pe nimeni pe aproape, si probabil trebuie sa fac un drum in Bucuresti.

Nu stiu Alex la ce furtune te referi. Are doar niste conducte de plastic care ies din cutia filtrului si intra in turbina. O sa verific inca o data.

nu ai treba cu avansul daca este pd,care la golf 3 nu prea cred,trebuie reglat avansul din pompa,nu se regleaza singur ca la pd

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare.

Masina pe care am primit-o de la firma de aproximativ un an de zile prezinta niste simptome ciudate. Functionarea motorului este foarte buna,porneste ff usor,trage foarte bine, la o diagnoza a iesit totul foarte bine inclusiv injectoarele si presiunea turbo perfect, ( passat 2004 101 cai pd) Nu consuma decat 500ml ulei maxim la un schimb de 15k km.

Masina nu scoate fum la pornire, nu scoate fum in forja si la accelerari viguroase in schimb dupa un drum lung in afara orasului daca ma opresc si las masina la relanti scoate un fum alb destul de dens si inecacios. Mi s-a intamplat de mai multe ori acest fenomen si nu stiu daca e un motiv de ingrijorare. Masina nu o conduc agresiv cu turatii peste 3000 ture decat rar in depasiri si nu o conduc nici subturat. doaresc sa va intreb daca e un motiv de ingrijorare acest simptom cu fumul alb dupa un drum lung.(este asemanator cu fumul pe care il scoate o masina cu motorul foarte uzat cu motor pe benzina, este atat de evident incat il vad pe timp de zii in oglinda)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa face si a mea , dar nu intotdeauna cu aceeasi intensitate. Papa ulei: ori motorul e de bai ori turbina iti baga ulei pe admisie ori ambele(Doamne fereste!).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Salutare.

Masina pe care am primit-o de la firma de aproximativ un an de zile prezinta niste simptome ciudate. Functionarea motorului este foarte buna,porneste ff usor,trage foarte bine, la o diagnoza a iesit totul foarte bine inclusiv injectoarele si presiunea turbo perfect, ( passat 2004 101 cai pd) Nu consuma decat 500ml ulei maxim la un schimb de 15k km.

Masina nu scoate fum la pornire, nu scoate fum in forja si la accelerari viguroase in schimb dupa un drum lung in afara orasului daca ma opresc si las masina la relanti scoate un fum alb destul de dens si inecacios. Mi s-a intamplat de mai multe ori acest fenomen si nu stiu daca e un motiv de ingrijorare. Masina nu o conduc agresiv cu turatii peste 3000 ture decat rar in depasiri si nu o conduc nici subturat. doaresc sa va intreb daca e un motiv de ingrijorare acest simptom cu fumul alb dupa un drum lung.(este asemanator cu fumul pe care il scoate o masina cu motorul foarte uzat cu motor pe benzina, este atat de evident incat il vad pe timp de zii in oglinda)

verifica turbina pana acum am intalnit cel putin 20 de czuri si erau[probleme la turbina(majoritatea masinilor stausera ceva timp pe dreapta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

si eu am o problema am un golf4 1.9 tdi-pd 101 cai, 74kw. la mine fumul nu se vede de loc dar miroase urat park ar consuma ulei. nu e fumul ala specific motoarelor euro 3-4 parca miroase a fum de ala de la raba. am schimbat si egr prin august. nustiu de ce miroase asa urat fumul sa fie buba injectoarele ca nu arde bine motorina, pompa tandem(vacum), catalizatorul nu l-am atins pe nicaieri, uleiul schimbat si toate filtrele, mi-a zis si mecanicul ca miroasre urat fumul, am pus si motorina mai buna si de la diferite poco-uri si tot la fel miroase. ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

dragilor am o problema de acelasi gen:

veneam din vacanta cand am auzit suieratul. cum am ajuns acasa am dat racordul flexibil de la intercooler la turbina jos si am descoperit o gaurica facuta din exterior spre intrrior in locul unde se atinge cu mufa unui senzor.

l-am bandijonat cu un powertape si am sperat ca tine.

dupa o sapt m-a mancat in... sa depasesc in forta, ocazie cu care s-a auzit un poc , am pierdut puterea masinii si a inceput sa scoata mult fum negru.

am schimbat furtunul acela de la intercooler si care iar se rodea de acelasi sensor dar simptomele au ramas.

ce altceva poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baru am o intrebare pentru tine .

Cand ai o gaura in cauciuc repari tot asa cu powertape? nu vreau sa rad de tine dar intu-un cauciuc ai 2 Bar si in acel furtun al ceva intre 1.0 si 1.7 Bar ( depinzand de model) , oare ai avea curaj sa mergi cu un cauciuc lipit cu powertape.

Schimba si daca nou e prea scump cauta unul SH e sigur mai bun decat lipit

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faci o diagnoza si stergi intai toate erorile. Bineintles schimbi tot ce e deteriorat cum a zis si tengola. Poate a crapat altceva de la reparatia "power".

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tengola - Reparatia power tape e varianta rapida de a putea merge cu masina in conditii ok pana cand cumpar piesele. Am mai facut-o si data trecuta cand s-a spart furtunul pentru ca mecanicul meu nu a avut timp sa-mi spuna daca aceea e problema si trebuia sa plec a doua zi din oras.

Acum i-am pus piesa originala pe masina si... surpriza: aceeasi lipsa de putere + fum negru.

Banuiesc ca intercoolerul nu se sparge facand poc asa ca vin cu intrebarea: unde sa ma mai uit dupa problema?

Incerc sa fac si diagnoza astazi si sper ca va veti putea arunca un ochi. Erori nu cred ca am. Nu a intrat in limp.

sa monitorizez tot canalele 3, 10 si 11? Tot kickdown 1500-3500 ture in viteza 3?... in conditiile de acum va lasa un nor foarte urat:(.

Revenind la altceva scris in primul post: gaura in furtun s-a facut din cauza frecarii cu mufa unui senzor. Acum piesa noua se "sprijina" pe aceeasi mufa asa ca nu cred ca va avea viata lunga.(chiar ma gandesc sa pun din nou furtunul peticit ca sa nu-l stric si pe cel nou - 400 ron aruncati sau care vor trebui lipiti cu powertape:))). Ce se poate face ca sa nu se mai atinga?

PS: data trecuta reparatia power tape a mers in conditii bune 7 luni... aveam piesa in portbagaj dar am schimbat-o doar cand a picat.

Va recomand tuturor sa folositi o astfel de improvizatie macar ca sa puteti misca masina in conditii decente de putere si fara a polua mai mult decat este nevoie...

PS2: ma gandesc ca atunci cand am conectat tubulaturile am tras un pic de ele. Furtunul de jos era bine prins pentru ca am avut maaaaare grija sa faca acel zgomot cand se prinde in sigurante. ce altceva as mai fi putut slabi cand am scos vechea piesa? e vorba de ceva sub presiune ce poate face... POC...

Modificat de baru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am inteles baru, si cred ca si eu asi fi facut la fel, deoarece tubulatura turbo nu are nimic de a vedea cu securitatea in trafic, dar sper ca si tu ai inteles ca eu nu voiam sa rad de tine ci numai sa iti fac clar cam ce raporturi de presiune,temperatura exista in acesta tubulatura , a si am uitat si aburii de ulei din carter care vor influenta negativ powertape-ul.

Vestea buna este ca Fum negru are de cele mai multe ori de a face cu un motor prost reglat sau defectiuni la sistemul de vacum sau pierderi de presiune la tubulatura turbo.

Deci incepe simplu, motor accelerat la 2000 rpm si controleaza tubulatura de la compresorum turbo pana la motor ( daca poti incerca sa te asiguri ca garnitura dintre galeria de admisie si chiulasa este etansa), si nu uita intercoolerul care trebuie controlat foarte amanuntit.

Prima data verifica vizual/auditiv, incercand sa depistezi eventualele pete de ulei si eventualele fluieraturi , zgomote la pierderea presiunii.

In pasul urmator trebuie verificata instalatia de vacum sa nu ai pierderi de vacum, undeva pe forum gasesti informatii foarte folositoare despre ce si cum trebuie sa verifici la instalatia vacum.

L fel zic si eu un Log 3, 10, 11 poate simplifica munca mult

Succes si daca mai ai neclaritati incerca sa cauti pe forum deoarece sunt expuse mai cam toate defectele posibile si imposibile, si daca totusi nu gasesti sigur cineva din membri, moderatori iti vor raspunde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o veste buna: lipitura facuta cu powertape a tinut extraordinar de bine... mai bine decat alte componente chiar...

Si apoi vestea proasta: pocnitura pe care am auzit-o a fost de la o alta tubulatura care a iesit din locurile unde era fixata.

De data aceasta este vorba despre serpisorul din imagine: http://imageshack.us/photo/my-images/31/img064ej.jpg/

Problema: se poate vedea un pic aici: http://imageshack.us/photo/my-images/851/img066w.jpg/... cele dua urechi cu ajutorul carora serpisorul se prinde de tubulatura s-au... rupt.

concluzia: oare subansamblele metalice de la VW, cu costuri atat de piperate sa fie mai proaste decat mult mai putin celebrul Power Tape (care a rezistat presiunii)??? :vwrullz:

Pentru asta imi poate da cineva o solutie cat sa pot merge luni, marti la munca? La o adica as putea incerca si asa, fara sa trec nimic prin turbina si inebunind vecinii cu zgomotul...

Ma gandesc sa pilesc un pic sub acea clema si poate reuseste sa mai agate...

Dar... din ce rahat de material e facuta acea prindere "metalica" daca nu e in stare sa reziste la 1.7 bari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema relativ similara am patit si eu , am cirpit un furtun , la munte si dupa putin timp masina nu mai tragea si fumega ca locomotiva ... se obturase admisia inaintea egr-ului de la cirpelile mele . Am indepartat obstructiile, am cirpit altfel furtunul si m-a tinut pina acasa ... cind am schimbat furtunul , iar pe cel vechi l-am reparat in liniste.

Cit despre locul unde freaca, imbraca partial furtunul , pe afara cu o tablita subtire care sa fie ca un scut intre elesi muchia taioasa de la senzor . Tablita o prinzi cu un soricel ( colier) de plastic.

Si au dreptate colegii cauta si pune un tester pe masina sa-i stearga erorile din memorie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In locul urechiusei poti pune un holtzsurub ?! furtunul este si asa distrus, deci in locul urechiusei insurubezi in surub de lemn in asa fel incat capul sa stea inclinat pentru a putea permite clemei de metal sa agate in capul surubului, deci surubul va trece prin peretele furtunului putin inclinat, am vazut acest lucru pe un alt forum, da il gasesc iti dau link-ul.

Atentie ca ai numai o incercare ! adica iti permiti numai o singura gaura in furtun !

Uite ca am gasit postarea despre curatirea tubulaturii din pacate in germana dar pozele nu cred ca trebuie traduse , uita-te atent la ultimele 2 poze unde este rezolvarea problemei tale http:/ Linkul ti-l trimit PM

Prin acesta risc un warn de la moderatorul acestui forum, deoarece postez un link spre un forum concurent... asa ca il ai in PM

Modificat de tengola
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai m-am intors de la masina...

Nu mi-a trecut prin minte ideea holtsurubului dar e superba...

Ce am facut: am adancit un pic cu o pila zonele dinaintea urechii ca poate prinde macar un pic, am dat cu silicon rosu de temperaturi inalte si sper sa fixeze macar un pic... zilele urmatoare incerc sa conduc cat de batraneste pot (urasc acel poc pe care l-am auzit azi de 2 ori in teste) iar daca mai sare o data incerc sa-l dau jos si sa-i pun un holtsurub.

Am facut comanda si de piesa dar nu ma astept sa primesc vreun raspuns pana luni iar si avand in vedere ca aceste tubulaturi nu sunt aftermarket iar asta de obicei nu pica, ma astept ca de-abia joia-vinerea viitoare sa reusesc sa primesc piesa.

Pana atunci, ca sa nu pun link catre alt forum dar ca si cei de aici sa inteleaga smecheria cu holtsurubul (in caz ca vor avea nevoie), postez eu imaginea (cu multumirile de rigare lui tengola).

Cam asa arata improvizatia facuta de maestrii germani... si eu cred ca are sanse sa tina.

a5c416d2564bab025ba62b250393a123.jpg

@Lucian1950 - cred ca si eu voi avea nevoie de o curatare a EGR-ului. Nu am mai gasit DIY-ul pe forum cu poze si explicatii. Stii cumva pe unde este?

Ideea cu tablia e interesanta. ma gandisem initial la o izolatie de teava (de la magazine de constructii dar cred ca sunt sanse mai mari cu propunerea ta.

Multumesc inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca reusesti micsoreaza un pic jos dreapta acea poza .

am trait si eu fenomenul cu pocnetul, uitasem sa pun un colier si am plecat in probe, cand am auzit cred ca m-am facut albastru, e brutal tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!