Jump to content

Fum negru


lf_iron
 Share

Postare recomandată

Mi-a sarit mie furtunul de la turbo spre Inter-Cooler si scoteam fum mai rau ca la o RABA, iar viteza maxima era 90km/h. In acelasi timp, suieratul turbinei era mult, mult mai ascutit decat de obicei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Si eu zic tot furtun sau IC spart,sau colier slabit. Iar fumul e tocmai din aceasta cauza, motorul nu primeste suficient aer(oxigen) pt 160km/h.Tocmai din cauza ca e se pierde pe traseu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutari la toata lumea ,

Uitati care este problema mea : De vreo 2 lun i incoace masina a inceput sa scoata fum cand pornesc ( un norisor mic , dar scoate ) si cand o calc de pe la vreo 2000 rpm in sus , fumul este negru ii pot vedea cuoarea doar cand pornesc pt ca in mers nu este foarte mult fum . Din cate am citit aici pot sa fie garnituri , sparturi si altele pe traseul dintre tubina si motor. Ei eu am 3 pori in intercular cat pui un vars de ac fiecare pe 3 elementi dar apar pete de ulei ( condens cu vapori ce or fi ei) si pe la inbinari unde sunt coliere . Acum o sa incerc sa rezolv partea cu pori din interculer , dupa parerea voastra se rezolva sau este p[osibil sa fie si alteceva ? si inca ceva: de o perioada de cand scoate fumul parca si papa un pic mai mult ulei ( posibil sa il pierd prin condensul acela de vapori care aapre la inbinarile de la interculer si care iese pe acei pori ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salutare, am si eu o problema, si nu am gasit topicul care m-ar ajuta. azi am observat dintr-o data ca scoate masina fum negru cand accelerez ( golf 4 1.9 tdi motor alh 2003) am ajuns acasa.deschid capota si stupoare observ ca un furtun ce iese din egr si se duce undeva jos pe langa faruri este desprins si se freaca de o roata. scuze de descriere dar nu stiu cum se cheama, se vad mai multe in poza. am observat ca jos acolo este prins intr-un colier, daca il prind inapoi isi revine ? si de ce sa desprins care e cauza? multumesc anticipat

post-34145-1250179334_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da e furtunul de la intercoler,prindel inapoi in colier si nu iti va mai scoate fum

vezi daca a frecat de fulie sa nu fie crapat ca daca a crapat poti sa iti dai comanda d altu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Si inca ceva, sa nu mai circuli asa ca turbina bag de seama ca iti baga la mixim tot timpul asta si nu ii face neaparat bine. Cauzele pot fi mai multe, tu numai sa il pui inapoi aia e important deocamdata apoi studiezi problema, vezi ca probabil ai pierdut si colierul de otel(sau a fost pus inapoi defectuos).

PS: aia se cheama fulie.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.

De ceva vreme incoace am observat si eu ca masina mea (vw t4 150cai 5 cilindrii) lasa un fum negru in spate la acelerarile mai viguroase.. ..partea proasta e ca nu mai trage motorul prea bine si mai am si goluri de putere la anumite turatii ale motorului incat am impresia ca imi pica in nass masina.Despre turbo lag nici sa nu mai vorbim.. intarziere de secunde bune... .Acum cateva zile am decis sa curatz turbina in exterior deoarece era foarte umezita cu ulei si ca sa am aces mai bine la ea am dat furtunul cate iese din turbina spre intercooler jos. Surpriza.. colierul era foarte destrans... Dupa curatzat si montat la loc.. masina e de nerecunoscut.. nu mai am nici un lipsa de putere la nici o turatie.. trage de numa numa si raspunsul la acceleratie este aproape instantaneu si nu mai scoate nici fum negru.. Alaltaieri fiind curios daca sa mai umezit turbina am mai deschis capota si am observat ca si furtunul si zoina in care intra furtunul de la intercooler in galeria de admisie este umezit cu ulei... culmea si acel colier destrans. Masina merge si mai bine acum dar cand am incercat sa mai strang colierul de la turbo am observat ca era din nou putin destrans.

Doresc sa va intreb.. ar trebuii acele coliere inlocuite cu coliere din acel model care se desfac cu ajutorul clestelui? Pe turbina si la admisie am coliere cu strangere cu surub.. in rest am dinacelea care se defac cu clestele.

Exista vreo procedura standard prin care se pot verifica eventuale scapari de presiune? am incercat urechiometric dar din cauza zgomotului motorului.. e cam imposibil..

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Da, exista, se numeste vag-com.

La traseul de admisie aer ,toate colierele sunt de alea otelite care se desface cu cleste sau olandeza :rolleyes:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca se poate cu vag-com.

credeam ca este o procesura mecanica prin care as putea sa imi dau seama exact daca am un anume furtun fisurat sau daca am un colier care nu strange bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

salutare...am si eu nevoie de confirmarea unei ipoteze

cand geometria variabila agata da cu fum negru?adica se intampla in general la viteza 1-a,o calc,ea porneste foarte lent si lasa un ditamai norisorul de fum negru in spate...m-am cam obisnuit cu sitiatia si ii dau imediat a2-a si isi revine zmucind dar fara norisor :wub:

geometria stiu sigur ca mai agata dar norisorul apare din aceasta cauza?presupun bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde unde agata :icon_thumright:. Daca agata in pozitia maxim deschis, cum e la relatiu ,si asa si ramana un interval de timp, nu ar trebui sa ai fum ,deaoarece turbina baga mai mult aer decat necesar, ceea ce exclude fumul, chimic vorbind. Daca e agatat pe minim(cum e cand opresti motorul sau furtun vacuum spart), atunci scoate fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e agatat pe minim(cum e cand opresti motorul sau furtun vacuum spart), atunci scoate fum.

Asa cred ca e la mine problema ...la accelerare brusca de pe loc (treapta 1) ma pune in cap dupa care un nor de fum negru :icon_thumright: si iarasi trage dupa acre iarasi ma pune in bot iarasi targe ... toate astea la pornirea de pe loc dupa acre dupa 2-3 sec trage de mama focului

Pe vag-com nu apare nici o problema , doar un senzor G62 (temp apa)

Cam ce ar trebui sa-i fac sa scap de fumul respectiv si de figurile care le face ?

Marius cum verific daca e spart un furtun de vacum ??

Modificat de flo_tiesto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eii, cu greu, nu stiu, te uiti la ele sa nu fie roase,tocite de la frecare pe undeva sau pur si simpu faci vacuum cu limba si vezi daca tine. Si sa tii ca poate fi si de la eroarea cu G62, fiind inermitenta probabil problema iti tot modifica parametrii de functiomare ai motorului(posibil senzor sau contacte proaste).

Dar daca zici ca e numai la pornire, nush ce sa zic.

Actuatorul l-ai miscat? se simte clar ca agata? daca da, schimba senzorul sau verifica contactele in mufa si curata turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuatorul l-ai miscat? se simte clar ca agata? daca da, schimba senzorul sau verifica contactele in mufa si curata turbina.

m-am bagat sub masina si am tras de actuator .. se misca dar cam greu zic eu , ma asteptam sa se miste mult mai usor (testul facut cu motorul oprit) la pornire si accelerare se vede clar ca el functioneaza , ba chear lucreaza bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SALUT.Problema masinutei a inceput de vreo 2 luni.La turatii de peste 2500 totul e bine,dar sub aceasta totul se naruie.Mentionez ca motorul e PD de 131cp si daca sant injectoarele praf cred ca inebunesc.Orice idee ar fi binevenita. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea binevenita este o scanare cu VAG-ul si dupa vei auzi parerile in urma erorilor gasite.

P.S: o sa poti vedea si presiune turbo, valorile injectoarelor cat si debitmetrul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi cred ca indicar ar fi scanarea de catre cineva care chear se pricepe si stie sa interp[reteze anumite valori din testele facute dupa care se poate trece mai departe

Problema mea cred ca e de la turbo ca-mi decupleaza un releu ceva suna ceva sub bord cand ma pune in bot dupa care isi revine , totul dureaza 2-3 secunde sau mai putin

Azi am observat ca daca o accelerez brusc (motorul rece) ma pune in bot si atata timp cat nu iau piciorul de pe acceleratie nu-si revine , ba chear si dupa ce nu o mai accelerez merge motorul in reluare rau de tot .

Am vb cu cineva si a vazut cums e comporta masina si mi-a spus ca e posibil sa fie releul de la bujii (nu ramane martorul aprins) care functioneaza in inpulsuri drept urmare imi taie alimentarea cu combustibil in momentul cand accelerez si motorul e rece .

Nici nu mai stiu ce sa fac , sa cred :( ma gandesc ca vine iarna si o sa am probleme cu masina .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu vrei sa intelegi ca o diagnoza va rezolva torul. Tu copie erorile si posteazale in caz de nu gasesti pe cineva in masura sa ti le interpreteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt interpretate de mult timp ... rezultatul.. totul ok:) problema e la pornire

Din cate stiu eu log-urile se fac in treapta 3/4 nu in treapta 1 si de aia nu apare nici o eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze flo_tiesto, am incurcat postul tau cu al lui ktali :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Am citit topicul "fum negru" si tot nu pot sa imi rezolv problema mea.

De curand am fost la RAR (masina adusa din Germania) pentru carte de identitate, unde am facut si itp-ul(turat motorul la 5500 rot/min ). Toate bune si frumoase. Cand ajung in fata blocului turez putin motorul gen 2000 de rot/min si observ ca la decelerare cand motorul coboara liber pe la 1600 de rot/min se aude un zgomot gen turbulente de aer in zona filtrului de aer, precizez ca motorul coboara ca functionare "rotund" in turatii, nu dezechilibrat. Am fost la un nene care lucreaza ca mecanic la reprezentanta vw si mi-a descoperit la solenoidul N75 un furtun de vacuum ciupit(furtunul cel mai de jos al solenoidului). Fost la magazin cumparat furtun, schimbat(din ce am inteles furtunul are legatura cu turbina cu geometrie variabila sau bypass?). Acum dupa ce am schimbat furtunul tot se aude acel zgomot cand motorul coboara spre relanti. Am fost iar la un nene, a pus laptop-ul pe masina si din mers citea valori. A precizat ca turbina are rotatiile corespunzatoare si ca ceva nu se sincronizeaza la injectoare (motorul e PD). A remarcat consumul de 9 % in oras si fum mult de culoare inchisa la apasarea brusca a pedalei de acceleratie. Acum eu ma intreb, e turbina pe duca pt ca scoate fum? sau e vreo problema la injectoare. Masina are 210 000 km reali.

Daca sunt in mers sa zicem treapta a 3 a si am peste 2000 rot/min si calc pedala aproape la maxim nu se vede fum in oglinda retrovizoare si masina trage foarte bine. Am verificat uleiul in germania si in romania si nu s-a modificat deloc.

Fumul de care vorbesc eu apare cand masina sta pe loc si se calca pedala de acceleratie la maxim asa cum fac la ITP. Scoate mai mult ca la alte masini diesel pe care le-am vazut la ITP. Totusi de unde apare acel zgomot de turbulente cand motorul decelereaza liber pe la 1600 rot/min ? Domnul mecanic care a pus calculatorul a spus ca masina trage bine si ca turbina are valori corespunzatoare. Parerea lui este ca la cantitatea de aer introdusa in motor (s-a uitat la valorile debitmetrului) e posibil sa se injecteze prea multa motorina. A precizat ca trebuie sa desfaca capacul la motor si sa regleze de acolo ceva la injectoare (o treaba de 50 de minute). Ce parere aveti, zgomotul de turbulente e de la turbina? Offf.....

Fumul e de culoare neagra nu albastruie.

Acum 2 zile cand m-am uitat sub masina era putin ulei la imbinare la furtunele care duc si vin de la intercooler, dar uleiul era uscat ca si cum era de mult acolo...

Masina e vw touran 1.9l TDI PD 105cp motor BLS.

E interesant pentru ca debitmetru si turbina sunt in parametri corecti (asta dupa ce am vazut cu ochii mei vagcom-ul).

Totodata am scos mufa de la debitmetru (ca sa ma asigur) iar masina trage dupa parerea mea la fel, in schimb testul cu vagcom arata ca sunt probleme la

debitmetru ceea ce e si normal.

Mecanicul a desfacut si EGR-ul l-a curatat, avea acolo o membrana foarte rigida si a fost testat cu VAGcom-ul si e ok.

Daca s-a mers mult timp cu furtunul de la N75 ciupit nu e posibil sa se fi intamplat ceva? Inspectia vizuala a tijei actuatorului arata ca in partea

superioara acesta a agatat putin, observandu-se o zgarietura pe o parte a tijei dar nu foarte tare. Aceasta a fost unsa cu vaselina aderenta si mecanicul

a zis ca atunci cand accelerez tija se misca corect.

Precizez ca masina pleaca destul de greu de pe loc pana la 1800 rot/min si cu fum daca o grabesc. Plecarea lenta poate e de la DSG (alta nu am condus deci nu pot spune ca

asta e sigur) dar fumul nu cred sa fie din cauza DSG-ului. Poate e combinat adica pleaca greu si din cauza ca scoate fum si nu arde cum trebuie motorina.

Cum pot afla daca are turbina variabila sau bypass?

Astazi a zis mecanicul sa ma duc sa inlocuiasca ceva care comanda sistemul vacumatic daca am inteles bine...nu stie de la ce poate fi fumul negru la accelerare brusca si la plecare de pe loc....Astept orice sfat!!!

Multumesc anticipat!

Modificat de constantinvww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A precizat ca trebuie sa desfaca capacul la motor si sa regleze de acolo ceva la injectoare (o treaba de 50 de minute).

E bine verificat reglajul injectoarelor, dar NU de la reglaj e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi, dimineata, am observat ca decelerarea se face normal pana motorul se incalzeste (indicatorul din bord) 80 grade dupa care incepe sa se auda din nou turbulente.

A sugerat mecanicul sa umblam la avans poate nu e corect setat??

Nici alti mesteri pe unde am fost nu stiu care e problema.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi, dimineata, am observat ca decelerarea se face normal pana motorul se incalzeste (indicatorul din bord) 80 grade dupa care incepe sa se auda din nou turbulente.

A sugerat mecanicul sa umblam la avans poate nu e corect setat??

Nici alti mesteri pe unde am fost nu stiu care e problema.....

nici nu te mira , la ce mecanici gasesti in ziua de azi :Driver: fereasca bunul Dumnezeu invata pe masinile noastre

Cred ca ar trebui deschis un topic legat de tema asta ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o inspectie vizuala mai atenta am descoperit ca garnitura de etansare de la turbo spre teava de eveacuare scapa ceva gaze dar numai cand accelerezi brusc. Am dat comanda sper ca maine sa o inlocuiesc. Ce parere aveti, sa fie aceasta cauza fumului negru? Oricum dupa ce o schimb va comunic rezultatul poate va fi de folos cuiva....sincer sa fie mi-am pierdut speranta ca o sa o mai fac vreodata sa nu scoata fum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!