Jump to content

Fum negru


lf_iron
 Share

Postare recomandată

Azi am vazut pt prima oara fum negru si mult... eram intr-o depasire si cam la 3500 rot/min scotea fum la greu, masina tragea bine m-am speriat putin dar zic hai sa-i mai dau una lunga sa vad daca mai afuma...la fel fum, dar mai putin, a treia oara am dus-o pana in 4000 si nici un gram de fum.

Oricat am turat-o pe urma( binenteles in sarcina )nu a mai afumat deloc.

- turbo nou de la cipos de cateva luni, debitmetru schimbat, filtre noi, egr curat...

A mai patit cineva asa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va intreb si eu despre o problema la Octavia2, 2.0tdi,140cp,57000km:cand o pornesc dimineata(motorul e rece) scoate fum la relanti si la turatii destul de mici(cam primele 3-4minute);in rest scoate fum atat cat zic eu ca e normal pt o masina fara dpf,neavand nici un alt simptom.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adi_bm: cel mai probabil ai mers o perioada in oras sau subturat si ai avut depuneri pe turbina si traseele de evacuare. Cand ai urcat-o in ture nu a facut decat sa tuseasca mizeria. Faptul ca apoi nu mai scoteai fum e semn ca totul merge bine.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ceva de genul am patit si io la plecare in spania anu asta pe A1 cand am plecat ma tachina un merc G kalss (masina cu valoare de altfel) si m-am hotarat sa maresc ritmul bineinteles ca nu am facut fata cu al me 1.9tdi dar am vazut mult fum in spate ceva de genul ca se umpluse autostrada si nu se mai vedea nimik era parca negru amestecat cu fum alb de ulei

deja cand am trecut de granita masina nu mai scotea gram de fum in ori ce turatie si ori cum o calcam chiar si peste 4000rpm si 200km/h

cand mam intors din spania dupa 9000km am constatat ca nu lipsea nici un pic de ulei pe joja

nu imi explic fumul alb care se vedea mai ales in turatii mari la plecare din tara ......sa fie turbina uzata ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adi_bm: cel mai probabil ai mers o perioada in oras sau subturat si ai avut depuneri pe turbina si traseele de evacuare. Cand ai urcat-o in ture nu a facut decat sa tuseasca mizeria. Faptul ca apoi nu mai scoteai fum e semn ca totul merge bine.

Bafta.

Asa-i, circul f. mult in oras...iar dupa drumul din concediu de 1800km din care 600 pe autostrada, daca era ceva problema se manifesta,

dar se pare ca-i ok.

Totusi urc in ture cat de des pot chiar daca circul in oras, dar se pare ca ii nevoie de cate o "iesire" periodic :D Dupa 200-300km facuti cu 140-150 constant i se desfunda toate sinusurile :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut, aceeasi probleama am observat si la masina mea, adica cand merg cu spatele(turatii mici) si la accelerari si schimbari de viteze se vede fum negru, mentionez ca masina doar am adus-o personal din germania si acoolo nu am vazut sa scoata fum, cu toate ca am mers cu 180 km/h

Modificat de geotd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine face la fel scoate putin fum alb ce miroase a motorina ,la mine a fost avansul dereglat rau plus debitmetrul ars pt ca anul trecut pornea ca un diesel vechi raba romineascasi scotea fff mult fum acum scoate doar o sec dupa pornire cred ca mai este ceva defect pe acolo dar nush ce caci fumul a inceput acum de o saptamina doua dupa ce au venit temperaturile mai mici de 10 grade :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Azi am vazut eu (de fapt amicul meu din spate, eram la plimbare cu masinile), cand o calcam scotea cica destul fum negru, e normal asa ceva ? Or fi injectoarele de vina...sau pompa de injectie ? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ ZAC

fumul negru poate fi dat de urmatoarele chestii:

- amestec prea bogat in motorina

- debitmetru de aer care nu functioneaza corespunzator

- furtun intercooler care scapa presiune

- injectoare care nu mai lucreaza corespunzator.

Mai ai cateva threaduri in care poti gasi informatii foarte utile ;)

Drive safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am mai vorbit cu amicii mi-au zis cica e bine, se curata turbina de "negreala", e uzat turbo la mine, nu stiu cat de mult. Si la mine in oras nu exista cineva priceput sa dea jos turbina, sa o curete si tot ce mai e de facut pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am vazut eu (de fapt amicul meu din spate, eram la plimbare cu masinile), cand o calcam scotea cica destul fum negru, e normal asa ceva ? Or fi injectoarele de vina...sau pompa de injectie ? Multumesc.

La sarcini mari ( cand ii dai talpa) si turatii mici e normal sa scoata fum negru, ca nu are timp suficient sa arda tot amestecul din cauza vitezei reduse a aerului din camera de ardere, se arde mai intai amestecul din interiorul flacarii. Daca scoate in mod constant fum( la orice regim de mers), inseamna ca pulverizare este grosiera si de vina ar putea fi injectoare sau un avans incorect reglat.

Modificat de drw99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar cand ii dau talpa scoate fum, in rest nu :frigbaitata:

Eu ma gandeam ca se curata turbina :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit atunci, asa fac toate dieselurile. da-i talpa de la turatie un pic mai mare dupa ce intra turbina ca sa o protejezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am fost si eu atent in ultima vreme si am vazut ca scoate fum si 1.4 TDi-ul meu.

Nu stiu ce culoare e ca am vazut numai noaptea in farurile masinilor din spate. De tras trage bine, ca intotdeauna. Cosnumul sunt multumit (4.6 pe DN cu mers in forta) si nici ulei nu mananca (deloc).

Daca accelerez alert (nu blana) demarez de la 2000 ture scoate ceva fum, si pe masura ce urca spre 3000 de ture scoate tot mai putin. Cel mai mult cred ca scoate in primele trepete de viteza.

E de rau sau e normal? Parca nu am mai remarcat fumul pana acum, ori nu am fost eu atent...

Pareri ceva colegi? Multumesc!

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Fumul e normal "fara foc nu iese fum" este vorba de ardere.In schimb cantitatea lui poate rezulta si de la motorina proasta(depinde de unde alimentezi), EGR,un injector care nu functioneaza in parametrii(poti sa te uiti sub capac daca e acoperit motorul daca ai ureme de motorina pe la injectoare) si nu in cele din urma a debitmetrului(la cea de a 2-a masina a familiei am un debitmetru care e putin cam dereglat: scoate fum ceva de speriat dar si trage putin mai tare masina ).

P.S: nu scutura si putin masina in accelerare,smunceste

Nu stiu daca 1.4 TDI e cu Pompa De Injectie sau Pompe-Deuse :D .Ce am scris eu cu urmele de motorina la injectoare se vede la cele care au pompa de injectie.

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si eu atent in ultima vreme si am vazut ca scoate fum si 1.4 TDi-ul meu.

Nu stiu ce culoare e ca am vazut numai noaptea in farurile masinilor din spate...

Pareri ceva colegi? Multumesc!

Ce vezi tu in farurile celor din spatele tau poate fi doar praf antrenat de rotile masinii tale sau de gazele esapamentului orientat in jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Citind posturile userilor care au scris mai sus cred ca imi dau seama ca si problema mea poate fii una serioasa.

Pe scurt masina mea are un anumit punct in turatie ,2300 rpm, unde nu mai tarege dupa care trage normal. Cand o accelerez viguros imi scoate fum negru indiferent de drumurile urbane sau extraurbane(majoritatea) pe care le parcurg. Simt de altfel ca masina nu se comporta la adevarata valoare a acelor 150 cai pe care ii are. ( probabil nici gabaritul si aerodinamica nu ma ajuta)

De la aproximativ 2000 de ture in sus se aude un fasait ca si cum ai pune degetele pe furtunul unui aspirator. Am apelat la un mecanic cand am vazut ca am o parte a turbinei umezite cu ulei acesta mi-a desfacut furtunul de la intercooler la turbina, a curatat si a strans colierul dar acel suierat a continuat sa persiste.

Inca de cand am cumparat masina am observat un furtun bandajat cu banda izolatoare. Am intrebat un mecanic daca e vreo problema si mi-au raspuns ca nu e un furtun important....

Va atasez 2 poze pe care le-am facut la turbina uleioasa si se vede acel furtun.. poate imi ziceti voi daca e sau nu important. multumesc

post-36206-1239396377_thumb.jpg

post-36206-1239396382_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Eu nu inteleg nimic din pozele astea,le-ai facut prea de aproape.trebuia si una din la mai distanta sa vedem mai exact cum e pozitionat motorul...din cate vad eu,dupa pozitia jojei de ulei acel furtun bandajat duce la epuratorul de gaze de pe capacul culbutorilor(axului cu came) sper sa nu ma insel.Fasaitul se aude de pe la un frtun spart dar sigur nu acel bandajat care ar veni de la epurator.La fel si fumul nu iese din cauza unui furtun spart ci de pe la vre-un injector care nu lucreaza in parametrii s-au debitmetru.

Sper ca nu am informat gresit :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am uitat sa precizez mai sus. Masinii i s-au facut 2 sau 3 teste vag-com de catre meseriasi diferiti si nu are nici o eroare. In afara de un senzor de temperatura a apei..care mai face figuri.

scuze pentru poze o sa fac astazi poze mai calumea.. acele poze le-am facut mai demult si nu vizau acel furtun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce-mi dau eu seama, acel furtun e cel orin care ies gazele de carter si intra in turbina. Nu prezinta mare interes chiar daca e bandajat.

Ce auzi tu inseamna o pierdere de presiune la turbo. Mai exact, pe la ceva furtun de presiune iti scapa din presiunea ce o baga turbo.

Un log in mers eramai edificator in acest sens. O simpla scanare cu masina stand pe loc nu dezvaluie daca ai sau nu probleme de acest fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e praf pt ca e o sosea f circulata cea pe care am remarcat ultima data.

1.4 TDI e PD. Pe la motor nu am remarcat urme de ceva pana acum. Pe test a fost pusa acum 3 saptamani la reprezentanta si nu mi-a dat nimic aiurea pe partea de motor. Din cate stiam eu injectoarele sunt in parametri (sunt f apropae de zero toate).

Motorina era OMV...

Ziua nu se am vazut sa se vada fumul asta de care zic eu.

De scuturat nu scutura cand accelerez. Uneori in sarcina cand accelerez aud un tacanit finut din dreapta de undeva de sub capota, in afara de fasatitul curelelor. Uneori la relanti pe loc, mai vibreaza finut.

Sa fie ceva furtune fisurate...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ti s-a spus si acolo, e normal. Si la mine face la fel. Si cred ca la oricare diesel. Fenomenul cred ca e amplificat de motoria romaneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare,

Am nevoie de ceva sfaturi pentru urmatoarele simptome aparute la un WV 1,9 TDI 90CP motor ALH 2001 ( am cumparat-o in mai 2008 cu aprox 74.000 km). Toate bune si frumoase timp de 1 an si putin peste. Anul trecut plecat in concediu, mers vreo 2200 km in toate regimurile, testat viteze pe autostrata, ajuns cu bine si la putin peste 190 km/h fara probleme, consum normal o medie de 5,6 -6,3 la drum Timisoara - Vrset - Beograd - Skopje- Thessalonik - katherini - Paralia, cam 11 ore...Asa, trecuta-au vremile, masina a trecut de 80.000 Km si m-am decis la o mentenanta completa : schimb distributie, pompa apa, schimb filtre, aer, motorina, ulei, schimb ulei, etc...cu piese de incredere set distributie Contitech, etc, pana la urma am folosit un ulei Esso, oricum nu e semnificativ rezultatul din cauza acestui ulei ce l-am propus eu : ESSO ULTRON TURBO DIESEL posibil sa fi fost Aral/Mobil 1, inainte..ma rog , optat personal ptr acest tip de ULEI - asa si schimbate toate acestea - searea, primesc masina inapoi, din service , fac teste , ma declar multumit, platesc...bla.bla..trece ceva timp si vine concediu , deci iara la Greci, caci mai aveam obiective de vizionat - Meteore, si altele, si plec, si ce vad eu dincolo de Beograd pe E75 pe M1 al lor, ca dupa 150 km/h masinuta scote o dara de fum si culmea se aude si un fasait in dreapta fata pe la bord pe unde vine aerul de la clima , concomintent cu o slabire a puterii- masina se sufoca parca ptr moment scurt - si lasat talpa, revenit treptat la la 120 -130 si fara fum, cum vreau sa o calc cum iarasi acel fasait si iara fum negru, si scadere de putere...ma rog ...m-am lasat pagubas cand cu tot cu fortare , turat in a3-a , urcat in a -4 si lasat in a 5-a mai mult de 160 km cu fum nu scoteam..decat cu ceva scaderi dese de putere si fum si fasait...- am apelat la un mers domol ulterior dupa cam 1 h de chinuri si vazand ca nu-i trece..am vazut ca daca eram mai calm cu ea, fara sa o calc prea nervos, lent uraca la 150-160 fara prea mult fum si doar cand doream mai mult avea iara simtomul care deja ma enerveaza: se aude un fasit pe la bord dreapta, ca un aspirator obturat la aspiratie ca si cand pui mana pe capatul furtunului si-l lasi putin===asa== sufocat..ma rog intelegeti voi mai specialisti - cred ca e ceva scapare de furtun ? ceva colier nestrasn cum trebuie ? dupa ce s-a schimbat distributia ? poate mai rau un furtun plesnit ? sau? Eu m-am gandit sa ma duc cu ea la doctor, la domnul cu service-ul in care s-a facut mentenanta sa vada ei ce e pe acolo, singurul lucru care l-am vazut lipsa - a fost acelasi fiti atenti : sigla WV de pe capacul de plastic de pe motor - care plecase la "plimbare "si prima tura la drumul in Grecia de anul trecut, si primit unul pe albastru de la service cand am preluat anul acesta masina din service, dupa mentenanta, dar pierdut la intoarcere din Grecia ??? si acum a 2-a tura - posibil de la vibratii..ma rog , nu ma doare ca a plecat sigla de pe capacul de plastic ce acopera motorul, ci simtomele prezentate - fasait la calcat pedala cand se schimba 3 cu 4 si a 5 la peste ~2800 ture, acea scadere brusca de putere la peste 140 km/h si imposibilitatea de a trece peste 165 km/h , ce imi era lejer acum un an , cu piesele originale - si cu masian de la mama neamtului - atinsa doar de revizii...ce sa fac...ce sfaturi dati ? Oricum in maxim 1 luna vreau sa fie ca acum un an...sa mearga la fel de nervoasa si fara fum negru si pierdere de putere...apropo - ulei nu a papat, consumul de motorina din cauza regimului, m-am autofortat sa merg intre 110 si 140 - 150 larg...si cu autocontrol sa nu aud acel fasait si sa o simt cum se sufoca...uff...la drum de afara intre orase cu 110-130 nu am avut decat odata faza la o depasire - intr-un loc intins bineinteles si am crezut ca mor ca nu reuseam sa depasesc ca in anul trecut..usor..si fara emotie...gata...as avea nevoie de pareri , psoibil in 2-3 saptamani sa vad si rezultaul dupa ce o duc la doctor..dar vreau ceva pareri , paote o rezolv acasa in fata blocului cu ajutorul vostru, m-am uitat pe sub ea, nu am bagat de seama sa fie cevane la locul ei si pe jos nu se vedea ulei etc, poate doar o pata de apa micuta ce se facea din condensul de pe ununul din traseele de aer ptr clcred...in bord nu aparea nci un mesaj de eroare nici la pornire..poate coincide cu faptul ca am resetat eu dupa sfaturi de aici - a contorului ptr Service ? caci cei din service au uitat sa reseteze ? era pe la 80300 cand am reusit operatia de resetare dupa vreo 2-3 manevre nereusite..acum are cam 83800 si sunt nemultumit de aceste simptome :lol:((

Ma rog multa vorba..astept ceva pareri , stau la dispozitie cu alte detalii.

Merci,

Flavius

Acelasi WV convins :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

74.000 km este greu de crezut pentru un ALH :D .Fasaitul poate aparea de la furtunul de la intercooler, furtun ce se da jos atunci cand se shimba distributia si e posibil ca , colierul de prindere in intercooler sa nu fie strans.Fum negru? Injectoare sau debitmetru(dar din cauza debitmetrului are ale simptome:masina trage bine dar scoate fum).Deci la fum negru mai asteapta pareri.Oricum cu o diagnoza vei avea raspuns la toate. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!