Jump to content

Fum negru


lf_iron
 Share

Postare recomandată

Dacă ar fi fost reglajul de vină ar fi mers prost dintotdeauna. În plus este o contradicție între ce se vede in Bs011 si logul în mers. După cum arată Bs ar trebui să ai subpresiune nu suprapresiune. Si nici nu face totdeauna suprapresiune, de asta suspectez geometria.

Înainte să inversezi electrovalvele fă un Bs003 ca să îl avem martor apoi după ce inversezi electrovalvele să faci cele trei loguri.

Sa il faci si pe cel cu grupurile 001 si 004 să vedem si comportamentul în mers (chiar dacă este bine reglat avansul poate fi defect actuatorul care îl corectează în mers)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat ceva extrem de ciudat. Pe canalul 007 am temperatura motorinei 44 grade.

In graficul de la Timing am temperatura motorinei 130 grade, imposibil dpdv fizic.

Asta inseamna ca avansul meu este in bălării?

Daca transform 44 grade celsius in grade Farenhait, nu da 130; deci nu este vorba despre asta.

?????

16236781139937304635221159955899.jpg

16236781357452940436687655777037.jpg

Modificat de ionut_dragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ok avansul. În grupul 000 toate valorile sunt codificate, deci nu sunt exprimate în unitățile de măsură pe care le întâlnești pe celelalte grupuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. multumesc pentru raspuns.

Atasez ultimele loguri BS grup03 si MBgrup 01 si 04.  Logul pentru grupul 01 si 04 este facut la WOT.  Mentionez ca nu am inversat electovalvele N75 cu N18 intre ele, este in configuratia veche

Treapta 3-a si a4-a MB chanel 01 04.csv basing settings grup 003.csv

Modificat de ionut_dragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avansul este ok, deci excludem.

Cantitatea injectată pare ok

În schimb BS003 nu arată deloc bine şi aici mă refer la partea inferioară, mai exact când EGR este complet deschis în motor intră mai multe gaze de evacuare decât aer şi asta nu are legătură cu EGR, el fiind complet deschis. Asta ar putea să genereze fum negru în sarcini parţiale când EGR este mai mult sau mai puţin deschis.

Cauze posibile: obstrucţie pe evacuare, obstrucţie pe admisie, clapetă de pe admisie care nu se deschide complet, probleme turbină (reglaj, colmatare)

Fă o încercare de probă să blindezi EGR cu o tăbliţă să vezi dacă mai scoate fum

image.thumb.png.daaaf5d382d821d938203a5eda3e3b46.png

19 hours ago, ionut_dragos said:

Am masurat cu manometrul de vaccum depresiunea la nivelul furtunului de la actuatorul turbinei.  Am 17 psi, motorul la relanti. 

Dă să facă BS011 şi urmăreşte cât ai pe On şi cât pe Off. 10 PSI, constant, pe On ar fi suficient, iar pe Off ar trebui să nu prea fie. Asta ar indică că N75 este ok

 

19 hours ago, ionut_dragos said:

Am masurat cu manometrul de vaccum depresiunea la nivelul furtunului de la actuatorul turbinei.  Am 17 psi, motorul la relanti. 

Dă să facă BS011 şi urmăreşte cât ai pe On şi cât pe Off. 10 PSI, constant, pe On ar fi suficient, iar pe Off ar trebui să nu prea fie. Asta ar indică că N75 este ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am masurat vaccumul in timpul in care se "petrecea" BS011. Am si un un video, dar probabil se poate vedea doar daca il incarc pe youtube. Ideea este ca am 24 psi la on si 0 psi la off.

Dupa care m-am dus la login-adaptari Chanel03 si am setat valoarea la care EGR functioneaza cel mai putin.

Am facut si un log in BS 03, s-a schimbat ceva, dar foarte putin.

Dupa care am folosit un surub, se vede in poza...

Logul BS 03 cu EGR anulat este senzatie....

Ce sa fac in continuare, ca se pare ca nu-i dau de cap..

Multumesc pentru timpul acordat

egr off.jpg

vaccum egr on.jpg

Adaptare EGR la minim.jpg

EGR anulat.jpg

LOG-EGR anulat.csv LOG BS grup 03 cu EGR adaptat la minim.csv

Modificat de ionut_dragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20210614_224406.thumb.jpg.9b8507acc0b781fee32a5f6cba55a594.jpgE o problema cu unitatile de masura de la vaccumetru. Sunt afisate in inch coloana de mercur, nu in PSI..

Deci este asa cum ai spus tu, ce putin 10 psi. Eu am 11.78PSI

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ai cam speriat cu 24PSI:)). Este foarte ok vacuum-ul. 600mmHg însemnând cam 800 mbari, arhisuficient să acţioneze actuatorul până la capăt. Deci....dată jos turbina şi văzut ce este în ea. Dacă eşti din Ploieşti cum scrie în profil ia legătura cu @mario20vest , te poate ajuta. Apoi văzut dacă recircularea se menţine şi determinată cauza.

51 minutes ago, ionut_dragos said:

Logul BS 03 cu EGR anulat este senzatie....

Ai testat-o şi în mers?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns. Nu, nu am putut să o testez in mers. Valoarea minima de 250 mg/str este de referință, este minimul acceptat?

Crezi că ar ajuta o blindă la EGR, dar nu blindă de tot, să aibă o gaură prin care mai permite ceva fum... astfel incât să se atigă limita aia de 250?

Stiu că EGR-ul nu ajută cu nimic motorul, dar reduce poluarea, măcar un pic...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Euro 3 cam aia este valoarea (la E4 în sus se acceptă mai puţin). Există varianta cu şaibă cu gaură redusă, se găseşte chiar pe original, dar eu te sfătuiesc să găseşti cauza şi să o remediezi pentru că în timp se agravează. De exemplu un catalizator colmatat va continua să se colamateze chiar şi cu şaiba aia redusă şi va perturba funcţionarea turbinei.

18 minutes ago, ionut_dragos said:

Stiu că EGR-ul nu ajută cu nimic motorul,

Atunci când totul funcţionează în parametri ajută şi motorul şi turbina. Vor funcţiona la temperaturi mai scăzute, motorul va fi mai silenţios, etc. Dar când apare o anomalie se întâmplă ca într-o reacţie în lanţ.

Deci în primă fază vezi dacă anularea EGR  duce la scădrea  sau dispariţia fumului (cel mai probabil că o să ai un cod de eroare la un moment dat şi bec aprins în bord, este normal. Vor reveni la normal după eliminarea anulării şi ştergerea erorii. În plus o să fie consumul mai mare şi probabil că o simţi că maşina trage mai bine). Apoi dacă nu dai turbina jos măcar separă tija actuatorului de pârghia geometriei şi vezi dacă: geometria se mişcă uşor cu mâna dintr-un capăt în altul fără zgomote, iar actuatorul face cursă completă, fără opinteli sau zgomote la aplicarea vacuum-ului cu pompa de vacuum sau îi dai să facă BS011 aşa cu tija separată şi urmăreşti mişcarea tijei actuatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns. Am observat ca nu am martor in bord, deci nu are ce sa se aprindă.

Cu turbina se rezolva relativ ușor, sa spunem, dar cum se poate desfunda catalizatorul, daca el este cauza?

Ca sa aflu, se poate masura cumva presiunea pe evacuare? 

 

Last edit: dimineața am 11km de mers de acasa la servici, majoritatea prin oraș. După cum era de asteptat consumul afisat in bord a crescut, aveam de regula 6.5 afisat cand ajungeam la servici și acum, cu egr-ul inactiv, am afisat 7.2. I-am dat câteva talpi și nu am mai observat fum.

De departe ma gandesc ca principala cauză pt fum, in afara de geometria turbinei blocată, este catalizatorul infundat. Creste presiunea pe evacuare, cand deschide egr-ul fumul gaseste o portita de scapare si inundă galeria de admisie. Neavând oxigen, motorina injectata nu arde, genereaza mai mult fum care blocheaza mai tare catalizatorul si geometria la turbină. Efect de cascadă.

Modificat de ionut_dragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cam asta este logica. Din păcate nu prea stiu vreo metoda de verificare a catalizatorului decât să depărtezi evacuarea de turbina, sa îi dai să facă Bs003 si sa urmărești valoarea minimă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.  Ce parere aveti de urmatoarele valori ale compresiei?  Masuaratoarea a fost facuta la rece-motorul aprox 40 grade.

Cilindrul 1        22.1 bar

              2        23.4 bar

              3        21.4 bar

              4        20.6 bar

injectorul nr 4 are pe canalul 013  'corectia' mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limita de uzură este 19 bari deci valoarea aia ar putea fi o cauza pentru o compensare mai mare pe injector.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.

 

Am citit toate paginile din postul asta dar n-am gasit nimic ce sa se asemene cu problema mea.

 

Am un Golf V Plus motor 1.9 TDI, cod motor BKC.

 

Incepator deci cunostiintele mele mecanice sunt aproape 0.

 

Problema mea este fumul negru la plecatul de pe loc (vad firicele in oglinda) dar cel mai mult fum scoate in masarier.

 

Am verificat EGR, era ok, turbina recent a inceput sa fluiere cand accelerez si am schimbat recent clapeta de accelerare (daca are importanta).

 

Cand o accelerez pe loc observ ca cel mai mult fum scoate in decelerare insotit de un zgomot de supapa incarcata (cum am gasit in alta parte, zgomot de bufnita).

 

As intelege daca ar fi turbina, ce nu inteleg este de ce scoate atat de mult fum in masarier comparativ cu plecatul de pe loc?

 

Nu am observat fum in depasiri cand sarcina este ridicata, doar in cazurile explicate mai sus.

 

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut tuturor. 

Imi bat si eu capul cu un VW Polo 1.4 TDI 80bhp cod motor BNV din 2006. 

 

Masina scoate mult fum in sarcina si cand e turata pe loc. Are stage 1 si egr anulat din soft, dar scotea mult fum si cu softul stock, deci sunt aproape convins ca nu e de la asta.

 

Pana acum am incercat:

 

- verificat turbina, nu are joc (din cate stiu, nu e cu geometrie variabila)

- verificat ax cu came, nu are urme de uzura

- inlocuit injectoare & debitmetru & bloc de valve (cutia in care intra vacuumurile) de pe o masina care mergea super ok, nicio diferenta

- curatat EGR + clapeta de acceleratie si cat se putea fara sa fie demontata, galeria de admisie.

- verificat toate furtunele de la intercooler, inlocuit un furtun spart la turbo, dar problema persista

- nu pare sa aiba scurgeri de ulei pe langa/sub intercooler

- am scos mufa la MAF, masina merge la fel

 

Are de asemenea facuta distributia si revizia completa.

 

Am facut logurile mentionate (BS003, BS011, MS001, 010, 011 in treapta 3 si 4) si un video in care o calc in treapta a 3-a blana.

 

Astept parerile si sugestiile voastre.

 

Multumesc anticipat.

 

https://imgur.com/a/7kZcCaX

BS003.CSV BS011.CSV treapta 3 - 003, 010, 011.CSV treapta 4 - 003, 010, 011.CSV

Modificat de Crazeebmx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Egr este ok...dar nu e anulat!

Turbina sta blocata la 1030mbar practic fara diferenta intre on și off...geometrie intepenita sau reglaj incorect,furtune vacuum  incorect legate...soft facut de dorel din procente!

Refa masina stock si remediaza problema turbinei...

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul clar nu este anulat, dar turbina nu are geometrie variabila. Eu as paria pe faptul ca are o pierdere de aer pe admisie dupa turbina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 7/24/2022 at 5:39 PM, Crazeebmx said:

Salut tuturor. 

Imi bat si eu capul cu un VW Polo 1.4 TDI 80bhp cod motor BNV din 2006. 

 

Masina scoate mult fum in sarcina si cand e turata pe loc. Are stage 1 si egr anulat din soft, dar scotea mult fum si cu softul stock, deci sunt aproape convins ca nu e de la asta.

 

Pana acum am incercat:

 

- verificat turbina, nu are joc (din cate stiu, nu e cu geometrie variabila)

- verificat ax cu came, nu are urme de uzura

- inlocuit injectoare & debitmetru & bloc de valve (cutia in care intra vacuumurile) de pe o masina care mergea super ok, nicio diferenta

- curatat EGR + clapeta de acceleratie si cat se putea fara sa fie demontata, galeria de admisie.

- verificat toate furtunele de la intercooler, inlocuit un furtun spart la turbo, dar problema persista

- nu pare sa aiba scurgeri de ulei pe langa/sub intercooler

- am scos mufa la MAF, masina merge la fel

 

Are de asemenea facuta distributia si revizia completa.

 

Am facut logurile mentionate (BS003, BS011, MS001, 010, 011 in treapta 3 si 4) si un video in care o calc in treapta a 3-a blana.

 

Astept parerile si sugestiile voastre.

 

Multumesc anticipat.

 

https://imgur.com/a/7kZcCaX

BS003.CSV 7.62 kB · 5 downloads BS011.CSV 23.18 kB · 4 downloads treapta 3 - 003, 010, 011.CSV 1.69 kB · 6 downloads treapta 4 - 003, 010, 011.CSV 2.74 kB · 4 downloads

 

Am schimbat si MAPul + un furtun care intra in anti shudder valve, care nu statea cum trebuie, dar merge la fel.

 

Am mers cu masina cu mufa la senzorul MAP scos si nu mai da fum, dar bineinteles merge ca un SDI.

 

Am uitat sa mentionez ca nu am nicio eroare pe tester.

 

Am atasat si o imagine cu 'schema' vacuumurilor pentru motorul asta, dar am o nelamurire la 2 si 3.

 

'Vacuum reservoir at exhaust turbocharger' este wastgate-ul si 'turbocharger' se refera la partea rece a turbinei?

image.thumb.png.f954b8adfd1de46ae7b33ef9a78bd7cb.png

 

@lupo_bv as aprecia foarte mult o parere despre situatia mea! 

 

@adrian001 mersi de raspuns, daca aveam pierdere de aer pe traseul de admisie, nu trebuia sa piarda presiune turbina si eventual sa dea o eroare de underboost?

 

@vlahdacoroman turbina e cu wastegate si din cate stiu nu are niciun fel de reglaj. Tot incerc sa ma lamuresc cum se verifica exact vacuumurile la tipul asta de sistem, dar in zadar momentan.

 

 

Mersi frumos tuturor.

Modificat de Crazeebmx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Vacuumul il masori cu un ceas de vacuum...simplu!

Refa masina stock,posibil e "ciumegarita" cu procente de dorel in soft!

1.4 tdi fix de stage 1 avea nevoie!

Remediaza problemele,pune mecanica la punct si apoi poti sa-i faci ce stage vrei tu!

 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Întâi să-ţi răspund la întrebări ca să nu uit

 

3 hours ago, Crazeebmx said:

Vacuum reservoir at exhaust turbocharger' este wastgate-ul

Da, nu ştiu de ce îi zic rezervor de vacuum pentru că de fapt westgate-ul se reglează pe bază de presiune. N75 la westgate este pe bază de presiune nu de vacuum ca la cele cu geometrie. În altă poză la BNV-ul de pe Seat îi zice corect "pressure chamber"

 

3 hours ago, Crazeebmx said:

'turbocharger' se refera la partea rece a turbinei?

Pe turbină este un cuplaj de unde pleacă un furtunaş, despre ăla este vorba. Prin el vine aerul compresat pentru funcţionarea N75. Tot în poza aia de la Seat îl denumeşte corect, vezi mai jos

537968666_conexiuniblocelectrovalve1.thumb.JPG.c3b96294d9160a36950966015532a580.JPG

Ca să îţi dai seama mai bine cum este cuplat N75 al turbinele cu westgate uite mai jos o variantă de la un motor care are electrovalve separate

 

2145487233_conexiunin75agr.thumb.JPG.585bc6cdd11cbb75c5666c07380fd91e.JPG

 

Deci ca să fie clar N75 pe bază de presiune, N18 de la EGR pe bază de vacuum. Acum cum se verifică partea de westgate, N75 trebuie să fac ceva săpături la alte modele pentru că la BNV nu este disponibil aşa ceva. Dar deocamdată nu cred că este nevoie pentru nu aici cred că este problema, vedem mai jos

 

Teoretic aş zice aşa:

În logul în tr.3 se vede clar că MAF (debitmetrul) măsoară o cantitate apreciabilă de aer, aer care nu se prea regăseşte sub formă de presiune. Şi cred că aici este cauza fumului. ECU dozează cantitatea de motorină în funcţie de cât aer îi spune MAF. Dar dacă cantitea aia de aer nu se regăseşte în motor atunci apare un dezechilibru de amestec (motorină multă, aer puţin) şi de aici fum în exces. Deci MAF nu ne spune cât aer intră efectiv în motor ci cât aer trece prin el, ori MAP (senzorul de presiune de pe intercooler) ne arată că este o contradicţie între cele două.

Log tr. 3

image.thumb.png.b32dd6596aefd66b1395cfab33fe1be5.png

 

Dar s-ar putea ca practic să nu fie chiar aşa pentru după ce am scris mai sus mi-am adus aminte că am făcut acum câţiva ani un log la un BNM (aproape identic cu al tău) care mergea foarte bine nişte loguri şi arată cam la fel (cu excepţia lagului care este mai mare la tine)

Log BNM

image.thumb.png.50202db0832c6cbed87b097af2063340.png

 

Deci cauza fumului nu ar fi legată de cantitatea de aer. Dovada ar fi şi faptul că ai zis că ai mers cu mufa de la MAF  scoasă şi nu s-a schimbat nimic.

 

Log tr.4- ăsta arată mai bine, probabil din cauză ce se accelerează mai greu şi are timp turbina să facă presiune

image.thumb.png.2400d815733f1f4e6cb410db211eb3e7.png

BS003 arată foarte bine (recircualre ok, nu indică scăpări de presiune), dar aşa cum au spus şi colegii mai sus indică faptul că EGR nu este anulat

image.thumb.png.d2309f2172581984c7d558c6b11f1040.png

BS011 fiind turbină cu westgate nu este concludent. ce am observat totuşi faţă de BNM este că la 1400 rpm presiunea este mai mare, dar o analizăm altă dată pentru că nu este cauza fumului

 

Ce ar trebui făcut? Hai să vedem cum stăm cu injectoarele şi cu parametrii de injecţie. Aşa că fă două loguri în mers unul pe 001-004-013 şi unul pe 001-003-008. Faci logurile în felul următor: porneşti maşina, conectezi diagnoza, selectezi grupurile, porneşti logul, turezi maşina pe loc de câteva ori, pleci cu maşina de pe loc, o conduci în condiţiile în care scoate fum mult, tragi pe dreapta, salvezi logul. După care repeţi pentru celălalt grup de canale în acelaşi fel.

(O să fie cam offtopic aici, dar după analiză o să mut postările în topicul potrivit)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune soft-ul stock pana nu pui motorul pe butuci ... Daca masina mergea prost pentru inceput, de ce ia-ai mai facut si soft ?? Soft faci cand ai motorul in stare buna. Baitasul (ca nu pot sa ii spun tuner) care ti-a facut softul asta pe genuchi, trebuia sa iti spuna asta de la inceput. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un alt motiv pentru care ar trebui să pui la loc softul stock ar fi că s-ar putea ca turbina să nu poată face presiunea cerută de noul soft (se poate observa prin comparaţia cu graficul de la BNM, linia mov este presiunea cerută, iar cea turcoaz presiunea măsurată). Dar indiferent de soft problema de fond trebuie rezolvată pentru că ea era şi înainte.

Din loguri:

- compensaţiile pe injectoare sunt ok, deci la prima vedere nu ar fi probleme în zona asta

- într-adevăr în mers EGR este anulat

- ce mi se pare cam ciudat sunt valorile din grupul 008. Astea sunt limitatoarele pentru cantitatea de motorină injectată. Primul este pentru cerinţa şoferului, al doilea pentru cuplu şi al treilea pentru fum. Nu ştiu cât trebuie să fie la motorul tău că nu am găsit documentat nicăieri, dar orientativ pentru un ALH (motor de 1,9 90cp) la 3000 rpm valorile maxime sunt 42, 36, 39. La tine ajung pe la 70, 58, 54. 

Cantitatea reală injectată la tine ajunge la nişte valori destul de mărişoare la 3000 rpm, dar repet nu ştiu cât trebuie să fie pentru că  nu am găsit documentat.

image.thumb.png.b2ac6aecc7cf7d658cb19d6173be112e.png

 

Ai zis că dacă scoţi mufa la MAP nu mai scoate fum. Fă un log (după aceeaşi procedură ca cele de mai sus) pe 001, 010, 011 şi unul pe 001, 008, 010 să vedem unde apar modificările

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv am atasat si al 2-lea rand de loguri. Cu MAP scos nu da gram de fum.

 

Momentan nu am posibilitatea sa o dau in stock, dar sunt 99% convins ca nu are relevanta softul. Am mai avut vreo 5 TDI-uri PD facute de acelasi tuner si masinile au mers impecabil, fara gram de fum.

 

Mentionez ca la schimbarea injectoarelor acestea nu au fost reglate, doar puse direct pe masina, dar rezultatul a fost la fel. Absolut nicio diferenta fata de cele stock.

 

LE: Am verificat si furtunasele de la blocul de valve, sunt montate dupa schema.

 

Mersi mult.

LOG-01-001-008-010.CSV LOG-01-001-010-011.CSV

Modificat de Crazeebmx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!