Jump to content

Fum negru


lf_iron
 Share

Postare recomandată

@danneata84

La prima vedere s-ar putea spune că injectorul 2 ar avea mici probleme (creşte compensaţia cu + atunci când conectezi AC, deci primeşte mai multă motorină pentru a compensa lipsa de putere a cilindrului în comparaţie cu celelalte). Totuşi nu cred că este din cauza injectorului. Şi mie îmi pune un semn de întrebare diferenţa destul de mare între avansul prescris şi cel măsurat şi actuatorul care stă nemişcat la 2,8% în condiţiile în care în BS grupul 000 (graficul) este ok. Am mai întâlnit situaţia asta aici pe forum şi nu am o explicaţie.

Fumul cred că se explică prin faptul că atunci când cuplezi AC cantitatea injectată la ralanti se dublează, dar avansul rămâne cam acelaşi (ar trebui să se mărească puţin), deci arderea are de suferit şi apare ceva motorină nearsă (plus faptul că pe injectorul 2 creşte compensaţia, deci cantitatea injecatată, coroborată cu o eventuală lipsă de performanţă a injectorului).

Acum ce ai putea să faci? Foloseşte un aditiv de curăţat injectoarele să vezi dacă se îmbunătăţeşte situaţia cu injectorul 2, posibil să arunci banii degeaba, dar nefiind ceva foarte scump merită încercat (ideal ar fi să fie verificate la o firmă specializată).

Pentru faza cu avansul fă un log în Basic settings grupul 004 (am scris pe aici cum se fac logurile, este la fel numai că selectezi grupul 004) să vedem cum funcţionează N108, actuatorul pentru corecţia avansului (la ALH nu ar trebui să fie mai mică de 3) şi mai fă un log în mers tot pe canalul 004, dar de data asta în Measuring blocks pentru a vedea cum se comportă avansul în mers (la un moment dat să-i dai şi o talpă până pe la 3500 rpm cu acceleraţia la podea).

Postează logurile aici şi vedem dacă apare ceva dubios

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pt raspuns!

Aditiv am un flacon și am sa l folosesc luna viitoare la un drum mai lung.

Pana atunci am sa fac logurile. 

Link ul m a dus tot către topicul asta , dar bănuiesc ca logul în bs este identic cu cel pt turbo și egr, doar ca îl fac pe canalul 004.

La cel în mers tb sa fie cu talpa din 1500 rpm sau merge și din 2000 rpm ca nu as vrea sa mai forțez turbo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, ţi-am dat link-ul pt. că nu ştiam dacă eşti familiarizat cu efectuarea logurilor.

Merge şi din 2000, important este să vedem dacă la turaţia maximă pe care o utilizezi tu în sarcină totală avansul are valoarea în limite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am atasat mai multe fisiere cu testele:

Am facut testele BS grup 004; mers normal (cum conduc eu de obicei, acceleratie progresiva treptele 3,4,5) grupuri 1,4,5; acceleratie 100% treptele 3 si 4 grupuri 1,4,5, fiecare test in varianta cu si fara AC pornit.

Am mai facut cateva ture cu aceleratia la podea, cu plecare din 2000 rpm pana in 4000-4500 rpm, in treptele 2,3 si 4 si nu a dat fum deloc.

Am omis un aspect sa mentionez, poate irelevant, dar eu folosesc ulei 2 T in amestec cu motorina in proportie 1:100, insa la testele incarcate acum am facut plinul doar cu motorina.

Multumesc anticipat si scuze ca sunt cam multe fisiere!

LOG BS grup 004 cu AC 1400 rpm.xlsx

LOG BS grup 004 fara AC 1400 rpm.csv

LOG-01-001-004-005 mers normal cu AC.xls

LOG-01-001-004-005 mers normal fara AC.xls

LOG-01-001-004-005 talpa tr 3 cu AC.xls

LOG-01-001-004-005 talpa tr 3 fara AC.xls

LOG-01-001-004-005 talpa tr 4 cu AC.xls

LOG-01-001-004-005 talpa tr 4 fara AC.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul pare ok mai puţin faptul că N108 începe corecţia de pe la 1800 rpm, nu-mi dau seama de ce, dar nu cred că este o problemă pt. că în toate regimurile de funcţionare avansul se păstrează într-o plajă normală, mai puţin la ralanti. Poate are legătură şi faptul că pui 2T 1:100, este cam mult, doza recomandată ar fi 1:200 (probabil mai contează şi de care pui, dar asta este altă discuţie deja).

Înjumătăţeşte doza, pune aditivul şi vezi dacă compensaţia de pe injectorul respectiv scade şi dacă dispare fumul. Dacă nu, s-ar putea să fie relativ normal comportamentul în contextul descris mai sus (nemodificarea avansului în funţie de sarcină la ralanti). Dacă în mers nu scoate fum eu zic să nu-ţi baţi capul prea tare cu asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ceea ce priveste uleiul 2T m-am calicit. Dupa vreo 2 ani de folosit constant in dozaj 1:200, am verificat rezervorul si nu am vazut nicio depunere; asa ca am plusat. Am sa revin la dozaj 1:200.

Un alt aspect curios, pe care am uitat sa il mentionez, dar il relatez pe scurt:

 Astazi, inainte de a face testele, motorul era cald, vag-ul indicand temperatura lichidului de racire la 80-82 grade (rulasem masina prin oras apoi am lasat-o oprita 30-40 de minute inainte de a pune vag-ul), iar cd am conectat vag-ul, actuatorul indica cu totul alte valori (mult mai mari de 2,8% cum indica in printscreen-urile postate initial), in ralanti, atat fara consumatori cat si atunci cd am pus AC in functiune sau cd am accelerat usor (imi amintesc ca oscila la valori de 30, 20 %). Pe masura functionarii motorului in ralanti, in aceleasi conditii, valorile s-au redus pana cd ”s-a blocat” din nou la 2,8%.

In conditiile in care masina merge ok si consumul este rezonabil nu mai imi bat capul.

Multumesc mult pentru pareri!

O seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi se mai răcise motorul şi cum avansul este în funcţie de temperatura motorinei (nu ştiu dacă şi temperatura lichidului de răcire influenţează, parcă da) în momentul ăla era necesar un avans mai mare şi probabil că era în plaja în care actuatorul încă corecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema, cand pun schimbatorul  in positiva R (cutie automata) scolate forte mult fum negru , dar daca  o scot din Viteza  nu mai scoate  astept  un raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Am o problema de cateva saptamani cu masina(Golf 5 1.9 TDI 260000 km).  In timp ce conduceam am simtit miros care mie imi semana a ambreiaj ars. Am ridicat capota si fumul iesea direct de sub turbina. Nu pot sa-mi dau seama daca de undeva mai jos sau nu. Daca merg putin cu ea se simte miros dar fum incepe sa scoata dupa un drum de 150-200km. Fumul dispare dupa 3-4 minute.

Am facut si o poza http://imgur.com/a/caHXT. Alte simptome pe are le are masina. Crescut consumul de cateva saptamani de la 5.5 pe la 6.2. Masina areun suierat puternic la accelerare  sunet care a aparatut acum un an.

Am facut o scanare si nu are erori. Am testat si turbina dupa indicatiile de pe forum si pare ok: test turbina

Mecanicul a verificat furtunele din acea zona si nu a gasit nimic in neregula.palele de la turbina sunt si nu au urme de joc. Am dat scutul jos ieri si am verificat inca o data totul. Se vede ulei pe unele furtune. 2 din ele se duc in interiorul masinii si au pe ele o protectie de gri pentru caldura. Acea protectie are ulei pe ea. Nu stiu daca scuipa de undeva : poza1 si Poza2....  Sper ca ma poate indruma cineva in directia corecta.

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/8/2016 at 2:05 PM, ionel.bassa said:

Roberto. In treno degenza oricum nu raspuns nimeni , su astept de circa 3 luni un raspuns asa  ca mam lasat  pagubas cu acest fotum.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul ce miros are?

Scurgerile par a fi de la conductele ce asigura ungerea turbinei.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are miros de cauciuc ars plus ulei ars. Este destul de greu de descris mirosul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce se vede pierzi ulei din vina conductelor de ungere.

Ia masuri ca risti sa ia foc, uleiul ajunge pe turbina si evacuare, zone foarte fierbinti.

Iar daca uleiul nu ajunge in turbina ungerea si racirea ei e grav afectata.

Modificat de Fanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mic update. M-am dus la masina si am facut un mic test sa vad daca imi pot da seama pe unde pierde ulei. Cam asa arata "testerul" meu :) Poza test. Nu tinea deloc presiune si se auzea cum undeva sub turbina iese aer. Am simtit mai intai la mana si ca sa fiu sigur am suflat fum de la tigara in furtun. Se vede clar cum scoate fumul pe la imbinarea acestui furtun de sub turbina http://imgur.com/a/nxdJ7

Este posibil ca aceasta sa fie cauza acelui suierat care il aud la accelerare si sa arunce ulei tot pe acolo? Nu cunosc foarte bine rolul tubulaturii post turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E furtunul ce duce aerul in intercooler.

E posibil sa fie spart sau nu mai sta la locul lui.

Pierzi din presiune, rezultat, lipsa putere.

Uleiul iese pe acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 minute ago, Fanel said:

Uleiul iese pe acolo?

Nu as putea spune. Probabil ca iese in timpul mersului dar nu am cum sa verific. Am observat depunere de ulei pe acelasi furtun putin mai jos.Se strange cam la 3-400km cat sa pot lua pe degete. Un fel de mazga neagra. Ma gandesc ca s-a prelins pana acolo. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curata zona cu spray de curata discuri frane, dar sa nu cureti cand e FIERBINTE, plimbate cu ea si verifica sursa scurgeri.

Rectific, nu e furtunul din traseul ce duce la intercooler, e ce-l pe unde intra aerul an turbina, poza confuza.

Trage aer la imbinare, sunetul vine de acolo.

Modificat de Fanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate furtunul si verifica sa nu fie fisurat. Daca e fisurat, arunca ulei, scoate fum masina din cauza lipsei de aer in amestec cu.combustibil,  plus consum mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut. Am postat acum ceva timp in legatura cu un fum negru care iesea de sub turbina. Am gasit pana la urma cauza si am schimbat o garnitura de la conducta de ulei.

In acelasi timp am mai gasit o problema.De cand am cumparat masina se aude un suierat puternic la accelerare. Am vrut sa fac un boost leak tester dar cum nu am acces la un compresor am suflat cu gura si am folosit o tigara ca sa vad pe unde iese fum. Surprinzator a mers :). http://imgur.com/5wY9I82

 Singurul loc pe unde pierde aer este furtunul care pleaca din turbina spre intercooler. Am incercuit cu rosu exact locul pe unde pierde aer . http://imgur.com/tXweN3F

Mecanicul la care am fost spune ca acest lucru nu ar afecta deloc masina.A schimbat si acolo garnitura dar nu s-a rezolvat problema...Imi poate cineva spune daca este adevarat? Ma gandeam sa schimb tot furtunul.

 

Multumesc

Modificat de robert1523
poze
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant ''mecanic''.

Daca furtunul are scapari, rezolva problema.

Mai mult ca sigur ca presiunea nu e buna, rezultat fum negru si pierdere putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salutare , am si eu un toledo din 2002 1.9 tdi 81 kw 110 cp .. masina o am de un an si la o luna dupa achizitie ma lasat turbina , am reconditionat turbina a fost totul ok cu masina in 10.000 km am completat 1.2 litrii de ulei avand in ea ravenol 10w40 DLO , am schimbat marca de ulei la schimb si am trecut pe castrol magnatec 10w40 si problema e ca dupa 6000 de km de mers cu castrol a inceput sa manance tare ulei si sa fumege in sarcina... in 10,000 de km cu castrol am completat aproape 3 litri. fumul il vad doar seara in oglinga la plecari de la semafor de obicei intre 2000 de ture si 2800 scoate fum ... din ce am vazut in oglinga seara fumul pare gri-albastrui asa se vedea ca tipu din spate avea xenoane, ziua nu vad nimic nu e dens fumul dar e ... ziua daca o turez pe liber scoate fum dar pe la 4000 de ture , dupa 2-3 accelerari nu mai scoate ramane funingine pe asfalt si miroase a ulei. am dus masina la garantie sa vad turbina turbina e curata si in intercooler aveam circa 20-30 g de ulei maxim....sau ceva de genu . am facut si un test de compresie care a iesit in felul urmator piston 1-28 bar , piston 2 -27 bar, piston 3 si 4- 28 bar... cam ce ar fi de facut? masina trage bine si nu pierde ulei pe nicaieri. masina se duce in 180 lejer dar atunci cam fumega si mananca ulei bine. 

asa arata turbina.

poza turbo.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uita de castrol si schimba uleiul cu o alta marca, vizual arata bine axul dar trebuie verificat axial si radial, iar de consumat presupun ca semeringurile de la supape ar trebui inlocuite si de  vazut cum arata si axul cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

T@steff89

Pierderea de ului are de a face cu reconditionarea turboului mai exact cu segmentul de etansare a axei si de aici ai pierderi de ulei pe partea evacuarii...remediul ar fi un miez turbo nou si echilibrat.

O alta varianta ar fi sa folosesti un ulei cu specificatia ACEA C3 e normal ptr motoare cu DPF de aceea cred ca fi mai benefic ptr catalizator.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimic la turatia aia de 4000 trebuie sa scoata fum, asta daca nu ai dpf. deja e peste turatia de cuplu, pune un ulei semisintetic 5w40 de la Ravenol, Fucks, Repsol, Liqui Moly,  toate care respecta norma VW.a motorului tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina nu are joc in ax...deci cred ca e de la semeringuri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!