Jump to content

Shaibe Reglaj Joc Axial


pacman
 Share

Postare recomandată

..shtiu ca e o intrebare ce s-ar potrivi ma mult la tuning... da' incerc mai intii aici..

De ce se pun exact 3 shaibe la reglajul jocului axial? De ce nu se pun 5 sau patrumiishaptesutetreishpe?

A! Raspunsul ala cu "asa scrie in carte" il stiu.... Daca mai stiti si altele.... v-astept

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • misu ploiesteanu

    10

  • jan

    8

  • pacman

    7

  • tonic

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu cred ca am pus 4 si pe cea cu 4 gaurele.

Am gresit oare?

o sa ia foc motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai... daca gasim vreo explicatie logica la "DE CE TREI?" .. poate o sa deducem si daca o sa ia foc motorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..shtiu ca e o intrebare ce s-ar potrivi ma mult la tuning... da' incerc mai intii aici..

:) :D ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca numarul e legat de suprafata totala de frecare, deci cu cit mai multe saibe, cu atit mai bine, rezulta uzuri mai mici :) .

Mai multe ar fi dificil, c-ar fi cam subtiri si n-ar putea prelua presiuni mari, cred. Mai putine, nu stiu.

La motorul de pe broasca mea sint acum doar 2, spre exemplu, nu stiu daca e bine asa, ca ramine si jocul cam mare, dar trebuia ori sa am saibe mai subtiri si n-am avut (nu stiu nici daca ezixta), ori distantierul de hirtie intre arborele cotit ocrotit si volant, din care aveam unul, dar prea gros, din tabla, si iar iesea jocul axial mare. Oricum, m-am grabit si l-am pus asa.

Daca te referi la motorul ala cu 2 carburatoare, asa e, nu prea are joc, dar daca faci rost de un distantier de-ala de hirtie, cred ca iese; daca trebuie mai gros, am io unul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pacule! :) Eu am pus saptamana trecuta 5 saibe ( de div grosimi) ca sa scot jocul axial care era cam mare (0.9 - 1mm). L-am scos la 0.05mm DA CAM STRANGE, si sa incalzeste motorul ( nu foarte tare, destul cat sa palpie "uleiul" la relantii ). Am facut operatiune cu ocazia aranjarii supapelor de la cil 1 care aveau deja un joc de speriat. Acuma mi-e groaza sa-l mai dau jos sa scot din saibe, s-a uza el!!. Daca pui garnitura din Al cu gauri, in capul vibrochenului, atunci tre ob ligatoriu ceva saibe, ca garnitura asta "baga"joc daca-i din Al.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai... jocul tre' sa fie intre 0.07 si 0.13 (scrie la carte, conditii standard, motor "din fabrica"). Se pp ca ar trebui ca jocul sa fie nitzel mai mare (pt a compensa eventualul joc radial - lucian citire). Tot de la lucian: se pp ca doua shaibe stau fix (adica se prind de "exterioare") ... in timp ce a treia se invirte intre ele.... de la invirteala rezulta o anumita incalzire... care incalzire ar putea fi mai mare in alte conditii (shaibe mai multe/mai putine).

@ jan: care-i treaba cu motorul cu 2 carb??? tre sa fie fara joc??? nu prea am inteles ce ziceai acolo... (adica n-am inteles deloc... :) ) ... si daca ai o garnitura de-aia de carton.. .care nu-ti trebuie... ar fi buna.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmmmm

http://www.1800vw.bizhosting.com/crank_end.play.htm

in primele rinduri e o nota: "It's 3 shims not 2 or 4 shims"

Neclar....

trebuia sa pun problema la tuning ... ca acolo sunt aia priceputii.... banuiesc ca la motoare de 2000 sau la turboreactoare asta e floare la ureche... aia nici nu se obosesc sa se uite p-aici.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm...teoretic, daca grosimea a 3 saibe=grosimea a n saibe, atunci cred ca nu conteaza numarul (cata vreme materialul din care sunt confectionate este acelasi).

nu cred sa fie ceva standard, mai degraba cred ca tipul care a scris acolo, a vorbit de ceva particular....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... toata lumea zice despre "exact 3 shaibe".. si-n cartea mea scrie la fel... si ala a subliniat asta acolo....

dupa cum zicea si jan... pui mai multe... creste supraf de frecare... deci temp mai ridicata.... s-ar putea sa fie ceva p-aici....

Modificat de pacman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, io ziceam c-am tras de el si n-are deloc - joc. Distantier de hirtie n-am, asta ziceam, ca am unul de tabla. Dar se poate face unu de hirtie dupe el.

Dar ce se-ncinge, de fapt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..shtiu ca e o intrebare ce s-ar potrivi ma mult la tuning... da' incerc mai intii aici..

De ce se pun exact 3 shaibe la reglajul jocului axial? De ce nu se pun 5 sau patrumiishaptesutetreishpe?

A! Raspunsul ala cu "asa scrie in carte" il stiu.... Daca mai stiti si altele.... v-astept

Vreau :Driver: sa stiu si eu de ce saibe(unde-s) e vorba, :Driver: ca mi-a zis propetarul de la care am luat mot. de 2000 cacam are joooc :blink: axial. Vreau sa vaz.... :Driver: Mai ales ca sapt. viit tre' sa-l pun pe mas. sa iau naibii identif. aia cu mot. ei din akte... :) :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da' in linkul pe care l-am pus te-ai uitat??? sau e mai ushor sa intrebi... sa-ti citeasca cineva?

:Driver:

a! sa nu intrebi "care link".. ca-ti tai rotile la bus :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre volant si arbore, trebuie sa ramana suficient spatiu, chiar si cu saibele puse, motorul fiind la temperatura de operare, a.i. sa existe mereu o pelicula de ulei, altfel se gripeaza buza volantului de buza cuzinetului guler si il ia la plimbare dupa el, retezand stiftul de centrare si ovalizand palierul din bloc; invers, in caz de joc excesiv: - la fiecare ambreiere/debreiere, volantul loveste in cuzinet; pierdere presiune ulei

saibele se gasesc cam in 3 marimi standard

cu garnitura de carton nu sunt inca lamurit; in schimb trebuie sa existe si un o-ring, in buza volantului care sa etanseze la contactul cu arborele, a.i. uleiul sa nu treaca dincolo de surubul de prindere al volantului pe arbore (in ipoteza ca trece de simering)

@ soryn - nu te mai obosi cu tzaspe saibe, este doar inceputul sfarsitului, jocul axial se mareste exponential, in aceasta faza, indiferent; mai sfant este sa nu mai folosesti motorul si sa il RK

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

shaibele sun in 5 marimi... neimportant la faza asta... (still.... intrebarea era "de ce 3?" ). garnitura de carton este acolo unde nu este oring; oringul este acolo unde nu este garnitura.

Una peste alta... faptul adevarat este ca "tzaspe saibe este inceputul sfarsitului" ... si "3 e 3.. nu 4 .. nu 2" si am mai citit p-aici: nu se re-seteaza jocul daca nu a fost refacut motorul.... deci... pun shaibele ALEA 3 exact asha cum erau... ca masura preventiva o sa trintesc garnitura aia de carton la locu' ei... si sanatate/fum pe tzeava.....

sa vedeti voi tuning.... ;) ;)

PS.... tot n-am aflat "DC3"..... ;)

Modificat de pacman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

shaibele sun in 5 marimi... neimportant la faza asta... (still.... intrebarea era "de ce 3?" )....

PS.... tot n-am aflat "DC3"..... ;)

a) am spus ca se gasesc nu ca exista doar in 3 marimi - adica in la unii furnizori gasesti 3 marimi, altii o au si pe a patra ;)

b ) tu vrei sa regresam filosofic pana la cauza ultima? acum nu stiu sa iti raspund "de ce" - mai cautam...

garnitura de carton este acolo unde nu este oring; oringul este acolo unde nu este garnitura.

ok, asta pentru ca difera profilul volantului - modelele mai noi (200mm si 130 dinti de regula) au locas pentru o-ring

ca masura preventiva o sa trintesc garnitura aia de carton la locu' ei...

daca are rost - daca volantul tau e prevazut pe interiorul flansei cu sant pentru o-ring, pui o-ring

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

shaibele sun in 5 marimi... neimportant la faza asta... (still.... intrebarea era "de ce 3?" ). garnitura de carton este acolo unde nu este oring; oringul este acolo unde nu este garnitura.

Una peste alta... faptul adevarat este ca "tzaspe saibe este inceputul sfarsitului" ... si "3 e 3.. nu 4 .. nu 2" si am mai citit p-aici: nu se re-seteaza jocul daca nu a fost refacut motorul.... deci... pun shaibele ALEA 3 exact asha cum erau... ca masura preventiva o sa trintesc garnitura aia de carton la locu' ei... si sanatate/fum pe tzeava.....

sa vedeti voi tuning.... :P ;)

PS.... tot n-am aflat "DC3"..... ;)

;) ;) ;)

Pac! TE 'UT!!! Ai alt volant? Bun. Il pui. Fara shaibe, sau doar cu alea care sunt acuma. Strangi shoropu', pui comparatoru' magnetic, faci cum ti-am aratat si vezi ce joc ai, si adaugi shaibe cate trebuie ca sa ai joc de 1-1,5-2 zecimi (ai vazut ca eu ti-am zis ca tre' sa ai joc de 1-2, hai 3 zecimi, asha din burta- tu ai gasit in carte 7-13 sutimi, deci 1-1,5 zecimi e f bine). NU lasa joc mare ca mai rau face, la fiecare ambreiere folantul va pocni in cuzinet si nu-i prieshte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mie mi se pare incredibil cum le ieseau astora la uzina piesele identice la sutime de mm: motor wasserboxer de T3 din '83 cu saibele lui (3), cu volant de 411 din '69 si cuzineti fabricati recent dau un joc axial undeva intre 0,05 si 0,1 mm (n-am io cu ce sa masor exact); nu iese 1mm sau deloc, cum te-ai fi asteptat de la lucruri asa diferite. Adica nu beau si ei nimic pe linga strungurile alea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu trei saibe e un mister ca ala al piramidelor. O mai trai vreunul din aia de a lucrat la proiectarea motoarelor astea sa ne lamureasca si pe noi ce si cum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doamne, care este sensul vietii?

.....

Multumesc Doamne, m-ai luminat! Si inca o intrebare: de ce 3?

Doamne?

Doamne?! Mai esti?

BUZZ!!

DOOAMNEEEE!!!!! DE CE 3?!!!!

(status is now "Idle")

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De, io as fi pus in ordine inversa intrebarile.

A raspuns?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baii, cum de nu v-ati prins pana acum, doar zice chiar neamtu:

Alles Gute Ihr Drei! - toate lucrurile bune sunt cate trei! :mop:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cetisem undeva, candva ca cele 3 shaibe au aparut acolo d'abea prin '52. Inainte de 52 nu ereau de loc sau ereau in nr diferit ? :mop:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce zice unu de pe za samba:

I don't know about pre '52.

--Yes you need three.

---An engineer buddy of mine suggested this.... The shim against the case most likely doesn't turn much, while the shim at the flywheel should turn at engine speed and the middle shim would turn at about half that speed.

----Right or wrong? I don't know. But the shims for a bearing, not a ball bearing or anything, that reduces wear and friction.

engineer la aia inseamna nea sima, d-astia, nu inginer, pacat :offtopic:, dar probabil ca e vorba de impartit efortul in mai multe elemente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!