Jump to content

Probleme AC Fabia


rvacaru
 Share

Postare recomandată

Sfatul meu este sa-l iei nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 714
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    100

  • bogdanodobescu

    64

  • Carmina

    33

  • catalinx

    30

salut, pierd freon pe la senzorul de presiune, are vreo garnitura care se poate inlcui? daca scot senzorul se pierde freonul sau are protectie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pascuoctavian

Senzorul are un inel de etansare care se poate inlocui dar e posibil sa pierzi freon chiar prin senzor si atunci trebuie inlocuit senzorul.Nu pierzi freonul cand schimbi senzorul,are o supapa care inchide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, se vede cum curge freon chiar prin filet, am incercat sa strang mai tare, nu mai bolboroseste dar face cate o picatura, inelul respectiv are vreun cod sau o dimensiune? cum sa-l caut si unde?

Modificat de cashonly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna, multumesc foarte mult de raspuns, am reusit sa incropesc ceva:

 

mi-am facut curaj si am dat senzorul jos, nu a bufnit freonul pe mine cum ma temeam.

oring-ul era cam aplatizat, mi-am amintit de un truc. am fiert oringul si a revenit la forma initiala. vazand ca mai e loc de o garnitura am pus una de la furtunul de baterie de chiuveta. s-a potrivit la fix, cand strangi senzorul preseaza pe garnitura, cu cat strangi mai tare cu atat etanseaza mai tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu iese freonul pentru ca e un ventil sub senzor, tocmai pentru a putea sa inlocuiesti senzorul fara sa golesti instalatia.

Acolo o-ringul nu etanseaza prin strangere, ci prin etansare radiala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de aceea am adaugat inca o garnitura, parca a fost construita cupla sa permita aceasta a 2-a garnitura. chestia e ca acum nu curge, vedem maine, am un drum de 40 km de facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

 Am si eu o problema cu AC-ul, la pornirea lui se simte o usoara turatie a motorului, dar nu poneste ventilatorul de la radiatoare (am doar un singur ventilator pe masina - 1.4 16V BKY); si nici aer rece nu baga; a fost verificata instalatia de freon+ulei, s-a baga circa 550 ml freon+ulei. La blocul de masuratori pentru 08-HVAC, am situatia din imagine cu motorul pornit si butonul de AC apasat.

 

Va rog sa imi dati ceva sfaturi pentru ca nu stiu ce sa mai fac; Ar fi necesara o verificare pe modul J263 (desi o eroare pentru el ar fi trebuit sa am la scan pe VCDS).

 

Mentionez, ca la efectuarea strapului intre pinii de la termocupla ventilatorul merge pe ambele trepte.

 

post-17952-0-12499500-1440416367_thumb.j

Modificat de thedead
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU trebuie sa ai eroare daca aacel modul are o defectiune. Inainte de a schimba modulul mai trebuie facute ceva verificari.

LA fabia, comanda comresorului nu trece prin modul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, si ce verificari imi recomandati sa efectuez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt unele descrise in aria de G4, specifice pentru G4, vezi cum le adaptezi la tine la fabie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna ziua tuturor.Nu am mai avut de ceva vreme probleme cu masina pentru a posta pe aici,cu toate caci urmaresc des postarile voastre. 

Dar acum am o problema pe care inca nu am reusit sa o rezolv de aceea vreau sa va rog a ma ajuta voi .. daca stiti si doriti.

Daca vreau sa pornesc aerul conditionat apasand butonul de AC (ledul se aprinde) compresorul porneste deoarece se simte o diferenta in turatia motorului nu imi baga aer rece. Am verificat sigurantele de forta de pe baterie si cele de comanda din masina si sunt in regula. Am verificat instalatia de climatizare .. e totul in regula. Ventilatorul cel mic de pe radiator nu porneste la comanda de AC. L-am verificat pe direct de la baterie si functioneaza(nu e defect).Releul situat pe lonjeronul din stanga comanda pornirea ventilatorului de AC? Intreb asta deoarece ventilatorul mare de racire al motorului functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o diagnnoza si verificare parametri in timp real.

In lipsa de tester, te uiti daca se incalzeste radiatorul de clima, respectiv daca conducta groasa ce vine din habitaclu in compresor devine rece.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul mic trebuie sa mearga impreuna cu ventilatorul mare indiferent pe ce treapta e acesta.

 

Cand pui pe AC supapa din compresor incepe sa deschida si acesta face presiune in instalatie, presiunea e sesizata de senzorul de presiune freon G65 care e legat si cu modulul cu relee J293 ale ventilatoarelor, doar cand presiunea de freon e suficienta in instalatie pleaca ventilatoarele.

 

Intai verifica sa functioneze acestea, ar fi suficient si cel mare pentru teste, apoi verifici daca ai cantitatea suficienta de freon in instalatie fara de care nu se poate crea presiunea necesara pornirii ventilatoarelor si functionarii instalatiei, Fara tester pe care sa urmaresti ce se intampla e cam greu sa depistezi ce nu merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara! Ieri am descoperit acest forum. Am citit cateva pagini si am remarcat cateva mesaje postate de cativa membri care chiar se pricep!!!

Am cumparat anul trecut o skoda fabia, 1.2 47kw din 2005. Inca de la inceput am avut probleme cu AC, am incarcat instalatia cu freon, dar tot nu simteam "aerul rece"!

Pe 7.09.2015 am dus-o din nou la tester. Mi s-au gasit 3 erori:

063C servomotor clap.aer proaspat/recirc.

          Intrerupere/Scurcircuit plus

0333 senzor de inalta presiune

         semnal prea mic/jos

0333 senzor de inalta presiune

         intrerupere/scurtcircuit masa

Astazi am fost la un service care se ocupa si de problemele legate de climatizare.

Spre surprinderea mea, mi-au spus ca instalatia este goala si au incarcat-o cu freon (in conditiile in care nu prea am folosit-o!!!), mi-au spus ca sunt pierderi, au inceput sa le caute cu un detector, nu au gasit. Mi-au spus sa folosesc astazi cat mai mult AC deoarece au bagat ceva care va indica maine pe unde sunt pierderile, ca se va observa o anumita culoare in acel loc. Mi s-a spus ca trebuie sa schimb compresorul. Nu s-au uitat deloc sub masina, au verificat doar sub capota! Pretul unui compresor este in jur de 1100 ron!

Ce ma sfatuiti sa fac?!

Va multumesc in avans si va doresc sa aveti o seara frumoasa!

Modificat de Flaviu81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos!!!

(spuneau ca sunt pierderi minore. Mi-au conectat sistemul la un aparat, presiunea pe care o facea compresorul meu era la minim)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca sunt erori la sonda de presiune, vezi intai acolo ce e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Instalatia AC goala = ,,pierderi minore"?

Nu inteleg ce au cu compresorul. De ce au incarcat instalatia daca compresorul trebuie inlocuit? Ti-au spus sa folosesti AC-ul cat mai mult...trebuia sa le spui ca nu ai cum daca compresorul este defect. Ieri AC-ul a functionat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carmina, imi place ca gandesti FOARTE LOGIC!!! Da, a functionat! Multumesc foarte frumos pentru sugestiile tale!

Astazi am fost in Deva la o persoana care se ocupa cu instalatii de climatizare la autoturisme. Ce mi-a placut la el este faptul ca gandeste logic si merge pe etape. S-a uitat sub capota. Mi-a ridicat masina pe elevator si imi tot spunea sa o pornesc, sa pornesc apoi si AC. Mi-a spus ca are o veste buna: compresorul nu este defect dar ca sunt ceva probleme electrice si sa-l caut maine ca aduce si un electrician auto. Ce mi s-a parut suspect a fost faptul ca mi-a spus ca AC nu functioneaza, ca functioneaza doar recircularea. Dar atunci de ce ieri, cand am dat AC la maxim simteam ca imi ingheata mainile si picioarele?!

Oricum, merg pe mana lui pentru ca e clar ca este CU MULT PESTE cei de la service-ul din Hunedoara!


Sergiu, multumesc pentru sugestie! Persoana la care am fost astazi lucreaza la o reprezentanta auto. Mi-a spus ca am probleme la instalatia electrica, care deserveste compresorul si dupa ce se rezolva aceasta problema va cauta si locurile pe unde sunt pierderi. Mi se pare logic acest lucru! Tu ce parere ai?


Al Bundy multumesc! Persoana la care am fost azi a spus ca vrea sa imi faca el un test la masina! (nu stiu daca vrea doar sa-mi mai ia niste bani sau are incredere doar in "sculele" lui!) Dar am sa-l intreb! Mi se pare sigur pe el, ca stie despre ce este vorba. Mi-a placut la el ca s-a uitat la compresor! Primii nici macar nu mi-au ridicat masina sa se uite la el!!! Doar mi-au spus ca trebuie schimbat! De ei, m-am lamurit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie stabilit de unde ai eroare pe senzorul de presiune freon, lipsa freon sau senzor bulit. Deci masori presiunea din sistem sau cat freon mai e in el prin golire si reumplere ca sa stabilesti daca pierzi freon si cat mai ai, si apoi stergi erorile si te uiti imediat daca apar cu instalatia incarcata.

 

Cred ca eroarea

0333 senzor de inalta presiune

         intrerupere/scurtcircuit masa

indica un senzor defect sau cablaj (am inteles ca senzorii acestia mai pica), din ce banuiesc eu eroarea nu apare si la lipsa freon. Dar poate logica mea nu e corecta.

 

Oricum colegul Al Bundy e mai experimentat dintre noi si te-a indrumat in directia cea mai corecta, eu i-as urma sfaturile.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel care vrea sa faca un test, este persoana care poate sa rezolve problema.

Nu trebuie sa se uite la compresor, el trebuie sa se uite pe vcds, sa stearga prima data eroarea de pe senzorul G65, dupa care va porni clima, iar daca eroarea va reapare, in MVB poate vedea daca presiunea este ok, la shut off codes ce cifra apare, etc. Din moment ce stii  cifra, vei sti si de unde este problema:

http://euroautotraining.com/blog/late-model-vw-ac-compressor-shut-codes

Vei plati doar o diagnoza. Cel de la Deva intentioneaza sa aduca si un electrician...ce sa faca un electrician fara vcds? Platesti 2 oameni?

Daca cifra indica senzorul G65, il inlocuiesti, si ai rezolvat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy.....esti un maestru!!! :icon_thumleft:

SergiuD si carmina.....si voi sunteti acolo! :icon_thumleft:

Am fost azi in Deva, i-am spus si azi de senzorul de presiune. M-a dus la colegul lui (ca sa faca si el "un ciubuc") si i-a spus ca el crede ca am dreptate. Meseriasul mi-a spus ca "daca mi-ai fi spus ieri", era rezolvata problema! I-am spus ca nu eu trebuia sa stiu, ca nu eu sunt meseriasul, ca sunt varza in acest domeniu!

Am discutat si cu cel de la care am comandat senzorul de presiune si ii spuneam CA SUNT ULUIT de faptul ca unele persoane care vad masina, care lucreaza in domeniu, care citesc rezultatul de la tester, NU STIU DESPRE CE ESTE VORBA si ca niste persoane care nu au vazut-o STIU DESPRE CE ESTE VORBA! Mi-a spus ca acest lucru vine o data cu experienta!

Eu ma gandesc si la altceva: VOI NU SUNTETI ANALFABETI/STITI SA CITITI ! Rezultatul de la tester era FOARTE CLAR!

Va multumesc! (astazi in timp ce mergeam sa comand senzorul ma gandeam ca ar fi fost mai bine sa merg pana in Bucuresti la Al Bundy, este un EXPERT! Si imi punea masina la tester o singura data! :D )

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!