Jump to content

Probleme AC Fabia


rvacaru
 Share

Postare recomandată

Schimba siguranta aia mare. Verifica ventilatorul mare pe treapta 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 714
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    100

  • bogdanodobescu

    64

  • Carmina

    33

  • catalinx

    30

Salutare tuturor,

 

Am pierderi masive de freon pe la instalatia de A/C (a se vedea imaginea din atasament). 

Anul trecut am dus-o la un service unde s-a curatat zona respectiva, s-a verificat daca sunt pierderi (nu au gasit nimic) si s-a reincarcat cu freon. Mentionez ca aripa dreapta e plina de freon pe interior. 

Anul acesta sunt din nou in aceeasi situatie.

Pareri?

post-139175-0-53010800-1405437804_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ce pareri sa avem.... ? meseriasii aia nu stiau meserie? 

ori schimbi conducta cu totul, ori comanzi setul de reparatie pentru cupla de acolo, 6Q0298260A

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspuns, oare ai idee cat costa setul de reparatie pentru cupla? Conducta banuiesc ca undeva pe la 600 RON noua sau 200-300 second. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conducta sigur trece de 10 milioane.\

setul ala pana in 90 lei cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru suport, 

 

Din documentatii imi dau seama ca aceea este conducta de joasa presiune si banuiesc ca se inlocuieste de la compresor pana la valva de expansiune. Si la fel banuiesc ca O-ringurile respective sunt duse, deci pot incerca folosind kitul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Am si eu o problema cu AC la o skoda Fabia din 2001 1,4 16v

Incarc cu freon si mi se spune ca nu am nici o problema. Dupa ce merge ac vreo saptamana incepe sa se auda in grila pe unde intra aer in masina la distanta de vreo cateva secunde niste fasaituri ca si cum ar scapa pe undeva. Deci se aude cateva secunde pe urma cateva secunde nu se aude si tot asa pana nu mai merge ac.

Am reparat ventilatorul si la inceput cand pornea ventilatorul se simtea cum raceste dar acum am constatat ca merg ambele ventilatoare si tot fierbinte este conducta care iese din radiator de nu poti tine mana pe ea.

Mentionez ca pornesc ac dar nu pornesc ventilatoarele din prima ci numai dupa ce se infierbanta freonul adica la vreo 15 secunde dupa ce pornesc ac.

Urme de freon nu am vazut nicaieri cum mai sunt poze pe forum.

Banuiala mea este ca il scapa pe la supapa dar care este cauza?

Modificat de andos69
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inxeamna ca nu merg ventilatoarele pe prima treapta. Si mai inseamna ca pierzi freon pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ventilatorul mare a fost dat jos si verificat pe ambele trepte pe direct si functioneaza. Poate fi altceva care le comanda defect?

Modificat de andos69
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, modulul de comanda al ventilatoarelor - J293

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum pot demonta mai usor acest modul de comanda J293 si cum se poate verifica daca functioneaza

 

banuiesc ca are probleme si vreau sa-l desfac sa vad daca nu are un circuit oxidat sau ceva sa-l pot repara si sa verific daca cablajul e ok sa nu-l cumpar degeaba daca va fi cazul

 

simptome:

daca fac punte in mufa la termocupla pe treapta 2 nu pornesc ventilatoarele, cel mic e cu o viteza, nici modulul de comanda nu se aude sa cupleze, contact pus

 

treapta 1 functioneaza normal la incalzirea motorului la 95 de grade, sau cand fac punte in mufa termocuplei, dar nu porneste cand cuplez AC, AC raceste doar in mers din aceasta cauza

 

in blocurile de masura nu imi apare ON pe stage 1 la ventilatoare cand pornesc sa raceasca motorul la 95  de grade, deci ori e problema de cablaj, ori in modulul de comanda J293, mufele le-am verificat

 

post-75511-0-58235900-1405941477_thumb.j post-75511-0-49182900-1405941494_thumb.j post-75511-0-82223500-1405941500_thumb.j

 

LE - cum trebuie sa fac punte in mufa groasa de pe modulul de comanda J292 sa verific ca ventilatoarele se alimenteaza si pe treapta 2, sigurantele sunt verificate deja...post-75511-0-58337600-1405941680_thumb.j

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update:

la polo/fabia pt. treapta 1 ventilatoare se face punte in mufa termocuplei intre pinii 1 si 2 DAR pt. treapta 2 se face punte intre 1 si 3, NU 2 si 3 ca la golf4 de ex.

 

ventilatoarele nu porneau deoarece nu exista freon suficient in instalatie, doar 100g mai erau, astfel compresorul nu putea sa faca suficienta presiune, asta e rolul senzorului G65

 

banuiesc ca in VCDS imi apar ventilatoarele pe ON in campurile stage 1 si 2 doar cand clima comanda pornirea lor, dar asta ramane de verificat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_cuc2000

Salut, 

 

Am revenit, am schibat siguranta de 40 A de pe baterie si vreau sa spun ca AC tot nu functioneaza.

 

Din cate am vazut de la ventilatorul mare si cel mic la mine firele merg direct sub baterie, unde se imbina intr-un manunchi mare.

intrebarea mea este unde gasesc si eu Modulul de comanda ventilator.

 

Precizez ca ventilatorul merge pe treapta 1, adica pus pe direct pe pinii 1 si 3.(daca nu e bine va rog sa imi spune-ti)

 

Ce zice-ti oameni buni care ii problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa verifici si termocupla cum a scris colegul mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai, verificarea ventilatoarelor la fabia/polo se face in felul urmator: in mufa termocontactului de pe radiator faci punte intre piniii 1 si 2 pentru ca sa porneasca ambele ventilatoare pe treapta I si apoi pui contactul si faci punte intre pinii 1 si 3 pentru ca sa porneasca treapta II.

 

Mufa termocontactului la polo/fabia este cea de tip III post-75511-0-93458800-1406466513_thumb.j

 

Daca butonul AC sta aprins dar ventilatoarele nu pornesc, in schimb baga aer rece cand rulezi constant cu ~ 50km/h inseamna ca nu mai ai suficient freon in instalatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_cuc2000

Am o problema, eu am Mufa de TIP I Din poza care ai postat-o. 

 

Am facut contact la pini 1 - 3 si merge ventilatorul mare, Am facut contact la pini 1 - 2 nimik, si 2 - 3 nimik, nu porneste nici un ventilator.

 

Am Freon in instalatie, este acuma umplut, si verificat pentru scurgeri si nu am scurgeri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea e ca pt. treapta I nu trebuie pus contactul, dar pentru treapta II trebuie sa fie contactul pus, ordinea in mufa ta cred ca difera dar incearca si pe contact, vei face diferenta intre trepte

 

daca ventilatorul mic nu a pornit inseamna ca e bulit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_cuc2000

Aha, pai bine mai oameni buni, eu ultima data am si luat bateria jos, eram pus pe treaba am zis ca daca nu merge ventilatorul il dau jos si il desfac sa ma uit la lipituri.

 

Ok am sa incerc si cu bateria pusa si contact.

 

Mersi mult.


Apropo, ventilatorul mic porneste tot timpul ca sa raceasca si mi-a zis cumnatul acuma, ca am mai vorbit si cu el ca el mi-a umplut instalatia cu freon, ca ventilatorul mare a pornit cand au facut umplerea cu freon insa a pornit doar cand s-a incalzit tare motorul si doar pentru maxim 1 minut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista vreun service specializat multimarca de climatizari auto in Bucuresti ?

Ma refer aici la service cap-coada axat pe climatizari, respectabil, (gen Augsburg, Norauto), nu doreli la marginea drumului in ateliere insalubre, care doar stiu sa incarce niste freon si basta.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce problema ai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o problema mai delicata. Necesita inlocuire de racord flexibil dintre condensator si vaporizator, caci pe la conectorii dintre racord si tevi se pierde presiune, freon si ulei.

Desigur caut un loc unde oamenii sa fi facut treaba asta si la multe alte automobile, unde sa gasesc piesa si manopera corecta, unde sa am o garantie legala pentru componente si manopera, unde sa se lucreze curat si cu atentie. ( nu-mi plac dorelii )

 

Reprezentanta cere un pret enorm pentru problema mea, un pret dictat de adaosurile comerciale extreme ( peste 300% ) si manopera pe masura.

Am zis ca poate exista totusi un service civilizat si cu preturi decente. Astept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare. Am si eu o problema cu aerul conditionat la o Skoda Fabia 1.4 16V motor AUB. Cand apas butonul de AC imi baga aer cald si ventilatoarele de pe radiator nu pornesc. Am verificat ventilatorul mare direct de la baterie si se invarte; releul de comanda al ventilatoarelor l-am verificat pe un VW Golf si functioneaza. Am schimbat si senzorul de temperatura interioara - G263 - nici un rezultat. Freonul l-am verificat prin apasarea ventilului de langa radiator si avea presiune. Oare sa nu am freon cat trebuie si de asta sa nu se invarta ventilatorul?

 

Singura eroare care o aveam la scanare cu Vagcom era pentru senzorul G263, iar codul de la modulul de AC era cu 71. Va rog sa ma ajutati cu un sfat. O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cod era cu 71?

ECU cu cat este codat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica siguranta din capacul bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!