Jump to content

Montare turbina sau compresor


dogarel
 Share

Postare recomandată

Exista posibilitatea montarii unei turbine sau a unui compresor pe motorul meu (cel din semnatura). Daca stie cineva ceva am sa va rog sa imi raspundeti si mie. Multumescu-va. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bag de seama in semnatura nu este tot.

Motor 1800 cc ADZ 90cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am motor AGN si sunt si eu curios exista aceasta posibilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele motoare au rapoarte de compresie destul de mari pentru a putea pune turbine pe ele. La ADZ e 10.0:1 iar la AGN 10.5:1, iar daca s-ar pune turbina pe ele s-ar putea sa detoneze foarte mult. La mine e 9.5:1 iar 1.8T este cunoscut pentru susceptibilitate foarte mare la detonatii.

Despre compresor nu cunosc, nu ma bag.

In orice caz, montare unei turbine pe un motor aspirat e treaba serioasa ce implica multa munca si multi bani. Pe langa turbina mai trebuie reprogramat si ECU, poate alta pompa de benzina/injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florinSLX: un motor ca si al tau are un prieten de-al meu (de fapt si membru pe forum, dar cam inactiv) pe o Octavia in curs de preparare pentru raliuri. El si-a dus motorul la Tagai Raging ( http://trt.hu ) , si pentru cca 2000 euro l-au dus pe la 160 CP aspirati. Modificarile au inclus porting&polishing, supape mari, axe cu came shrick, galerii Skoda Motorsport, volant usoara, biele usoare, echilibrari, ECU si alte mici ( si multe) chestii. Ma gandesc ca prepararea unui motor turbo ( si mai grav, transformarea unui motor aspirat in unul supraalimentat) ar costa mult mai mult, si ajungi sa schimbi aproape tot motorul pe tema asta, la niste costuri enorme. Asta daca vrei si fiabilitate pe langa performante. (BTW, daca vizitati site-ul, sa stiti ca Mitsuba alba de la "building race cars" este EVO-ul lui Bogdan Marisca ;))

Consider ca asemenea modificari nu sunt nici pe departe cea mai economica cale de a obtine putere mare, uneori fiind mai simplu pur si simplu sa cumperi alta masina... sau un cel mai bun caz motorul mai puternic + transmisia de rigoare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata !!!! M-ati convins!!!

La revedere TURBO!! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomand alt motor , VR6-ele de Golf3 sau G60/VR6 de Corrado. luate din Germania nu cred ca trec de 1000EUR. si obtii 160-190cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@scirocco: Pt asta trebuie sa ma documentez care e faza cu RAR-ul. Dar am in vedere si aceasta optiune. Multzam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OOOOOPs prieteni,cu vr6 n-ai facut nimic fara cutie SI electronica.Inclusiv ceasurile difera de gti sau altele.Problem.+pompele de benzol,si pana nu uit,frinele.Iar,la capitolol turbo,costurile pot trece usoooor de tot de 2000,daca folosesti o turbina hibrida..........sint o groaza de cheltuieli colaterale,cind e vb. de o modificare de acest tip.Iar sa stiti ca un vr6 INTRADEVAR bun,de care sa apuci sa te bucuri,sare de 1500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Vedeti avantajul diesel-ului? El comprima aer numai. Ala il poti comprima la ce raport vrei tu (limitarile sunt de alta natura) ca nu va detona. Apoi bagi combustibilul. Interesant e de ce nu am vazut diesel cu compresor nicari pe cand la Otto (benzinare) exista si cu turbo si cu compresoare mecanice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

pe un motor stock aspirat nu cred ca potzi pune G-lader. ezista pe blocul motorului G60 nishte prinderi (pt compresor) pe care aspiratele nu le au, deci... din acest motiv cei din state folosesc TURBINE pt aspirate (inclusiv EIP) nu compresoare . nu cred ca raportul de compresie ridicat ar fi o problema, se gasesc garnituri de chiulasa special gandite pt asha ceva. problema reala pt aceasta idee o reprezinta intr-adevar costurile "operatziunii"...apropo, la eip un kit turbo complet e in jur de 2000 $ parca. daca nu avetzi banii necesari in buzunar n-are sens sa va mai decimatzi neuronii....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Ambele motoare au rapoarte de compresie destul de mari pentru a putea pune turbine pe ele. La ADZ e 10.0:1 iar la AGN 10.5:1, iar daca s-ar pune turbina pe ele s-ar putea sa detoneze foarte mult. La mine e 9.5:1 iar 1.8T este cunoscut pentru susceptibilitate foarte mare la detonatii.

Despre compresor nu cunosc, nu ma bag.

In orice caz, montare unei turbine pe un motor aspirat e treaba serioasa ce implica multa munca si multi bani. Pe langa turbina mai trebuie reprogramat si ECU, poate alta pompa de benzina/injectoare.

Cred ca trebuie sa fac o precizare importanta: la motorul de 1.8T nu se pune problema unor detonatii !!!

Va rog sa va convingeti singuri daca nu ma credeti...intrebati un om de meserie cu ani in spate. Eu as putea recomanda unul, dar nu doresc sa fac reclama si nici polemica. Am vrut doar sa fac aceasta precizare f. importanta si anume ca nu se pune problema de detonatii la acest motor - 1.8 T 20v. Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca trebuie sa fac o precizare importanta: la motorul de 1.8T nu se pune problema unor detonatii !!!

da' de ce? Pentru ca are senzor de detonatii? Ca oricum mi se pare ca are un raport de compresie destul de ridicat pentru un turbo benzinar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inteleg de ce nu s-ar pune problema unor detonatii!oricum cresti daca planezi prea mult chiulasa exista toate sansele sa tre' sa mergi cu benzina de 100 cifra octanica!cred ca poti sa ai detonatii si la 1.8t fara probleme!

cu respect!

oricum cresti raportul de compresie* mea culpa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul unui chiptuning la 1.8 T, desi cresc puterea si cuplul, tot nu se ajunge la detonatii. Stiu ce spun, va rog sa ma credeti. Am experimentat teoria in practic asa ca nu spun povesti. Cu o singura conditie: nu se

schimba turbina originala a masinii. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul unui chiptuning la 1.8 T, desi cresc puterea si cuplul, tot nu se ajunge la detonatii. Stiu ce spun, va rog sa ma credeti. Am experimentat teoria in practic asa ca nu spun povesti. Cu o singura conditie: nu se

schimba turbina originala a masinii. :screwy:

Motorul de 1.8T cel de 150 de cai este la fel ca si pe cel de golf gti edition de 180cp si doar ca e alta turbina,alte injectoar,etc... si este la fel si pe S3 si pe Cupra R alea de 225cp.....detonatzii apar la orice mashina dar Knock senzorul aare grija ca aceste detonatzii sa nu se simta. Un PG are un senzor pe cand un VR6 are 2.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Discutia din topic a degenerat mult de tot, pe langa faptul ca nu s-au atins punctele sensibile.Din ceea ce am citit am inteles ca daca vrei turbo (si ai raport de compresi ridicat ) trebuie sa-ti schimbi garnitra. Pe de alta parte, costa foarte mult. Deci, intra-devar, PICA!!!!!

Dar cum a ramas cu compresorul????? Zicea cineva de lipsa prinderilor de pe motor. Parerea mea ca se poate face un suport nu neaparat prins de motor. Masina mea ( cea din semnatura) a avut servodirectie la care s-a renuntat dar a ramas pompa de servo care se invarte in gol. O rezolvare a acestui inconvenient care papa vreo 2-3 caluti degeaba ar fi inlocuirea curelei de antrenare a servodirectiei cu una mai mica care sa invarta doar pompa de apa sau inlocuirea pompei de servodirectie cu un simplu intinzator inghesuit in suportul pompei de servo.

O alta idee ar fi inlocuirea pompei de servo cu un compresor!!!! ce parere aveti ??? G60-ul are ungere direct din motor si nu e foarte fiabil. Unii lauda compresorul de pe mercedes care are ungere separata si uleiul trebuie schimbat la 100 000km - deci foarte fiabil. In ideea montari unui compresor, in prealabil de mercedes, ce alte ajustari se mai pot face??? Ma refer aici la sistemul de injectie K- Jetronic (in cazul meu ) dar nu numai. Adica banuiesc ca ar trebui marita cantitatea de benzina injectata de distribuitor/ECU in cazul altor motoare. SE POATE? Ma intereseaza foarte mult acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta ar trebui facut un remap custom pentru noua configuratie a motorului. So peste tot pe unde am citit, am vazut ca, cu toate ca compresorul teoretic nu necesita si intercooler, se recomanda montarea acestuia suplimentar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

<<Interesant e de ce nu am vazut diesel cu compresor nicari pe cand la Otto (benzinare) exista si cu turbo si cu compresoare mecanice>>

Am vazut eu .. da combinate :P. Compresor + turbosuflanta .... numai ca era motor de 8500 Kw.

Acum explicatia pentru care nu prea se folosesc compresoare la dieseluri:

-- compresoarele realizeaza o supraalimentare de joasa sau medie presiune(unde supraalimentartea joasa presiune e caracterizata de un raport de comprimare cuprins intre 1.2 si 1.5; SA de medie presiune are raportul cuprins intre 1.5 si 2).

-- avantajele turbosupraalimentarii cu turbosuflanta:

1. DPDV functional : autoreglare in functie de turatie si sarcina: daca turatia variaza si sarcina creste, atunci temperatura si entalpia gazelor gazelor evacuate cresc, deci creste si lucrul mecanic dezvoltat de turbina si presiunea de supraalimentare (SA). Daca sarcina este constanta si turatia creste, se mareste debitul de gaze ce se destind in turbina, deci va creste turatia turbinei => creste turatia suflantei => presiunea de Sa creste

2. acest sistem de Sa permite atingerea de rapoarte de comprimare de pana la 4.5, deci se poate realiza o SA de presiune inalta (rap de compr. intre 2 - 3.5) si se ajunge chiar si la SA de presiune foarte inalta unde raportul de compr depaseste 3.5.

Cu turbosupraalimentarea cu turbosuflata se pot realiza presiuni medii efective de ordinul 2000 KN/m2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresor pe motorul din semnatura (1.8 JH) se poate? A incercat cineva un compresor pe un motor care nu avea asa ceva inainte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut ma intereseaza si pe mine un compresor G60 doar el am un motor cu G60 care are rapus compresoru

si asa vrea sal am inapoi

cine vrea poate sa ma intrebe mai mult am citeva cunostinte despre motoarele VW

dar nu prea am timp sa stau pe net

mailul meu este fastervw@yahoo.com

nu e asta motivul : compresorul este bun pt ca el isi face teraba incepind cu turatii joase atunic cind turbosuflanta nu poate sa o faca pt ca in evacuare nu e presiune prea mare de gaze

motoarele destepte cele de raliu si cele fortate adica biturbo au si compresor si turbosuflanta

facindusi treaba indiferent de turatia motorului

pt cei ce nu vor sa cheltuie prea multi bani pt a cistiga niste cai in plus cea mai buna solutie ar fi NOS

si ar face treaba si pe motoarele normal aspirate .Trebuie lucrat cu grija insa si nu sa abuati ,altfel rapuneti motoarele si nu ar fi prea bine pt voi desi atunci cind se produce explozia estev o senzatie destul de misto... HI-Hi

Te rog sa citesti regulamentul si sa "utilizezi" corect limba romana...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!