Jump to content

Tuning TDI fara bani


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

@tdi_man: DHZPowerbox de la tditech.tk este tot EVRY mod cu alt sistem de aclansare. Iar PD Powerbox e acelasi lucru dar pe senzorul de temperatura a combustibilului (din cauza solutiei constructive a PD)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andi... cei de la TDICLUB.COM recomanda sa faci EVRY cu EGT Gauge - pirometru (analizor de temp al gazelor de evacuare) si sa faci Boost Bleeding (pacalirea senzorului de MAP) in paralelul cu un dispozitiv Dawes (Mechanical Boost Controller). Acesta din urma face urmatorul lucru: fiind pozitionat in paralel cu N75-ul leaga furtunul de la presiunea turbo cu cel care merge la wastegate (la tipul meu de turbo) printr-o valva ce deschide la o anume presiune (reglabila). De obicei ei recomanda sa o reglezi la 17 PSI si sa ai si un indicator al presiunii de supraalimentare pe bord (Boost Gauge). Cand se obtine o presiune prea mare generata de turbina valva se deschide, presiunea merge in wastegate care se deschide si gazele nu mai "scalda" turbina asa mult, scazand presiunea generata de ea pana cand presiunea scade la acel 17 PSI (aprox) si se inchide valva aia... Astfel iti permiti sa pui un "pacalitor" al presiunii vazute de ECU cum ar fi Cut Out Elliminator. Acesta este o valva intre senzorul de presiune al ECU si galeria de admisie. Cand se atinge o anumita presiune (si asta e reglabila) fasaie din ea in afara astfel incat ECU nu mai vede presiunea reala si mai da "bice" la turbina.

Cut-out elliminator + Dawes = marire presiune in siguranta (adica nu o sa bulim turbina)

EVRY + EGT Gauge = marirea cantitatii de motorina injectata

-------------------

TOTAL = Mai mult aer + Mai multa motorina = Mai multa putere dezvoltata.

Totusi surplusul de temperatura in cilindrii si in galeria de evacurea = pe turbina compresorului (partea din evacuare a turbocompresorului se numeste turbina iar partea din admisie se numeste compresor) este un pericol pentru motor si turbina. Trebuie sa urmareste cu ochiul tau indicatorul de temperatura a gazelor evacuate din motor si sa ai tu grija sa nu treci de o anumita valoare. Nu prea stiu de un sistem automatizat de protectie. Desi nu cred sa fie prea greu sa se faca. Macar pentru un tuner daca nu chiar de catre un pasionat.

PS: Am detaliat pentru toata lumea. Nu vreau sa il jignesc cumva pe Andi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

va salut cu respect.am si eu o intrebare legata de "tuningul saracului". sper ca nu o sa se supere nimeni dar eu nu am vazut un raspuns la ceea ce o sa intreb acum(poate este ceva dar eu nu am vazut).am inteles ca se modifica ceva in ecu. puterea motorului ramane aceeasi ? va rog un raspuns ca as vrea si eu o asemenea modificare daca se poate. mii de multumiri andi. ps:am un passat 1,9 TDI 130 cp 30000 km

Modificat de rob3rtyn0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate face acest lucru la motoarele PD. Nu se poate modifica avansul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut.

V-as ruga sa ma lamuriti si pe mine cu cateva probleme. As vrea sa incerc si eu tuningul saracului si am inteles ca se poate merge la cresterea valorii IQ pana la 16, iar avansul pana la 150 in acest caz, pentru performante mai bune. Ce n-am inteles eu de la joco este cu cat se poate mari valoarea debitmetrului aer in grupul 3 pentru rezultate optime. Si daca cele doua valori de sus sunt valabile pentru valoarea default a debitmetrului aer, sau pentru cea modificata? Si va rog sa-mi spuneti si mie ce-a vrut sa spuna AndiTDI cand a spus ca se modifica raspunsul la pedala. Adica are un raspuns mai bun, sau mai lent decat in cazul valorii default? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arunc si eu cu o parere umila referitor la Evry mod. Cand esti in secolul al XXI-lea, si cam mai tot ce misca cu electroni are un eeprom, sa te apuci sa bagi relee, rezistente, si sa te gandesti cum sa construiesti ceva ieftin care sa-ti controleze valorile temperaturilor pe evacuare, pe admisie, pe mai stiu eu ce, la motorasul tau TDI de numai cativa anisori (tinerel inca, deh), mi se pare ca in povestea prostului care incerca sa urce vaca in pod ca sa manance fan. Ce-i drept, ca si-ntr-un caz si-n altul, s-ar obtine rezultatul dorit (cresterea puterii si mancatul fanului), dar nu-i mai simplu sa salvezi valori in ECU si sa dai fanul jos din pod? Nu de alta, dar altfel risti sa gatui vaca... :( E drept ca si pentru una, si pentru alta, trebuie ceva ce nu gasea omul nostru acasa la el, cand s-a hotarat sa plece-n lume.

Pentru o documentare mai amanuntita referitor la tuning TDI, urmati linkul introductiv :( :( :(

http://www.neamt.ro/cmj/Creanga/Prostia_omeneasca.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Eu cred ca e imposibil. Dar sa nu ne indepartam de subiect.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu e imposibil! Ca daia e pus radiatorul acolo... Practic aerul rece are o densitate mai mica si incape mai mult aer in capul pistonului. Acolo este o temperatura destul de mare pentru al incalzii si astfel explozia devine mai puternica . De aceea au pus acolo intercoolerul! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca alex spunea ca o fi imposibil o crestere asa de mare doar cu intercooler ( de la 90 la 150 )... dar decat sa ne dam cu parerea mai bine vii cu date concrete..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

La masina din semnatura avand in vedere ca are chip tuning se mai poate aplica un astfel de tuning?

daca nu de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu doua taisuri ...

Se poate stoarce ceva in plus de la masina numai dupa niste loguri serioase cu VAGCOM-ul

In principiu se poate cistiga putere la turatii mari, de peste 3800rpm

Depinde de cine a facut cipul si daca acesta mai permite translatari liniare ale mapelor de injectie, nedistructive pentru motor.

Este o discutie foarte lunga si greu de purtat pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am profitat de vremea frumoasa si am aplicat si eu metoda lui AndiTDI... Am modificat mai intai avansul cu 200 unitati (2 grade) si am observat ca motorul a inceput sa tremure ciudat (temperatura lichidului de racire era pe la 50 grade) si sa se aprinda intermitent becul "check engine". Apoi am modificat IQ (a mers doar cu +16 unitati), tremuratul a continuat. Am modificat din nou avansul, de data asta l-am modificat doar cu 150 unitati si tremuratul s-a oprit. Concluzia: Masina trage mai bine, e mai nervoasa si urca putin mai repede in ture. Nu stiu ce sa zic despre consum, la prima vedere a ramas la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Imi zice si mie cineva cum citesc viteza pe climatronic?am un golf 4 2002 tdi 110cp de o saptamana si nu prea stiu multe lucruri...va rog mult ! Mersi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
  • 2 months later...

Am un Golf IV TDI motor tip ALH, 90 CP. Pot mari puterea motorului ? Daca da, care sunt setarile care trebuie facute cu Vag - Comul. Mentionez ca este versiunea 301. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sa jucat cineva cu motoru de 2.5 V6 TDi de la Audi? Am VAG HEX da nu am curaj inca sa umblu pe la motor daca nu stiu ceva detalii pentru modificari.

Modificat de Mad79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Domnilor, la masina din semnatura se pot face setarile respective?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La fosta mea Octavia, aceeasi motorizare, in prima faza am obtinut aceleasi performante in urma unui reflash Race - 132CP la motor (117CP la roti), 335Nm, dyno facut in Ungaria. Mai apoi am schimbat ambreiajul pe la 90000km (scapa usor), am pus injectoare PP520 si am ajuns undeva la 145-150CP. De atunci nici o alta problema, masina are 155000km si trage ca nebuna, e la un coleg. Deci se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

salutare,

la un motor 1,9 TDI-PD 101 cp (AXR) ce modificari la parametrii motorului se pot face cu vagcom 311?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

am motor ASV 110 CP nonPD

ce modificari pot aduce cf instructiunilor lui AndiTDi?

am incercat si am reusit doar in grupul o4 sa modific valoarea la 32968

iar in grupul 01 mi-a acceptat doar valoarea 32784, mai in sus nu

care sunt limitele sau mai precis valorile care pot fi introduse fara risc

pot merge cu aceste valori pe care le-a acceptat?

multumesc

Modificat de joky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am bagat 32968 al grupul 04 si la grupul 01 am vazut ca sa modificat singur cu cateva unitati . Parca trage mai bine masinutza . Da eu tot nu reusesc sa gasesc parola la login pe instrumente :-<

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am intrat cu nr al treilea din acestea

11463 sau 01283 sau 13861 pentru a activa adaptarile speciale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un motor 1,9 sdi (cod motor AQM)se pot face aceste modificari?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu aceste modificari,insa in grupul 1 am putut creste decat pana la 32784.Octavia 1.9 TDI motor ALH.Nu scotea nici un gram de fum,iar dupa mai multe teste de acceleratie facute cu vag-com'ul,am scos o medie de 12.4 secunde 1-100km/h.Inainte de acest "upgrade" aveam o medie de 13.1 secunde 1-100km/h.Cum nu stiu ce efecte au aceste modificari asupra motorului am decis sa le las pe cele din fabrica,deoarece diferenta de performanta nu mi se pare foarte exagerata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!