Jump to content

Tuning TDI fara bani


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

am vazut la austrieci pe site :salut:
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am zis si eu ca e ciudat, dar aia asa sustineau cu poze si cu preturi ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mers in germania cu motorina nemteasca cu o octavia tdi de 90 cp cu 195 km/h constant pe autostrada iar la vama la nadlac pus motorina petrom si mai mult de 175 km/h nu a mai vrut sa mearga.deci cred ca conteaza foarte mult si calitatea combustibilului folosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.deci cred ca conteaza foarte mult si calitatea combustibilului folosit.

Crezi bine! :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la modificarea avansului au trecut fix trei rezervoare de motorina. Surprize, surprize: 4.2 afara (un plin intre Buc Timisoara - Buc, si mai era motorina in rezervor); 6.3 consum numai in oras. :salut:

La mers constant in treptele 3 si 4 zgomotul (clinchetul) specific diesel este putin mai mare, el dispare in momentul in care apesi acceleratia. Motorul este mai sprintar la turatii mari, peste 3500rpm dar parca a pierdut ceva din cuplu intre 1800-2000rmp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mers in germania cu motorina nemteasca cu o octavia tdi de 90 cp cu 195 km/h constant pe autostrada iar la vama la nadlac pus motorina petrom si mai mult de 175 km/h nu a mai vrut sa mearga.deci cred ca conteaza foarte mult si calitatea combustibilului folosit.

O explicatie ar putea fi asta:

La motorina de afara cifra cetanica este mai mare, in consecinta avansul putin retardat al injectie este "tras" mai aproape de valoarea de randament maxim a combustiei (autoaprinderea are loc mai mai aproape de TDC, arderea este mai rapida si mai violenta)

Motorul era putin mai zgomotos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pot face asemenea citiri si modificari ale injectiei si pt motoare fara computer de bord ? eu am un motor de 90 CP din '99

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pot face asemenea citiri si modificari ale injectiei si pt motoare fara computer de bord ? eu am un motor de 90 CP din '99

Da. Calculatorul de bord nu are nimic de-a face cu calculatorul motorului ( ECU )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mers in germania cu motorina nemteasca cu o octavia tdi de 90 cp cu 195 km/h constant pe autostrada iar la vama la nadlac pus motorina petrom si mai mult de 175 km/h nu a mai vrut sa mearga.deci cred ca conteaza foarte mult si calitatea combustibilului folosit.

O explicatie ar putea fi asta:

La motorina de afara cifra cetanica este mai mare, in consecinta avansul putin retardat al injectie este "tras" mai aproape de valoarea de randament maxim a combustiei (autoaprinderea are loc mai mai aproape de TDC, arderea este mai rapida si mai violenta)

Motorul era putin mai zgomotos?

acelasi lucru l-am observat si eu la masina mea.

adica mergea mai bine si motorul era mai putin zgomotos cu motorina de afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da este adevarat motorul nu era asa de zgomotos cu motorina nemteasca si oricum se vedea si la sprint!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exista membrii pe forum cu modificari la avansul dinamic al injectiei?

Daca da, care sunt impresiile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

De mentionat ca cei cu ECU mai vechi (cum as fi eu de exemplu) - posibil toate TDI-urile intre anii 94-97 nu pot beneficia de acest tip de tuning. Andi a incercat la mine la masina la Bran sa modifice dar nu s-a putut. ECU nu permite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Mai exista membrii pe forum cu modificari la avansul dinamic al injectiei?

Daca da, care sunt impresiile?

Chiar ieri am facut niste probe,cu reglaje diferite(+/- valoarea stock).Rezultate:

1.IQ-ul se modifica doar +/- 16 unitati :) (fata de cele 200).Trage mai bine intradevar la marirea nr-lui de unitati.

2.Corespunzator acestei valori pt IQ avansul corespunzator l-am putut mari doar pana la +150 unitati (+1.5 gr).Peste +150,devine mai puturoasa sensibil si cu ezitari la turatii joase.Dar avansul e strans legat de IQ asa ca nu generalizati.

3.In legatura cu zgomotul:nu am sesizat nimic deosebit (dar poate ca din cauza faptului ca e iarna si merg cu geamul inchis :D ).

4.Cresterea performantelor nu este subiectiva:drum in rampa (~10gr) de la viteza maxima 170km/h (la care se plafona inainte) a crescut la 185km/h (in crestere dar se termina drumul :D );drum orizontal de la 210km/h la 240km/h (aproape zona rosie pe turometru in a 5-a).Atentie vitezele au fost citite pe ceasurile de bord si nu pe radar :D ,deci nu e obligatoriu sa corespunda cu realitatea.Cititi doar cresterea de performanta si mai ales nu incercati asa ceva acasa :D !A mai urmat proba pt calculul puterii:repriza 90-120km/h a scazut de la 4.7s la 3.9s in treapta a 4-a.(valori medii binenteles si aproximative datorita erorilor umane,dar importanta este evolutia parametrilor)

5.In privinta consumului nu sunt in masura sa spun nimic.Trebuie parcursi km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai poate modifica valoarea de referinta pentru debitmetrul de aer si bineanteles cantitatea injectata. Modificarile raman valabile atata vreme cat esti conectat cu VAG-COM->> faci proba pe drum si daca-ti place salvezi definitiv-:) Eu fac aceste modificari de ani de zile la clientii mei,care doresc asa ceva ,si fiecare a fost foarte multumit.Metoda este foarte utila in special pentru cei care-si vand ulterior masina,si nu vor sa se vada nici o modificare de catre noul proprietar.

Joco

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@joco: poate vrei sa ne spui si noua cum se face nu doar ca se poate face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@energizer:...grupul 3 la Adaptation ;)

@ender: modificarile la mine sunt +16 laIQ si +1.5 grade la avans; consum 5.1% la un drum de Germania, mers 140-160km/h, sau tot la drum de Germania consum de 5.3% la 160-200km/h; viteza max inainte de modificari 180km/h iar dupa 200km/h

- mentionez ca am motorul ALH (90 CP)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai poate modifica valoarea de referinta pentru debitmetrul de aer si bineanteles cantitatea injectata. Modificarile raman valabile atata vreme cat esti conectat cu VAG-COM->> faci proba pe drum si daca-ti place salvezi definitiv-;) Joco

Se pare ca e o solutie pt cei care nu pot modifica IQ-ul (sau doar in limite mici).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptarile din grupul 3 afecteaza mai mult raspunsul la pedala decat performantele la WOT pentru ca in acest ultim caz (pedala la fund) EGR-ul este oricum inchis.

P.S. cel mai frumos lucru ar fi o adaptare in grupul 008 daca ar exista un login code care sa-l activeze sau daca ar putea fi ajustat direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic: :lol: Buna ziua tuturor. Acesta este primul meu post pe forum. Pana acum am fost doar un "consumator" de informatie.

ontopic: Sunt curios daca a incercat careva dintre membri modificarea cu o rezistenta in paralel pe pinii 2 si 3 ai conectorului de la pompa de injectie (EVRY's fuel mod), si ce ar comenta referitor la acesta?

Iata si niste link-uri:

http://forums.tdiclub.com/showflat.php?Cat...7&o=all&fpart=1

http://www.freewebs.com/slave2school/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ai venit Muffi !!!

si fir-ai sa fii tu de om rau ce esti !!!!!!!!!!!!

strici buna dispozitie a oamenilor... :lol:

Eu aveam un secret de dezvaluit pana in primavara. Am un EVRY mod in dezvoltare si testare. Am circuitul de sustinere pregatit si testat. Trebuie doar montat pe masina. Si eu sunt un (mare) fan tdiclub.com si am cules repede ideea lor si in cateva saptamani va fi in functiune pe masina mea. Este similara cu un box dar este mai simpla si muuuult mai ieftina. Sunt sigur ca un box are chestii in plus dar tot nu cred ca are factorul de rentabilitate asa bun. Un membru tdiclub.com a facut masuratori pe bancul de proba de putere (dyno = dynamometer) si a gasit o diferenta de +20 CP dupa activarea EVRY. BTW numele provine dupa numele de familie al membrului TDICLUB.COM care a "inventa" modificarea aceasta. Sper sa fiu primul din Romania care aplica pe masina aceasta modificare. Sper ca sunt primul care a pus injectoare (ma rog, duze) Kerma, dar nu pot fi sigur niciodata, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ne vei da mai multe amanunte in viitor! Ce adaptari ai facut, ce efecte negative apar prin modificarea temp. combustibilului....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EVRY mod-ul "altereaza" informatia data de senzorul de pozitie al dispozitivului de reglaj al debitului (piston modulating senzor) si nu are legatura cu temperatura combustibilului.

Trucuri asemanatoare poti sa faci alterand si informatia de presiune de supraalimentare a.i. sa compensezi surplusul de motorina.

Dar oricum ai privii problema este o "pacalire" a ECU fara mijloace de siguranta.

Orice modificare de acest gen faci trebuie sa monitorizezi cativa parametrii pentru siguranta. Boost, temperatura ulei si EGT.

Sau nu.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate inteleg eu, in EVRY mod, (asa cum a spus si Andi) nu e vorba de "mintirea" ECU privitor la temperatura combustibilului (aia cred ca ar fi intre pinii 4 si 7), ci referitor la cantitatea de combustibil injectata de pompa. Prin punerea in paralel a unei rezistente pe senzorul de cantitate, ECU va intelege ca pompa baga mai putina motorina si, in consecinta va da comanda pompei pentru mai multa, generand astfel o crestere de putere a motorului.

Toate bune si frumoase.

Dar apar si unele efecte colaterale:

- la pornirea motorului, daca rezistorul e cuplat, ECU (in timpul secventei de testare) intelege ca ceva nu e in ordine si it trimite un "Check Engine". Pentru a evita asta, e bine sa cuplezi rezistorul dupa ce motorul a pornit (switch, releu, etc.)

- la relanti, mersul motorului poate fi neregulat (asta in cazul ca ai exagerat cu "mintirea", adica ai pus un rezistor prea mic). Solutia e sa pui un potentiometru, si prin teste sa determini rezistenta cea mai potrivita care ofera cresterea de putere dorita, fara a influenta relanti-ul (adica sa nu scoti ECU (si implicit pompa) din plaja de reglaje admisibila)

- la mersul cu o viteza data (constanta, nu in regim tranzitoriu), datorita cantitatii mai mari de motorina, pozitia pedalei de acceleratie este mai sus. ECU va intelege ca sarcina e mai mica si va deschide valva EGR. Din asta rezulta mai multa mizerie in admisie. Aici ar trebui de asemenea gasita o solutie. Am inteles ca se poate face ceva cu VAG-COM-ul, dar nu stiu ce (alti membri ai forumului sunt mult mai titrati aici; poate intervin ei)

de asemenea, trebuie observate si alte posibile efecte (EGT-ul de exemplu) pentru a cunoaste mai bine limitele modificarii

Dar oricum, la pretul asta (ceva rezistente, un potentiometru, releu, vreun buton, ceva diode comune) sa obtii 10-15 cai in plus (ca sa joci prudent) mi se pare imbatabil.

P.S. Nu mi-am facut modificarea inca, dar e pe drum. Vreau intai sa vad si ce mai gandesc altii, si daca riscurile sunt acceptabile, sar pe ea.

P.P.S. Consumul nu ar trebui sa creasca daca iti mentii stilul de condus si iti adaptezi "talpa" la noua situatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!