Jump to content

Suspensie Si Articulatii - Golf 5 / Jetta


cipus
 Share

Postare recomandată

In general, e posibil sa aveti dreptate, insa eu am toata suspensia inlocuita cu piese aftermarket pe golf si se tine impecabil. Evident, am pus marcile OEM (Sachs si Lemforder) si de mai bine de 30.000 km merg ok. Si chiar nu mi-e rusine sa dau in gropi, daca nu am incotro. Mi se pare de-a dreptul incredibil cum va pica voua atat de repede astfel de piese. Pe de alta parte, si eu am probleme de alta natura (electrica si electronica), care ma bantuie de ani de zile si inca nu le-am dat de cap...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine uzura ar putea fi si din cauza jantelor de aliaj CMS pe 15" cu ET 38 fata de ET 47 cat ar trebui. Stiu ca piesele OE sunt mai bune, dar si costurile sunt pe masura. Probabil o sa aleg Lemforder,  renumit ca producator de piese OE pentru VW.  

Modificat de olteanu82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cineva spunea că la lăsat TRW-ul curios că eu bieletele le am de 30000 km și încă sunt beton plus că cele oe când le-am schimbat tot trw erau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, am si eu o problema cu suspensia unui vw jetta, am schimbat arcurile acum vreo 3 ani, toate 4, acum vreun an si putin am schimbat amortizoarele fata, marca sachs, iar acum 6 luni am schimbat amortizoarele spate tot marca sachs. Cam de 2 luni, masina este lasata de spate, iar cum putin cat de putine bagaje sau se urca 2 persoane in spate masina se lasa ingrozitor de rau de spate, in mers se aude un zgomot ca si cum ar topai ceva in portbagaj care nu este fixat bine, am fost la service si acestia zic ca masina nu are niciun fel de problema. Ati putea sa ma ajutati cu o parere, va rog?

Multumesc,

O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai intampla cand se monteaza piese AM, acestea nu sunt identificate corect ca inlocuitoare strict a codului original si se folosesc niste coduri mai obisnuite (generice).

Pe de alta parte, amortizoarele Sachs AM rezista cam 2, 3, maxim 4 ani, in functie de rulaj, s-ar putea sa-si fi atins limita.

Faptul ca este lasata pe spate masina inseamna ca ori s-au rupt din nou arcurile (si daca este asa inseamna ca nu au fost inlocuite cu codul corespunzator), sau s-au lasat si din nou este posibil sa fie un cod gresit (mai moi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca exista sachs AM si sachs oem..eu stiu de sachs si..atat. cum nu cred nici ca durata de viata a unui amortizor este data de 2-3-4-5-6-7 ani. Mi se par niste afirmatii total nefondate. 

 

Daca problema a aparut dupa ce ai schimbat amortizoarele spate, verifica atunci cu service'ul de unde le'ai luat sau magazinul online dupa caz, daca acestea au fost comandate pt suspensia ta, deaorece exista 2 tipuri de amortizoare sachs, pt suspensie standard si sport. Eu cand le'am schimbat anul trecut la fostul golf sportline de fabrica, am cumparat sachs pt vechicule cu suspensie sport. Dpmdv cel mai sigur sunt arcurile duse daca spui ca masina se lasa mai mult decat este normal. Amortizoarele defecte iti dau senzatia de barca, masina balansand mai mult decat este cazul si devenind instabila. Cel mai sesizabil este atunci cand treci peste bumpere / limitatoare viteza.

 

Ideal ar fi ca atunci cand schimbati suspensia, sa o faci complet. Set arcuri f+s / set amortizoare f+s, intrucat daca schimbati doar pe puntea fata sau spate, le vor uza pe celelalte prematur si masina va avea un comportament ciudat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Daca suspensia este asemanatoare cu Golf 6 am sa scriu aici: s-a rupt un arc pe stanga spate putin in partea de jos. Trebuie sa le schimb pe amandoua sau doar este indicat? 

Ce firma sa cumpar ? La epiesa.ro nu au OEM doar acestea https://www.epiesa.ro/arcuri-spirala-vw-golf-vi-variant-aj5-1-6-tdi-diesel-105-cai/32609/subcat-100113/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici ai combinaţia posibilă de arcuri:

https://www.ilcats.ru/vw/?function=getParts&market=RDW&model=GOLF&modelcode=684&year=2012&group=5&subgroup=511&part=511000&language=en

Vezi acele PR-uri (1JA/B/C... şi 0YA/B/C...), le compari cu eticheta dotărilor (din manual sau din portbagaj) şi găseşti combinaţia potrivită maşinii tale. Necesar 2 bucăţi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, 1m2r3a a scris:

Daca suspensia este asemanatoare cu Golf 6 am sa scriu aici: s-a rupt un arc pe stanga spate putin in partea de jos. Trebuie sa le schimb pe amandoua sau doar este indicat? 

Te uiti la codul de culori de pe arcul tau si cauti la dezmembrari EXACT acelasi cod, in acest fel schimbi doar acest arc, daca nu gasesti si mai pastrezi masina cativa ani trebuie sa cumperi 2 arcuri noi OE pe codul specific masinii tale...sau daca nu mai pastrezi masina mult timp poti sa folosesti si niste arcuri AM.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba ambele arcuri pune sachs aceleasi culori nu sunt scumpe 150 bucata parca 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Ce parere aveti despre amortizoarele de la MONROE ??? Am gasot la un service 3+1 gratis + montaj gratuit, undeva la 600lei total

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciurdea Ionut

Am Monroe, nu-mi mai trebuie.

Ia ceva  serios!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce nu ti-a convenit la ele? Ce recomandari ai cu privire la alta marca. Sunt in cautare de confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreasiedu

Salut.  Recomandarii  pentru  arcuri  punte fata  la  vw golf 5 1.6 fsi n,bag.Codul de culorii de pe arc este  de  5 buline albe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce buget? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare, am o problemă la puntea față cu bucșele mari la un Golf 5 Variant 1.9 TDI, deși le-am schimbat acum 2 ani și sunt de la Lemforder, se pare că sunt cam moi și îmi uzează anvelopele față pe interior.

Am discutat cu cineva și mi-a recomandat să le schimb cu unele care sunt pline în mijloc, cele originale au spații goale, arată ca un romb sau ceva asemănător.

Ce părere aveți? Și unde aș putea să găsesc acele bucși mari pline în mijloc?

On 12.05.2020 at 13:14, i_m_lucian a scris:

Ce nu ti-a convenit la ele? Ce recomandari ai cu privire la alta marca. Sunt in cautare de confort.

Eu am amortizoare și arcuri față+spate de la KYB, după 50.000 km făcuți se comportă ca în prima zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu geometria cum stai? Eu am aceleași bucșe simple (schimbate în urmă cu 3 ani tot cu Lemforder) și nu am probleme cu anvelopele.

Modificat de MyKe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat-o în 2 locuri și mi-au zis că este ok, cel care mi-a verificat bucșele față mi-a zis că sunt destul de moi, brațul se mișca față spate cam 1 cm aproximativ când apăsa cu levierul.

Modificat de Shevaro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masinile cu rulaj mare, sau care au incasat multe gropi la viata lor apare o problema pe care am avut-o si eu la golf 5 si am vazut cu ochii mei cum la un passat b7 i-au schimbat amortizoarele, bucsele, a revenit pt ca tot batea ceva la 1-2 luni dupa operatie.

 

Bratele mari fata, intre in bucsele mari si au un profil  hexagonal. Daca acel profil hexagonal se uzeaza (pt ca se circula cu masina cu bucsele uzate) atunci indiferent de cate bucse noi o sa schimbati, acele brate o sa aiba joc. Solutia este simpla, se cumpara braturi fata noi, sa aiba profilul hexagonal nou si se pun bucse noi. Mi-am zapacit mecanicul 3 sesiuni pana si-a dat seama unde e problema, a facut test drive nu a auzit nimic, asa ca l-am luat cu mine in masina si i-am aratat despre ce vorbesc.

 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar daca acele brate sunt din fonta, pe la sfarsitul vietii platformei PQ35 s-au montat brate din tabla profilata iar problema n-a mai fost prezenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina a fost cumparata din Austria acum 3 ani, i-am schimbat bucsele fata pentru ca erau crapate si aveam aceeasi problema cu uzarea anvelopelor, profilul hexagonal nu este uzat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dolfin se uzeaza si alea de tabla dar mai greu ......mai mult le mananca rugina decat uzura din cauza bucsei ....am avut eu pe dreapta fata ...iar cum spune colegul de mai sus si la mine se misca 1 cm din cauza bucselor mari se misca bascula cu telescop cu fuzeta cu tot si pe drum este enervant ca fuge un pic ...astia prin afara vorbesc de bucsele astea ca fac tangaj lateral si nu sunt ok pe viraje si singura solutie este sa pui bucse pline sau cele partial pline de s3 sau leon fr gen Meyle hd (se gasesc si pe alti producatori)

Colegu de sus sa se uite sa nu cumva sa le aibe bucsele puse invers ca am vazut si puse aiurea 

bucse originale ...confort  ..putin instabile pe viraje pe drum cu denivelari pe curbe 

bucse pline ...nu ai confort ( cam clantane dintii in gura)  dar masina este mult mai stabila 

Am avut si pline si normale acum am normale  ca am schimbat basculele cu totul...dar cred ca revin la cele pline 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucse pline am si eu de 2 ani si intraderav este putin mai rigida dar sta mult mai ok pe viraje, directia este mai precisa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai aici codurile inclusiv pt suruburule oem care se schimba 

Screenshot_20200907-063908.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!