Jump to content

Cum Schimb Bujiile?


ayk
 Share

Postare recomandată

nu faceti misto. nu vreau sa stric vreun reper si nici sa pierd vremea bijbaind aiurea. am saltat suportul filtrului de aer si am dat de un suport de plastic in care stau bobinele. la fiecare bobina este o cupla cu cite 4 fire. presupun ca sub bobine se afla bujiile. intrebarea mea este: cum ajung la buji? merci pentru sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bagi o surubelnita lata sub bobina, faci o pargie si iese.iti trebuie cheie de bujii de 16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, desfaci prinderile care tine firele pentru bobine si tragi cu grija bobinele afara, fiecare in parte cu tot cu cupla. Cu atentie dar fara frica, vezi ca bobinele ies mai greu. Sub bobine o sa vezi bujiile, cu o cheie potrivita le desfaci si gata. Cred ca o sa le desfaci greu, depinde cat sunt de stranse. Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATENTIE mare cand infiletezi bujiile inapoi in chiulasa. Ele trebuie sa se infileteze usor . Daca nu, atunci sigur nu ai infiletat bine bujia ceea ce duce la stricarea filetului in chiulasa ( lucru destul de grav)

La motoarele 8V cum e si al meu eu infiletez bujia la mana si la urma o strang cu cheia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti treb o cheie de bujie parca de 16

bujiile noi sunt stranse prima oara cu mana dupa care cu cheia

succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s a rezolvat. :) a fost o treaba banala. practic dupa ce am scos prima fisa mi a disparut teama. totul a durat 15 minute. am buji noi. multumesc pentru sfaturi. ;)

totusi am avut parte de o surpriza neplacuta. :) am s o postez aici pentru ca nu stiu sigur care e cauza sau cine e devina, si are legatura cu schimbatul bujiilor.

intr una din infundaturi (a se intelege lacasul bujiei) am dat de ulei. habar nu am cum a ajuns acolo. bobina era curata (plina de praf uscat) nici urma de ulei nici pe suportul de plastic al firelor de la bobina. ma gindesc ca la careva schimb de ulei vreun tantalau de mecanic a varsat ulei, a sters frumos la suprafata fara sa mai scoata fisa. asa sa mai ai incredere in service uri. ;)

sau exista alta explicatie?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bujia unde ai gasit ulei nu era mai slaba decat celelalte?pe langa nu avea cum sa treaca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mi s a parut slabita. chiar am desfacut o greu (cu stek). bujia in sine a lucrat. era uscata, gri, frumos. cum franz a ajuns ulei pe ea, la fisa, nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil ca inelul ala de aluminiu sa nu fi etansat bine pe chiulasa si atunci a suflat putin pe acolo.stai linistit ca e des intalnita chestia asta,nu e nimic grav,si eu am gasit asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun forumul asta. merci mult pentru explicatie. m am linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

pentru insurubat bujiile inapoi la mana folositi o bucata de furtun mai moale de cauciuc in care infigeti coada bujiei.

cand v-ati asigurat ca bujia a prins corespunzator pe filet e suficient sa trageti furtunul si treceti pe cheia de bujii pentru strangerea finala. nu exagerati cu stransul, chiulasa mai si crapa uneori in zonele filetate, dar nu lasati bujiile slabe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Daca tot se vorbeste despre buji, cum imi dau seama ca trebuie schimbata o bujie???Ce simptome face masina???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

porniri greoaie,mers neregulat,fum negru,demaraj slab.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si foarte probabil, un martor aprins in bord :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

As vrea sa schimb de unul singur bujiile de la golful V 1,4 80 CP benzină, fabricatie 2007. Nu prea stiu cum sa ajung la ele. Poate imi da cineva vreun tutorial ceva sau manual de service.

Modificat de Ioana
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e prea mare inginerie,pur si simplu dai capacul alal de plastic la o parte daca ai,si ai sa vezi ca firele subtiri duc catre 4 bobine,sub care stau bujiile.

ideea e ca trebuie sa umblii cu grija pt ca firele sunt cam scurte..eu am folosit cate 2 surubelnite si am ridicat din parti ca si cu o parghie...le tragi usor afara,si apoi desfaci bujiile cu o cheie de 17 parca,cu tubulara cu calota lunga.chiar nu e rocket science,ai sa vezi ca te descurci.brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ştie nimeni cum se umblă la bujii la un Golf V ?!

Problema e acel capac. La mine pare foarte bine "ancorat". Am

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Pana la urma ce bujii ai folosit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

cum se poate scoate capacul de la bujii? are cineva vreo schema? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii. Neavand un raspuns concludent m-am apucat de treaba.

Operatiunea de schimbare a bujiilor este relativ simpla dar trebuie sa va asteptati la costuri suplimentare. Cel putin la mine asa s-a intamplat

1 motorul trebuie sa fie rece (pt o racire mai rapida ridicati capota si indepartati capacul filtrului de aer)

2 se scoate capacul filtrului de aer

3 se incepe cu bujia nr 4 - numerotarea este de la 1 - 4 din partea axelor cu came spre partea dreapta a motorului

4 fiecare bujie are bobina ei de inductie care trebuie trasa in sus cu o unelta vag (seamana cu un carlig) sau cu doua surubelnite formand o parghie post-24656-0-00756900-1339690334_thumb.j

5 mansonul de la ulei se rasuceste in sensul sagetii pentru a se scoate

6 trebuie o cheie de bujii de 16 mm de o lungime de min 25 cm (cheile ieftine care se gasesc pe piata in jurul la 10 lei sunt relativ proaste) eu am rupt-o de 2 ori dar am sudat-o si i-am pus alt maner - sfat cumparati 2 chei

7 SURPRIZA - DIN 4 BOBINE DE INDUCTIE AU IESIT DOAR DOUA INTREGI

post-24656-0-57943700-1339690705_thumb.j

ele trebuie sa iasa intregi prin ridicarea in sus de colturile indicate de sageata, insa la mine la doua din ele n-au mai iesit cu totul ci doar mufa neagra incercuita iar partea metalica a ramas inauntru. Ele nu au fost intepenite insa plasticul a fost copt si s-au rupt. Le-am schimbat pe toate pretul uneia (marca Beru) fiind de 134 lei

8 Mentionez ca in carte scrie ca bujiile se schimba la 60 mii km insa eu le-am schimbat la 81 mii km datorita faptului ca atunci cand porneam masina oscila la relantiu cat statea socul automat.

9 Acum nu mai are nicio oscilatie iar consumul a scazut cu aproximativ 1 l / 100 km (constatare la un drum buc-pit si retur)

10. Bujiile erau foarte putin arse - cele originale de pe masina NGK _ Japonia. Am cumparat de la midocar si sunt tot NGK Japan la un pret de 46 lei buc

11. Bobinele de inductie originale ale masinii sunt marcate vw- audi dar scrie pe ele made in italy

Eu am inlocuit cu Beru - Germany

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salutare,

Detin un Golf 5, 2007, 1.6 75kw. Recent am schimbat la un service bujiile cu unele Bosch (nu stiu exact modelul, doar ca aveau 2 electroliti). Dupa acest schimb am observant un consum de benzina, zic eu, anormal. Nu am BC, dar la un calcul simplist - nr litrii benzina/nr km parcursi am depasit cu siguranta 12.5% in oras.

A mai avut careva aceasta problema? Este normal?

 

Multumesc,

Mihai

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cuplul de strangere pentru bujiile: 101 000 033 AA ; 101 000 041 AC; 101 905 617 C; 101 905 601 F = 25Nm. In manualul ETZOLD scrie de 30Nm pe situl NGK scrie intre 25-30Nm. Bujiile pe OE cod 101 000 033 AA sunt de la NGK tip BKUR6ET-10 JAPAN (stantate atat codul cat si BKUR6ET-10 JAPAN) cu 3 electrozi.

CUPLU DE STRANGERE Golf Mk5_BCA_BUJII_25Nm.pdf

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut,

Va rog sa-mi spuneti cum sunt numerotate bujiile in imaginea atasata incepand de la stanga la dreapta la un motor de 1.6 benzina (NU FSI)

Aproximativ la un an mi se tot depune mizerie si nu mai functioneaza bujia din capat dreapta...

Multumesc anticipat.

VW Golf 5 1.6 benzina.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA orice masina cu motor in 4 cil din grupul VAG, bujia 1 este la distributie si 4 este la volant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!