Jump to content

Ati Schimbat Lichidul De Frana?


delya85
 Share

Postare recomandată

Nu recomand metoda "clasica" pt ca daca a fost neglijata schimbarea lichidului, sunt sanse sa strici pompa cand faci pedala.

Mi-am facut un aparat cu presiune - ce descrie gabriel este scula de service, care e scumpa si functioneaza numai cu cantitati mari de lichid.

A mea e mult mai simpla - gen PowerBleeder de la Motive products - e facuta cu un vas de lichid de expansiune de Solenza, niste cuple rapide pneumatice si furtun, si un adaptor facut dintr-un capac de rezervor de lichid si o valva schredder. Uitasem - mai am si un filtru in-line ca sa nu intre vreo impuritate in vasul de lichid.

Am folosit-o de cateva ori si merge la fix. Este nevoie de rampa, si de o cutie gradata de colectare.

http://store.motiveproducts.com/shared/Sto...Count2=72257637

La Octavia II (si I) cantitatile sunt:

- rezervor = 150ml

- Spate dreapta = min 250 ml, eu 350-400ml

- Spate stanga = min 250 eu 300ml

- Fata drapta = min 200 eu 300

- Fata stanga = min 200 eu 300

- Amreiaj = min 150 eu 200-250ml

Total: min 1200ml, eu folosesc cca 1.5 l (de fapt 2, pt ca am bidoane de 1L si nu am ce face cu un bidon inceput).

Nu se foloseste vacuum la iesire, pt ca apar bule si nu se mai vede bine culoarea lichidului in tub (intra aer intre etrier si surubul-valva).

La 4 ani se vede mare diferenta de culoare, la 3 ani e sesizabila, la 2 ani lichidul aproape ca nu isi schimba culoarea fata de cel din sticla (e bine sa aveti un tub inchis la ambele capete cu lichid nou, pt control).

Modificat de Stefan_B
uitasem de filtru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 years later...
ionalexandrudan

Salutare,

 

Stiu ca nu s-a mai scris de 11 ani pe topic, dar pe 25-iun am schimbat lichidul de frana la masina (dot4, pe original), kilometraj 138030 si am zis sa va impartasesc experienta.

La inceputul lunii trecute am simtit ca la apasarea pedalei, masina se opreste pe o distanta tot mai mare.

Lichidul de frana nu fusese niciodata schimbat, nici in Germania, nici aici, deci de aproape 14 ani de cand masina a iesit de pe poarta fabricii.

Am pus 2 testere in borcanul lichidului, cel personal mi-a indicat peste 4% apa (umezeala) iar cel de la service...indicatorul era pe rosu (adica amandoua spuneau "ce mai aștepți, schimba-ma!").

Am ramas uimit ca cea mai buna oferta a venit din partea reprezentantei SKODA, total deviz estimativ 200,01 ron . La mecanicul meu 185, dar fara testare eficacitate franare dupa schimb (adica 30 ron in plus), iar la alte 3 service-uri multimarca 235, 220, respectiv 240 ron. 

 

Minimul de lichid necesar a fi introdus aparea 1,15 l pe devizul initial emis de consilierul de service, insa profitand ca la momentul schimbarii l-am prins pe dl. director de service, am inceput sa intreb de ce scrie 1,15, cand minimul este 1,20. Ceva i-a soptit dl. director mecanicului ulterior, si am ajuns la 1,50 l dupa schimb :). Am si fost intrebat la un moment dat...e ok, suficient cat a fost introdus? :))

 

Acum e totul ok, eficacitate franare 92% (Hofmann vehicle check), merg franele brici, etrierii is ok (ma gandeam si ca unul dintre ei sa nu fi fost blocat).

 

La momentul platii am intrebat directorul de service cand ar trebui efectuat urmatorul schimb, avand in vedere ca nici in Germania mecanicii nu s-au atins de acest aspect.

"Recomandat este la 24 luni, dar depinde si de nr de km"; mi-a explicat ca dansul in cca. 3-4 ani a facut cu masina persoanala 30.000 km, dar nu a schimbat lichidul.

 

* Mi s-a dat voie si am stat langa masina tot timpul schimbului si testarii, am avut eu niste "meciuri" cu dealer-ul Skoda in trecut si "is mai nebun din fire", nu las masina niciunui mecanic fara ca sa fiu de fata.

 

20210625_133953.jpg

20210625_132250.jpg

20210625_133703.jpg

20210625_132102.jpg

20210625_132556.jpg

20210625_220413.jpg

stand_franare.jpg

Modificat de ionalexandrudan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie in manual ca prima data se schimba dupa 3 ani iar apoi din 2 in 2 ani. Nu conteaza numarul de kilometri. Lichidul de frana este higroscopic (atrage apa) si de aceea trebuie inlocuit. Cei care vor sa faca economii cauta tot felul de motive sa il schimbe cat mai tarziu sau deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In plus, nu este doar o recomandare ci este obligatorie schimbarea.

Un lichid contaminat cu apa oxideaza sistemul de franare, scade punctul de fierbere al lichidului, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!