Jump to content

Probleme La Cutia De Viteze Tiptronic


helldriver
 Share

Postare recomandată

Mai demult, pe acest topic - postul #137, am pus niste link-uri spre YouTube pentru cutia (09G) de la Polo-ul meu.

De fapt aceasta cutie tiptronic (relativ noua) cu 6 trepte echipeaza si Jetta si Passat. Si cu mici modificari si Touareg.

Iaca si un articol, in trei parti, facut de niste meseriasi in cutii automate. (Le-am unit eu in acelasi PDF).

http://www.axelzone.ro/car/09G.pdf

Cu ocazia asta am vazut ca discurile de ambreiaj alterneaza: metal - metal cu depunere de ferodo. Asta apropo de discutia din postul #143 cu xxnelu. :icon_thumright:

Have fun reading...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutari. Astazi am schimbat si eu, preventiv uleiul la Tiptronic, filtrul si garnitura la Reprezentanţă VW din Europa (o tara din apropierea Ro, 700km). Toata treaba a costat 193,20 euro. Nu am crezut ce aud. In Ro, la Cardinal Motors cu relaţii, sărea de 350 euro. Asa ca prea mult se fură pe la noi, si nici macar nu le da salarii decente, Reprezentanta!!! Ulei G 052162 A2 aporx 6 litrii (17 eur litrul), filtru 01 V 325 429 (42 euro), garnitură 01 V 321371 (27euroi). Timp de lucru aprox 90 min- 45 euro. S-a facut si o reducere de 15%. Restul ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Restul ....

Restul e cancan :)

zilele astea trebuie sa fac si eu schimbul la multitronic, dar o fac in romania ca nu am drum pe afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Revin si eu cu o noua problema.

De curand am schimbat uleiul si filtrul la cutie, dar stupoare viteza 1 si 2 se schimba foarte brusc (accelerare - decelerare).

In prima faza am crezut ca este din suportii motorului si ai cutiei, pe care n-am ezitat sa-i schimb....degeaba masina la fel face, cand accelereaza sau decelereaza se aude o bubuitura cand schimba, ca si cum s-ar lovii de caroseria masinii !!! nici nu stiu cum sa explic mai bine.

Ce nu am facut si imi pare rau acum, n-am curatat si blocul de valve. Ma gandesc ca asta ar fi principala problema (mai rau este ca le iau prin eliminare, si unele piese le schimb degeaba)

Astept si eu de la cineva de pe forum care a avut aceasi problema ca ceea care o am eu acum, sa-mi spuna la ce sa ma astept.

De service`uri nu se pune problema.

Am o parere foarte proasta despre ei !!!

Modificat de m@x
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai o parere proasta despre serviceuri te inseli. nu toti stau prost la capitolul mecanica. daca o vei face tu singur acasa o poti strica, poti baga foarte multi bani in ea fara sa stii de ce sau o vei strica mai rau. lasa pe cineva care se pricepe sa faca asta. daca eram in locul tau ma duceam la cei care repara asa ceva. recomand tipul din timisoara. eu pana acum nu stiu pe nimeni sa fi avut probleme dupa ce si-a dus masina la el. tipul lucreaza de fata cu tine, iti arata, iti explica si te intreaba ce piese vrei sa iti puna acolo (originale sau pe producator, noi sau reconditionate). banii tai, masina ta, incearca sa ai grija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut baieti,

Am si eu un passat din 2004 si vreu sa-i schim uleiul din cutie.

Ma poate indruma cineva catre un service ok calitate/pret in Brasov?

Daca se poate fara Tess ar fi excelent.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut baieti!

am si eu un passat tiptronic cu cutie de viteze model EYF cu care am avut probleme mari:imi schimba bine pana in viteza a treia dupa care sarea din viteza, nu mai stia in ce viteza e si mi-o arunca ori in viteza 5 ori inapoi in 3, dupa care intra pe avarie si mergea asa pana luam contactul.

ulterior mi s-a dus si pompa de ulei si nu mai avea presiune sa schimbe vitezele.

uitandu-ma pe forum, m-am speriat la ce posibilitati de a-mi schimba cutia am vazut;

am luat legatura si cu samer din timisoara si explicandu-i cum se manifesta defectiunea mi-a zis ca la el ma costa 2000 de euro sa mi-o repare.

deja ma gandeam sa-mi iau alta cutie. printr-un cunoscut am dat de un anume george din constanta care e concurentul lui samer in cutii automate. am vorbit cu el la tel si i-am zis ce problema am...mi-a zis omul ca mi-o face in cateva ore si ma costa 38 de mil cu un an garantie..mi-a zis si pe ce urma sa dau acesti bani...pompa de ulei costa 7,5 mil ,pachetul de discuri de ambreiaj (nou) costa 22 mil si diferenta e manopera lui.acum pot sa spun ca masina funtioneaza cum nu speram vreodata!toata lucrarea se face de fata cu clientul fara nici un fel de lucruri ascunse sau ceva de genul.Nr de tel al lui george este 0722284694.daca sunteti din apropierea constantei si nu vreti sa ajungeti pana la timisoara la samer luati legatura cu el cu toata increderea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti,

Am si eu un passat din 2004 si vreu sa-i schim uleiul din cutie.

Ma poate indruma cineva catre un service ok calitate/pret in Brasov?

Daca se poate fara Tess ar fi excelent.

Multumesc.

Daca nu ai rezolvat inca,sint doi frati in Codlea care sint meseriasi.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@geluagl, e bine de stiut ca mai sunt oameni priceputi in asta. sper sa nu avem prea multa nevoie de asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Parearea mea e ca sunt duse niste cuplaje in cutie (patit - schimbat - 1600 Euro mai usor). Daca ai drum prin Arad, du-te pe la Mercom, sa-ti spuna ei ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Fericit dar si dezamagit posesor de passat tiptronic.

Fericit pt ca este automata iar in bucuresti este mana cereasca.

Dezamagit de problemele pe care le-am intampinat.

Acum o saptamana am schimbat uleiul si filtrul la niste meseriasi din crangasi, probabil ai stiti.

Au gasit putina pilitura pe magneti.

Nu am curatat si valvele (poata astea or fii vinovate pt manifestarile care le mentionez mai jos)

Am sa-i mai fac un schimb de ulei si curatarea valvelor peste o luna.

Cam astea sunt problemele care le are CV.

1. cand schimb din P pe R, trecerea se face cu o mica ezitare, cam 1 secunda (eu nu i-am dat atentie); In D cupleaza imediat. Este normal sau nu??? ....

2. se simte schimbarea vitezelor la fel ca inaintea schimbarii uleiului. In vitezele 1,2,3 mici zvacniri (nush cum sa le zic)

Concluzia acestor meseriasi a fost ca: confertizorul este de vina si ar tb schimbat.

Poate ma ajutati cu o recomandare sau cu parere.

Multam

Salutare, inteleg ca ai ezitari la mers inapoi si zvacniri in intre 1-2 si 2-3? In general cutiile de viteza de pe Passat au o boala si anume cuplajele de aluminiu care se duc dupa 150.000 kilometri. Una din cauze este si NESCHIMBAREA ULEIULUI - in ciuda celor spuse de VW si reprezentatii lor, uleiul SE SCHIMBA! Nu VW sunt producatorii cutiilor de viteza, ci ZF, care recomanda schimbarea uleiului chiar si la 40.000 Kilometri.

Revenind la simptomele tale, in momentul cand masina ezita in R si e mai brusca in schimbari pe 1-2 si 2-3 inseamna ca incepi sa ai probleme cu cuplaje in cutie. Ca idee, o operatie de rebuild te poate duce pe la 1300 - 1500 de euro, si chiar mai mult - depinzand de cat de mult a fost afectat si blocul de valve etc. La ce te poti astepta: in circa 10 - 15 mii de KM schimbarile intre treptele mentionate o sa se degradeze, ajungand sa fie din ce in ce mai bruste, pana la momentul in care cutia ajunge sa se blocheze in safe-mode (treapta a 4-a). Daca ai chef sa te apuci de reparatii, si sa investesti bani, fa-o acum, cand poti iesi mai ieftin. Daca nu, scapa-te de masina.

Cu respect,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna.

am un passat variant din 2003 cutie automata, 101 CP si as dori sa stiu care este consumul normal pentru o astfel de masina.mie mi se pare ridicat.am in exterior la 120km/h 8 litri la SUTA.in oras bate la 10 11 12 la suta.este normal?

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Cristi23 si bine ai venit pe forum.

In primul rand ,inainte sa postezi, trebuie citit regulamentul.

In aldoilea rand,dupa ce ai citit regulamentul, ai sa vezi si ce ai gresit si nu vei mai gresi.

Pentru inceput iti spun ca nu ai voie sa pui acelasi post in 2 topic-uri diferite pentru ca in unul SIGUR esti Off topic.

Asta ca sa nu intre moderatorii si sa te 'chelfaneasca'

Mare atentie pe viitor.

PS Legat de consum fa mai intai o scanare cu Vag-com si dupa aia posteaza erorile ..in sectiunea dedicata bineinteles.

Te pupa TATA si :D Safe si Mare grija :D

Modificat de radu sarbu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare!

am si eu o problema ca toti ceilalti cu cutia tiptronic

nu-mi intra din a 2 in a 3 si mi se aprinde PRND432 cu rosu,

i-am bagat testeru pe ea si mi-a spus ca trebuie sa curat solenoidul, poate sa ma ajute cineva ca nici macar nu stiu ce inseamna asta sau macar sa-mi spuneti unde se face si cam cit costa

mersi!!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine ti-a bagat testerul pe ea si ce eroare ti-a dat ?

posteaza eroarea gasit aici si vedem care este problema.

am intalnit sa licare PRND432 la un A4 multitronic care avea probleme cu un calculator de la cutie. la tiptronic poate fi diferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna

testeru mi la bagat un cunoscut

si scriea ceva de genul malfunction la solenoid si la senzoru de presiune din cite imi aduc aminte

a si inca ceva cind masina e rece merge nam treaba ei peste o jum de ora cind se incalzeste imi face figuri si nu vrea sa intre in a 3 , imi ajunge la 2000 si cind trebuie sa schimbe mi-o zmunceste si tot in a 2 ramine

si ma gindeam ca poate trebuie sa schimb uleiul si filtru

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se zice ca pe la 200 000 km e bine sa inlocuiesti uleiul . Daca folosesti masina in mediul urban mai mult e indicat chiar si mai des - poate 150 000 desi VW spune ca e lifetime.

Problema nu e "obosirea" uleiului ci faptul ca ambreiajul si toate celelate mecanismesunt spalate de acest ulei si de aici uleiul isi modifica compozitia chimica si incepe sa semene cu o spalatura de vase(mai ales de la ce razuie de pe ambreiaj ) .

Filtrul de ulei scapa si el si uite asa murdaria ajunge in toata "mecatronica" acelei cutii pe care o imbacseste .

Parerea mea ? Schimba uleiul si filtrul . The sooner is better .

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citesti topicul acesta de la inceput ai sa iti dai seama la cat se schimba uleiul la tiptronic. Din 60 in 60 de mii de km. Este cel mai indicat. Uleiul si filtrul unde este cazul si se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult de sfaturi

poate aveti ceva cunoscuti care fac treaba asta buna sa mil recomandati si mie

am inteles ca nu prea se arunca toti la asa ceva

inca o data mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai nr meu in profil... da-mi un telefon si te pot trimite eu la cineva sa faci schimbul la tiptronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau daca vrei sa o faci singur uite un DIY

http://www.audipages.com/Tech_Articles/aut...nservicing.html

@Kostas - Am un amic la midocar , tipul e scolit de VW si dealerul sustine ca e ulei lifetime (stiu , s-a mai dezbatut) insa stiam (si) de la el ca nu e bine sa treci peste 200 000km cu uleiul acela ca dai de belea sigur (stie el ce zspune) .

Dca tu zici ca e indicat la 60 000 (asa scrie si in acel DIY) , atunci ... cu atat mai bine. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gandeste-te ca in 200.000 km acel ulei isi pierde mult din proprietati si vascozitate. Si crede-ma ca nu vrei sa dai 1500 euro sa repari cutia... si 1500 euro este cel mai mic pret pentru asa ceva. Mai bine dai 200-300 euro la fiecare 60.000 km si stai fara griji si tu si cutia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
eugen diaconu

am un passat b5,5 2005 , v6, 163 cai, tiptronic. problema la mine (daca o putem numi problema) este schimbatul din a 2-a in a 3-a, schimb care se face in 2 trepte. vroiam sa stiu daca este o problema sau "asa fac ele". am masina de vreo 2 luni si e prima cu cutie hidramata. nu stiu foarte multe despre ea. poate nu sunt eu obisnuit. in rest merge ok...schimba si trage bine, tiptronicul functioneaza ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!