Jump to content

Probleme La Cutia De Viteze Tiptronic


helldriver
 Share

Postare recomandată

Slautare tuturor,

Acum 6 luni am cumparat prima mea masina VW BORA 1,9 TDI 161 CP - Tiptronic . Masina este din 2002 am putin peste 200 mii de km.

Cand am cumparat masina mergea perfect nu avea nici un fel de problema. Acum de curand a aparut o problema la cutia de viteze cred.

Dimineata cand motorul este rece pornesc mut maneta in treapta D, daca accelerez masina se tureaza dar in gol e ca si cum as tine masina cu o cutie manuala in treapta 1 si o calc. Mut maneta pe manual si dau plus, imi arata ca schimba in treapta a 2-a dar nu se simte nici o diferenta, parca tot cu 1 merg, cand este pe manual pot sa schimb doar treptele 1-2 dar am spus fara nici o diferenta intre cele doua, daca vreau sa dau din 2 in 3 nu merge deloc nu raspunde la nici o comanda.

Dau iar pe D si apoi o turez mai mult masina isi mareste putin viteza, dar abia pe la 4000 - 5000 de turatii ea incepe sa schimbe, prima schimbare incepand cu o smucitura (asta nu tot timpul). Dupa ce a schimbat nu trebuie sa o las deloc sa coboare in treapta inferioara pentru ca revin la problema de mai sus cand nu mai vrea sa schimbe, in concluzie daca am semafor sau opresc din oricare motiv trebuie sa o iau de la capat, masina turata foarte tare ca sa inceapa sa schimbe normal.

Dupa toate astea cand se incalzeste masina schimba normal parca nu are nici un fel de problema. Dar daca o las foarte mult timp oprita si motorul se raceste incepe iar cu problemele de mai sus.

Daca este cineva care a mai avut problema asta sau cineva care se pricepe sa imi dea cateva sfaturi!

Multumesc anticipat,

Bogdan

Modificat de Bogdan Luca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina ta a avut din fabrica 161 de cai sau 131 ? are soft facut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai de aceea am intrebat. Masina lui are soft si asta dauneaza cutiei automate la masinile de serie. Recomand sa ruleze un diagnostic la cutie. Vezi mai sus discutiile si ai sa gasesti niste adrese unde poti merge pentru schimb ulei si/sau reparatii cutii automate. Un schimb de ulei ar fi cel mai indicat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina din fabrica are 131 de cai. A fost resoftata de cel de la care am cumparat masina. Nu stiu unde si cum a facut deci nu pot sa dau foarte multe detalii.

Sincer nu stiu cu ce sa incep din ce am inteles trebuie sa o pun la un tester prima si prima data apoi de acolo merg mai departe cu verificare ulei, etc.

Inca ceva daca nu e bine sa am masina asta resoftata ce pot sa fac? Adice se poate reface?

Multumesc pentru raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand trebuie un tester pus pe masina. eu nu as merge prea mult cu masina in situatia ta. am avut si eu tiptronic si din fericire pt mine, nu s-a stricat. dar am vazut exact ce putea sa se intampla tocmai pt ca nu am schimbat uleiul la fiecare 60de mii de km. se poate spune ca am avut noroc. daca esti in bucuresti gasesti rapid sa o repari. mai este o persoana in timisoara un arab care te poate ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pai asta este problema mea. Sunt din Slatina si aici nici macar un tester cum trebuie nu sunt sigur ca pot gasi, cel putin eu nu stiu ce cineva serios si chiar sa se priceapa.

Trebuie sa stiu unde sa ii fac testeru sa fiu sigur ca stie sa citeasca 100% problemele care apar acolo.

Cat despre timisoara am auzit pe mai multi asa ca as fi recunoscator daca cineva mi`ar da un numar de telefon sa pot suna sa explic cam ce face masina si sa imi zica asa ca idee cum ar trebui sa ma pregatesc pentru drumul lung care urmeaza sa il fac.

Dar nu am nici un raspuns in legatura cu resoftarea, daca nu este indicat pentru masina mea ce pot sa fac? Se poate scoate softul asta sau eu stiu. Va rog cine se pricepe sa imi spuna ce as putea sa fac in legatura cu asta.

Multumesc inca odata pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citeste acest topic de la inceput si vei gasi nr tipului din timisoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau iei legatura cu Dragos Voinea si el sigur te rezolva cu partea de soft, cel putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am facut o programare pentru maine la Nurvil Valcea, sa vedem ce o fi.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

despre Nurvil am auzit numai lucruri bune. sunt curios ce probleme iti vor gasi la masina ta

Modificat de kostas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Acum am ajuns acasa si pot sa va spun ca sunt foarte multumit de raspunsul celor de la Nurvil.

Deci problema este urmatoarea:

La turbina ar fi niste lamele care din cauza depunerilor de nu stiu ce ar merge mai greu. Turbina trebuie desfacuta si curatata!

Riscuri:

In timpul desfacerii turbinei au zis ca risc ca aceasta sa se sparga si trebuie sa cumpar alta. Pretul cu piesa mea stricata la schimb ar fi 33 de milioane.

(EI PANA ACUM NU AU AVUT PROBLEME DE GENUL ASTA SA SE SPARGA, DAR RISCUL EXISTA)

Pretul reparatiei:

Deci totalul curatirii si inca o chestie mica de care nu mai imi amintesc denumirea, are treaba cu uleiul si este de dimensiunile unui pix: 3.500.000 lei curatirea turbinei si chestia asta mica de care zic 1.300.000 lei.

Schimbul de ulei au zis ca nu se face la tiptronic, in schimb se adauga. Pentru ca nu poti sa scoti tot uleiul din cutie, cat despre cantitate au zis ca se adauga de regula 5 l.

Au mai zis ceva si de filtru ca nu ai avea cum sa il schimbi pentru ca este in interiorul cutiei, acum nu stiu daca vb despre acelasi filtru :(.

Ce pot sa spun, ma bucur tare mult ca nu este cutia pentru ca stiti si voi ce cheltuieli sunt. Au zis ca nu trebuie sa schimb uleiul din cutie decat sa curat turbina si cred ca doar asta am sa fac deocamdata.

Daca vreau sa schimb si ulei si toate cele m`ar duce la 11.000.000.

Mie nu mi se pare un pret foarte mare tinand cont ca este reprezentanta.

(AM SI LOG-URILE DE LA DIAGNOZA, DACA SUNTETI INTERESATI SI VRETI SA VEDETI IMI SPUNETI, LE SCANEZ SI LE URC PE UN SERVER UNDEVA)

Multumesc,

Modificat de Bogdan Luca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este... uleiul nu il poti scoate pe tot... DAR SE SCHIMBA! Fa-o pentru binele buzunarului tau si pentru binele masinii tale. Cat despre turbina o poti lua mult mai ieftin. Daca are cine sa te ajute in Slatina ar fi bine. Contacteaza-l pe Cipos de pe forum. El vinde turbine si le si monteaza/curata. Daca vii in bucuresti baiatul de poate ajuta. Ia legatura cu el. Uleiul se schimba la cutie la fiecare 60.000 km. Fa asta si nu vei regreta. Astfel ii vei prelungi viata cutiei.

Modificat de kostas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Schimbul de ulei au zis ca nu se face la tiptronic, in schimb se adauga. Pentru ca nu poti sa scoti tot uleiul din cutie, cat despre cantitate au zis ca se adauga de regula 5 l.

Au mai zis ceva si de filtru ca nu ai avea cum sa il schimbi pentru ca este in interiorul cutiei, acum nu stiu daca vb despre acelasi filtru :icon_cool:.

In specificatiile tehnice asa scrie, ca nu se face schimb de ulei la tiptronic, dar e bine sa-i faci reimprospatare din cand in cand. Cei din service spun ca nu e necesar schimbul, intrucat nu este asa de simplu de facut si nu oricine il poate face.

Filtru de ulei nu se schimba la modelele la care acesta se afla in interiorul cutiei, dar sunt si cutii la care se schimba si filtru. Vezi ce model de cutie ai, ce cod are! :D

Eu am facut schimbul de ulei si am descris operatiunea aici.

Subscriu in totalitate la ce a spus kostas, pt ca are dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa urgent un schimb de ulei, o sa-ti iasa 4l cu masina inclinata. Vezi daca mai face. Daca nu, dupa cateva mii de km. mai fa o data figura. Nu-ti bate joc de cutie ca e foarte razbunatoare. Si da, uleiul se schimba. Poti schimba si filtrul si o mare parte din ulei ( ramane ceva in convertor) dar trebuie data jos cutia si demontata. Manopera e cam 200E, asta e pretul. Asa ca multi prefera sa-l schimbe partial ;). NU UMBLA la cutie decat cu specialisti (oameni care asta fac). Nu fa rabat la bani, poti da mult mai multi dupa. Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit si eu in sfarsit sa imi repar masinuta si sunt pe drumul spre un tiptronic placut.

Am desfacut cutia bucati....pot sa zic ca o cam visez....(am desfacut-o de 2 ori) si sincer am ajuns la concluzia ca boala la ele este pompa de ulei care se strica ori in fata la convertizor (unde se strica capacul de la pompa de ulei respectiv cuzinetul ) ori inauntru la flansa ce angreneaza vit I....dar toate sunt datorate lipsei de ulei in cutie.

La masina din semnatura mi-au intrat aprox 7 litri de ulei dupa ce am asamblat cutia de viteze.

Mai ramane sa fac ceva km si schimb din nou uleiul si filtrul.

De curios am taiat si un convertizor pt ca aici pe forum nu mai stiu unde am citit ca se strica selenoidul din convertizor(tulumba) si stupoare nu este nici urma de placute sau inele , sunt doar niste palete ce se invart in sens opus sau in acelasi sens depinde daca esti in viteza sau nu, ce se strica des la convertizoare este insa priza directa ce efectiv se decaleste si se stramba datorita lipsei de ulei.

Eu sunt din Timisoara dar nu am reparat masina la Samer in primul rand din cauza tarifelor ridicate iar aici in Timisoara parerile sunt impartite.

Oricum eu am patit-o cu cutia si urmatorul schimb de ulei la cutia asta e peste 60.000 km.

Celor aflati in suferinta va urez bafta, iar celor care au postat manualul de service al cutiei de viteze la multumesc din plin pentr ca a fost un adevarat ajutor!!!

post-29488-1227219218_thumb.jpg

post-29488-1227219237_thumb.jpg

post-29488-1227219245_thumb.jpg

post-29488-1227219257_thumb.jpg

post-29488-1227219262_thumb.jpg

post-29488-1227219333_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer sa fiu sunt uimit si as putea sa jur ca ori esti nebun ori esti mecanic.

din cate am auzit pana acum esti singurul care s-a incumetat sa desfaca singur cutia acasa.

cel putin ma bucur sa aud vesti bune legate de cutia ta.

felicitari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de felicitari!!!

Nu sunt mecanic dar nici nu am desfacut-o singur ci ajutat de un baiat care se pricepe si care a facut treaba in proportie de 75%!!!!

Tipu e priceput si eu personal il recomand!! A reparat tot felul de autoturisme de la limuzine americane pana la bmw x5

Modificat de romy_baubau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer sa fiu sunt uimit si as putea sa jur ca ori esti nebun ori esti mecanic.

din cate am auzit pana acum esti singurul care s-a incumetat sa desfaca singur cutia acasa.

cel putin ma bucur sa aud vesti bune legate de cutia ta.

felicitari

Nu este singurul "nebun" :rolleyes: . Am spus si mai de mult...am la activ 2 cutii (automate) "resuscitate"; una prin anul `93, alta prin `98-`99. Cum spune si romy_baubau, problemele principale sunt, uleiul - mai exact lipsa de ulei si mizeria. Cand spun mizerie, nu trebuie sa va ganditi la pamant,moloz sau alte alea :rolleyes: .

Felicitari si din partea mea romy_baubau...cu putin curaj, gandire si putin efort, pot fi scutiti o gramada de bani. Mai ales banii (multi)dati pe defecte inchipuite. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandesc ca in vreo 20 de mii de km trebuie sa fac si eu la a mea un schimb de ulei. tare curios sunt va arata uleiul din cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine in afara de culoarea gri inchis a uleiul + un miros urat nu am observat altceva :)

@romy_baubau... Interesant. Mie mi-au scos doar baia + filtrul si mi-a intrat cam tot 7 litrii.... Convertizorul ce capacitate are?

EDIT : Adica asa... Desi oamenii de acolo au zis ca are probleme mari cutia si c-o sa-mi pice cum ies pe usa... Inca rezista super ok. CU siguranta timpul schimburilor s-a marit de cand o am (la viteze mici), dar altceva nu observ. :)

post-8852-1227278559_thumb.jpg

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina merge bine!!! Trebuie doar sa ii mai fac un test si sa schimb din nou uleiul si filtrul!!!

Iar in convertizor intra cam 1.5 litri dar nu prea ai cum sa ii scoti pe aia!

Aaa si acum ma pot prezenta si eu la intalnirile din timisoara

Modificat de romy_baubau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!