Jump to content
helldriver

Probleme La Cutia De Viteze Tiptronic

Recommended Posts

Afumatu

Salut băieți! Am și eu câteva întrebări despre un vw phaeton 3.0 TDI 240 cai, 2009, motor cexa euro 5 .

ce cod are cutia, ce ulei merge la ea?

am văzut ca unii spun ca se schimba alții spun ca nu se schimba dar pe viitor as vrea sa-l schimb sa știu eu ca e băgat de mine.

WVWZZZ3DZ98100589

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator

E mai complicata treaba, si in general Audi/VW/BMW zice ca uleiul nu se schimba, desi ZF (producatorul) zice ca il poti schimba pe la 100.000. ZF are service autorizat in Buc (Service Faur), ii poti contacta pe mail pt oferta pret. Eu in locul tau doar as verifica nivelul si daca e ok, l-as lasa in pace. Daca totusi vrei sa il schimbi, mai jos ai cateva info: 

The 09L automatic gearbox has three separate oil circuits. 

There is one oil quantity for each of the following functions: 

-   Planetary gearbox: Filled for life: change only after repairs. 
  initial: 9.8 litri, se schimba doar 3l, lubricant: ATF

-   Front final drive
  initial: 1.1 litri, se schimba: nu se schimba, lubricant: SAE 75W90 synthetic

-   Transfer box
  initial: 0.55 litri, se schimba: nu se schimba, lubricant: SAE 75W90 synthetic
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Afumatu

Ms mult de informații, cum as afla nivelul? Bănuiesc ca tot la ei ca doar la service de cartier nu au elevator sa țină masina

Deci doar 3 L se schimba, este vreo 280 lei litru de ulei OEM pentru cutie și filtrul cam tot pe acolo

Edited by lupo_bv
quote postare anterioara

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator

pai aici mai intervine si researchul tau personal, nivelul se verifica ca si la DSG doar la temperatura intre 35 si 45 grade (sau alte intervale de temperatura pt front final drive si transfer box, dar acolo se umbla mai rar), poti incerca sa vezi un film pe youtube etc 

Procedura nu e complicata dupa ce iti faci temele si stii ce ai de facut. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator

Se pare ca mergi totusi pe ideea schimbului de ulei, va fi nevoie si de filtru, plus capacul cutiei si garnitura, si intre timp ZF livreaza un ulei nou care necesita un update de soft la cutie, dar ce faci ca din cutie iese f putin ulei si ramai cu amestec de uleiuri diferite etc etc

Pe scurt, mai bine vorbesti cu cine ti-am zis deja, ZF romania oficial prin Service Faur, lucrurile sint mult prea complicate la cutia asta ca sa alegi orice alta varianta, cel putin acum. 

Documentul postat de tine face referire la 8HP, tu cred ca ai cutie 6HP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Afumatu

https://www.zf.com/global/media/medien_mastersite/aftermarket/service_information/service_information_zf/transmission/cars_4/rumaenisch_6/modelluebergreifend_15/ZP_SI_Oelwechselkit_RO.pdf

Pai nu sunt hotărât sa-l schimb. Dar nici nu as vrea sa regret pe viitor ca nu l-am schimbat. Vreau sa aflu mai multe păreri și sa iau decizia cea mai buna pentru mașina mea și pentru buzunarul meu

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator

Neaparat discuta cu cei de la ZF, fie cei din Ro, fie cei din DE, iti raspund toti.

Daca e cazul de update de software la cutie pt uleiul nou, nici macar ZF Ro (Faur) nu il face. 

Trebuie sa stii tu lectia dinainte, si sa stii ce sa le ceri, din pacate. Daca e nevoie de update, se face la reprezentanta.

Deci cand vorbesti cu oricare din ei, mentionezi de update soft cutie pt uleiul nou si insisti sa ti se dea asigurari ca stiu de asta si ca tin cont de asta. In rest, nu e nici o graba sa il schimbi, mai documenteaza-te cateva saptamani, cutia e folosita si pe Audi Allroad, poate sint mici diferente de versiuni totusi, dar mai gasesti info si pe topicurile de Allroad.

Documentul gasit de tine e f f bun, esti pe drumul cel bun, dar aici e topicul pt DSG. Nu stiu daca exista un topic pt Tiptronic. 

In documentul ala apar 2 versiuni de cutii la VW, cu ulei diferit. Afla clar care e la tine, apoi daca uleiul ala necesita update de soft si tot asa. Discuta la reprezentante (mai multe, nu doar una, trimite mail la mai multe simultan), discuta cu ZF Ro (faur) si pune cap la cap info. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
flawyl31

salut, 

se poate verifica nivelul de ulei in cutia automata cu ajutorul VCDS? Si care ar fi procedura ? 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flavyus

Stie cineva un coleg mega priceput pe diagnoza DSG in Valcea/ Sibiu, Pitesti ?

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
melania
Posted (edited)

buna ziua, am un golf 5 plus 1,6fsi cutie automata cod BLF (AISIN 09G)si am urmatoarea problema

- am schimbat uleiul la cutia de viteze pentru ca din cand in cand avea o smucitura cand schimba vitezele 4si 5 , (am cumparat masina de curand si nu stiu cand a fost facut ultimul schimb de ulei),

-schimbula fost facut cu ulei ATF vw ,

- dupa ce am schimbat uleiul au aparut problemele , am parcurs 40 km si a inceput sa se tureze si nu a mai schimbat pe automat, am trecut pe manual am mai mers aprox 20 km si nu mai schimba .Dupa ce am lasat masina aprox 5 ore am parcurs 60 km fara probleme doar pe automat,

-am mai plecat cu ea si am observat ca in momentul in care cutia nu mai merge cum trebuie pe automat pe tabloul de bord nu mai apare cand schimba vitezele (nu se mai vede) iartabloul de bord este slab luminat. 

-in consecinta are momente cand merge foarte bine pe automat si momente cand schimba cu smucituri  si trec pe manual si schimba perfect.

A mai avut cineva asa probleme ?Imi puteti recomanada un service bun in Bucuresti sau Ploiesti pentru diagnosticare si reparatii cutie si cu preturi decente! 

Edited by melania

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Diagnoza intai, sa vedem erorile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
melania

am facut diagnoza

17118- GEAR4:Incorect Ratio

              P0734-003- Mechanical Fallure- Intermittent

ce inseamna?

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Posibile cauze si solutii.

Possible Causes

Gear related Clutch slipping/faulty

Gear related Solenoid Valve dirty/faulty

Overloaded Clutch due to continuous high Torque or Tuning

Wiring and/or Connections faulty

Sensor Gear Position Indicator faulty

Mechanical Failure

Possible Solutions

Check Engine Values for Plausibility, especially Torque related ones.

Check Wiring and Connections

Check Sensor Gear Position Indicator

Check Gear Solenoides

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri