Jump to content

Probleme La Cutia De Viteze Tiptronic


helldriver
 Share

Postare recomandată

cred ca raspunsul se afla deja, in postarea ta.

cutie de pe alta masina, cu alta configuratie de morizare/tractiune = nu se pupa cu motorizarea ta.

mai asteapta si alte pareri dar, suta-n mie ca asta este cauza problemei tale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, intrebare pentru cei cu Tiguan 2009 cutie tiptronic JBG am o mica smucitura doar daca plec de la semafor stau cu piciorul pe frana schimbatorul in N cand trag in D si imediat iau piciorul de pe frana dar nu accelerez o las sa curga dupa ce parcurge max 2 metri primesc o usoara smucitura cum ar cupla ceva in cutie daca stau cu schimbatorul in D la semafor nu face poate incerca cineva dintre posesori sa vad daca trebuie sa se intervina asupra cutiei. stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal, desi iti arata pe maxidot ca pleaca cu a 2-a, ea de fapt pleaca cu a 1-a si comuta extrem de repede in a doua. Si la mine face la fel, nu e panica. Cutia e facuta de Aisin, si este fara intretinere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa simti smucituri la cuplare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la felul in care este codata pt Tiguan. Sunt membru si pe forumul dedicat din Canada, si mai toti raporteaza acelasi comportament. Si faptul ca aceasta cutie facuta de Aisin este fara intretinere, la aproximativ 200k km, uleiul deja este foarte vascos. Aceeasi cutie este pusa si pe Citroen C5, si la fel, este data de Citroen ca fiind fara intretinere. Am sunat la mai multe service-uri specializate pe cutii automate, pentru a-l schimba, si nimeni nu vrea sa se bage, tocmai din pricina acestui "fara intretinere" ... 

Modificat de gheta.gabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Intrebare pentru cei foarte priceputi. Cutia 09G Tiptronic ce vine pe Tiguan, are Disc ambreiaj/volant, sau e un fel  de CVT? Am sunat la 3 magazine de piese si nu exista kit ambreiaj pentru cutia asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai convertor de cuplu tu.

Uite si pentru schimb de ulei:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5284006-09G-6-speed-tiptronic-ATF-and-filter-change-DIY

PS  Mi am permis sa ti raspund, fara sa fiu priceput. ☺

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul din link este DUMNEZEU!!! Apreciez mult :) Saptamana viitoare ma duc sa schimb uleiul, filtrul si garnitura. Stiu ca intra doar 3L, dar am comandat 7, pentru siguranta :) VW Original

Am gasit si un video explicativ al convertizorului de cuplu: https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc

Modificat de gheta.gabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Bună ziua, am și eu o bora automata din 2001 cu cutia 09A și la rece se simte o mica smucitura la schimbarea din viteza 2 în a 3 a pe la 60 grade dispare și la 90 grade  apare foarte tare uneori. Și a 2 a problema când frâneze sa opresc uneori scutura ca și cum ar vrea sa moara motorul, asta tot la cald și face doar uneori. Ma puteți ajuta cu niște sfaturi? Ulei nu a fost schimbat niciodată și mașina are 251000 km cred ca reali. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am mai spus in topicul acesta, cred 90% ca e o problema de la blocul de valve. Nefiind schimbat uleiul niciodata probabil s-au infundat niste valve si nu mai fac trecerea lina intre viteze. SAU ar putea sa fie o uzura mai mare a convertizorului. 

Blocul de valve se poate curata temeinic/schimba cu unul SH. Covertizorul trebuie testat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.

Sunt nou aici și noul posesor al unui pasat 1,8T 100 kw 2002 cu cutie tiptronic :( .

Din păcate am luat mașina de curând cu probleme la cutie -nu funcționează tiptronicul, nu afișează la bord și schimbă doar 2,3.

Nu s deloc priceput în mecanică im general și am început sa citesc de pe net ca sa mi fac o idee .

Azi am mers la un service și a zis ca inițial sa las mașina (după ce a pus tester ul)că ar fi problema la calculatorul cutiei din habitaclu.

Va rog frumos sa îmi spuneți câteva idei,sfaturi...Mulțumesc 

Intre timp încerc sa găsesc situații identice pe forum.

P's. La cutie a găsit un cod "low tension"parcă 1725?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citat:

jatco jf506e 09a

Va salut!Am probleme cu cutia de viteze tiptronic pusa pe un golf 4, 1,9 tdi,an 2003.Cutia este jatco jf506e 09a.La Cald cutia nu mai schimba viteza din treapta intai,numai daca o pun pe modul manual si atunci maxim shimba treapta a doua,cand ii dau a treia merge in gol.Mentionez ca am schimbat Kitul solenoid si uleiul din cutie pe motiv ca pe timp de iarna nu a schimbat la Rece vitezele numai dupa ce sa incalzit motorul.Au mai fost si asta iarna citeva rateuri in gol cand acceleram dar acum cum se incalzeste motorul prin oras cum nu mai merge. Daca cumva ma poate ajuta cineva.Va multumesc!

Modificat de ioanvio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare tuturor.

am fost la mecanic cu pasat ul meu 1,8 turbo cutie tiptronica sa gasesca problema la safe mod ul ei.

a gasit cu diagnoza ceva de genul low tension...apoi a desfacut si a verificat instalatia spre calculatorul cutiei, inclusiv acesta ,unde a gasit /zice el /niste fire lipite cu banda.

le a relipit si pt moment afisajul imi arata vitezele dar nu schimba..tot cu a 3 a si R dar intra cu soc.

Acum intreb eu>nu cumva am nevoie sa schimb uleiul si filtrul la cutie initial sau sa caut TCU ul cum spune mecanicul?Ca ar fi de la calculator problema in proportie de 90%...

multumesc pt raspunsuri

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Costica Sandu

Am si eu un Sharan 1,9 TDI si dimineata sau când e rece motorul pleacă f greu an fata dar an spate nu vrea deloc numai dupa ce se sncalzeste motorul pleacă dar se aude un zgomot an cutie . Precizez ca am schimbat uleiul si filtrul . Am pus 3 l 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua.mi am cumpărat și eu un golf 5 fsi cutie automata 6 trepte .am observat ca la cald din P in R are o smucitura mașina precizez ca uleiul abea l-am schimbat la cutie aveti idee ce poate fi?multimesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare! am un skoda superb 1.9 TDI , 131 cai, cutie automata triptonic.....am urmatoarea problema..cand este in R nu merge decat pe drum drept...la deal se tureaza si nu merge...un mecanic mi-a spus ca este de la blocul de valve,....ati mai intampinat astfel de probleme?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua,

Detin un Passat b6 din 2006 echipat cu o cutie de tip 09G TF 60SN si intampin urmatoarele probleme: 

-   la rece functioneaza relativ bine doar ca trebuie turata un pic(peste 2000RPM) si schimba de nici nu simti, sub 2000 se simt schimbarile ca niste infranari sau patinaje usoare, de la caz la caz

- la cald in schimb daca opresc si o dau in N sau P apoi comut R sau D smuceste relativ tare.

- la cald treptele 1-2-3 respectiv 3-2-1 trebuie "luate" usor la peste 2000RPM ca altfel da in nas

Aceste probleme apar aleatoriu si nu pot fi prevazute ca sa ma exprim asa.

Masina a avut cate interventii pe la https://cutiideviteza.com/    unde chipurile au fost schimbate cateva valve/bloc de valve dar nu stiu daca nou sau reconditionat. ideea este ca masina mergea execrabil cu "noile" piese, smucea foarte rau in toate treptele indiferent daca era la cald sau rece, patinaje puternice cu intarzieri de schimbari de trepte.

ma puteti ajuta cu un service decent in rezolvarea problemei? sa aibe macar stand de proba a blocului a cutiei...sau ma puteti redirectiona catre cineva care se ocupa cu asa ceva? 

Masina are undeva la 240000km reali

Pe VCDS nu are erori de nici un fel

?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/12/2018 at 7:06 PM, iusuf ilhan said:

salutare! am un skoda superb 1.9 TDI , 131 cai, cutie automata triptonic.....am urmatoarea problema..cand este in R nu merge decat pe drum drept...la deal se tureaza si nu merge...un mecanic mi-a spus ca este de la blocul de valve,....ati mai intampinat astfel de probleme?

 

Este probabil cel mai des intalnit defect la cutiile aceste care are de cele mai multe ori alte cauze decat blocul de valve. Mai mult ca probabil ca si blocul de valve sa fie uzat ceea ce poate crea prebleme de genul bucsa convertizor si/sau cilindrul D/G in care e "mersul inapoi".

E nevoie de o scanare a calc cutiei in primul rand si apoi verificat nivel ulei cu posibile pierderi intre cutie si motor pe la bucsa convertizorului din pompa de ulei. Apoi se trece mai departe la demontat baie de ulei, filtru si bloc de valve, se verifica blocul care poate avea si un o-ring al pistonasului de reverse rupt. Daca gasesti bucati mari de aluminiu rupte in baie e cilindrul D/G.

E de lucru, citeste tot topicul, eventual si acesta 

Multe informatii gasesti in forumuri de afara.

Esti cam departe de Cluj sa te pot ajuta mai mult in acest moment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc frumos! am fost si am rezolvat problema....era blocul de valve....mi-a inlocuit cu un bloc de valve reconditionat....m-a costat 500 lei! as avea o alta problema...poate stii despre ce este vorb....probleme la racitorul de gaze...am inlocuit doua pana acum...ce poate afecta racitorul de gaze?/?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa vad blocul de valve defect. Il mai ai?

De racitor nu stiu ce sa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 30.08.2018 at 17:48, iusuf ilhan a scris:

multumesc frumos! am fost si am rezolvat problema....era blocul de valve....mi-a inlocuit cu un bloc de valve reconditionat....m-a costat 500 lei! as avea o alta problema...poate stii despre ce este vorb....probleme la racitorul de gaze...am inlocuit doua pana acum...ce poate afecta racitorul de gaze?/?

Unde ai schimbat blocul de valve cu 500 lei? Poți să îmi dai un număr de telefon ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, am nevoie de parerea userilor care au trecut printr-o experienta asemanatoare. 

Ma tot gandesc si razgandesc cu privire la schimbarea uleiului din cutie. Am vazut ca Ravenol are o campanie de instruire a mecanicilor si aparatura performanta. Le-am scris problema mea si raspunsul a fost : "Orice fluid care este utilizat intr-un autovehicul este supus uzurii si trebuie schimbat". Am fost indrumat catre un service din Timisoara cu care am avut urmatoarea discutie:

"Buna ziua, am fost directionat catre dumneavoastra de catre echipa Ravenol. Iata problema mea: am un Tiguan 2008,VIN WVGZZZ5NZ9W021756, 240.000km cu cutie automatica tiptronic Aisin, cod 09G. In Germania nu a fost schimbat niciodata uleiul din cutie, la reprezentanta imi spun ca "e pe viata". Totusi eu cred ca e cazul sa-l schimb asa ca va rog sa-mi spuneti cat m-ar costa aceasta operatiune si, mai exact, ce cuprinde ea.(se schimba tot uleiul, se face Flush, etc). Ca ulei de schimb m-ar interesa preturi pentru varianta cu ulei Ravenol sau original VW."    

Rasuns:

FILTRU HIDRAULIC MARE-340

FILTRU HIDRAULIC MIC-120

ULEI OE VW  174X9-1566

ULEI RAVENOL 82X9-738

MANOPERA-500

 

Preturile pentru ulei mi se par exagerat de mari (OEM 174 lei in loc de aprox. 120 cat am gasit eu si Ravenol 82 in loc de aprox. 40 lei).

Vreau sa va cer sfatul: sa-l schimb, sa ma duc la acest service, sa caut alt service in zona mea?

Momentan cutia merge perfect.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu umbla la cutie atata timp cat iti merge si schimba perfect...daca o faci, o sa-ti blestemi zilele.
Neamtul nu de tampit face asta...si nici aia de la reprezentante!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba uleiul, deja 240k. e f. mult, recomandarea producatorului cutiei e la 120k. asta cu e pe viata e teorie, inseamna pana se duce garantia de 100k. iti recomand sa cumperi ulei pe original chiar daca e mai scump e ce trebuie, Ravenol e slab daca tot faci treaba asta diferenta de bani nu e prea mare.Mergi la reprezentanta sa isi asume materialele si garantia lucrarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!