Jump to content

Probleme La Cutia De Viteze Tiptronic


helldriver
 Share

Postare recomandată

nici mie nu mi-a murit nici o data motorul la plecarea de pe loc dar am intrebat asa ca fapt divers ca am sesizat ca uneori pleaca mai repede de pe loc fara sa o accelerez si alte ori nu din cauza asta eram curios daca s-a mai intamplat la cineva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare. Am o problema cu cv tiptronic. Duminica noaptea ma intorceam din concediu plecand din Lugoj am auzit niste zgomote sub masina ca si cum ar fi fost spart catalizatorul sua teava de evacuare. Zgomotele dispareau in momentul in care acceleram peste 2500 de turatii, iar cand revenea la 1300-1800 de ture se auzea iarasi sunetul de toba sparta plus un tacanit ca si cum ai pune o sarma pe cadrul de la bicicleta si ar atinge in mers pe spite. Cand treceam de 2000 de turatii iar disparea zgomotul, Pana cand dupa cativa km sa auzit doua pocnituri, sa turat odata brusc pana la 5000 de ture si nu am mai avut tractiune. Cand am oprito in parcare am auzit un pocnit scurt si s-a oprit motorul care nu a mai vrut sa porneasca ci sa blocat pt ca nu mai cupla nici bendixul pe coroana. Se poate sa se fi rupt prinderea convertizorului de volant??? sau???

multumesc, astept raspuns.

maine poate imi vine randul la service sa imi dea jos cutia si revin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut revin cu un update dupa lungi cautari de service-uri cu preturi cat de cat acceptabile

... baietii de acolo se ocupa numai de cutii automate si sunt si destul de ok in priviinta explicatiilor

si garantie 2 ani la lucrare si piese

De unde sunt "baietii de acolo"? Din ce oras?

Astept sa revii cu detalii dupa reparatie. Am si eu un Audi A6 cu probleme mari la CV automata. Inca sunt in cautari de service-uri "cu recomandari" de la forumisti. Pana in momentul de fata am doua pe lista. Samer din Timisoara, si ...(nu mai stiu cum il cheama) din Constanta.

Bineteles orice parere pro sau contra despre service-uri CV automata este binevenita, asa ca... Forumisti nu va sfiiti!

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti recomand pe Samer. repara cutii de peste 10 ani... stie ce face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva link-uri utile

cutii automate 1

Model cutii VW

SPER SA VA FIE DE FOLOS !

PS. Nu folositi alt ulei decat cel indicat de producator , si nu uitati sa schimbati filtrul ! obligatoriu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Ma ajuta si pe mine cineva??? S-a rupt volant si stiutul de ghidare de pe convertizor ce intra in vilbrochen. Nu stiu cum pt ca mecanicul a zis ca e prima oara in 11 ani cand vede asa ceva. :vaidecapulmeu: De unde pot lua un convertizor si o volant pt masina mea : 1,9 TDI-PD, 85Kw, cutie tiptronic an 2000. multumesc si astept vesti... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau pentru problema ta. Incearca sa cauti pe la parcurile de dezmembrari sau chiar sa te gandesti la o cutie tiptronic reconditionata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor.

La mine cutia de viteze tiptronic a intrat in modul acela de avarie(nici nu stiu cum sa'i spun) Adica merge numai in treapta a3-a si toate indicatoarele din bord sunt marcate.PRND4321. problema as sti care este la aceasta cutie pt ca am chemat un mecanic azi dimineata si mi-a spus cam asa:

Tiptronic switch detection intermitent

Brake light switch ..si inca ceva

Eu ce vreau sa stiu acum,DACA pot dezactiva acest "mod de avarie" in care a intrat cutia si sa pot merge normal cu ea.

Alte chestii nasole la cutie : cand o pun pe D smunceste foarte tare la fel si in R.

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Cred ca ai probleme la 2 senzori:

Tiptronic switch F189

is located on the selector lever mechanism. If the driver engages the selector lever in the right selector gate, the Tiptronic switch is actuated and the automatic gearbox enters Tiptronic mode.

Effects of signal failure - Tiptronic mode cannot be activated.

si

Brake pressure switch F270

This is integrated in the brake circuit. It supplies the automatic gearbox control unit with a signal indicating when brake pressure has been built up.

Effects of signal failure - No stationary decoupling

Din explicatia privind defectarea acestor senzori, nu vad care este problema cu safe mode si smucitul la schimbarea din D in R. De regula aceste probleme apar la un nivel scazut al uleiului din cutie.

Modificat de pamela200
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut!

am citit sectiunea asta a forumului in speranta ca voi afla cateva amanunte care ma intereseaza in legatura cu cutiile automate de pe passat-urile b5/b5.5, insa nu am gasit nimic.

asa cum se observa si in semnatura, sunt posesorul unui passat b5.5, din 2003, 1,9 tdi, 101 cp, cutie automata in 4 trepte (nu este tiptronica).

Am achizitionat masina de scurt timp, si sunt foarte multumit de ea.

Problema ar fi urmatoarea : saptamana trecuta am spalat motorul masinii, la o spalatorie obisnuita.

In zilele urmatoare, la un drum extraurban (incluzand curbe, serpentine si altele) am observat faptul ca treptele de viteza se schima oarecum mai rapid (cel putin din a 2-a in a 3-a, si ulterior intr-a 4-a), insa dupa ce viteza se reducea din diverse motive (franare, luat piciorul de pe acceleratie), cutia "uita" sa retrogradeza daca acceleram moderat (fara a da kickdown) masina incerca sa traga in aceeasi treapta de viteza in care ramasese ( 3 sau 4), insa masina se comporta vizibil ca fiind subturata, iar cutia scotea unele zgomote specifice. Singura solutie era sa dau kickdown, insa asta era un pic cam dificil si obositor in trafic aglomerat.

Dupa vreo 5-600 de kilometri parcursi (extraurban), am observat ca passatul meu tinde sa isi revina, in sensul ca la decelerare simte ca trebuie sa schimbe si treapta de viteza, insa parca tot nu e la fel de prompta ca inainte.

Aveti idee care ar fi explicatia? Este posibil sa se fi infiltrat apa in vreun senzor, mufa, etc ? si sa se comporte in sensul celor descrise ?

De asemenea, am inteles ca procesorul (computerul) cutiei s-ar afla undeva sub locul pasagerului drepata-fata, insa nu am reusit sa il localizez (nici nu am insistat); se poate sa se fi udat in timpul spalarii motorului, avand in vedere faptul ca filtrul de polen era partial ud dupa procedura asta?

Va multumesc pentru raspunsurile date (mai ales pentru cele pertinente, date de oameni care s-au confruntat cu probleme similare).

Fac mentiunea ca astazi am scanat cutia cu testerul la un service de profil, insa nu apare nici o eroare (ce-i drept, nici simptomele nu prea mai exista). In urma cu 2 saptamani am "testat" si motorul impreuna cu turbina, iar acestea functioneaza in parametri normali.

Modificat de gabitzu8400
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare tutror.

Am achizitionat si eu recent un Passat Highline 1.9 tdi 131cai din 2001 si nu dupa mult timp a inceput sa faca figuri cutia tiptronic. Masina are 183000km si imi face anumite figuri in momentul in care se incalzeste uleiul in cutie - masina se bruscheaza dintr-a 4-a intr-a 5-a si la fel din N in R si N in D, repet asta intamplandu-se doar dupa ce se incalzeste uleiul in cutie.

Am schimbat uleiul + filtru + garnitura si aceeasi problema, nu s-a schimbat nimic. Nu erau urme vizibile de uzura in baie (magnetii plini de pilitura sau divrese resturi metalice prin ulei), era uzura normala a uleiului - culoare neagra etc.

De multe ori imi apare pe bord eroarea tipica de cutie si anume toate pozitiile N+R+D+4+3+2 sunt incadrate intr-un chenar rosu.

Am citit eroarea cu vag-ul si spune urmatoarele:

17125/P0741/001857 - Torque Converter Clutch: Stuck OFF / No Power being transferred

Ce-mi recomandati, reparatie cutie si daca da unde si cu cine discut, sau trecere pe manuala eventual un 6 trepte?

Din cate am citit pe acest thread se recomanda un mecanic din Timisoara, mai are cineva coordonatele lui?

Astept raspunsul vostru.

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am observat acum recent ca dupa ce se incalzeste uleiul in cutie, la plecarea de pe loc treapta 1 si dupa ce schimba treapta 2 se aude un pacanit(ca un fel de bataie) ce creste in intensitate cu accelerarea , si dispare dupa o turatie mai mare , nu se se mai aude in vitezele superioare, iar masina nu mai trage ca inainte.

Cutia de viteze este tiptronic 6v , de la reprezentanta am fost sfatuit sa nu schimb uleiul ca este lifetime , fiind tiptronic .Am aflat asta prin verificarea la 2 reprezentate.M-am gandit ca ar putea fi convertorul, ?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, litetime....ca sa mai vanda si ei cutii si piese de schimb. Acum, oricum e posibil sa nu te ajute schimbarea lui..... Trebuie sa gasesti un specialist in cutii automate, care sa te ajute cu diagnosticarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Va salut oameni buni ,am si eu o mica mare problema care imi da foarte mari batai de cap. Am un A8 din 1998 motor 2.8 I, tiptronic,am probleme cu cutia de viteze.Inainte de toate am puso la un service pe tester si cica nu comunica cu cutia,doar sia dat cu parerea si tra la la.Simtome :mi se aprinde la bord cu rosu toata zona unde iti indica in ce viteza te afli,mai imi apare si un semnu exclamarii mare si o pompita cu ulei,cand se intampla asta,daca o las de ex pe D pleaca f greu de pe loc si parca e bolata inro viteza mai mare,practic se intinde greu,pe langa asta parca si smuceste putin din D in R,am mai adus unu din Anglia exact la fel si an si motor si cutie tot la fel,in stare f buna de functionare,am skimbat cutia recent si tot la fel,am luat si calculatorul,si tot la fel face,nu stiu ce sa ma mai fac parca e blestemata ... Sant din Arad si astept parerile voastre ,si sper sa-mi fiie de ajutor. va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu ceva probleme la cutia tiptronic Cand bag din P in D opune rezistenta si se aude un pacanit destul de dur Daca trag frana de mana inainte sa bag in P inainte sa opresc la urmatoarea plecare toate merg bine Inca o problema o mai am cand schimba din 2 in 3 schimba odata pe la 2800 da tot in 2 e scade pe la 2300 si schimba cand ajunge iar la 3000 trece din 3 in 4 Ce spuneti se schimba ceva daca fac schimbu de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am citit cele 30 pagini(cu greu), am inteles ca nu repar cutia fara 1000euro. Masina este cea din semnatura, are 320.000km, am facut aprox 30.000km cu ea fara sa verific nivelul uleiului din cutie(mitul lifetime). Totul a inceput in mers, pe la 50km/h, o pierdere brusca a puterii(mod de avarie banuiesc). Acum nu mai schimba treptele de viteza si se smuceste tare la trecerea de pe D pe P(si invers), tremura cand sta pe P. Pe tester mi-a spus ca ar fi ceva crapat prin cutie ce pierde presiunea la ulei. L-am sunat pe ''Samer'' , mi-a spus ca reparatia ma costa intre 700-1200 euro si ca pot veni pe roti cu masina (imposibil de altfel tinand cont ca sunt aprox. 1800km dus-intors). Spre ultimele pagini ale forumului am dat de mecanicul din Constanta la care am vazut ca manopera de demontare-montare a cutiei costa 2000lei. Problema este ca platesc (cu greu)1000 euro pe repararea acelei piese si apoi ma trezesc ca mai trebuie schimbat si grupul de valve sau vreoun convertizor, ajungand la 2000 euro. Va rog, daca a mai reparat cineva cutia in alta parte in afara de (Constanta,Timisoara, Arad) sa ne ajute cu numere de telefon si adrese; sau cu alte propuneri gen : ''am cumparat cutie reconditionata + calculator, cu garantie de la...''.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bolidu7 :'' cand parchezi in panta/rampa, prima data pui frana,pui pe N, tragi frana de mana, lasi frana, apoi pui pe P; cand pornesti,calci frana, pui pe N si doar apoi lasi frana de mana. daca nu folosesti frana de mana cand trebuie, masina sta fortat din cutie...''

Din a doua problema nu am inteles nimic:) foloseste virgula ca sa stim cand si ce viteza schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manual scrie asa: Cand opresti masina, cu frana inca calcata pui in P, tragi frana de mana si apoi dai drumul la frana. La plecare calci frana, bagi in D si apoi dai drumul la frana de mana. Cand iei piciorul de pe frana masina nu merge la vale.

Corect asa ar fi. N-ul il eviti pe cat posibil. Nu e ca la manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A doua era asa : plec de pe loc,schiba din 1 in 2 la 2500-2800 daca o calc tare schimba in 3000,schimba din 2in3 odata la2600- 2700si mai schimba odata tot din 2in3 cand ajunge la 3000,din 3in4 schimba la 3000,din 4in5 la 3000 Pb mea acu e de ce schimba de 2 ori din 2in3 Asta o face si pe manual si automat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca ambele variante si vezi ce rezultate obtii. Personal foloseam metoda descrisa de rudolf.s, doar ca functiona doar pentru drum drept, la drum inclinat tot trebuia sa fortez scoaterea din P.

''schimba din 2in3 odata la2600- 2700si mai schimba odata tot din 2in3 cand ajunge la 3000'' nu-s mecanic sau inginer dar conduc de mai bine de 2 ani cutie hidramata cu tiptronic. Iti dau exemplul meu : merg cu modul D, in treapta a 2-a la 2500turatii/min , calc acceleratia si urc cu 100-200 turatii , moment in care intru in acea treapta intermediara de viteza , daca o accelerez mai tare, intra in treapta a 3-a , daca cobor putin turatia , cobor in treapta a 2-a .

Concluzia este ca '' schimba din 2in3 odata la2600-2700'' - defapt intra in acea treapta intermediara

''si mai schimba odata din 2in3 cand ajunge la 3000''- abia atunci a trecut in treapta a 3-a.

Daca poate explica cineva mai bine acest fenomen ce cred ca tine de ''double clutch''.

Eu as incerca urmatorul test : cand se mai dezgheata, o pun pe drum drept, si ii dau talpa continuu , pana in ultima treapta. Atunci nu mai are timp de gandit si trebuie sa treaca rapid de la o treapta la alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ca sa schimbe peste 2500 trebuie sa o calci putin, sau mai serios. Daca pleci finut de pe loc schimba sub 2000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E adevarat ce spuneti voi da uitati ce se intampla la mine : merg pe manual pe display imi arata ca sant in 2 urca turometru pana la 2600 - 2700 si scade brusc in 2400 ca si cum ar schimba din 2 in 3 (exact cum face cand schimba nu pierde putere ci se infige )da pe display tot in 2 imi arata ca e urca iara pana la 3000 schimba si apare ca a trecut in 3 E ceea ce zice marcopolo ''double clutch'' ?? sau am pierderi de presiune in cutie (probleme hidraulice) cum a zis un mecanic de prin arad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
cristisan_2000

Salutare

Pana nu de curand am fost posesorul unei maisini Passat 1.9tdi 131hp si dupa 5-6 ani de posesie pot sa va spun un lucru sigur ...odata reparata cutia indiferent de unde tot va pica din nou, Am reparat cutia aia tiptronic de miau iesit ochii si buzunarele afara ..ultima oara mia picat la o luna dupa ce am facuto la george la constanta nu ca ar fi vina lui dar isi are si el un grad de vina .....deci aveti grija cand pica asa ceva ...o faceti rpima oara si apoi fratilor vindetio....per ansamblu am reparat cutia asta de vreo 6-7 ori de banii astia imi luam masina noua....

Sper sa nu i se intample nimanui ceea ce mi s-a intamplat mie cu cutia asta ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut , cine imi poate spune si mie cum pot schimba semeringul din stanga la cutie tiptronic 1,9 tdi 131 cp skoda superb . se poate schimba pe partea stanga direct pe masina sau trebuie data jos? am urcato pe elevator am dat jos roata , am scos planetara dar nu reusesc sa scot acea flansa in care sta prinsa planetara in suruburi, flansa nu are nici un fel de surub , am incercat sa o scot prin tragere dar nu vrea sa iasa .... nu vreau sa fortez pana nu sunt sigur cum iese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut sunt nou pe aici.am si eu o problema cu un f galaxy cu cutie triptronic care nu sckimba de la 2 la 3 ma poate ajuta si pe mine cineva?

sunt disperat,poate cineva s-a mai lovit de aceasta problema ,va multumesc ,va las un nr de tel 0762049287

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!