Jump to content

Probleme La Cutia De Viteze Tiptronic


helldriver
 Share

Postare recomandată

Pina la urma tot pe acelasi principiu ca si un tiptronic functioneaza automata cu 4 trepte, si dupa cum spune ca ii face la plecarea de pe loc,are aceleasi simptome cum am avut io. La un moment dat cutia intra in avarie ca tot spune ca i se aprinde ceva...dar nu explica prea bine.Probabil ca dupa ce opreste motorul si reporneste , eroarea dispare .Dupa rezultatul cere l-a avut la tester cu electrovalva aia, probabil ca e infundata sau defecta. De aceea porneste masina greu de pe loc.

Culmea este ca de cand a fost fostul proprietar cu masina la reparat, nu se mai aprinde martorul check engine, schimba toate vitezele, trage destul de bine, singura "buba" fiind plecarea de pe loc. Repet: testerul nu arata nici o eroare, toate valorile sunt in parametri (mai putin debitmetrul care da valori putin mai mari), deci daca ar fi fost de vina tot acea valva ar fi trebuit sa apara pe tester. Saptamana aceasta vreau sa merg la acel George din Constanta. Sper sa nu fie nimic foarte grav... voi reveni cu deznodamantul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vere...io sper ca nu am spus vreo prostie cu linkul ala de mai sus, dar io am bagat 9.2 litri de ulei exact asa cum scrie pt 5 hp 19 , am aerisit cutia exact asa cum scrie in carte si deodata m-am pomenit cu AtF curgand pe la convertor si presiune 0 in cutie. Experienta : Ulei prea mult - presiune prea mare - a suflat semeringul afara. Apoi am citit pe un site american ca ,cutia se umple pina la nivel indiferent daca il schimbi sau o reumpli dupa o reparatie. Numai la nivel si se mai completeaza ulterior daca e nevoie , dupa ce se umple convertorul, intra in radiator..etc.....Acum nu mai am probleme cu ea, merge bine,nu mai da suturi deci e bine. Dupa parerea mea ,americanii sint taticii automatelor si raman in continuare . Face fiecare ce vrea si isi baga cat ulei considera ca e bine dar ce am vrut io sa vedeti mai exact in rubrica aia de umplere la 5 hp 19 ,este modul cum se face umplerea, nu neaparat cantitatea .

PS : la fel cum are motorul nivel pentru ulei asa are si cutia .

PS : nu ma bag in seama, incerc sa ajut comunitatea.

Pentru 5HP19FL - subtipul care se monteaza pe Passat-uri - capacitatea TOTALA de ulei data de ZF in brosurile lor e de cca. 9.4 litri, adica si aia 3 litri din convertizor, care nu ies afara la un schimb de ulei, ci doar se reimprospateaza cu uleiul nou. Daca te apuci sa dai jos cutia, sa desfaci convertizorul, atunci trebuie sa bagi cam 9 litri + uleiul de diferential. La un schimb normal de ulei, trebuie sa iti intre intre 6 si 6.5 litri inapoi in cutie, tinand cont de faptul ca uleiul din convertizor nu apuca sa se scurga. Iar intervalul de schimb pentru cutiile astea e la 60.000 Km, (40.000 in cazul in care condusul e mai sportiv), care ar trebui respectat cu sfintenie, altfel apar probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt schimbul de ulei : Ce vrea sa spuna echo este ca la schimbul uleiului trebuie sa gasesti o metoda sa bagi mult mai mult ulei decat unde ar trebuie sa fie nivelul , nivel care bine inteles este dat de gatul ala montat pe baia de ulei. La mine ca si la altii la un schimb conform acelui nivel, nu va intra mai mult de 5 litri asta si in cazul in care inclini masina cu botul in jos ca sa intre 5.5 litri, lasand deoparte acei litri (...) care sint blocati in convertor. Deci , pentru 6- 6,5 litri cat recomanda colegul nostru sa bagati la schimb ,trebuie gasita o metoda sa bagati mai mult ulei ... pe undeva pe sus (deasupra cutiei pe acel orificiu cu dop) (cine are scule poate baga pe acolo) .

"Prostii aia din America care lucreaza de cand se stiu ei cu cutii automate recomanda ca schimbul sa nu depaseasca nivelul dat de cutie" . In topicul asta cu tiptronicul ,un alt coleg Nelu XXL parca ,a postat o data un catalog de reparatie pentru 5 hp 19 fn si fn/a unde spune concret ce efecte are nivelul depasit de ulei in cutie. Si nu era de bine, fiind chiar mai grav decat daca uleiul ar fi sub nivel .

Ce ma chinui io sa impartasesc comunitatii este informatia care am castigato prin practica si experienta proprie. In convertorul meu nu au intrat mai mult de 1.5 litri (chinuit si cu bataie) maxim de atf. si apoi sa zicem ca ar intra 3 litri , cand trebuie sa montezi convertorul pe cutie oricum o sa curga jumate din cantitate pt ca el trebuie inclinat vertical pentru montare.

http://www.audipages.com/Tech_Articles/aut...nservicing.html aici este o procedura corecta de schimb de ulei chiar daca este de la Audi . Nu va lasati indusi in eroare de termenul ,,quarts" (unitate de masura) ,dar dupa cum spune, umplerea se fac e pina la capatul gatului de umplere din cutie, imi dau seama cam cat ulei curge dintr-o automata de genul asta ....in jur de 5 litri.

Ma rog...faceti fiecare cum credeti ca nu ma intereseaza pe mine de cutiile altora.

Modificat de Revenger GTI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inceput as dori sa salut lumea care citeste pe aici.

Am si eu un Passat din 2003 si bineinteles, din moment ce postez aici, am probleme cu cutia tiptronic.

Istoria pe scurt: masina am cumparat-o nu de mult timp (SH) si inca de la inceput am avut probleme la cutie: imi smuncea cand schimba viteze.

La inceput facea chestia asta foarte rar, apoi din ce in ce mai des (mai ales in momentul cand schimba de la o treaba superioara la una inferioara).

Am fost cu ea la service, la asa-zisi meseriasi, si mi-au zis sa schimb uleiul. Am facut chestia asta, simtindu-se o usoara ameliorare.

Recent am fost nevoit sa fac un drum la Bucuresti, si neavand cu altaceva, m-am dus cu Passat-ul in cauza.

La intoarcere am auzit un soi de pocnitura (in mers) dupa care masina nu a mai depasit 50 km/h. Am oprit imediat ce am putut si de acolo nu m-am mai putut misca. Am adus masina acasa, iar la service mi-au zis ca si-a pierdut tot uleiul din cutie (nu stiu exact cum).

Iar acum intrebarea mea: se mai merita/poate sa repar cutia actuala? Eu chiar intentionez sa imi cumpar alta (buna), dar momentan nu am gasit.

Las datele masini mai jos si multumesc toturor celor care m-ar putea ajuta.

VW Passat 1.9 TDI, an 2003, 96kw (131 cai din cate stiu)

Nr. de identificare/serie sasiu: wvwzzz3bz3p030020

Tip AVF, Seria motor: 227702

Nr. omologare: acvk121w24i28e3/2003

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi tip de masina si motor am si eu si eu la el am reparato ...suna un meserias si intreaba ..te poate ajuta -- george constanta 0722-284694...tipul e de treaba si daca ii explici poate te poate ajuta....

Modificat de cristisan_2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt si eu posesorul unei cutii automate triptonik si as avea o intrebare, la semafor sau la trecere pietoni am obiceiul sa o scot pe ,N, se poate intimpla ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu, in pozitia "N" cu motorul pornit nu se face ungerea angrenajelor cutiei, in sensul ca pompa nu este in "functiune".

Pozitia N se foloseste pentru "service".

P.S.: cred ca din cauza vitezei ai scris "triptonik", denumirea corecta fiind tiptronic.

Modificat de alexander
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inceput as dori sa salut lumea care citeste pe aici.

Am si eu un Passat din 2003 si bineinteles, din moment ce postez aici, am probleme cu cutia tiptronic.

Istoria pe scurt: masina am cumparat-o nu de mult timp (SH) si inca de la inceput am avut probleme la cutie: imi smuncea cand schimba viteze.

La inceput facea chestia asta foarte rar, apoi din ce in ce mai des (mai ales in momentul cand schimba de la o treaba superioara la una inferioara).

Am fost cu ea la service, la asa-zisi meseriasi, si mi-au zis sa schimb uleiul. Am facut chestia asta, simtindu-se o usoara ameliorare.

Recent am fost nevoit sa fac un drum la Bucuresti, si neavand cu altaceva, m-am dus cu Passat-ul in cauza.

La intoarcere am auzit un soi de pocnitura (in mers) dupa care masina nu a mai depasit 50 km/h. Am oprit imediat ce am putut si de acolo nu m-am mai putut misca. Am adus masina acasa, iar la service mi-au zis ca si-a pierdut tot uleiul din cutie (nu stiu exact cum).

Iar acum intrebarea mea: se mai merita/poate sa repar cutia actuala? Eu chiar intentionez sa imi cumpar alta (buna), dar momentan nu am gasit.

Las datele masini mai jos si multumesc toturor celor care m-ar putea ajuta.

VW Passat 1.9 TDI, an 2003, 96kw (131 cai din cate stiu)

Nr. de identificare/serie sasiu: wvwzzz3bz3p030020

Tip AVF, Seria motor: 227702

Nr. omologare: acvk121w24i28e3/2003

cred ca am mai spus-o si pe site-ul asta.am avut si eu probleme la un passat cu cutie automata.ca sa o repar pe aia ma costa 2000 euro.ca sa o schimb cu una manuala(cutie,pedalier,schimbator,alt bord+contact plus ce mai vine pe dedesupt)am gasit la un parc de dezmembrari cu tot cu manopera la 1200 sau 1300 euro(nu mai stiu exact).cred ca este o varianta buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@audia6tdi: sincer imi pare rau pentru tine, pentru ca de acei 700 euro diferenta (desi in Germania gasesti cutii automate la 1500 Euro reconditionate cu garantie) ai renuntat la comfortul cutiei automate ba ai mai avut si mult de munca si ai "schilodit" o masina.

Cine vrea automata stie ce vrea si nu cred ca la prima problema hop-tzop la instalat cutie manuala.

Sa nu mi-o iei in nume de rau. Am tot respectul pentru munca ta, dar.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu, in pozitia "N" cu motorul pornit nu se face ungerea angrenajelor cutiei, in sensul ca pompa nu este in "functiune".

Pozitia N se foloseste pentru "service".

P.S.: cred ca din cauza vitezei ai scris "triptonik", denumirea corecta fiind tiptronic.

.pozitia N este acolo ca sa nu tii masina in viteza mereu. Pentru ce service??!?!?!? Daca un semafor dureaza 5 minute tu tii masina in viteza 5 minute degeaba? Stie cineva ce se intimpla in interiorul cutiei in alea 5 minute de stat pe loc? Atunci se uzeaza abreiajul A cel mai rau pt ca frictiunea este imensa din moment ce convertorul se invirte si baga presiune si apasa asupra discurilor.....si implicit acesta invirte si pompa de ulei care niciodata nu se opreste. DECI : este foarte firesc ca sa scoti cutia pe Neutral la la semafoare.

Modificat de Revenger GTI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inceput as dori sa salut lumea care citeste pe aici.

Am si eu un Passat din 2003 si bineinteles, din moment ce postez aici, am probleme cu cutia tiptronic.

Istoria pe scurt: masina am cumparat-o nu de mult timp (SH) si inca de la inceput am avut probleme la cutie: imi smuncea cand schimba viteze.

La inceput facea chestia asta foarte rar, apoi din ce in ce mai des (mai ales in momentul cand schimba de la o treaba superioara la una inferioara).

Am fost cu ea la service, la asa-zisi meseriasi, si mi-au zis sa schimb uleiul. Am facut chestia asta, simtindu-se o usoara ameliorare.

Recent am fost nevoit sa fac un drum la Bucuresti, si neavand cu altaceva, m-am dus cu Passat-ul in cauza.

La intoarcere am auzit un soi de pocnitura (in mers) dupa care masina nu a mai depasit 50 km/h. Am oprit imediat ce am putut si de acolo nu m-am mai putut misca. Am adus masina acasa, iar la service mi-au zis ca si-a pierdut tot uleiul din cutie (nu stiu exact cum).

Iar acum intrebarea mea: se mai merita/poate sa repar cutia actuala? Eu chiar intentionez sa imi cumpar alta (buna), dar momentan nu am gasit.

Las datele masini mai jos si multumesc toturor celor care m-ar putea ajuta.

VW Passat 1.9 TDI, an 2003, 96kw (131 cai din cate stiu)

Nr. de identificare/serie sasiu: wvwzzz3bz3p030020

Tip AVF, Seria motor: 227702

Nr. omologare: acvk121w24i28e3/2003

Problema asta nu e asa grava ,problema care am rezolvat-o singur . Daca imi permiti sa iti dau o idee despre problema ta ...cei care au schimbat uleiul poate ca au pus prea mult (nu ai spus cat ulei au bagat in cutie) astfel ca ,datorita cantitatii prea mari de ulei ,neavand unde sa balboteze acesta a vrut ''sa scape'' pe unde a fost mai usor....pe la semeringul de la convertor. Ulei prea mult = presiune prea mare. Iti trebuia o pompa noua de ulei pt ca este recomandat si blocul de electrovalve trebuie curatat. Si ulei exact atat cat este nivelul cutiei. bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vreti neaparat sa scoateti cutia din D la semafor mai bine in P nu in N,e ma safe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru raspunsuri.

De trecut la cutie manuala nici nu se pune problema; masina am cumparat-o special pentru tiptronic. Nu am scris cat ulei au bagat la service, pentru ca nici nu stiu exact (nu prea ma pricep la mecanica). O sa iau legatura cu mecanicul de la Constanta si poate dau si o fuga sa vad cat m-ar ajunge. Daca e prea mult, sunt dispus sa cumpar alta (tot tiptronic). Asa ca daca auziti de o cutie tiptronic buna de vanzare, as fi recunoscator.

O zi buna tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nea' Revenger GTI te rog sa o lasi mai moale cu "ambreiajul" la o cutie tiptronic, poate imi vine chef sa-l schimb.

Cand am scris "service" m-am referit la faptul ca in pozitia "N" se lasa masina cand este intr-un service auto, pentru a putea fi miscata din loc si impinsa.

Mi se pare ca nu prea stii cum functioneaza cutia tiptronic dar dai sfaturi. Parerea mea. Poate ne luminezi si pe noi ce se intampla cand pedala de frana este apasata, ce comanda interpreteaza cutia si cum functioneaza convertizorul in acele momente.

Hai nu te supara pe mine, ca nu o zic cu rautate. :icon_thumleft:

Acum, pentru toti: fratilor, urmati sfatul lui Revenger GTI si va voi multumi foarte mult, nu de alta, dar vom avea mult mai multi clienti la reparatii cutii automate :sick: iar banii vor curge garla......in buzunarul nostru :P

Va rog mult sa ma iertati ca sunt mai glumet din fire!

In Romania toti sunt specialisti (printre care si eu :D ). Personal incerc (desi mi-e foarte foarte foarte greu si mie, recunosc) sa nu zic prea multe prostii pentru ca poate cineva asculta, face ce zic eu si va avea probleme din cauza prostiei mele.

Modificat de alexander
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo (a nu se considera reclama), in comuna Islaz cum mergi pe soseaua care leaga Bucuresti de Pantelimon (treci de Pantelimon si mai mergi... 20 de km pana la granita cu judetul calarasi) e un "centru" de dezmembrari si trecand pe acolo in mod accidental am vazut ca eu un passat b5.5 cu cutie automata (usile fusesera date deci am vazut "manerul" de la cutia automata. Nu stiu telefon sau ceva doar merita un drum p-acolo :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai am gasit apa calculatorul cutiei deci banuiesc ca e prajit. nu am incercat sa pornesc motorul... se potriveste alt calculator pt cutie de la 1.9 tdi sau trebuie unul exact pt motorul meu ? in prima poza este calculatorul meu iar in a doua ce am gasit sh... oare pot porni masina fara sa fie conectat ? sau daca il pun inapoi dupa ce se usuca si se dovedeste a fi ars pot strica si altceva pe acolo ?

post-6163-1252402714_thumb.jpg

post-6163-1252402766_thumb.jpg

Modificat de ratonul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai am gasit apa calculatorul cutiei deci banuiesc ca e prajit.

salut.l-ai gasit in apa sau ai gasit apa in el?nu se intelege ce vrei sa spui.dupa parerea mea nu are cum sa intre apa in el,este etans,chiar si mufa are garnitura.poti porni lejer masina cu el,nu incerca sa o pornesti fara sa nu ia ceva erori.bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ambele coduri ETKA spune"control unit for speed automatic transmision" numai ca la al tau spune ca e ptr codurile de motor AMX si BBG ambele cu 4M iar cel gasit la sh e ptr AVF, fara 4M, deci nu prea cred ca merge.

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit apa si in cutia de plastic in care sta (nu e etansa deloc, era plina ochi) si in el (cutia asta de tabla) care de asemenea nu e etans. placa verde toata parca mucegaita cateva chestii si ruginite pe acolo ...

o idee unde as putea gasi asa ceva ? la volksman e 60 de milioane....

iar cand am vrut s-o sterg de apa si ce mai era depus pe ea... s-a rupt piesa (sageata rosie) si un piciorus (sageata albastra)

post-6163-1252422454_thumb.jpg

Modificat de ratonul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am citit toate cele 18 pagini.. (nu mai pot) am ajuns la aceeasi concluzie pe care o aveam si inainte. Toata lumea stie dar nimeni exact. :biggrin:

Iata ca am ajuns si eu sa scriu pe acest topic. Dupa ce masina mea (Bora Variant 1.9 TDI 96kW 2002) a trecut de 200.000 km si am intrebat la multe reprezentante si service-uri (chiar si de afara) toti mi-au zis altceva, m-am hotarat sa schimb uleiul. Zis si facut. Am cumparat ulei din Germania de la reprezentanta (AHW), m-am dus la Seat Metrotehnica si am facut operatiunea. Nu e chiar asa dificil. Am facut exact cum e scris in manual (ELSA). Buson desfacut jos, la temp indicata, ulei turnat pe sus cu palnia etc. Cutia mergea bine pana acum 2-3- sapt. :angry: A sosit momentul. Asa cum ma avertiza un prieten cu un Opel Vectra (aceleasi cutii automate), cand pui ulei noi la garnituri vechi, creste presiunea si cedeaza piesele care nu mai sunt tocmai in parametrii.

Revenind la problema mea: cand e motorul rece (si evident si uleiul din cutie), daca plec de pe loc, nu imi schimba din a doua in a treia - problema descrisa de altfel si de alti colegi. Din pacate raspuns la aceasta problema nu am gasit inca. Asa cum spuneam uleiul a fost schimbat, deci sarim peste problema. Voi face azi o scanare cu VAG-COM-ul sa vad ce erori da. Pasul urmator va fi probabil sa sun la Timisoara si la C-ta. In cazul in care reparatiile depasesc 1000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placa aia clar arata ca un PCB care a stat in apa... S-au oxidat contactele si au ruginit unele piese. Problema nu e ce e la suprafata ci probabil s-au oxidat si unele circuite interioare, placa fiind multi-layer. Nu prea mai ai ce sa-i faci... Mai cauta la SH sau pe EBAY :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mihai.Nechifor ce zice etka despre asta ?

"VOLKSWAGEN PASSAT 1998 - 2002 8D0 927 156 AS FOR V6 ATQ ENGINE CODE AUTOMATIC TRANSMISSION CONTROL UNIT FOR EZZ TRANSMISSION front whell drive 5 speed automatic., Used, Fully functional"

si inca unu

"A used but in good working condition :

98-02 A4 98-01 V6 PASSAT VW COMPUTER ECU 8D0927156BR "

sau astea

3B0 927 156 T

8D0 927 156 BM

3B0 927 156 AQ

Modificat de ratonul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le-am verificat pe toate, dar astept confirmarea, poate gresesc eu (care e posibil).

In ETKA apare introducand codul calculatorului tau ca este pt 4MOTION, cod cutie FAR, cod motor AMX/BBG. Deci asta luam ca "etalon"

pe rand toate codurile care le-ai dat.

1. "8D0 927 156 AS FOR V6 ATQ ENGINE" Pe ETKA apare ca fiind pt front wheel drive pt motoarele ATQ, cutie EZZ (nu cred ca merge la tine, e alta cutie)

2. V6 PASSAT VW COMPUTER ECU 8D0927156BR. Pe ETKA apare ca fiind pt model SUA, motor AHA (pe benzina?), nu apare tipul de transmisie, dar nu cred ca 4M

3. 3B0 927 156 T Asta apare in 2 variante, ambele 4 motion :

a. cod transmisie : GAK, cod motor BDP;

b. cod motor BDP

--------

In toate cazurile nu se verifica codurile motor/transmisie ale tale cu codurile calculatoarelor. NU STIU daca se potrivesc si altele, asteapta alte opinii.

Sper ca te ajuta.

EDIT: 4. 8D0 927 156 BM cod motor AEB, ATW, nu scrie transmisia probabil front wheel drive.

5. 3B0 927 156 AQ Asta pare mai probabila... E pt masinile intre 2003-2005

cod motor AWM+, 4motion.

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms executron. se pare ca trebuie sa gasesc exact codul pt calculatorul meu... dar tot n-am inteles ce se intampla fara calculatorul asta conectat sau cu el conectat dar defect. porneste/nu porneste masina? sau porneste si nu schimba? ca nu am incercat.

Modificat de ratonul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate ai dezavantajul ca ai un motor super, dar rar si ai si 4 motion asta e problema :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!