Jump to content

Probleme Cu Rar-ul Dupa Tuning Exterior ?


bebeko
 Share

Postare recomandată

Buna, am o mare nedumerire: vreau sa-mi cumpar ceva elemente de tuning exterior pentru Fabia de la Milotec ( pleoape, ornament teava esapament ) si cei de acolo mi-au spus ca pentru a nu avea probleme cu politia, RAR-ul , trebuie sa achit la ei 50 de euro. Pe baza acestei taxe, ei imi dau o hartie cum ca totul este ok daca cumpar de la ei ( ei sunt autorizati RAR pentru tuning Skoda ). E normala aceasta taxa ? Daca ei sunt deja autorizati, de ce trebuie sa platesc si eu ?

Scuze , dar parca sa mai discutat ceva pe tema asta dar nu am gasit pe moment :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu am mai auzit ca trebuie sa achiti o taxa de 50 de euro. Pentru modificarile tale (minore) chiar nu cred ca o sa ai probleme vreodata cu politia. In plus dupa cum spui daca sunt autorizati de ce iti cer tie taxa. Normal produsele vandute de ei trebuie sa fie autorizate RAR. Cum produsele in general sunt facute in europa (pt. skoda), daca au TUV, sunt automat autorizate de RAR. Cand cumperi un produs de tuning, normal ar fi sa iti dea o foaie care vine cu produsul prin care se specifica ca e TUV aproved. Asa ca nu cred ca e normal sa iti ceara bani in plus. E mai mult decat ciudat. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de acord cu @vladpo. Produsele Milotec au marca CE, fiind autorizate in Europa si cum noi acum cu mandrie face parte din UE atunci inseamna ca in mod automat sunt sutorizate si la noi. Deci nu trebuie ca vanzatorul din Romania sa-ti dea vreo autorizare sau altceva suplimentar si in nici un caz nu trebuie sa platesti in plus. E ca si cu foliile auto intr-un fel. Daca eu mi-am pus folie la un centru care are autorizare RAR pentru produsele comercializate, ei imi dau o hartie prin care se confirma acest lucru, pentru a nu avea probleme cu militia. Dar nu trebuie sa platesc suplimentar pentru acest lucru, ci as putea spune ca este chiar obligatia lor sa procedeze asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa ma gandeam si eu , si de aceea am cerut ajutorul vostru !!!

Mai astept pareri ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici mie nu mi se pare normal , ce ar fi daca pentru fiecare produs achizitionat si certificat rar ar mai trebui platita o taxa in plus ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

sa nu cumva sa platesti ceva in plus. ba chiar le soliciti sa iti arate certificatul CE de tip pentru produsele pe care vrei sa le cumperi. in cazul in care nu le primesti, cred ca poti sa te duci deja la protectia consumatorului (desi s-ar putea sa fie nevoie sa le fi cumparat deja).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am cumparat deja de la ei si astept sa mi le monteze. Nu am acum decat factura de la ei ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca cer 500 000 lei pentru hartia care au obligatia sa o dea atunci sunt niste HOTI care profita de nestiinta unora.

eu am mai cumparat diverse accesorii de la mai multi tuneri(zender etc) si am primit intotdeauna certificat eu sau tuv la ce am cuparat.

si eu vroiam sa cumpar de la ei dar cred ca renunt si apelez la altii mai cinstiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate doar m-a vazut pe mine mai fraier .... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

msn2, este vorba de 50 euro, nu 500.00 mii lei vechi

mai grav...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci din moment ce este obligat sa-mi o hartie cum ca este atestat Rar , nu are sa vada de la mine nici un euroi in plus !!! :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand iti cer cei 50 eur zi-le ca cei de la OPC au zis ca nu exista asa ceva, si s-au oferit sa vina cu tine in vizita la ei, dar ai zis ca vrei sa fii sigur ca tii bine minte si ei ti-au cerut ceva; de asemenea, ai luat nr lor de telefon in caz ca ti se cer iara :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau te duci la augsburg si vezi ca au acolo catalog de tuning 2006, poate au primit si 2007 si gaseswti tot ce vrei, fara +50 eur.

Da ce firma ai gasit cu +50 eur, sa stim si noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Produsele deja le-am luat ( pleoape faruri + ornament teava esapament ) si acum astept sa le monteze. Le-am cumparat de la Dxx Blue Line ( skodatuning.ro ) din Cluj :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TUV aproved nu e egal cu RAR aproved.

la noi nu este inca valabila certificarea TUV (altfel eu n-as mai avea probleme cu jantele). singurul organ competent este RAR. pentru pleoape si alte chestii de genul asta nu o sa ai probleme.

cat despre taxa, sunt niste nesimtiti. daca fac asta spune-le sa iti dea hartie ca piesele sunt conforme rar (toate piesele de schimb au timbru rar) ca altfel suni la OPC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu exact cum sta problema (in sensul ca RO s-ar putea sa fi negociat o perioada tranzitorie), dar este 100% sigur ca in baza pietei unice europene, un produs fabricat legal intr-un stat este automat recunoscut de toate statele uniunii si poate fi vandut ca atare.

in teorie, problema are doua elemente: armonizarea standardelor la nivel comunitar (si aici intra in general produsele cu cerinte inalte de securitate - masini, utilaje, echipament industrial, medicamente etc.) si recunoasterea mutuala (daca la tine e legal, automat e si la mine legal).

toate elementele de tuning trebuie sa intre in prima categorie - si aici sunt supuse unei omologari CE de tip, care este insa acordata de un organism national de acreditare. Daca TUV este asa ceva si chestiile respective au certificat TUV, automat sunt legale si in romania (sub rezerva unei eventuale perioade tranzitorii, dar nu cred sa existe asa ceva totusi).

singura necunoscuta este montajul: cred ca trebuie realizat la RAR/un service autorizat de RAR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

taxa e ciordeala pe fata.....e clar

orice argumente sunt de prisos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
taxa e ciordeala pe fata.....e clar

orice argumente sunt de prisos.

:Driver:

:beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De montat le montez la ei in service , care este autorizat Rar, tocmai ca sa imi faca si garantie pe produse :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

momentan nu se aplica armonizarea (legata de TUV spre exemplu).

de exemplu, legat de jante, pe politist cand te amendeaza nu il intereseaza decat ce este trecut in talon, iar daca tu mergi la rar sa ti le treci, ti se va spune (in unele cazuri, cand se pun jante foarte mari) ca nu se pot trece deoarece pe codul tau motor nu s-au pus deloc. dar poti sa iti faci niste teste dinamice de vreo 50-60 de milioane si apoi ti le omologheaza. la rar conteaza datele tehnice date de importator si sub nici o forma nu este acceptat TUV. cel putin momentan. eu astept cu nerabdare momentul cand va fi acceptat tuv deoarece jantele mele au aceasta certificare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca rotile montate pe un model anume sunt originale (ale marcii respective), fie ele si mai mari ca dimensiune decat cele cu care a venit masina din fabrica, nu e necesar trecerea lor in talon, pt ca desi caroseria este aceeasi, difera echiparea!

Ex: Octavia 1, standard roti 15" Triton, optional 16" Intra sau 17" Spider.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai dreptate Doru, dar de exemplu golf IV (cazul lui mmneg), pe R32 exista roti de 18, ca si pe echiparile pe bora V5. Dar la RAR te lovesti de "batraneii" care spun ca sunt omologate doar 15 si 16, pentru ca in perioada de inceput a modelului in romania( cele 10 masini care au fost omologate), au fost cu jante de 15 si 16. Si de aici toata tevatura. Dar am inteles ca de la 1 ianuarie de cand cu UE politia nu te-ar mai intreba de jante sau faruri, stopuri si alte elemente de tuning (nu majore). Doar la folie mai fac urat. Acum care e adevarul nu stiu. Eu cum da caldura ca lumea o sa imi pun jantele de 18 si vom vedea. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doru, am mai spus, e in functie de codul motor.

normal ca daca iei din prima masina cu 17" (puse de producator) se pot omologa fara probleme.

problema se pune la jantele aftermarket ce depasesc dimensiunile posibile date de producator pe respectivul cod motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!