Jump to content

Turbina "fluiera"


catabeg
 Share

Postare recomandată

pt amatorii de revizii la turbine va pot recomanda un atelier cu baieti priceputi ce au lucrat in Turbomecanica

un PM si se rezolva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda... deci, ca o concluzie... daca doar fluiera, chiar daca ai senzatia ca vine o ambulanta peste tine, nu inseamna neaparat ca e pe moarte turbina si ce auzi e cantecul ei de lebada...

Sunt curios Lory ce a facut...

ai dreptate nu e pe moarte ci e moarta de tot :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea nu a fluierat absolut deloc pana la 38.000 km. S-a schimbat pe garantie si de 1000 km nici cea noua nu fluiera absolut deloc.

La diagnoza nu aparea absolut nici o eroare si vizual nu parea sa aiba nici un defect. Palele nu erau nici indoite nici fisurate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suieratul turbinei nu depinde neaparat de starea ei. E posibil ca turbina sa suiere urat de tot si sa mearga perfect, sau poate fi turbina super silentioasa si care sa crape cand nu te astepti. Am intalnit turbina care, montata pe o masina, suiera puternic tot timpul, apoi a ajuns sa fie curatata si montata pe acelasi tip de motor (dar pe alta masina) si nu mai suiera absolut deloc.

Mai depinde si de momentul cand se inchide EGR-ul. Atat timp cat EGR-ul e deschis, zgomotul e mult amplificat.

In concluzie, "suieratul" turbinei nu are nici o legatura cu starea ei. Doar zgomotele mai suspecte gen "carait" sau "clinchet" pot evidentia defectiuni ale turbinei. :soothe[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu de cateva zile un fluierat/suierat. Se aude cand masina trece de 2.000rpm. Ma intreb de la ce este, de la turbina? Sa imi fac probleme?

Am elimentat de 2 ori de la Agip si de atunci am asta, e posibl sa fie o coincidenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorina nu produce acest gen de suierat al turbinei. Cauzele pot fi multiple, inclusiv o functionare necorespunzatoare a EGR-ului.

Cum mergi cu masina? La ce turatie schimbi treptele? Mergi mai agresiv sau mai "batraneste" cu masina? Incearca un drum mai lung extraurban, in care sa-i "folosesti" calutii si vezi daca face tot asa dupa. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Suieratul" sau fluieratul turbinei se datoreaza perturbatiilor de curgere - mai pe romaneste, apar vartejuri sau neregularitati de curgere. E normal ca turbina sa "fluiere" in regimuri tranzitorii - cand accelerati spre exemplu - insa daca fluiera constant (si deranjant) poate fi un semn de lagare pe duca. Cel mai uzual insa se datoreaza unei geometrii cu probleme (blocata/agata) - sau acutator gripat. In plus trebuie urmarit nivelul uleiului. Se mai poate intampla sa se topeasca palete in turbina (de la gaze prea fierbinti)...

Practic vedeti daca o masina similara face un zgomot similar, daca nu e momentul pt o revizie la cineva care se ocupa de turbine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cineva pe forum de specialitate, de incredere care se pricepe la asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca mie im suiera direct proportional cu apasatul pedalei de acceleratiei, face ca o sierna de salvare si consuma si ulei cam 1L la 10.000 km, ar trebui sa imi fac griji? A, era sa uit a fost si EGR curatat cam acum 5000km si parca s-a accentuat suieratul de atunci. Cum sa procedez? Am fost la 2 mecanici care au zis ca intr-adevar se aude mai tare decat normal dar sa o las asa.

Modificat de Victorrr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da... esti la inceput de probleme. Dar nu din cauza zgomotului ci din cauza consumului de ulei.

Ce marca de ulei folosesti? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pricina consumului de ulei nu trebuie sa-ti faci griji mai degraba pt turbina. 1L/schimb intra in parametrii la PD-uri. Apropo cati km are masinutza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Amy: De ce sa imi fac griji pt consum de ulei? Unii spun ca e normal 1L/10.000 km la diesel. Apropo maine merg sa fac ITP-ul si sunt curios cum ies noxele. Folosesc Castrol Edge 5W-40 505.01 si ma gandeam sa trec pe Mobil1.

@msanyix: Are 164k reali.

Parerile sunt impartite refritor la fluieratul turbinei mele:

1. Primul mecanic a zis ca intr-adevar fluiera dar sa nu imi fac griji ca el a auzit multe masini cu fluierat la turbina si merg bine mersi.

2. Eu am masina de 11.000 km si de cand am luat-o am mers mai turat cu ea (fata de proprietarul anterior care mergea "la consum"), asa ca un mecanic a zis ca s-a "curatat" si acum fluiera (mie mi-e teama sa nu se curete de tot).

3. Al treilea mecanic da si el verdictul: cand incepe sa fluiere mai merge oleaca si crapa, si cica nu merita sa o repar ca oricum va crapa.

Turbina fluiera de cand am luat masina (acum 11.000 km), numai ca de cand a inceput sezonul rece a inceput sa fluiere mai tare.

Concluzie: merg asa, daca e sa crape o sa crape, daca nu, o sa ma obisnuiesc cu fluieratul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea fluiera mai tare iarna, pana se incalzeste putin motorul, dupa care e normal. Asa face de cand o am. Am curatat-o vara asta pt ca imi daduse limp de vreo 3-4 ori deci urmeaza sa vad cum suna acum iarna. Consum de ulei, insesizabil si de nebagat in seama, si nici joc la ax nu are.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea fluiera pina in 1500 de ture, daca ma joc cu acceleratia o accelerez si o las face ca sirena politiei. Masina are 70.000 km, cateodata o apuca la relantiu fluiera se opreste scoate un fluierat in surdina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Amy: De ce sa imi fac griji pt consum de ulei? Unii spun ca e normal 1L/10.000 km la diesel. Apropo maine merg sa fac ITP-ul si sunt curios cum ies noxele. Folosesc Castrol Edge 5W-40 505.01 si ma gandeam sa trec pe Mobil1.

Da, se incadreaza in parametri, dar asta nu inseamna ca e normal. Un motor bun nu trebuie sa consume mai mult de 300-400 grame de ulei intre schimburi.

Uleiul Castrol poate fi una din cauze, de-asta te-am intrebat ce tip de ulei folosesti. Au mai avut si altii probleme cu el, desi s-ar crede ca e printre cele mai bune uleiuri.

Consumul apare din cauza turbinei. E la inceput de uzura. Nu e periculos, dar are uzura. Eu ti-as recomanda sa pui un ulei Valvoline Durablend ce are o formula speciala pentru astfel de cazuri. Multi forumisti cu astfel de probleme au scapat de consum prin folosirea acestui ulei. :)

PS: sa nu te sperie pretul mic. Chiar face treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si turbina mea mai fluiera.

Leacul? pun Duralube in ulei, si nu mai face asa urat.

A mea nu mananca ulei mult intre schimburi (cam de la maxim pe joja la minim scade, dar e normal) si e vechi motorul, din 1992.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca dispare fluieratul din turbina daca pui aditiv pt ulei. Dupa parerea mea fluieratul se datoreaza ori unor scapari de presiune pe la turbina, ori palelor deformate din cauza caldurii. Referitor la fluierat = una din simptomele turbinei care este pe cale sa crapa eu nu as bate la toba mare. GRIJA mare PD-urile nu prea se pupa cu aditivii de ulei.

Caz concret: Prin 2005 sau 2006 am facut cu un prieten din 2 turbine una pt un passat B5 Tiptronic care a fost cumparat de el busit. Dupa ce am montat turbina fluieratul era infernal, l-a dus la un mecanic care lucra la rep VW care la randul lui la demontat si a pus-o inapoi turbina fara sa modifice ceva la el zicandu-i ca asta in 1000 km o sa pice. Masina a schimbat deja 3 proprietari in 3-4 ani si a facut cel putin 40.000 km.

Ia ghiciti? Nici fluieratul nu a disparut dar nici turbina nu a crapat, il auzi venind de la 1 km.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine intai ,,miorlaia,, si dupa un timp cand a inceput sa fluiere in cateva zile a crapat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde, a mea se aude mai tare cand treci pe langa un parapet de exemplu.

Faza ca nu mai fluiera daca bagi duralube e testata la mine pe vreo 30.000 km. Plus ca trage masina, peste 2500 RPM te lipeste de scaun, zici ca e racheta, o turbina pe moarte nu te duce asa, sau cel putin mananca ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bchendran, noi vorbim de turbine cu geometrie variabila, a ta e turbina clasica

La mine nu se aude deloc in turatie doar cand sunt in viteza 1 sau 2 pina la 1500 de ture face ca sirena

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut

Aceeasi problema cu suieratul: la masina mea nu as putea spune ca se aude in mers, ci la relanti dupa ce am pornit motorul dupa vreo 2 minute pe loc incepe sa "fluiere". daca accelerez putin pe loc nu se mai aude, mai tace putin si dupa aia, iar. tot pe loc. daca este motorul cald, la relanti nu-mi aduc aminte sa se auda. in schimb, in sarcina, in afara de senzatia de la acceleratie parca nici nu as zice ca am turbina. Si asta se intampla exact invers ca la masina pe care am condus-o pana acum 4,5 ani, o Lancia delta 1,9tds: dupa 2500rpm odata cu acea senzatie de accelerare crestea proportional si suieratul. Cum referinta mea este masina veche, singura cu care am mai mers cu turbina, acum mi se pare cam pe invers... E normal?! Nu ce mi se pare, ci cum se comporta :icon_thumright:

Am mai mers si cu clio si megane si am inteles ca si alea ar avea un fel de turbina, dar la ele nu se aude nimic. niciodata.

A, masina are aproape 100.000km. reali, dupa cum am aflat de curand :rolleyes:

Modificat de dragosvm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vrea sa te sperii dar asa a inceput si a mea sa fluiere si dupa 1000Km a crapat si mi-a dat tot uleiul pe toba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vroiam doar sa va spun: a mea (care fluiera din iulie), a facut pana acu 8500 km, cu fluierat cu tot. Nu s-a modificat nimic intre timp, nici fluierat, nici performanta. Ba parca chiar m-am mai obisnuit cu fluieratu si nu-l mai prea aud asa ca inainte. Nici ulei nu mananca mai mult ca inainte...

Sunt curios, cum poate fi la Skoda o turbina (pt 2tdi 170cp) 1800 Euro, si sa gasesti destui pe net care zic ca ti-o aduc noua, garrett la fel ca aia de pe masina, cu 800 Euro? Daca as fi sigur ca chiar e originala ca aia de pe masina, as schimba-o si as termina cu stresu... Da asa, astept sa crape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am lucrat la o reprezentanta, nu conteaza care, si crede-ma ei inteleg notiunea de suprapret total diferit fata de noi. Am ramas uimit de ceea ce vindeam si la ce preturi, asa ca nu e asa uimire ca cineva poate sa-ti aduca o turbina mult mai ieftina decat reprezentanta Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!