Jump to content

Turbina "fluiera"


catabeg
 Share

Postare recomandată

Se poate curata Turbo? Cam cat costa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Vad ca de multisor nu mai fluiera la nimeni. Sa va spun despre a mea:

Simptome:

Acu' vreo saptamana jumate am sesizat un fluierat pe fundal, fluierat care nu se auzea inainte. Masina are 63k (Octavia 2 rs tdi, 170 cp). Se aude ca o sirena de salvare, care e departe rau. Sunetul e cu atat mai inalt (mai pitigaiat) cu cat accelerez mai tare. Se aude din momentul in care plec de pe loc, atunci cand apas acceleratia, si chiar cand stau pe loc daca ambalez. Cand ajunge turatia la un anumit nivel, nu se mai aude. La fel nu se mai aude dupa 3000 rpm, cred ca este estompat de zgomotul motorului. Se aude uneori si cand fac frana de motor (de exemplu daca bag a 3-a la 100-110 km/h). Sunetul nu este foarte puternic, daca deschid radio, trebuie sa fii foarte atent ca sa-l mai auzi. Precizez va merg cu masina foarte turata, de cateva ori am ajuns pe rosu (evident, n-am tinut-o acolo mai mult de 2-3 sec) - deci teoretic turbina mea trebuia sa fie foarte fericita. Masina merge f bine si trage la fel ca inainte (sau eu n-am sesizat diferenta).

Concluzie service:

Am fost la service (Brady) si (dupa ce am asteptat vreo 2 ore), a venit mecanicu', a facut o tura de 5 min. cu masina, si a zis: s-au ars palele de la turbina (pt ca probabil motorina nu a ars toata in motor sau unde trebuia, ci a mai ars si pe evacuare). De ce? - Nu se stie; Remediu? - Schimbat turbina; Cat costa? - nu mai zic...; Mai pot sa merg cu ea asa, mai tine? - Nu se stie, poa sa crape si maine, poa sa te mai tina...; Are rost sa o curat? - Nu, degeaba, merita sa o cureti doar daca nu mai merge, dar la tine merge; N-o fi cumva vreun furtunas, gen dintre intercooler si turbo (pt ca citisem tot ce scrie mai sus pe forum) - NU (hotarat), n-are cum, daca era furtunas, se auzea foarte tare, clar e din turbina, nu exista dubii.

(p.s. - pt cele 5 min de drive-test, conversatie si o hartie cu cat costa turbina am platit 70 lei, lei noi)

Ce cred ca o sa fac:

Cred ca totusi voi apela la un mecanic sa o dea jos si sa se uite la ea, si sa o si curete cu ocazia asta (m-am interesat, operatiunea nu e f.f. scumpa). Ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce sa-ti spun, la bmw fluiera ca la un camion de noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Daca palele s-au topit de la forja, nu mai ai de sa cureti la ea ca deja ai "curatat-o" dar nu ti-ai dat seama!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca palele s-au topit de la forja, nu mai ai de sa cureti la ea ca deja ai "curatat-o" dar nu ti-ai dat seama!

Mersi mult. Inclin sa cred totusi ca nu "s-au topit" (cel putin nu de tot), ca altfel nu cred ca tragea.

btw, ai vazut/auzit de pale topite de la forja?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Nu am mai auzit, am auzit pistoane topite.

Dar daca sunt palele topite/inexistente ar trebui sa traga prost pana la inevitabilul limp mode, si un negative deviation.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu la fel numai ca la mine pana la urma dadea si pozitive deviation.Dat jos turbina cu scopul de a o curata si a schimba cu totul geometria variabila dar surpriza era ca si palele erau topite .Pana la urma am schimbat toata turbina(la 220 000 km ).Mentionez ca si eu mergeam foarte turat cu ea .Asa ca incearca sa o dai jos si sa o studiezi mai bine (joc ax,cursa tijei,capsula....) :D

:) i-a legatura cu Cipos si te rezolva el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutate tuturor,

Am o octavia II 1.9 TDI 105hp. Inainte am avut chip tuning si a distrus prima turbina. Am cumparat o turbina de 105 Garrett dupa un Golf V si am revenit la versiunea de baza a soft-ului. NU este deloc placut sa treci de la 345Nm la 260Nm :blah_:( - oricum pentru versiunea originala vreau sa-i multumesc Dl Voinea - o persoana de nota 20 dpdv profesional. Intrebarea mea este - am gasit o turbina cu tot cu galerie de admisie dupa o octavia II 2.0 140hp - se potriveste pe masina mea - 1.9 105HP? ce alta modificare mecanica tb sa-i mai fac?

Va multumesc anticipat pentru sfaturi si va doresc o zi frumoasa

Razvan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu la fel numai ca la mine pana la urma dadea si pozitive deviation.Dat jos turbina cu scopul de a o curata si a schimba cu totul geometria variabila dar surpriza era ca si palele erau topite .Pana la urma am schimbat toata turbina(la 220 000 km ).Mentionez ca si eu mergeam foarte turat cu ea .Asa ca incearca sa o dai jos si sa o studiezi mai bine (joc ax,cursa tijei,capsula....) :D

:D i-a legatura cu Cipos si te rezolva el

Andrusel mersi mult.

Ce e pozitive / negative deviation? Palele erau topite de tot? Tragea la fel ca inainte? (a mea, cum ziceam, trage fara probleme). Ce inseamna foarte turat? (eu i-am dat cam forja pt ca toti mecanicii asa ziceau...) De unde sa iau legatura cu Cipos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum poate sa traga bine o masina care are palele turbinei topite?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai asta ziceam si eu, ca topite topite n-au cum sa fie. Poate un pic deformate, cine stie? Frati'miu are un golf 5, 2.0tdi si la el fluiera, dar fluiera de cand a luat-o (sh). A zis mecanicu (de incredere, care i-a si curatat-o) ca e ok. Pe mine insa ma streseaza, ca nu fluiera si acu fluiera...Cred ca o sa fac un test cu vag.com - nu prea stiu ce e dar am inteles ca e un fel de diagnoza pt turbina (caut acu mai multe detalii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pozitive sau negative deviation e eroare ce poate sa ti-o dea dupa ce ei un limp mode(hai ca iar te-am bagat in ceata :P ),adica de la o anumita viteza masina nu mai trage.Palele nu erau topite chiar de tot si la mine chiar tragea bine dar pe la 3000 rot/min si 140 km/h (trebuia sa fii maistru ca sa stii cand sa schimbi treapta de viteza ca sa poti sa ajungi la viteza aia) ramaneam fara "gaz".I-a legatura cu Cipos(cauta-l la membri si acolo in profile ai telefonul lui) si te rezolva el cu siguranta. :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult. I-am trimis un prv msg, acu ca mi-ai zis cum i-am gasit si nr. de tel. Maine il sun sper sa nu fie in concediu :o

de cand fluiera, am mers si cu 180, la fel ca inainte, nici nu se simte (la viteza aia nici fluierat nu se mai aude ...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vesti proaste. Am vb cu Cipos (caruia ii multumesc pt ca a avut rabdare sa-mi explice) si zice acelasi lucru: ca e turbina dusa (pale "arse") si ca mai devreme sau mai tarziu o sa ma lase...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare, si mie imi "suiera" turbina, cand accelerez se aude, in rest nu se aude, e ok ? si cand accelerez nu se aude pronuntat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepand cu ce turatie suiera?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti! Am un Passat 3C, care la randul sau, are 77.000km si am observat ca atunci cand turez motorul brusc in gol(nu mai facusem niciodata asta) se aude un fluierat, un scartait (nu vorbesc de suieratul turbinei, cunosc tipul de zgomot). Mai precis fix cand iau piciorul de pe acceleratie, cand trece de 2500-3000rpm, cand ar trebui sa decelereze. E grav, e normal? Alta chestie care se leaga, cred, de ce am spus mai sus. Daca o las sa mearga 1 minut, doua in gol si o opresc, nu se aude nimic. Daca o tin vreo 4-5 si o opresc, se aude acelasi scartait, dar mai intrerupt, scartaie, pauza, scartaie, pauza, si gata!!! s-a oprit motorul!

Poate chiar asa trebuie sa faca motorul dupa ce o turez pe loc la 3000rpm si iau brusc piciorul de pe acceleratie. Unii spun ca asa scartaie turbina, pentru ca iese din sarcina. Nu stiu ce sa mai cred. Altii spun ca e ceva ce se incalzeste cand sta pe loc, curea alternator, role, ba unii mi-auspus ca volant face asa.

O alta rugaminte: cand imi dati un diagnostic, dati-mi si explicatia. Va rog! ;)

Modificat de savoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

O fi ceva din suportii motorului sau ceva prins de el, acesta cand in turezi se misca mai tare ca deobicei, lafel si la oprire se smuceste putin. Nu stiu cat de grav e , depinde ce nu e prins bine. Asculta mai cu atentie, eventual pune pe cineva sa o tureze intretimp ce tu asculti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi ceva din suportii motorului sau ceva prins de el, acesta cand in turezi se misca mai tare ca deobicei, lafel si la oprire se smuceste putin. Nu stiu cat de grav e , depinde ce nu e prins bine. Asculta mai cu atentie, eventual pune pe cineva sa o tureze intretimp ce tu asculti.

Eu sunt din Resita. Poate ne vedem cand vin prin TM. :Driver:

Modificat de savoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am un coleg cu un golf 1,9 tdi alh are acelasi suerat la turbina la relanti si la accelerare. el a desfacuto si a observat ca paletele turbinei 2 din ele in giagonala sunt indoite in asa fel in cat sa scoata acest zgomot, facute probabil de un nebun, nu am inteles de ce. verifica sa nu ai acealasi lucru

Salut.

Stiu ca s-a mai discutat despre turbine, dar nu m-am lamurit in cazul meu. Am G4 12-2001 (model 2002) TDI 90cp ALH 180.000km, adusa de mine recent din Germania, sper ca reali. Suieratul de care spun e foarte pronuntat si l-am auzit din prima zi. Il aud chiar si la relanti, pe loc, mai ales cu geamul coborat, chiar daca abia am pornit motorul. Cand accelerez, in gol, creste in intensitate si frecventa, pana aproape dispare pe la 3000 de ture. In mers se aude mai ales cand ii dau talpa, dar si la acceleratii mici o aud. Dupa ce-i dau kick, imediat ce-i eliberez acceleratia sa schimb viteza, se aude un altfel de suierat, parca s-ar deschide vreo supapa de presiune (sau s-ar desumfla rapid un balon). E foarte ciudat si sunt cam ingrijorat ca e cam pe butuci turbina. Cumnatul meu are acelasi motor din apr. 2002, luata din tara, 40.000 km reali la bord de Romania, si la el nu se aude mai deloc, desi masina e mai ponosita in rest (deh, drumuri romanesti). Dati-mi va rog frumos un sfat. Am mai intrebat pe cate un prieten mai priceput si mi-au zis sa-mi vad de treaba ca n-are nici pe naiba, dar parca nu-s chiar linistit. Am mai auzit odata fluieratul asta pronuntat pe strada, tot la un Golf4. Multumesc anticipat.

am un coleg cu un golf 1,9 tdi alh are acelasi suerat la turbina la relanti si la accelerare. el a desfacuto si a observat ca paletele turbinei 2 din ele in giagonala sunt indoite in asa fel in cat sa scoata acest zgomot, facute probabil de un nebun, nu am inteles de ce. verifica sa nu ai acealasi lucru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, din cate am inteles, suieratul turbinei este normal intr-o oarecare masura! Iar la relanti, din cate stiu eu, nu ma luati in seama s-ar putea sa gresesc, turbina nu functioneaza! Si la mine, la Golf 5 2.0TDI BKD suiera si la A4 B7 2.0TDI BLB suiera (dar o aud numai cu geamurile deschise si mucles total prin jur) si la Bora 1.9TDI ALH suiera cel ai tare! Suiera de cand m-am dat cu ea prima data, pe la 70000km si chiar si acum la 220000km. Bora asta a mers numai COX. Altceva nu stie, iar la motor nu s-a umblat deloc, s-au schimbat suspensii, rulmentii, frane, bucse, dar la motor nu s-a umblat. Masina aia ma mira in fiecare zi de cum se comporta! Prin urmare, orice turbian suiera, mai mult sau mai putin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Iar la relanti, din cate stiu eu, nu ma luati in seama s-ar putea sa gresesc, turbina nu functioneaza!

Gresit!

Turbina functioneaza inca de la pornirea motorului , numai ca ea face presiune doar de la 1700-1800 rpm in sus. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Mda... deci, ca o concluzie... daca doar fluiera, chiar daca ai senzatia ca vine o ambulanta peste tine, nu inseamna neaparat ca e pe moarte turbina si ce auzi e cantecul ei de lebada...

Sunt curios Lory ce a facut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!