Jump to content

Turbina "fluiera"


catabeg
 Share

Postare recomandată

Se aude si cu motorul cald? Uleiul cand l-ai schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@marius1982.11 >> Se aude si la rece si la cald. Uleiul acum trebuie sa il schimb ca ma apropii de cei 15.000 de km.

@ F l o r i n >> A scos un tub prin care se duce aerul in turbina. Nu prea ma pricep. Cert e ca nu se mai auzea turbina si nici fluieratul acela.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Si eu experimentez un sunet ciudat la schimbarea vitezelor. Excat cand are loc "forfecarea" ambreiaj/acceleratie, daca schimb pana in 2000rpm, am un sunet ciudat venind de le motor/turbina. Este un huruit ce aduce cu o toba de raliu, si se aude maxim 2 sec ( cat schimb treapta de viteza). Daca schimb la 2500, sau mai sus, sunetul dispare. Sau daca urc in turatii foarte lent, pot schimba si la 2000, sunetul dispare. La accelerare ma vioaie, apare permanent. Aveti idee ce poate fi ? Merci anticipat."

Acelasi zgomot a aparut si la mine. O parere, ceva ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curand (saptamana trecuta) mi-am dat si eu jos turbina pt. ca fluiera destul de tare si la accelerare si la decelerare, mai ales intre 1600 - 2200 rpm si eram stresat sa nu pice. De asemenea am gasit ceva ulei pe furtunul de admisie.

Cu turbina jos, am avut surpriza sa constat ca nu avea joc axial deloc, joc radial foarte mic, am citit ca e normal sa aiba putin joc. Cand s-a desfacut geometria variabila nu avea calamina aproape deloc. Mentionez ca masina are 47.000 km.

Daca tot era desfacuta am pus kit nou de reparatie, mecanicul a curatat-o, singurul loc unde era multa mizerie era un sant pe ax, aproape de rotorul pt. gazele de esapament. De asemenea, axul era putin albastru tot spre rotorul pt. gazele de esapament. (voi posta o poza) dar a zis ca e asa pt. ca nu mai e noua.

Cand am pus turbina inapoi pe masina am constatat ca nu mai fluiera. Acuma nu stiu sa va spun daca e de la curatat sau de la kitul de reparatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la curatat.

Si eu am curatat la cineva o turbina care inainte fluiera, desi nu intra in limp mode, iar dupa curatare nu mai fluiera deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la ce poate sa fluere o turbina care nu are joc deloc/dela murdarie?ce face zgomotul acela,fluieratu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit tot topicul, dar tot nu m-am "dumirit" daca trebuie sau nu sa fluiere turbina. De exemplu la mine, AXR 2003, 151000 km nu a fluierat niciodata turbina de cand o am, si nu fluiera nici dupa chiptuningul facut acum aproximativ 1000 de km. La masina lui tata, tot axr, 2004 116000 km, fluiera putin la accelerarile mai violente. Pana la urma cum e bine ? sa fluiere ?, sa nu fluiere ? sau... cand ii vine sa fluiere, sa fluiere :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are prea mare importanta daca fluiera sau nu. Poate fluiera daca e murdara sau daca plaja de lucru a EGR-ului difera de optim.

Deci daca nu se aud alte zgomote ciudate, las-o sa lucreze. :P

Comparatia cu alt motor e irelevanta. Sunetul poate sa difere mult in functie de tip de motor, putere, varsta, stare tehnica, harta propriu-zisa din ECU... etc.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata axul meu. Avea multa mizerie in santurile alea de langa rotor. Ce ziceti, ma mai tine? :salut: (spre rotorul din poza e mai albastru decat spre capatul elicei compresor unde are culoarea naturala a otelului)

post-27283-1284101262_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite doua poze "furate" pe un site, unde se prezenta (de fapt se facea reclama) la reconditionarea turbinelor (pentru alta marca, nu vag), dar cred ca iti poti face o idee.

th_1.jpg th_2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceiasi problema si la mine motor1,9 BKC 105 CP, acum am 115000 km si de aproximativ 10000km fluieratul a inceput sa fie prezent pana atunci nu l-am auzit chiar daca era in oarecare masura era insesizabil, fata de acum cand ma uit frecvent in oglinzi ''sa vad vine salvarea sau militia'' :salut: ,mecanicul zice ca ii normal dar ptr mine ii inervant ,si au inceput sa ma intrebe uni ce se aude cand ii duc cu masina,la turati peste 2000 nu se mai aude doar intre1300-1500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@F_l_o_r_i_n

Poate era mai bine sa schimb si axul, nu stiu, sper sa nu se rupa in viitorul apropiat. Masina are doar 47.000 km pana la urma, de la 24.000 km cu cip.

@Calint

Pana la urma nu poti stii exact cand crapa, totusi daca face k salvarea poate e un semn si ar fi bine sa-i schimbi miezul (cu tot cu ax) inainte sa crape, parerea mea... Am auzit o vorba ca este unu din Aiud care aduce miez complet la 150 Euro din Ungaria. Te poti interesa... sa vezi de unde, cum si ce...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asap03, comparand poza ta cu cele puse de min, tu nu ai uzura pe ax, decat acolo, in santul de langa elice. Eu zic ca nu are rost sa schimbi axul. Cand o "murii" vorbesti cu Cipos si iti cumperi noua. Oricum, cred ca asta te va mai tine destul timp. Totul depinde de felul in care conduci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci F_l_o_r_i_n. Nu mi-am dat seama daca trebuie sa-mi fac griji sau nu. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Si turbina mea fluiera dar m-am obisnuit cu ideea si vad ca merge.Fluiera doar cand e motorul rece si atat.Am verificat daca am ulei pe furtunul de turbo si nu am asa ca merg inainte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi a inceput sa-mi fluiere si mie turbina,si nu stiu de ce caci furtunurile de vacuum le-am schimbat pe toate,intercoolerul e intact,tubulatura la fel.Interesant e ca daca scot mufa din senzorul de presiune aer situat pe tubulatura ce vine de la intercooler dispare fluieratul.Am mai observat si faptul ca la pornire tija de la actuatorul turbinei urca dar nu mai coboara inapoi.Daca scot furtunasul din actuator ii da drumul inapoi jos.e normal? Mentionez ca iau si li limp mode in treapta a 5-a pe la 3000 rpm.(am 6 viteze)De tras trage bine,dar cateodata cand apas acceleratia trebuie sa astept putin sa porneasca turbina sau sa-i dau drumul inapoi la pedala si sa apas din nou.Ce pot face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pornire se aplica vacuum la actuator, de aceea se misca tija si inchide vanele. Cand scoti furtunul de vacuum, arcul impinge tija inapoi si deschide vanele. E normal. Mai multe nu stiu sa-ti spun.

Uite cum functioneaza:

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost azi la service cu ea si baietii mi-au spus ca fluieratul acela e de la catalizator.....au mai reglat cate ceva la turbina si acum merge de rupe (cred ca era presiune prea mare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la a mea (ASZ) fluiera turbina, nu cred insa ca acest fenomen sa arate o defectiune. Cand am schimbat in urma cu ~1 an actuatorul, am desfacut complet turbina si era curata, fara nici o depunere, s-au facut loguri in mers si totul arata normal (logurile au fost interpretate de catre cipos), totusi turbina face ca o salvare (la rece mai pronuntat decat la cald), mai ales cand accelerez din turatii relativ mici.

La Passat (ATJ) nu suiera turbina, in schimb de multe ori cand accelerez sa depasesc, indiferent de treapta sau turatie, masina se comporta de parca ar fi in limp mode, daca las scurt acceleratia si o apas din nou blana, masina tzasneste de sub mine, ma lipeste de spatarul scaunului. Asa se comporta de mult timp, m-am obisnuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde ai cumparat actuatorul? In mod normal nu se vinde ca si piesa de schimb...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost azi la service cu ea si baietii mi-au spus ca fluieratul acela e de la catalizator.....au mai reglat cate ceva la turbina si acum merge de rupe (cred ca era presiune prea mare)

Nu are ce sa fluiere de la catalizator. Turbina fluiera

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu catalizatorul fluiera..imi cer scuze de greseala.....din cauza catalizatorului fluiera(vreo 2 min cand pornesc motorul si e rece,dupa ce se incalzeste putin dispare fluieratul)...cica e pe duca

Si la a mea (ASZ) fluiera turbina, nu cred insa ca acest fenomen sa arate o defectiune. Cand am schimbat in urma cu ~1 an actuatorul, am desfacut complet turbina si era curata, fara nici o depunere, s-au facut loguri in mers si totul arata normal (logurile au fost interpretate de catre cipos), totusi turbina face ca o salvare (la rece mai pronuntat decat la cald), mai ales cand accelerez din turatii relativ mici.

La Passat (ATJ) nu suiera turbina, in schimb de multe ori cand accelerez sa depasesc, indiferent de treapta sau turatie, masina se comporta de parca ar fi in limp mode, daca las scurt acceleratia si o apas din nou blana, masina tzasneste de sub mine, ma lipeste de spatarul scaunului. Asa se comporta de mult timp, m-am obisnuit.

exact asa imi facea si mie....daca lasam inapoi acceleratia si o apasam din nou zbura masina de sub mine.Mie la service mi-au spus ca din cauza egr-ului face asa(poti proba infundand furtunul care intra in actuatorul egr)Eu le-am spus ca nu cred ca egr-ul e caci egr-ul nu mai lucreaza peste 2000 rpm(deci la 2000 rpm se opreste)si ei mi-ai spus ca e total gresit.Egr-ul lucreaza tot timpul oricate rpm ai.Is curios cine are dreptate (desi baiatul a fost la specializare in Germania 1 an de zile...6 luni la testare si interpretare erori si 6 luni mecanica motorului)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in loc sa faci pe grozavul ar trebui sa vii cu niste argumente despre unde a gresit..sau daca constatarile lui sunt gresite. PAREREA MEA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!