Jump to content

reglare ambreiaj


alexserb2000
 Share

Postare recomandată

  • 1 year later...
  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dana77

    17

  • MishuL

    12

  • alexserb2000

    10

  • RaduI

    8

Am o problema cu ambreiajul - isi da drumul prea sus ... stie cineva cum se regleaza ? Trebuie desfacut tot motorul, trebuie urcata pe rampa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fie cablul prea intins.... ai cursa moarta 15-20 mm. la pedala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu tre sa dai motor jos, nu tre sa urci pe rampa.

o ridici pe cric (si o capra ptr siguranta) de spate stinga, scoti roata.

o sa vezi un cablu care trece pe linga cutie si se termina intr-o pirghie care este pe cutie. cablul tre sa aiba o burta cand iese din tunel pina undeva unde este fixat pe cutie.

de reglat se regleaza din piulita fluture care il tine pe acea pirghie (se poate sa nu mai ai fluture ci doar o pilita simpla)

reglajul corect este cand ai 2 cm curs libera la pedala de ambreiaj (cursa libera, adica apesi pedala si nu intimpini rezistenta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ii dau drumul la pedala cam 15 cm si abia dupa aia porneste (pe ultimii 5 cm) ... as vrea sa ma uit cu cineva care stie ... Mihai, poate ai tu timp saptamina asta dupa ora 6 ...

Am adus masina in Buc, (dupa ceva peripetii) insa intr-o saptamina cred ca vom pleca cu ea intr-un concediu - vom face niste drumuri mai lungi si mi-este ca nu are toate lucrurile puse la punct. Mi-ar mai trebui o membrana de carburator 31PICT 3 - daca are cineva.

Multumesc, Victor ... o sa incerc sa fac cum ai zis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite si o schema cu cablul si piulita fluture din capat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai deci tre' sa potzi sa APESHI fara sa intampini rezistentza 15-20 mm. la inceput.... Sapt. asta fac iar naveta la moshie, poate spre sf. saptamanii.... deshi vineri d.a. plec cu duba la C-tza, am o obligatzie.... hai ca mai vedem....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteles. Se pare ca asta e problema ... Cind a scapat cablul, prin tunel cred ca am strins fluturele mai mult decit trebuia. O sa ma uit acasa. Multumesc mult. BTW, stie cineva daca membrana de 31PICT 3 se potriveste cu aia de pe Dacie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care membrana? cea de la pompa de spritz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, cea de la pompa de spritz - imi picura usor pe la un coltz ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aia nu e neaparat de la membrana, s-ar putea sa fie capacelul cocoshat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut-o ... e pritocit cauciucu' intr-un coltz, de parca ar fi fost batuta cu ciocanu ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Du-te cu ea la magazin si compar-o cu aia de Dacie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Nu era de la cablu - M-am uitat si aveam acel joc de 2-3 cm la pedala. Cablul nu e foarte strins, oricum. Poate ca asa o fi ambreiajul la toate broascutzele :) ... Mie mi se pare ca e cam sus.. :?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum exista diferenta intre a nu functiona corect si parerea personala a fiecaruia ca tine prea sus sau prea jos :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda. Cred ca ar trebui sa vad cum e la alte broscutze.:bounce: Nu ca ar fi o problema pentru mine ... eu pot sa merg si asa cu ea. Altii sustin ca e prea sus cind merg cu ea ... iar mi-e frica sa nu se uzeze discul de ambreiaj... :) sau poate o fi vreo problema. La alte masini pe are le-am condus (nu Broaste) masina pornea cam pe la primii 5 cm de la podea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tipatescule,

Chestia cu 5 cm de la podea este o chestie subiectiva. Dupa umila mea parere, intai si intai de toate ar trebui sa reusesti sa ajungi la datele de reglaj prescrise de constructor. Din ce am inteles, trebuie sa ai cam 20 mm cursa libera la pedala. Ar fi interesant de stiut si care tebuie sa fie cursa libera la parghia ambreiajului de pe cutia de viteze. In felul acesta ai avea confirmarea ca tot mecanismul de actionare functioneaza corect de la pedala pana la parghie.

Dupa asta, in functie de stilul de conducere al fiecaruia, ambreiajul se poate regla astfel incat sa "tina" mai sus sau mai jos. Eu spre exemplu, conduc putin mai sportiv decat media si atunci mi-am reglat ambreiajul sa "tina" mai sus. Asta nu conduce obligatoriu la uzura excesiva a elementelor ambreiajului, ci doar la scurtarea cursei active a pedalei de ambreiaj. Uzura apare in momentul in care NU mai ai deloc cursa libera si practic, rulmentul de presiune calca pe placa de presiune in permanenta.

Daca te-am ajutat cu informatiile de mai sus ma bucur nespus. Daca te mai pot ajuta cu alte detalii, da un semn.

Costin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!