Jump to content

Electroventilatoare/ventilatoare - probleme


mario zaccaria
 Share

Postare recomandată

Ok, scuze ca am intrebat fara sa ma documentez mai intai. Azi mi-am facut timp sa citesc tot acest topic de 9 pagini. Am vazut ca problema cu ventilatoarele este explicata in doua moduri:

1. Ambele ventilatoare pornesc in momentul cand cuplezi AC indiferent de momentul zilei si starea motorului cald/rece (nu mi s-a intamplat niciodata).

2. Ventilatorul mic cupleaza imediat ce cuplezi AC-ul iar ventilatorul mare cupleaza la o temperatura ce depaseste 90 de grade (mai ales pe caldura mare la stationari in oras pe la semafoare).

Revenind acum la mine, ieri am facut un drum de 50 de km cu masina. Afara erau peste 20-25 de grade. Cand am ajuns la destinatie, cu clima si motorul pornite, am deschis capota sa vad ce fac ventilatoarele. Cel mic mergea, cel mare dormea.

Daca pornesc masina dimineata la prima cheie si cuplez AC-ul porneste doar cel mic. Cel mare l-am vazut foarte rar mergand sau poate nu l-am observat eu. O singura data imi amintesc ca era vara si cald si am facut un drum pe ceva dealuri si l-am auzit pe cel mare cred ca in viteza a 2-a. E acel "zgomot de avion".

Cam atat deocamdata, pana nu merg la mecanic sa verifice pe VAG nu stiu alte detalii. Merci de intelegere.

Modificat de calin_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explicatia 2 nu e corecta, ci situatia apare, ca la tine cand treapta 1 de la ventilatorul mare este defecta. Trebuie verificat ventilatorul mare pe direct, si vazut daca merg ambele trepte de turatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru amabilitate @Al Bundy. O sa-i cer mecanicului sau electricianului sa verifice treapta 1 de la ventilatorul mare iar cand am un raspuns, revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surpriza. Azi dupa masa cand merg la garaj sa pornesc masina, cuplez AC-ul, deschid capota si ce sa vezi: ambele ventilatoare merg :icon_thumleft: . Explicatia e simpla: niciodata nu pornesc AC-ul cand o iau din loc, decat dupa o vreme, in mers. Totusi ar mai fi ceva.

Dupa un drum de 50 km cu AC pornit, cand am deschis capota de ce mergea doar ventilatorul mic? Era pentru ca ala mare isi facuse treaba si era "intr-o pauza" ? Am mai sesizat o problema la ala mic: parca nu merge echilibrat, are o oarecare abatere, iar dimineata suna intr-un anume fel, un fel de bazait pana se incalzeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Nu au voie sa mearga separat...

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Ia-ti un spray de contacte si da la mufa de la termocupla de pe radiator si la mufele care intra in releul de sub baterie.

Intai poti incerca ventilatorul mare pe direct sa vezi ce zice. Dar daca zici ca uneori merge si alteori nu, e posibil sa ai noroc si sa fie doar un contact imperfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai azi am pornit de doua ori ventilatia pe 1 si am apasat AC-ul, fara sa umblu cu masina prea mult si au pornit amandoua ventilatoarele.

Nu stiu ce sa mai zic. Ar fi totusi o intrebare: ambele trebuie sa mearga non-stop pe treapta 1 daca e pornita clima? Nu exista intreruperi in functionarea lor in functie de variatiile de temperatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAAAA, s-a mai raspuns de N+1 ori, ambele merg pe treapta 1 de cand ai apasat AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surpriza. Azi dupa masa cand merg la garaj sa pornesc masina, cuplez AC-ul, deschid capota si ce sa vezi: ambele ventilatoare merg :icon_thumleft: . Explicatia e simpla: niciodata nu pornesc AC-ul cand o iau din loc, decat dupa o vreme, in mers. Totusi ar mai fi ceva.

Dupa un drum de 50 km cu AC pornit, cand am deschis capota de ce mergea doar ventilatorul mic? Era pentru ca ala mare isi facuse treaba si era "intr-o pauza" ? Am mai sesizat o problema la ala mic: parca nu merge echilibrat, are o oarecare abatere, iar dimineata suna intr-un anume fel, un fel de bazait pana se incalzeste.

Am avut o problema asemanatoare pe O1, am gasit periile uzate, una din ele fiind la minim si facea contact pe colector in mod aleator. Al Bundy mi-a zis pentru a n+2 a oara ca trebuie sa merga ambele, mi-a dat si schema de legare a lor.

Am rezolvat problema cu perii de alternator de dacia 1300 intrucat periile pentru ventilator nu vin (sau cel putin nu le-am gasit) ca piesa de schimb. Daca gasesti undeva perii 7.8x7.8mm in sectiune spor la treaba, daca nu cele de demaror de dacia din care tai pe o singura latura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masinile cu climatronic este la fel functionarea ventilatoarelor? pentru ca si la mine cand pornesc clima doar cel mic merge. cel mare nu l-am vazut sa mearga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, trebuie sa mearga amandoua, sunt legate in paralel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAi e nevoie sa cionfirm si eu? DA. ele sunt legate in paralel indiferent daca e clima sau climatic sau AC manual si este valabila pentru platforma 4 de la golf si toate celelalte pe aceasta platforma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, trebuie sa mearga amandoua, sunt legate in paralel.

Atunci care ar fi motivul pentru care ventilatorul mare nu functioneaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Contact imperfect in mufa, perii uzate (rezolvabil, am scris un pic mai sus cum) sau electromotorul ventilatorului ars (cumperi altul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-ati facut curios si pe mine . deci am fost la masina si am verificat. la fel ca si la @alinbum , imi merge doar un ventilator dintre cele 2 (cel din stanga cum te uiti la motor) curios este faptul ca baga aer rece foarte bine , nu sunt probleme. maine o sa verific mufa si o sa`i pun 2 fire direct de la baterie sa vad care este cauza ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu functioneaza nici unu inidiferent ca pornesc AC sau nu. Am verificat dupa cum spunea cineva aici am scos mufa am facut punte intre pinul 1 si 2 si pornesc ventilatoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

atunci, nu-ti ramane decat sa verifici unitatea de comanda - de sub lonjeron - si cablajele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-ati facut curios si pe mine . deci am fost la masina si am verificat. la fel ca si la @alinbum , imi merge doar un ventilator dintre cele 2 (cel din stanga cum te uiti la motor) curios este faptul ca baga aer rece foarte bine , nu sunt probleme. maine o sa verific mufa si o sa`i pun 2 fire direct de la baterie sa vad care este cauza ...

Firul care are maro este masa iar celelate doua (cu alb si cu rosu) sunt tr1 si tr2. Eu am pus direct ohmetrul si mi-a dat circuit intrerupt, cu alimentarea pe pozitie e mai dificil, mufa e cam jos si risti sa iti prinzi ceva in elice daca cumva porneste.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ce valoare trebuie sa dea cu aparatul de masura ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu stiu exact, dar la mine cand am vazut ca nu se misca acul intre firul de masa si niciunul din celelalte mi-a fost clar ca sunt probleme la perii. Gasisem undeva daca imi aduc aminte bine: intre firul de masa si cel de tr2 ar fi trebuit 0,8 ohmi, intre firul de masa si cel de tr1 1,2 ohmi. nu sunt sigur de valori pentru ca acolo erau masuratori pentru ambele ventilatoare si nu cred ca am retinut exact. Eu dupa ce am inlocuit periile nu am mai masurat. Daca mai gasesc siteul revin cu un link.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult . revin maine cu impresii dupa ce masor firele si curat mufele de mizerie . sper sa nu fiu nevoit sa schimb si periile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa-l desfaci sa refaci llipiturile, daca nu cumva....

m-ati facut curios si pe mine . deci am fost la masina si am verificat. la fel ca si la @alinbum , imi merge doar un ventilator dintre cele 2 (cel din stanga cum te uiti la motor) curios este faptul ca baga aer rece foarte bine , nu sunt probleme. maine o sa verific mufa si o sa`i pun 2 fire direct de la baterie sa vad care este cauza ...

La cel care nu merge ai rezistenta de treapta 1 dusa.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate explica cineva cum ajung la releu care comanda ventilatoarele? Din ce am inteles este situat sub baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fata bateriei pe lonjeron, diupa ce dai jos capacul de protectie din spatele farului, o sa vezi doua suruburi cu cap de 10, se desfac si releul cade de pe lonjeron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva ma face sa cred ca daca sunt bune conexiunile, chiar cu rezistenta intrerupa la tr1, ventilatorul mare primeste aceeasi tensiune pe peria de (+) ca si ventilatorul mic (periile celor doua sunt legate in paralel cel putin asa reiese din schema)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!