Jump to content

Electroventilatoare/ventilatoare - probleme


mario zaccaria
 Share

Postare recomandată

siguranta aia nenorocita de 30 A a fost. multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar siguranța aceea nenorocită de 30A nu s-a ars de nebună. Ai eliminat efectul, nu și cauza. Stay tuned!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, i-am zis asa deoarece din cauza ei am picat la RAR si m-a costat timp si bani si stres

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

data viitoare sa mergi "pregatit", macar stii o treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Amm si eu o pronblema legata de electorventilatoare si de clima.

 

Cand merg in oras si este foarte cald (mers foarte incet) nu mai functioneaza clima. Cand pornesc motorul electorventilatoarele pornesc pe treapta I, merg aprox 1 min dupa care se opreste compresorul de AC si electroventilatoarele; nu mai baga AC. Cand masina este in mers, compresorul de AC si electorventilatoarele pe treapa I (in habitaclu baga aer de iti ingheata mana).

 

Am probat un modul de pe lonjeron cu altul si la fel face.

 

Din ce am cititi pe aici, este posibil ca electoventilatoarele sa primeasca comanda de trecere in treapta II si ele defapt sa se opreasca si compresorul de deculpleze automat pentru protectie. (Am avut probelme mai demult cu pompa de apa (s-au ruot 2 paleti) si cand apa crestea peste 90 grade nu mai mergea nici clima.).

 

Poate exista vreo siguranta sau ceva care sa comanda treapta II.

 

Pe VCDS nu am erori modulul 18 de clima.

 

Imi da eroare pe senzorul G62 si din cand in cand porneste sau se accelereaza in mers pana la 1000rpm. (poate acesta da comanda la electoventilatoare?)

 

Mentionez ca acum 18 luni am schimbata radiatoarele, electroventilatoarele fara compresor de AC (originale, noi). Anul trecut pe vara nu am avur probleme.

 

Ma puteti ajuta cu ceva sfaturi?

Modificat de Theo_w
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA testul ventilatoarelor, facut strap in termocupla, acestea trec pe treapta 2 ?

 

Sig mare de 40A de pe baterie e ok ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am incercat sa pornesc ventilatoarele manual si merge ... pin 1+ 2 treapta I fara contact si 2+3 treapta II dar cu contactul pus.

 

Nu am nici o siguranta arsa.

 

Totusi cand fac 2+3 in  modulul de pe lonjeron se aude un releu care cupleaza, ventilatoarele pleaca dupa care se opresc imediat) cam 1 sec  dupa care se aude cum decupleaza. Problema e ca am probat modulul cu unul care mergea si tot nu porneau (asta fara sa fac testul cu pusul pe direct al ventilatoarelor.). Mai sunt si alte sigurante de verificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca nu merge continuu pe treapta 2 atata timp cat ai strap facut si contact pus, atunci ai modul de sub lonjeron cu probleme sau conectica lui cu probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat cu unul de la fratele meu (are aceeasi masina) care la el mergea. Nu am facut strap dar nu a functionat nici cu cel de la el cand l-am pus pe masina. Am facut strap la el si a mers si treapta I si treapta II.

 

Poate sa dea comanda cumva senzorul G62 de intrerupere, din cand in cand mi se mai accelereaza pana pe la 2000rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se incalzesc carbunii in asa fel incat se topeste din plasticul pe care culiseaza si se blocheaza, il desfac, deblochez carbunii si dupa o luna iar nu mai functioneaza, iar reiau operatia, ce e de facut in aceasta situatie?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat elecroventilator cu totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema...era acea punte pana in sigurante (care si ea este defapt un fel de siguranta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am lamurit foarte bine. La ALH-ul meu pornesc climatronicul si porneste ventilatorul mic pe o anumita turatie. Daca opresc climatronicul si apa se incalzeste porneste tot cel mic  la aceeasi turatie iar dupa un anumit timp se opreste apoi porneste din nou si tot asa. Cu climatronicul pornit ventilatorul cel mic merge tot timpul. Ventilatorul mare l-am verificat pe direct si functioneaza dar in mers nu l-am vazut sa porneasca. Sigurantele de pe baterie sunt in regula. indicatorul sta pe 90. E normal asa ?

Modificat de moldovan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mare functioneaza OK pe ambele trepte?

Cel mic la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

normal e porneasca ambele de-odata. posibil sa fie arsa rezistenta din ventilator, adica viteza1, sau contacte imperfecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

 

@ Al Bundy

Ai postat acum ceva timp in urma :-) modificarea conceputa de "nime.co.uk" cu sursa in comutatie. Asta mi se pare cea mai eleganta solutie de rezolvare a problemei. As face circuitul respectiv , dar imi lipsesc modelel de diode si modelul de MOSFET. Ai reusit sa le dibuiesti pe undeva? Ar fi grozav daca am avea si circuitul imprimat. Sau macar caracteristicile curent/tensiune necesare.

 

Stima,

Florin

Modificat de joflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU imi aduc aminte despre ce era vorba. Solutia la ce problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La rezolvarea vitezei mici la ventilatoarele care merg doar pe viteza mare.

Ai postat un document in word in 11/04/2009 pe acest thread, dar schema din acel document e incompleta, lipsesc modelele de diode si MOSFET-ul.

 

Merci,

Florin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Pentru cei care au localizat defectul ca fiind arderea rezistentei si deci anularea vitezei mici a ventilatorului am sa incerc sa rezolv problema cu un modul PWM gata construit de la tovarasii nostri prieteni chinezi.

Cost pe e-bay cu tot cu transport 5,20 Euro, capabilitati: 12-30 V tensiune de alimentare / comanda, Frecventa de lucru 13 Khz, curent maxim la motoare 10 A, modulatie de la 10% la 100%. Ar trebui sa fie acoperitor , documentul de la nime zice ca la 6 A ventilatoarele au o viteza suficienta sa nu poreasca pe trepta a doua mai deloc.

$%28KGrHqJ,%21hoE+FUiz,SZBP6TGUsOVg~~60_

Stima,

Florin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca cel mic merge pe tr1 si cel mare nu, atunci in cel mare e o rezistenta arsa.

 

Buna seara,

Am si eu o problema noua la golful meu...dupa o verificare gratuita la noi la Craiova la Skoda am constatat pe langa aletele ca nu imi merge ventilatorul mare de la radiator.Dupa ce ma impaiasera cei de la skoda ca ma costa 1200 ron nou am decis sa il desfac si asa cum spune si Al Bundy mai sus are o rezistenta care e arsa..... defapt impropriu spus nu e arsa  sarma care pleca din capetele nichelinei sunt temperate si rupte de la caldura.

Intrebarea mea este cu ce as putea suda acele doua picioruse ale rezistentei din sarma de cupru de 1 mm cam asa sau de unde sa cumpar o rezistenta noua.

Momentan nu mi merge decat treapta pe direct cea comandata de termocupla, dk dau drumu la clima  merge doar cel mic.

Daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu o informatie as fi foarte recunoscator.

Ms. anticipat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

De problema ta m-am lovit si eu in vara, iar solutia a fost inlocuire acelei sarme care pleaca catre rezistenta cu un fir de 1mm de cupru. Capetele rzistentei unde venea sudat sarma veche le-am curatat cu smirghel si cu un cui subtire am dat gaura in el, astfel incat sa pot trece sarma prin capatul rezistentei. Deoarece sarma de 1mm este cam groasa , iar gaura este prea mica, am subtiat sarma cu un smirghel. 

 

In final am innodat de cateva ori sarma pe rezistenta si ca siguranta am pus si fludor peste.

 

De atunci nu am mai avut probleme de niciun fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Nu aveti o poza cu ventilatorul deschis?

Ce valoare are rezistenta se vede cumva? Din ce am citit se spune ca se desface extrem de greu ventilatorul - e adevarat?

Merci

Modificat de joflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut , am si eu o problema , cand pun contactul , motoru fiind rece nepornit de 24 de ore ,si afara fiind 0 grade , incep sa porneasca ambele ventilatoare la putere maxima ( se invart la blana ) problema poate fi de la releul de sub baterie unde vin mufele de la ventilatoare, sau de la senzorul de temperatura ? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fi din ambele cauze sau de la senzorul de pe conducta de freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , de curand am avut o problema cu ventilatoarele, cand puneam contactul porneau si se invarteau cred ca pana se ardeau , clima fiind oprita si motorul oprit , am dat releul jos am verificat firele , si acuma vad ca acestea nu mai pornesc , doar atunci cand pornesc clima , dar raman pornite si se invart dupa ce iau contactul .. :-?? ce poate fi ?

 

 

 Am postat si o filmare , in care zic eu ca se intelege ,  

Modificat de Ionvasile15
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!