Jump to content

Electroventilatoare/ventilatoare - probleme


mario zaccaria
 Share

Postare recomandată

Am dat jos ventilatoarele de pe masina si le-am probat direct pe baterie! Cel mare are mufa cu trei pini, merge doar pe turatia mare, trebuia sa mearga si pe cea mica nu? Cel mic merge foarte incet si parca agata in interior si porneste doar daca bat in el! Imi puteti da ceva sugestii, se pot desface sa fie reparate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris mai sus, perii uzate/intepenite, plus la cel mare rezistenta de tr. 1 intrerupta sau circuitul interior intrerupt. Se pot desface si repara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dancostea2002

foarte util topicul,i-mi pare rau ca nu l-am gasit ieri.prb:golf 4,motor 1,9 tdi ,alh.defectiune :ventilatoarele pornesc la punere contactului si oscileaza intre treapta 1 si 2,cate 5 secunde.dupa verificarea termocuplei,a modulului de la radiator,situatia nu s-a remediat.la diagnoza nu a dat nici o eroare.prb afost ca avea o fisuara si pierduse freonul,oscilatia respectiva indicand avaria climatizarii.

  cum pot verifica cu ajutorul vcds presiunea sau starea senzorului de presiune de freon?as fi eliminat mult timp pierdut si nervi daca as fi stiut!

multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare, De curand am obs ca ventilatorul mare nu vrea porneasca decat cel mic porneste in oras. Bun... am gasit acest topic si m-am pus pe verificat. Rezultatele sunt urmatoarele: am cos mufa de la F18 si am incercat pe direct. Pe treapta 1 porneste doar cel de AC iar pe 2 merg ambele. Daca concluzionez eu bine atunci rezistenta de treapta 1 pentru cel mare pare sa se fi dus. Daca gresesc va rog corectati-ma. In cazul in care am dreptate atunci ce se poate face?

 

Ma gandesc ca rezistenta aia se poate schimba sau nu?

 

Ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, se poate incerca repararea ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care sa circula asa, exista posibilitatea fierberii motorului, sau este musai de schimbat/reparat acel ventilator?

 

Ai putea oare sa imi zici valoarea aclei rezistenta in caz ca trebuie schimbat?

Modificat de golf416
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezistenta nu se gaseste separat. Trebuie desfacut si incercata reparatia cele existenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit ca nu se gaseste ca inlocuitor. Insa am mai gasit metoda de a o scoate afara printr-o rezistenta bobinata. De acea as fi vrut sa ii stiu specificatiile sa stiu ce sa cer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate gasesti un coleg cu acelasi ventilator si masori rezistenta pe mufa intre firul de tr1 si cel de tr2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare nu stiti sarma acea din ce material este facuta, oare nu se poate inlocui cu altceva asemanator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am desfacut azi, si firul care era lipit de acea rezistenta era desprins. Asa ca l-am inlocuit cu un fir de cupru de grosime asemanatoare. Probleme au fost la lipirea firului de rezistenta. Momentan este lipit cu letconul insa nu stiu cat va tine lipitra ca abia a prins fludorul.

 

Aveti idee cu ce l-as putea lipi mai bine, imi este frica sa nu se despinda lipitura de la caldura, ce de incins se incinge extrem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea cred că o să ţină, fludorul nu prea aderă la nichelină. Nu ştiu cum vine acolo, dar dacă ai cum, ar merge cu un şurubel mic +piuliţă+2şaibe, pui ambele fire acolo şi le strângi. Sau se mai găsesc pe la magazinele de electronice (parcă am văzut şi în Hornbach) nişte tubuşoare mici metalice, se bag ambele fire şi se strânge cu cleşte de sertizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea poti sa pui ceva gros ca nu mai intra rezistenta in invelisul ceramic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, eu am suprspus firul de cupru peste rezistenta si le am legat cu un fir subtire tot de nichelina   a intrat mai fortat in ceramica, momentan functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezistenta nu se gaseste separat. Trebuie desfacut si incercata reparatia cele existenta.

Salut. am si eu problema cu rezistenta, pe ambele ventilatoare. Poti sa-mi spui ce valoare are? si mai ales de ce putere trebuie sa fie?

vreau sa adaptez o rezistenta externa.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Noroc. Am si eu o problema cu ventilatoarele. Am schimbat recent ventilatorul mare si se intampla ceva curios: cand motorul este rece si dau drumul la clima pornesc ventilatoarele si totul merge ok dar dupa ce se incalzeste  motorul bine, in relanti ,pe loc se opresc ventilatoarele si dupa aceea si clima deoarece se supra incalzeste radiatoru de ac. Daca plec si se raceste putin pleaca si ac-ul dar in relanti se opresc iar. Mentionez ca din vechiul ventilator a iesit fum iar pe cel nou l-am verificat si functioneaza pe direct in ambele turatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Am si eu o intrebare, daca stie cineva, pot scurtcircuita sau schimba intre ele firele tr1 si tr2 la un ventilator de racire apa (cel mare din stanga)?

Una din bobine este arsa (sau carbunii, nu-l pot desface sa vad), presupun ca e functionala bobina de viteza mai mare, de bine ce nu e intrerupt circuitul iar elicea se invarte.

Simptomele: ventilatorul mai mic se invarte cand si cand si respectiv continua sa se invarta dupa ce scot cheia din contact, iar cel mare nu se invarte niciodata. Cand e foarte cald afara mi se decupleaza aiurea compresoru de AC, fenomen ce nu se intampla pe autostrada.

La mine este elicea prinsa la cald pe ax si nu pot desface motorul sa-l mesteresc, asa ca am de gand cat o mai merge sa-l las sa mearga numai pe bobina functionala )probabil de turatie mare).

 

Ce parere aveti?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolva problema cu cel mare si lasa-l pe cel mic asa. Deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema cu ambele ventilatoare de racire ale radiatorului. vreau sa zic ca nu pornesc. Mi-a sarit tot antigelul afara dupa ce a fost turata si omorata la rar . ce sa fie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie verificat termocupla - faci punte in mufa ei si daca electroventilatoarele sunt bune si modulul e ok, trebuie sa porneasca.

 

faci punte intre pinii 1 si 2... dupa care intre 2 si 3 - prima oara e pt tr 1, dupa care pt tr.2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sig de 30 A de pe baterie, dintre alea 3, cea dinspre motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o nelamurire,am citit modul de functionare a electroventilatoarelor.Si vreau sa zic ca in momentul in care pornesc clima pornesc amandoua(lucru total ok din cele citite in topic) intrebarea mea e,daca nu pornesc clima indiferent ca sunt in oras sau ca merg pe autostrada sau ca urc undeva la munte ventilatorul de racire a lichidului nu porneste.Asta inseamna ca temperatura antigelului nu atinge niciodata temperatura la care electroventilatorul porneste?Mi se pare ciudat ca in 5 ani de cand am masina nu a pornit niciodata(a pornit numa cand am pornit si clima) dar nici temperatura la ceas nu a crescut mai mult de 90 grade celsius.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele diesel au o racire foarte buna, mai bine zis randamentukl e mare..

 

Poate doar la munte , la urcare in forta pe serpentine sa porneasca, si asta daca viteza cu care circuli e mica, altfel curentul de aer este suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!