Jump to content

Electroventilatoare/ventilatoare - probleme


mario zaccaria
 Share

Postare recomandată

On 05.07.2022 at 10:26, petriangabor a scris:

buna ziua

aceeasi problema am avuto si eu,la mine a fost ars ventilatorul cel mare.

scoatei mufa din instalatia masini si poti verifica direct cu 2 fire de la baterie

Aceeasi problema o am și eu și am încercat pe direct și ventilatorul merge, i am schimbat și modulul de subt baterie și tot nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 8 ore, Iulian133 a scris:

Aceeasi problema o am și eu și am încercat pe direct și ventilatorul merge, i am schimbat și modulul de subt baterie și tot nimic

pe baterie ai cateva sigurante de putere verificale si verifica vizual daca nu sunt topite sau incalzite firele groase rosu si negru pentru ventilator,de multe ori am intalnit firul negru cu probleme...spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salutare domnilor...

La o mica verificare acu ceva timp am observat ca ventilatorul mare este gripat...mergea destul de greu...

Am apasat butonul de AC sa vad daca totusi se mai invarte...

A pornit doar cel mic...

Am zis asta e...e mort...si am cumparat altul nou,Swag.

Azi l-am montat si simt ca imi scapa ceva...

Am apasat butonul de AC si nu mai porneste nici cel mic...

Am mai obsevat ca nici butonul de recirculare nu se mai aprinde...nu mai tin minte...ala se aprindea la actionare?

Sa zicem ca nu mai merge AC-ul...ventilatorul mare nu ar trebui sa mearga independent de AC?

Am verificat sigurantele de pe baterie...toate bune...

Am verificat ventilatorul pe direct...merg ambele trepte (e nou totusi).

Am dat cu VCDS-ul output test pe engine si nu pornesc nici asa...

Inainte de calculator/modulul de pe lonjeron ar mai fi ceva de verificat?

Mai e vreo protectie/siguranta ascunsa pe undeva?

Azi au fost 19grade...sa fie oare inca rece ?

Sa astept canicula sau e clar ca nu functioneaza?

1914988524_IMG_20230429_1147172.thumb.jpg.dfed3b5e895663e19d1e8ca667a98720.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La test si pornire AC, trebuie sa porneasca si ventilatoarele. Verifica si sigurantele de pe lateral bord.

Freon ai? Daca da, atunci verifica modul comanda ventilatoare, de pe lonjeron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alimentarea ventilatoarelor se face prin sig verde de 30A de pe baterie pe treapta 1 si printr-o sig in forma de 8 tot de pe bateria pe treapta 2. Alea sunt ok ?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate da...sunt bune...

Le mai verific diseara cand ajunge sotia cu masina acasa.

Ma tot gandesc ca ventilatorul gripat a fortat si a bagat ceva in protectie sau chiar a busit modulul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

294213685_ASZsigurante.JPG.31a6a17a09d610b0068809d05835fa3f.JPG

Astea sunt siguranţele care alimentează modului şi ventilatorul. S164  alimentează modulul, iar S180 modulul şi ventilatoarele pe tr. 1 cum  a zis şi @Al Bundy mai sus.

O idee: scoate mufa de la switch-ul termic de pe radiator

1028120724_ASZventilatoare.thumb.JPG.9ac127ddd9c7715732e01722e0b1b32a.JPG

Apoi fă punte cu o sârmă între pinii 2-1 respectiv 2-3. Între 2-1 trebuie să pornească ventilatoarele pe tr. 1. Dacă nu pornesc problema este de alimentare (aici nu are legătură cu modulul, prin acel switch se alimentează direct ventilatoarele.

Între 2-3 trebuie să pornească ventilatoarele pe tr. 2. Partea asta este comandată de modul.

Cam asta deduc eu uitându-mă pe schemă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Am verificat toate sigurantele,compartiment motor si stanga bord si sunt bune.

Deci alimentare are...e vorba de comanda dpmdv...

Am sa verific si cu strap in mufa de la termocupla.

Totusi...din VCDS cui da comanda?

Eu am dat output test pe engine dar parca o mai luau si pe alt modul...instruments sau nu mai stiu pe ce dadeam eu dar auzeam cum pleaca ventilatoarele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modulul care comanda ventilatoarele comunica cu modulul AC care la rândul lui comunică cu ECU deci logic ar fi ca indiferent de pe ce modul dai output test pe ventilatoare ar trebui sa pornească 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Am mai observat ca nu cupleaza nici compresorul...

Comanda o primeste tot de la modulul de pe lonjeron sau sunt module/defecte diferite?

Pana in momentu asta suspectul nr 1 este modulul de pe lonjeron...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Tot cu ajutorul aceluia. Comanda pleaca din panou clima sau AC. Daca ai freon, atunci trebuie sa il cupleze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Laurentiu_LWR

Salutare...am revenit cu rezultatele verificarilor...Atentie...urmeaza un post destul de mare :))

Termocupla...

PIN 2-1 ....pornesc ambele ventilatoare pe treapta 1.

PIN 2-3...Nimic...motor pornit...oprit...nimic.

large.IMG_20230511_165911.jpg.522acc01facd15f507af7e53b3b4ebbc.jpg

 

Dupa asta am trecut la modulul de sub lonjeron...

L-am desfacut,am scos mufele,am pornit motorul ,AC on si ventilatia pe treapta 4 si am inceput masuratorile.

 

2. Verificati daca sunt 12V pe pinul 8. Aceasta tensiune vine de la butonul AC si comanda ventilatoarele de pe radiator pe treapta mica pornirea compresorului.

Avem,chiar am apasat butonul de AC si dispar cei 12V

3. Verificati daca exista 12V pe pinul 9. Aceasta tensiune vine de la contact cand este trecut pe ON.

NU exista.

4. Verificati daca exista 12V pe pinul 4. Aceasta tensiune vine direct de pe baterie prin siguranta S16

Exista. Totusi este vorba de S16 sau S164?

5. Verificati daca exista masa pe pinul 6.

Exista.

6. Verificati daca exista 12V permanent pe conectorul T4, pinii 1 si 3. Aceasta tensiune vine direct din baterie prin sigurantele S164 si S180

Nu am reusit sa identific pinii 1 si 3 dar am 12V pe pinii marcati...

large.1076818635_IMG_20230511_1723352.jpg.43060ffc0cc6ca6055c65acef8a007f8.jpg

 

7. Treceti cheia in pozitia OFF. Masurati daca exista continuitate intre pinii 5 si 14. Aceasta continuitate este data de senzorul de temperatuta exterioara pentru Ac F38. Contiunuitatea trebuie sa existe doar daca temperatura exterioara este mai mare de 5 Grade celsius.

Nu exista.

9. Verificati daca exista o tensiune de referinta de 11 V la pinul 3. Aceasta tensiune este generata de J293 si poate fi pusa la masa de ECU in anumite circumstante (full throtle, kick dowe, etc ) si opreste functionarea compresorului de AC.

Daca tensiuea acolo este de 0 V, atunci ECU comanda compresor OFF sau firul respectiv este in scurt catre masa. Turati motorul la peste 2500 rpm si masurati tensiunea la pinul 3 . Daca aceasta ajunge la 12V si compresorul porneste, atunci este nevoie de un basic –settings asupra clapetei de acceleratie (la motoarele pe benzina).

Nu am facut aceasta verificare.

Daca toate aceste teste au fost trecute cu succes, verificati prezenta tensiunii de 12V la pinul 10. Aceasta tensiune comanda cuplarea ambreiajului la compresorul de AC. Daca nu exista tensiune aici, atunci modulul de comanda este defect.

Mie mi-a dat pinul 10 ca fiind masa...Initial am pus 10 si masa si nu dadea nimic dupa care am pus 10 cu plus si dadeau cei 12V....

Chiar am masurat continuitatea intre 6 si 10 si exista.

Deci pinul 10 nu cumva este masa?

 

 Exista posibilitatea sa nu mai am freon...dar pe mine deocamdata ma intereseaza sa mearga ventilatoarele...nu AC-ul.Motorul nu mai are racire daca nu functioneaza AC-ul?

large.272356804_IMG_20220730_1257012.jpg.60d7df1ce16f5f98026d65a49d5f9fd0.jpg

 

Deci?ce este de facut?

Multumesc anticipat.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ventilatoarele merg si fara freon. E logica l-au gandit inginerii sa aiba motorul racire in orice conditii.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Asa mi se pare si mie normal...

Deci...inteleg sa nu plece ventilatoarele cand apas butonul de AC pt ca e posibil sa nu mai am freon...dar nu inteleg de ce nu pleaca la test VCDS...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Laurentiu_LWR Ce e de facut ? Verifica de ce nu ai tensiune pe pinul 9. Nu e evident ca de aici pleaca problemele ?

 

verifica sig Sc5.

Si nu, pinul 10 nu e masa, e comanda catre ambreiaj, si acolo nu apare tensiune decat daca este un consumator legat pe acel pin, daca masori cu el in aer nu o sa ai nimic.

masa la vw este maro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

SC5 este in tabloul de la interior?

Ultima data cand am verificat erau ok...mai verific din nou...

Este cablu direct din tabou in mufa sau mai are ceva imbinari pe traseu?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SC sunt sigurantele din stanga bordului. din sig indicata pleaca fire catre mai multe module de pe masina.

 

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Japoniaaa...

Nu imi dau seama daca am omis-o la ultima verificare sau s-a ars de atunci dar SC5 era arsa...

Am schimbat-o si acum cand apas pe AC cupleaza compresorul si pornesc ventilatoarele pe treapta 1...

Nici nu stiu daca merita sa mai fac inca o data testul complet sau aia a fost buba...

O sa mai verific si cu VCDS-ul daca pleaca la output test...

Multumesc de ajutor si timpul pierdut cu mine🍻

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica daca, cu contactul pus la scurt intre pinii 2-3 din termocupla , pleaca ventilatoarele pe treapta 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Am avut intentia...dar nu am reusit...

Ma bate rau clipsu de la mufa termocuplei...

Nu stiu cum am reusit sa o desfac prima data dar acu n-a mai mers...

In schimb porneste la testul cu VCDS...

Deci sper ca e bine 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apesi mufa ca si cum vrei sa o bagi, apoi apesi pe clema clipsului si dupa asta tragi de mufa si iese. daca nu o apesi nu se elibereaza clema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
On 16.09.2019 at 9:43, vwi a scris:

Am zis ca vin cu o rezolvare mai bine mai tarziu decat niciodata. Era vorba de una dintre sigurantele din habitaclu. Am inlocuit siguranta arsa si s-a oprit si motorasul. Nu stiu de ce s-a ars, mi-am facut probleme ca am remediat efectul si nu cauza dar au trecut 4 luni si nu am mai avut probleme inclusiv in perioada caniculara de vara.

Care e siguranța aia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce problema ai, ce motorizare, ce masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

Ce marca de releu recomandati?

Sau sa pun intrebarea altfel, daca l-am dat jos pe-am meu si stiu ce cod am: sa iau Sh din dezmembrari sau nou?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

In ziua de azi,masinile din dezmembrari au cel putin 20ani...Anumite piese nu mai merita luate SH deoarece nu au o stare foarte diferita de piesa ta...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!