Jump to content
Sign in to follow this  
Daniel M

Se Pot Amesteca 2 Uleiuri De Motor?

Recommended Posts

calin.g

Nu m-am nascut invatat,dar spune tu ai in motor doua tipuri de ulei,sau asa procedezi la completare? pui alt producator chiar daca este aceeasi norma.Cati fac asa?Eu cred ca sunt putini si numai atunci cand nu au de ales in caz de forta majora.Poti sa-mi arati o gramada de link-uri dar asa ceva nu este recomandat,fiecare producator foloseste diferiti aditivi si au retete diferite altfel ar un ulei universal.Asta cu amestecul uleiurilor se invata in primul an la ingineria de autovehicule rutiere la curs, predate de specialisti si profesori in motoare care au studiat fenomenul ani de zile ,nu de utilizatori ca noi,este usor sa postam parerea altora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
iuliu m.

Salut,

Nu stiu la care curs. Poti fi mai "specific"? Poate-mi amintesc exact...

Este "depasita" recomandarea aia, daca exista(eu n-am auzit).

Producatorii de aditivi pentru lubrifianti se pot numara pe degetele unei maini.

Compatibilitatea cu tot ce exista pe piata este atent urmarita.

Exista chiar si adepti ai "cocktail"-urilor de diferite tipuri.

Ai avut curiozitatea sa deschizi link-ul ala pe care l-am postat eu?

Exista si celebrul "Uncle's Scotty Cocktail" , ce-i drept pentru transmisii.

In rominica , ce-i drept, nu prea se aude de chestiile astea... Noi suntem cu catastrolu' de la reprezentanta la "de patru ori pretu' " pentru aceeasi posirca turceasca "made in uie", si cu filtrele mann manufacturate in china.

Tot de la reprezentanta.

Aia e...

Multe drumuri cat mai bune si frumoase!

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g

Iuliu,ca sa nu o dam in alta discutie explica-mi te rog cum la toti care au schimbat uleiul OEM din cutie cu altul cu aceleasi caracteristici dar de alti producatori de renume ,au avut probleme,agatat in viteze,zgomote in cutie,intrat greu in viteza la rece....etc.Majoritatea au primit sfatul de a schimba uleiul la reprezentanta cu cel original si au scapat de aceste neplaceri.Eu nu tin partea la Castrol doar ma conformez cu recomandarea constructorului nimic mai mult,si pana in prezent nu am avut nici cea mai mica problema la motor din cauza acestui ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dizy

Sa nu generalizam totusi, eu am schimbat uleiul din cutie cu unul neoriginal si merge la fel ca inainte, La fel si la servo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristianionut

Este asa de greu sa ai 1l de ulei de la ultimul schimb de completare in porbagaj,mai ales ca se stie,motoarele VAG diesel consuma intre schimburi.

pentru mine da.

M-am saturat cu caratul acelui ulei.Nici la dacia nu se folosea asa ceva.Am cautat solutia si nu mai car bidonul.Folosesc un ulei adecvat, la schimb pun 4 litri in motor, apoi completez la jumatatea intervalului de schimb cu 1/2 de bidon de un litru si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
iuliu m.
Iuliu,ca sa nu o dam in alta discutie explica-mi te rog cum la toti care au schimbat uleiul OEM din cutie cu altul cu aceleasi caracteristici dar de alti producatori de renume

Ca "sa nu o dam in alta discutie" asa cum ma ameninti de zor, pot sa iti spun ca aceia care au avut niscai probleme nu au stiut sa se fereasca de "turcizarea" , a se citi "externalizarea" productiei multinationalelor "de renume" a la catastrol, intru "maximizarea" profitului.

Tu, cu tot masina ta, sunteti perceputi de catre producatorul de uleiuri "de renume" ca facand parte dintr-o piata "emergenta" si tratati ca atare.

Si asa mai departe...Mai citeste si alte topic-uri, cum ar fi "Diferenta ulei Romania-Germania", poate te mai luminezi.

Apropo, ai profitat de generoasa oferta de "husa de bidonas pentru completare", gratuita, de la reprezentanta? :lol:

Mai mare rasul ("ca pisica")... :lol:

Multe succesuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites
golf3ale

Salutare,

pot sa amestec 5w40 Castrol Turbo diesel cu 10w40 Castrol diesel?Mai am vreo 3000 de km pana la urmatorul schimb.

Mi a consumat 200 g iar acum trebuie "facut plinu ".

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g

Daca tot amesteci pune 5w40 nu mineral E greu sa gasesti un litru de ulei de care ai in motor,Castrol este peste tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
soare_86

salutare. am avut nivelul scazut la ulei eram la munte, nu am avut de unde sa cumpar si am gasit la un prieten mobil 1 .

eu folosesc castrol 10W40, el tot 10W40 dar mobil 1.

am bagat circa 300 ml si am mers 600 km cu el , are ceva daca le-am combinat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
cosad

Nu ,nu are absolut nimic , uleiurile trebuie sa respecte norma . Oricum cand faci schimbul de ulei , in momentul in care te hotarasti sa treci pe alt ulei tu nu poti sa il scoti pe tot uleiul vechi afara si il combini cu cel nou de alt tip sau de la alta firma .Teoretic pana la 25% poti pune aceeasi norma de la alta firma linistit .

Edited by cosad

Share this post


Link to post
Share on other sites
ondin

decat sa mergi cu masina cu uleiul mult sub nivel mai bine completezi cu cel mai apropiat ulei dpvd al sae si api pe care il gasesti la peco. daca este tot 5w40 sa zicem ca si cel din motor nu conteaza absolut deloc daca este produs de alta firma, insa pentru a evita orice fel de suspiciuni este indicat sa ai in porbagaj la orice masina fie bidoul de 4 l cu restul de ulei pentru completare daca este cazul fie chiar un 1 l separat. in cazuri urgente se poate completa si cu 5w30 si chiar si cele care incep cu 0w deoarece se amesteca cu cel existent deja.

acum este evident ca nu poti completa ulei de benzina pentru cele diesel asa cum nu poti completa nici cu ulei de cutie sau alte produse petroliere.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laurentiu_LWR

ma gandesc sa schimb si eu brand-ul...pana acum am folosit numai Castrol Edge...dar vad ca lumea incepe sa vorbeasca din ce in ce mai urat de el...

as trece pe altceva...gen aral...motul...mobil1...de fapt chiar ESSO...ca am vazut ca toate schimburile in germania s-au facut cu Esso...problema mea e alta...

cum fac sa nu le amestec?sau se considera amestecul a 2 uleiuri ceea ce vad ca nu este recomandat faptul ca la schimb poate mai ramane ceva din vechiul ulei?

multumesc

Edited by Lawrentzyu_86

Share this post


Link to post
Share on other sites
ondin

se elimina in timp cel vechi, ca se lupta cu moleculele celui nou, care evident fiind superior numeric va cuceri teritoriul motorului tau si il va asimila complet pe cel vechi. totul se transforma si nimic nu gasesti in stare pura, iti dai seama ca daca pui 3,8 l de ulei nou si raman 0,1 l din cel vechi nici nu se simte in functionarea motorului. este ca si cum ai pune in pahar apa minerala peste o picatura de apa plata si ai spune ca inca mai simti apa plata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sudsemnatu

deci daca la 4,3 litri de ulei in motor...ai putea sa completezi cu mineral 100-200 de grame peste sintetic?

la skoda nu am facut asta...dar la un motor de yamaha...ii completam cu mineral peste sintetic 100g-200g la 3 litri cand pierdea...si nu a avut nimic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

poti sa pui ce ulei de motor ai la indemana,cum a spus si colegul @ondin decat sa umblii cu uleiul sub nivel mai bine pui ce ai pana la schimb

Share this post


Link to post
Share on other sites
copanu

am avut o masina cu care am mers, bineinteles fara sa am idee, o iarna cu apa in ulei(fisura mica la garnitura de chiulasa).Aveam spuma pe buson, dar ce nu am observat eu este ca aveam uleiul zici ca era capucinno, ceea ce am vazut foarte tarziu.Am schimbat atunci cand am vazut despre ce e vorba garnitura de chiulasa si totul a revenit la normal.

Ce credeti ca s-a intamplat cu motorul?ABSOLUT NIMIC! Este vorba de un benzinar VAG si functioneaza perfect si in ziua de azi,asta intamplandu-se in urma cu vreo 2 ani.

Eu nu spun ca e bine ce am facut eu,a fost neintentionat pentru ca nu stateam sa verific uleiul saptamanal,dar ganditi-va ca acolo a fost apa+ulei si voi va speriati cand se amesteca 2 uleiuri de tipuri diferite?

Si inca ceva,iarna toate motoarele fac condens,in special benzinarele deci sunteti fericitii posesori (cel putin in primii kilometrii dupa o stationare lunga) al unui motor cu oarecare cantitate de apa in ulei.

Edited by copanu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Golful16

De curand am fost nevoit sa completez si eu, iar in preajma nu am gasit decat ulei total aceasi norma. Am pus peste ce aveam in motor(Q8) si nu are nici pe dracu, nici spume nici ale semne, si de atunci am facut pete 1000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polosaurus

Potrivit manualului de utilizare (Skoda Octavia II), pentru completare se pot folosi marci diferite de ulei, dar nu si pentru intervale variabile de service (Q1):

"You can mix various oils together with each other when refilling with oil.

This does not, however, apply for models with flexible service intervals

(QG1)."

Share this post


Link to post
Share on other sites
b97dmt

Am si eu o nelamurire , am in Golf V , Castrol edge 5w 40 , 50501 PD, am facut rost de 1 litru de Castrol edge 5w 30 , 50501 PD. Are ceva daca completez ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Septimiu.

Aceeasi dilema o am si eu. Cei de la Compexit mi-au zis ca nu se mai fabrica 5W40 si ca este inlocuit de 5W30 tot cu norma 505.01. Sincer, eu nu prea am incredere sa amestec uleiuri cu 2 vascozitati diferite, dar oricum cred ca e mai bine sa le amesteci decat sa mergi cu uleiul pe minim.

A mai auzit careva sa se scoata din fabricatie Edge Turbo Diesel 5W40 si sa fie inlocuit de 5W30 pentru ca in magazine se gaseste fara probleme 5W40?

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

in germania exista tendinta asta si edge 5w40 se gasteste destul de greu,dar uleiul se fabrica in continuare pt alte tari.

Üleiul merge amestecat fara probleme dar trebuie tinut cont de:SEMISINTETIC/SINTETIC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hiro

Explicatia pentru care in Germania gasesti mai greu 5W-40 este ca neamtul merge cu uleiul long life (interval de service flexibil) si alea sunt doar 5-W30.

 

Eu n-am auzit sa nu se mai fabrice Castrol Edge 5W-40, exista in stoc la importator si este prezent produsul pe paginile Castrol Germania si Castrol UK. Dar cine stie ce ne aduce viitorul, orice e posibil.

Edited by hiro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Danny

Am si eu o mica problema..

 

Deci in masina a fost Castrol Edge 5w40 cu care am mers sa zic cam 10.000 km. Astazi am fost sa fac schimbul... cred ca i-a fost lene sa ridice pe elevator masina, asa ca a bagat un aparat si a tras uleiul pe la joja. A tras cat a tras ... si la un moment dat s-a oprit (cred ca si-a fi zis ca l-a tras tot). A completat cu uleiul celalalt... aveam un bidon de 5 litri tot de Castrol edge 5w40 si a pus cam 4 litri. Cand baga joja ... uh ! Ulei mult .. a inceput s-o dea pe intoarsa ca .. nu cumva baga motorina in motor si etc. Pana la urma .. am ajuns la concluzia ca nu a tras destul din motor. Si a bagat iarasi aparatul ala pe la joja si a tras pana a ajuns nivelul pe maxim.

L-am intrebat, trebuie cumva sa iau alt ulei sa schimb, sa fiu sigur ca n-o sa am probleme.. la care a spus ca nu, sa-l las asa.. si am spus ca sa va intreb si pe voi, ca el poate o fi zis sa-l lasa asa de frica sa nu-l pun sa-mi ia el ulei.

Uleiul vechi si asta nou sunt la fel, 5w40 full syntetic 505.1 sau ceva de genul, ca de cand am masina am pus numai tipul asta de ulei.

Ce spuneti, sa-l las asa sau sa cumpar alt ulei si sa-l schimb? Daca schimb uleiul iarasi, sa cumpar si alt fitru sau sa-l las pe asta (care l-am schimbat astazi)

Un mic desen.. sa va dati seama despre "problema"

N7FHkM2l.jpg

Edited by Alungatu

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g

Corect era sa desfaca busonul pentru a goli in totalitate uleiul si eventualele depuneri din baie.Prin sistemul de vaccum nu se aspira tot din baie.Daca ai folosit aceeasi norma de ulei nu are absolut nimic.Ai numai grija sa fie nivelul corect dupa ce pornesti motorul sa ia si filtru cat trebuie,dupa care la 20 de minute verifici sa fie pe maxim.Data urmatoare sa faci neaparat schimbul pe la buson.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Danny

De obicei numai pe la buson facea schimbul, nush ce l-a apucat sa faca cu furtunasul acum. E aceeasi norma, mi-era frica ca nu rezista uleiul vechi. Joja e pe maxim (motorul cald)

 

Cam asa arata uleiul acum ... http://imgur.com/a/Nqgtu#0

Edited by Alungatu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri