Jump to content

Se Pot Amesteca 2 Uleiuri De Motor?


Daniel M
 Share

Postare recomandată

Deja depasesti masura. Suntem off topic si sper ca un moderator sa faca curatenie pe aici. Ideea era sa nu dai peste nas cuiva care se chinuie sa explice ceva dupa principiul "lasa ba' ca io stiam deja". In alta ordine de idei nu contest ceea ce scrie in cartile tale de acum 25 de ani, principiile nu s-au schimbat, si nu vad ce legatura au ele cu disputa noastra. Inchei prin a spune ca nu dai dovada de respect. Am zis eu ca sunt pusti ? Macar sa fi invatat tu jumatate cat mine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am citit posturile (multe contradictorii :huh: ) si concluzia mea de bun simt este cam asa (eu nefiind specialist nici in chimie nici in motoare). Desi teoretic daca au aceeasi specificatie SAE ar trebui sa fie compatibile cred ca totusi este recomandat sa il schimb cu totul, si asta voi face in urmatoarele zile daca nu pentru altceva macar pentru somnul meu linistit. Deocamdata nu am vazut nici un fel de spuma pe nicaieri, nu pot sa ma uit decat la joja si la buson. O sa ma mai uit si zilele urmatoare si daca vad ceva fac o poza si o postez. Intrebarea este, ma uit cand e motorul cald sau cand e rece?

Nota1: Oricum chiar daca specificatiile de vascozitate sunt aceleasi, este posibil, din cauza compozitiei chimice diferite (lucru neevidentiat in nici o specificatie), sa nu aiba performantele optime ale nici unuia din cele doua uleiuri. O sa merg tiptil cu motorul pana apuc sa ii fac schimbul (probabil in weekend), cred ca nu se va intampla nimic in 100 de km.

Nota2 (un pic offtopic): Referitor la aditivi, eu folosesc de 7 ani aditiv MOS2 si pot sa spun ca motoarele si cutiile de viteze in care le-am pus s-au comportat excelent (pe masurate de compresie cu diagrame). Si acest schimb de ulei are in el acest aditiv. Am folosit un aditiv produs de Dow Corning si care se numeste Molykote A dispersion.

Multumesc pentru sfaturile si opiniile exprimate.

Daniel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa supar pe nimeni dar iata o situatie:cumpar masina cu un ulei "x" si se consuma si vreau sa completez,ce fac daca nu mai gasesc uleiul pus de fabricant?eu zic ca nu este nici o problema daca completezi ulei de la orice producator, dar sa fie in norma cu ce ai tu in motor,nu am manualul la indemina dar acolo scrie ca poti completa fara probleme cu ulei dar sa fie aceeasi norma sau in cazurile de urgenta se poate completa si cu alta norma(adica daca ai 505.01 poti pune 505.00)dar nu mai mult de nu mai stiu ce cantitate,urmind ca apoi sa completezi cit trebuie cu uleiul cu norma pe care o ai in motor,in manual nu se face referire nici un pic ca nu trebuie amestecate uleiuri de diferiti producatori-asta scrie la mine in manualul masinii si daca cineva contesta, miine cind iau cartea din masina, scanez articolul si-l postez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am amestecat uleiul. Nu se intampla nimic. Oricum cand se schimba ramane sigur vro juma de litru de ulei de ala vechi prin motor. Intradevar amestec 5w40 cu 5w40 in general ambele de marca buna de ex Mobil cu Castrol :P si nu are nici pe dreq.

<OFFTOPIC>

Cand aveam dacie amestecam 10w40 cu 5w40 unu sintetic altu semi si nu facea nici o spuma. A facut spuma (sa ii lamuresc pe unii : o mazga alba care se regasea pe capacul de la culbutori) cand a intart apa in motor pe la garnitura de qlasa. La mashina care o am acu am completat uleiu de fabrica (ca era in rodaj) cu Castrol GTD ceva si o sa il completez si acu, ca e uleiu pe la jumatea jojei. N-a avut nici pe dreq. Ba chiar la revizie cand m-am dus cu ea a zis nenecu ala de la servis ca e tunata, ca prea e fashneatza. (deci uimitor, dupa vro 7 mii de km cu ulei amestecat nu a sarit motorul de pe suporti, si nici nu s-au subtiat pistoanele sa ajunga sa faca precum clopotzeii :P :P )

Prefer sa am ulei in motor cand ii dau 4k+ de ture, de care o fi el (inclusiv untdelemn Bunica) decat sa mearga pe uscat. si zic sigur ca o sa tzina motoru asha vro 200de mii. Ca la dacie ii facem setu la 100 de mii, si il facem ca aveam io bashini in cap si mi se parea ca mananca ulei.

Sper ca nemtii au fost un pic mai competenti decat fratii de la Colibashi si au pus niste materiale mai bune, iar meseriashii aia de produc ulei sper ca fac treaba mai buna decat romanashii nostri.

Nu zic ca nu o fi vro diferentza intre uleiurile astea ca deh tre sa justifice si ei dc cheltuie banii. si oricum toate uleiurile tre schimbate la acelashi interval si nu face nici unu minuni cu motoru, nu depune aluminiu pe pistoane si titaniu pe segmenti, acolo unde lipseshte. Intre uleiurile astea mai bune nu am vazut fro diferenta, e o diferenta cand treci de la mineral la sintetic, cel putin se vede in presiunea uleiului la diferite regimuri si temperaturi si la temperatura motorului in sarcina, sinteticul fiind net superior. Dar cam atat, restu dudelor ca uleiu x are molecule care se lipesc pe diverse chestii la diverse temperaturi si trebi de astea, is pur si simplu grafica pe calculator, care functioneaza la muuuulta lume, in realitate nu e chiar asha. Oricum dupa atata vreme uleiurile is tot varza, ca la motoarele de formula1 nu reushesc sa salveze motoru mai mult de doo trei curse. Io cred ca astia de fapt nu stiu de uleiu minune marca X cu standardu XY 4007.123 care este long life si dupa cum am spus mai devreme depune titaniu pe segmenti :P.

Multi dintre noi avem niste mashini banale care ne-au fost vandute la suprapretz si cu care tre sa ne comportam ca si cum ar fi facute din cele mai proaste materiale, si totul sta in felul in care le tratam cu diverse elixiruri ca sa ne tzina un timp rezon la o exploatare normala (a se vedea motorina de aia, ulei de ala, antigel de alalalt si lichid de frana de nu stiu care). E dreptu lor sa ceara chestiile astea si io sa ma supun, atata timp cat totu merge perfect. Dar nu e chiar asha. Cu toate ca mare parte din noi tratam mashinile cu mare grija, le punem tot ce le trebuie cum scrie la carte, ale dreq ele tot se strica si itzi fac tot soiu de surprize. Atunci apare intrebarea <De ce am dat io atatia bani?>. Nu vreau sa ajung sa regret ca am dat atatia bani pe mashina pe care o am acum si sa trag concluzia ca cine stie ce janghina coreeana are garantie mai mare, revizii mai ieftine si mai rare si ca probabil o sa aiba si performante mai bune. Dar din pacate totul e posibil.

In concluzie se pare ca marketingu functioneaza foarte bine in cazul unora dintre voi si probabil si in cazul meu, iar maine poimaine o sa reausheasca astia sa vanda si aer la punga (certificat ISO 9213 si VW LuftGepruft).Iar din ce zic mecanicii nu cred o iota. Am vazut multi la viata mea si care mai de care o dadea de gard cu diverse lucruri la care ma documentasem. E bine sa te duci la ei daca sunt specializati pe o anumita treaba si nu vrei sa te murdareshti pe maini, dar e mai bine sa fii in cunostiinta de cauza (adica sa stii la ce unbla, ce tre sa faca si ce e defect) ca altfel sunt destui care pur si simplu sunt robotzi de facut o anumita treaba, iar daca tre sa faca altceva oricum sunt varza dar bine intzeles au o parere avizata, cu totul si cu totul aiurea, pe care tinzi sa o crezi, ca deh, el e mecanic are experientza, a vazut multe la viatza lui, dar sta mai prost cu intelectu ca de aia ajuns la shuruburi (no ofense).

</OFFTOPIC>

AMESTECATI ULEIURILE DE ACELASHI TIP CU INCREDERE.

Modificat de Sauroi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"spuma" e data de diverse substante care ajunse in ulei ii modifica tensiunea de suprafata iar acele substante sunt detergentii sau lichidele nemiscibile gen apa, antigel.... Acea "negreala" depusa pe fundul baii, pe care daca te uiti atent o regasesti si pe tacheti, culbutori, etc. este un "sludge" incomplet ( a avut noroc)sau s-a amestecat un ulei mineral cu unul full sintetic.

Amestecarea uleiurilor din ACEEASI specie nu duce la vreo reactie periculoasa pentru motor, iar daca sunt si din aceeasi clasa de viscozitate atunci chiar nu e nici o problema.

Enjoy.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

<OFFTOPIC>

Oricum dupa atata vreme uleiurile is tot varza, ca la motoarele de formula1 nu reushesc sa salveze motoru mai mult de doo trei curse.

</OFFTOPIC>

AMESTECATI ULEIURILE DE ACELASHI TIP CU INCREDERE.

Masinile de F1 asa sunt facute ..... atata rezista 1-2 curse. Mai documenteaza-te daca nu ma crezi.

Iar cu amestecatul uleiurilor ...... le amestec ..... PE RASPUNDEREA TA??????

Daca nu stii despre ce e vb mai bine lasa-te de sfaturi. Documenteaza-te si apoi da sfaturi. Fa teste si experimente si apoi da sfaturi.

PS ... scrie romaneste ca unii dintre noi "e" romani (cu aaaaaaa din a) si multi nu "ceteste alamanhe".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul spune multe adevaruri acolo in felul lui..Legat de comentariile referitoare la limba romana, din pacate subscriu la ce ai remarcat :rolleyes:

horgarban daca ti-as zice ca pe rapsunderea mea sa le amesteci, o sa zici ca nu are nicio valoare. Vino tu cu argumente experimentale de ce NU le poti amesteca. Vino cu experimente unde s-a produs o reactie intre cele doua uleriuri in urma amestecului. Ce se vorbeste "in popor" nu are totdeauna valoare tehnica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate o sa radeti de comparatie. Dar numai din apa si cafea ies cel putin trei tipuri de cafea cu gusturi foarte diferite in functie de procedeul folosit. Dar n-am auzit pe nimeni sa amestece cafeaua la ibric cu cea la filtru sau cu cea espresso. Va intrebati unde bat? Poate nici motorului nu-i plac amestecaturile.

Pai fiecare producator de uleiuri tine sub secret tot ce este legat de reteta folosita. Adica nimeni nu poate baga mana in foc asupra continutului si aditivilor folositi in uleiuri. Si nu se poate trage o concluzie generala de genul: "a fost testat si sa demonstrat ca se pot amesteca". Poate exista numai doua marci care sa nu se "pupe" ... altele da.

Nici de varianta: "Dati-mi va rog 3 litri de Castrol xWy si 3 litrii de Aral xWy, ca am nevoie pentru schimbul de ulei si m-am gandit ca motorul sa beneficieze in acelasi timp si de moleculele minune dar si de superaditivii din celalalt" n-am auzit.

As completa cu orice tip de ulei doar in caz de forta majora cand nivelul ar fi binisor sub minim si daca n-as avea de unde cumpara marca si tipul de ulei din motor.

Dupa asta cu prima ocazie as schimba uleiul si filtrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropos de cafeaua ta si eu pot sa iti dau un exemplu cu detergenti. :somnmare: O sa vina gigel pe forum si o sa sustina sus si tare ca reactii chimice, ca se distruge motorul, ca spuma ascunsa pe nu stiu unde etc. etc daca amesteci. Una e sa nu fie recomandat si alta e sa fie daunator in adevaratul sens al cuvantului. Exemplul meu cu detergenti:

Am doua feluri de detergent si vreau sa spal. NU am deajuns din niciunul. O sun pe tanti Neni si imi zice: nuuuuuuuuu ca s-ar putea sa disctrugi hainele, s-ar putea sa reactioneze elementele care apreteaza, s-ar putea sa nu spele deloc si s aiti pateze hainele... O credeti? Eu nu.

Si la motor e la fel. Nu se intampla NIMIC daca amesteci, dar nu e recomandabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-mi voie sa-ti recomand numai pentru tine urmatorul schimb de ulei:

Dati-mi va rog 3 litri de Castrol xWy si 3 litrii de Aral xWy

Daca tot esti asa sigur de ce nu incerci sa ne spui si noua? (reply-ul asta a fost in stilul tau)

Aia cu cafeaua era o comparatie prea "plastica" pentru umorul tau!

Ti-a mai spus cineva ca esti cam acid in reply-uri?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exxonmobil producatorul uleiului Mobil spune asa : "ExxonMobil are aditivi proprii care sunt deja incorporati in formula uleiului si noi nu incurajam utilizarea unor aditivi suplimentari care pot avea o chimie diferita, iar uleiul ar putea fi compromis." deci daca eu ma apuc sa pun Castrol (care la randul lui este aditivat) peste Mobil ce se poate intampla ?? va zic eu isi poate pierde toate calitatile si proprietatile si iti va lasa motorul total neprotejat ... asa ca terminati cu chestii de genu : "AMESTECATI ULEIURILE DE ACELASHI TIP CU INCREDERE. " ptr ca nu este deloc asa ... daca sunt 10-20 de cazuri unde nu s-a intamplat nimic asta nu inseamna ca va fi ptr toti la fel ... si cum a spus si colegul horgarban le amestecam pe raspunderea ta ? NU cred ca este greu sa completezi cu acelasi ulei pe care il ai in motor ca pana la urma vorbim de cel mai important lucru de pe toata masina , daca si de motor ne batem joc atunci .......

uleiurile nu mai sunt ce erau odata ... adica nu mai sunt asa simple din punct de vedere chimic ... au muuuuuuulte proprietati care difera de la producator la producator chiar daca ele au acelasi norme si aceeasi vascozitate , punctul de curgere, punctul de aprindere pot sa difere cu mult asa ca nu mai sustineti ca daca amandoua sunt 5w 40 merg amestecate ptr ca sunt mult mai multe chestii pe care tre sa le iei in calcul ...

Mobil Synt S Spl. V 5w 40 505.01 .... din pacate nu se gaseste Data Sheet ptr Castrol TXT 505.01

http://www.mobil.com/UK-English/Lubes/PDS/...pecialV5W40.asp

Castrol TXT Softec LL01 5w 30 (singurul data sheet la castrol gasit)

http://www.castrol.com/liveassets/bp_inter...01_B1567_02.pdf

Mobil 1 ESP Formula 5w 30

http://www.mobil.com/UK-English/Lubes/PDS/...rmula_5W-30.asp

nu prea seamana intre ele....

Modificat de ThE SuN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decit sa va tot lamentati ca daca amestecati uleiuri ar putea sa bubuie mai bine faceti ceva simplu: scoateti de la mai multe masini cca. 50ml ulei (de bucata) , amestecati-le congelati amestecul, fierbeti-l apoi pe bain marie si lasati-l intr-un vas transparent (daca aveti centrifuga si mai bine) si vedeti daca precipita - eu zic ca nu se va intimpla nimica. Enjoy. oo folositi totusi doar uleiuri din aceeasi specie (in traducere mineral sau sintetic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@reed ... mda ... daca tu crezi ca se compara faptul ca fierbi tu la 100 de grade 2 uleiuri amestecate cu ce se intampla in motor te inseli amarnic ...astia nu pot reproduce in laboratoare performante conditiile care sunt in interiorul motorului iar tu propui sa facem asta acasa in ibricu de cafea ... foarte interesant ... mai lasat fara alte comentarii..........

LE: n-am inteles faza cu congelatul ... de ce tre sa le mai bag si in frigider inainte ?

Modificat de ThE SuN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

horgarban daca ti-as zice ca pe rapsunderea mea sa le amesteci, o sa zici ca nu are nicio valoare. Vino tu cu argumente experimentale de ce NU le poti amesteca. Vino cu experimente unde s-a produs o reactie intre cele doua uleriuri in urma amestecului. Ce se vorbeste "in popor" nu are totdeauna valoare tehnica.

Daca stau putin pe net si aflu compozitia chimica a diferitelor tipuri de uleiuri s-ar putea sa-ti demonstrez ca intra in reactie unii aditivi. Faza e ca nu intra in reactie asa ... exploziv, nu fierbe ..... In timp, datorita solicitarilor termice si mecanice la care este supus uleiul in motor s-ar putea sa obtii o marmelada ... ceva depuneri ..... sau cine stie ce barabumbosauri prin ulei.

Eu iti spun sincer ca NU am curaj sa fac asta pe masina mea si nici nu recomand la nimeni amestecul de uleiuri.

Daca ai curaj, fa-o si demonstreaza-ne ca nu are nimic motorul ... in timp .

Am doua feluri de detergent si vreau sa spal. NU am deajuns din niciunul. O sun pe tanti Neni si imi zice: nuuuuuuuuu ca s-ar putea sa disctrugi hainele, s-ar putea sa reactioneze elementele care apreteaza, s-ar putea sa nu spele deloc si s aiti pateze hainele... O credeti? Eu nu.

Eu ti-as recomanda sa o crezi .... eu am patit personal faza asta cu 2 detergenti ramasi prin pungi.

Am obtinut niste rufe albe ...... de nu le vedeam de gri.

Si ghici ce am facut .... m-am dus la magazin in colt am luat o cutie de detergent si am spalat rufele inca o data.

Am folosit aceeasi metoda de spalare, aceeasi masina de spalat, aceleasi rufe, fara clor.

A doua oara au iesit rufele super. De ce oare?

Stiu o sa spui ca nu ma crezi ..... dar crede-ma ca asa s-a intamplat. Detergentii erau ..... Persil si unul mai prost, de la firme diferite. Aka unu era henkel si alalat ... altceva

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andyG cu tine chiar nu am vrut sa fiu acid deloc :Driver:. Am alta parere si atat. In multe raspunsuri pot avea alta parere. nu stiu ce ai vrut sa zici cu comparatia prea "plastica pentru mine". Explica-mi. Vorbim de reactii chimice care compromit amestecul. Daca ma iei pe mine ca exemplu, chiar subscriu si practic la tot ce am zis. Iti amestec si trei uleiuri si bag in masina mea doar ca sa vedeti ca sunt convins. Evident TOATE sa fie recomandabile de fabricant pentru ea.

The Sun. Ignorand stiinta, uite faptele:

Nu am stat sa calculez cat ulei ramane in baia de ulei cand schimbi uleiul. Insa sunt convins ca ramane SUFICIENT incat sa poti considera schimbul de ulei un AMESTEC al uleiului nou cu cel vechi, si ARS pe deasupra. Normal ca e pur MARKETING ca toti sa zica pune de la mine! Ca eu adaug niste aditivi, insa nu iti spun ce , ca e secret....;) Orice fabricant ar avea probleme daca lumea ar pune ulei de la el dupa ce inainte a avut alt ulei si s-ar intampla ceva rau! Sa zicem ca masina ta consuma ulei. Si trebuie sa completezi. Completezi si gata. Da, cu acelasi ulei, ca din ala mai ai ;) Acuma vin eu si iti zic : nu amestecati ulei vechi cu ulei proaspat ca se compromite si cel proaspat!!!. Si asa e!. Pai si atunci ce facem? Fii sigur ca fabricantul s-a gandit practic exact la situatia asta si nu se intampla nimic dezastruos. NORMAL ca nu e recomandabil. Stiu doi, unul care are o Honda si altul care are un Ford Galaxy. NU SCHIMBA uleiul veci. Doar completeaza. Si nu le consuma excesiv ulei masinile. AU sute de mii de km cu ele asa!!

Tinand cont de stiinta:

Reactiile de degradare/oxidare care pot avea loc intre uleiul vechi si cel nou sunt dupa parerea mea mult mai nocive decat riscul de a pune ulei de un fel peste ulei de altul(ambele pt motorul respectiv). In datele din linkurile tale nu reiese NICI MACAR la un parametru ca ar fi o problema. Mici diferente de vascozitate in primul rand, punct d ecurgere, etc. Egal cu ZERO. Te rog arata-mi doi comusi CHIMICI care pot da acolo o reactie. Din cunostintele mele stiintifice NU vad nimic periculos in toate specificatiile alea la amestecare. Astept sa vad un contraexemplu de la cineva. Sa vad doua compozitii de uleiuri care reactioneaza negativ pt motor.

"nu prea seamana intre ele" nu inseamna NIMIC din punct de vdere stiintific!

Concret : Care e diferenta? Ca unul e mai vascos si altul mai putin vascos la 40 grade Celsius. Ok. Asa e, era de asteptat.

punct de curgere (daca au fost masurate la fel) care e un fel de vascozitate practic:.

5W30 -36 Grade, si -45 grade.

5W40 -51 grade

Diferenta e mai mare intre cele doua uleiuri de acelasi standard decat la standardul diferit. Ma surprinde, dar e posibil ca doar standardele nu sunt valori fixe.

Cu alte cuvinte tolerantele chiar si la diferentele intre uleiuri de acelasi standard sunt destul de mari la proprietatile fizice. Nu? Si fac acelasi lucru aproximativ la fel. Marja e mare dupa parerea mea.

@horgarban ...;) te cred, de ce sa nu te cred...daca esti sigur ca de la combinatia de detergenti a fost...GRI??? In loc de alb... Ce sa zic... Nu inteleg cum a fost posibil, dar te cred. Habar nu am, care o fi fost motivul insa. O fi fost unul expirat/oxidat, cumva, si ceva produs de oxidare a devenit gri...

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@i_am_stealth te cam contrazici singur nu crezi ? adica mai sus zici : "AMESTECATI ULEIURILE DE ACELASHI TIP CU INCREDERE." si dupa aia in ultimul post : "NORMAL ca nu e recomandabil." cum e pana la urma ?

si ce legatura are faptul ca iti ramane ulei vechi de la un schimb la altul cu amestecarea de brand-uri de ulei ... tu la fiecare schimb pui alt ulei ? eu unul schimb uleiul la 10k km cand inca mai are vascozitate si in nici un caz nu e ARS deci acele cateva sute de grame ramase si amestecate cu acelasi ulei nou nu vad cu ce afecteaza motorul ... pe cand amestecarea de brand-uri poate duce in timp la acele reactii chimice nedorite ...

eu am analize facute la uleiul Mobil dar din pacate nu dispun de analize la alte brand-uri cu care sa le compar ... daca are cineva o analiza la alt ulei decat mobil poate facem o comparatie

"nu prea seamana intre ele" nu inseamna NIMIC din punct de vdere stiintific! ............ nu sunt om de stiinta , sunt doar om si gandesc logic si incerc sa gasesc o rezolvare la aceasta dilema ...

Care e diferenta? Ca unul e mai vascos si altul mai putin vascos la 40 grade Celsius. Ok. Asa e, era de asteptat. ........ pai si ce inseamna chestia asta ? la o anumita temperatura cele 2 uleiuri se separa din cauza diferentei de vascozitate si o parte a motorului e mai bine protejata de uzura si cealalta parte mai putin protejata ... deci nu e bine , nu ?

Ma surprinde, dar e posibil ca doar standardele nu sunt valori fixe. ............. sunt valori inregistrate in conditii de testare in laborator si e normal ca nu sunt fixe pentru ca nu se compara cu conditiile reale ...chestia este ca difera si nu trebuie sa fi om de stiinta sa-ti dai seama ca nu e un lucru bun ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

The sun,nu ma contrazic deloc.

NORMAL CA NU E RECOMANDABIL am spus in ideea ca proprietatile "noului" ulei nu vor fi clare. In sensul ca nu e nici de un fel nici de altul si atunci in ipoteza ca unul trebuie schimbat mai tarziu si altul mai repede, etc vascozitate diferita, atunci CE FACI? In ideea ca le schimbi oricum inainte de data recomandata e ok.

Am zis ca "pot fi amestecate cu incredere legat de faptul ca NU vor fi probleme tehnice, precipitare, sau reactii chimice cu produsi care ar distruge motorul.

Si repet, NU VOR FI.

Sunt foarte curios sa vad rezultatele analizei respective. O poti pune pe forum sau pe mailul meu daca nu se poate ca format? Mersi

The_Sun, si nu numai tu, nu mai sustine ca daca amesteci doua uleiuri de vascozitati diferite si le racesti se separa si ramane unul sus in motor si unul jos in baie din cauza diferentei de vascozitate, ca nu e deloc asa! Apa se separa de antigel???? Au proprietati foarte diferite de vascozitate... Bauturile alcoolice se separa?? Daca le amesteci vei obtine ceva cu o vascozitate INTERMEDIARA.

Hai sa reinventam fizica si atunci o fi cum vrei tu.

DA, eu la fiecare schimb foarte probabil sa pun ALT ulei. De ex. ma duc in magazine aiurea sa imi iau un set de chei si gasesc un ulei care vine cu o solutie de curatat injectoarele. Il iau pe ala! Asta am facut ieri, azi mi l-am schimbat. 12500-13000k am facut cu cel de dinainte, un no name: Comma iar acum am pus Halfords.

Presupun ca le consideri pe ambele no name-uri absolute. Si eu. Important e sa schimbi uleiul la timp, dupa parerea mea si nu numai. Indiferent ce pui.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca are rost discutia asta mai departe pt. ca fiecare vorbim cu... luna. Daca am spus ca uleiurile de motor sunt amestecuri de poliolefine la care se adauga anumiti agenti tensioactivi si antioxidanti asta nu a trezit nici un interes desi ar trebui sa rezume tot adica: uleiurile sunt PERFECT miscibile intre ele iar aditivi NU pot da precipitere (poliolefinele NU sunt lanturi nesaturate) pt ca sunt in cantitate prea mica, ci pot , eventual, sa se potenteze sau sa isi diminue efectul.

De ce am apelat la experimentul cu fierbere si inghetare: pt, ca substantele reactioneaza cel mai bine la temperaturi inalte si apoi precipitatele (elementele insolubile) se separa la temperaturi joase. Asta e chimia si fizica ce opereaza cu fapte si nu cu sentimente. Daca vreti sa continuati in contradictoriu nu aveti decit dar faceti-o cu fapte. Enjoy.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca urmatorul pas ar fi sa apara cineva cu rezultatele ulei analize de compozitie. Atunci vorbim si putem compara. The_sun a spus ca are asa ceva. Sa o vedem si daca mai apare una putem compara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa caut o analiza a uleiului 5w 40 505.01 daca nu gasesc o sa postez ce gasesc ... momentan nu am timp sa caut ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recent am mai cumparat o masina ( mai exact Duminica ) si avea un ulei groaznic in motor.

Am schimbat uleiul tot Duminica fara sa schimb filtru, si nu are nimic, nu face spume, merge perfect.( Duminica nu ai de unde sa cumperi filtre )

Bine o sa-l tin 3-400 km si pe urma ii fac schimbul ca la carte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Le-am amestecat pt ca mi s-a aprins becul de ulei de pe bord cand eram in oras sambata seara si ca sa nu ma risc sa patesc vreo chestie nasoala am completat ulei de care am gasit la prima benzinarie.

Dupa cum inteleg ar trebui sa schimb tot uleiul, prin urmare si filtrul.

Salut,

Nu iti face probleme inutile. Completarea cu ulei avand aceleasi caracteristici nu produce nici un neajuns motorului (pentru asta sunt normele mentionate de catre producator pe ambalaj). Daca ai completat cu ulei sintetic avand aceeasi viscozitate la rece, respectiv la cald, no problem.

Este grav sa continui insa parcursul cu martorul aprins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Eu pe Golf-ul meu am Castrol 10w40 Magnatec si dintr-o greseala am pus Mobile 10w40,dupa 2 zile de mers a scos un fum incat am crezut ca a luat foc masina,imediat am schimbat uleiul iar pe Castrol.Deci ,din cauza asta akum am o bataie de tachet.

Din experienta recomand sa nu schimbati marca de ulei folosita,dupa ce am pus iar Castrol nu am mai avut probleme (sa scoata fum),oricum bataia de tachet o mai am si acum.Masina avea 185.000 km numai cu Castrol 10w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ceea ce am invatat din cartile auto cred ca nu este bine sa amesteci doua marci diferite sau doua tipuri de ulei decat in caz de maxima necesitate. In carti se mai dadeau motivele pentru acest lucru - pot aparea reactii in urma carora rezulta spume, depuneri etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Studiind ce ulei sa-mi pun in masina, am cutreierat pe net mai multe site-uri specializate pe uleiuri. Intr-una din ele (destul de multe dau explicatii) am citit ca uleiurile sintetice se pot amesteca fara nicio problema, chair daca nu-s de la acelasi producator. Spuma (muci) fac uleiurile minerale amestecate intre ele, ceea ce niciunul dintre noi nu folosim. Eu insumi am patit acum 3 saptamani, chiar sambata dupamasa, coboram de pe damburile din Budapesta (partea Buda), cand in sfarsit s-a aprins luminita galbena cu ulcior! Am cumparat ulei ce am gasit la supermarket (Castrol). Cand deschid capota: autocolant cu ultimul schimb: Mobil1. Sun un prieten, ma linisteste: pune foarte putin doar cat sa se stinga avertizarea. Am pus foarte putin (cca 100ml) si gata! Am venit acasa la Arad (280km)si nimic rau! Mai dihai! Uleiul pus inainte era 5W30 Mobil1 iar eu completasem cu Castrol 5W40.... Bineintzeles ca am facut schimb complet de ulei. Asadar, in caz de forta majora..... nu prea ai incotro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!