Jump to content

Am alimentat benzina in motor diesel. Ce pot face?


DanL
 Share

Postare recomandată

Din ce am citit aici sunt primul cu motor CR care a si mers cu amestec...

 

Nu esti primul care a mers cu benzina, eventual esti doar primul care a scris aici. Un prieten a mers asa vreo 30-40 km pana i s-a oprit motorul. A chemat platforma, a fost la service, pt ca era in garantie, dar de atunci n-a mai avut alte probleme.

 

Acum nu prea mai ai ce sa faci. Urmareste periodic prezenta spanului in filtrul cu motorina. Citeste si topicul dedicat, dar doar daca esti tare de inima. Daca esti sperios, stai linistit si uita de intamplare... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@reader are dreptate. Puteai completa cu motorina, poate si un aditiv pentru cifra cetanica si era ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ valentin: la asta ma refeream: ca a mai scris cineva inainte despre benzina in 1.6 tdi cr, dar a mentionat ca nu a pornit masina dupa alimentare.

Am citit topicul despre pompa de motorina si tocmai asta m-a facut sa nu mai pornesc masina si sa chem platforma si sa o duc la service pentru golire rezervor si inlocuire filtru de motorina.

Amestecul l-am recuperat pentru cineva care il foloseste la o drujba.

Cel care a lucrat la masina nu m-a incurajat deloc cu privire la pompa si injectoare...

Consilierul in schimb mi-a spus ca a mai fost un caz, tot 1.6 tdi, acum un an si jumatate si pana acum totul este in regula. Sper sa fiu si eu norocos.

Pana una alta, astazi am facut 300 km si totul pare in regula.

Modificat de loghy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca ai procedat f.bine ,nu a avut ce sa se intample.Mergi fara grija si uita aceasta situatie,se mai intampla din pacate din neatentie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine ai facut. La CR-uri este foarte important sa urmaresti prezenta spanului pe carcasa cartusului filtrant chiar fara sa ai astfel de incidente neplacute. Nu cred (sper) sa ai probleme, dar fii atent in continuare, ca-i tare costisitor.

 

@reader are dreptate. Puteai completa cu motorina, poate si un aditiv pentru cifra cetanica si era ok.

 

Ce tare... Voua va sta gandul la banii dati pe benzina si ii recomanzi un aditiv pentru cifra cetanica? Care-i legatura cu cifra cetanica?

Cel mai bine este sa-ti dai cu parerea pe banii si masina altuia...

 

 

 

 

OFF TOPIC!

 

Imi amintesc cu mare neplacere de o situatie prin care am trecut si eu acum cativa ani. La primul schimb al filtrului de motorina am apelat la un mecanic VW (pe care Reader il cunoaste). Dintr-o intamplare nefericita, laptopul cu interfata destinata aerisirii sistemului de injectie nu mi-au functionat in acea zi. Nu am stiut inainte, ca amanam schimbul. Mecanicul VW a susp ca nu-i nevoie, ca se aeriseste doar cu punerea contactului, ca "Internetul ne tampeste", ca el face asta de cateva ori pe zi.

Am cedat si l-am ascultat. Am fost prost.

Evident, masina s-a oprit dupa cateva zeci de secunda si n-a mai pornit. Am mai incercat o singura data s-o pornesc, tot n-a mers, dupa care am plecat sa repar laptop-ul, luand si cheile cu mine, pentru a nu incercca mecanicul s-o porneasca.

La reintoarcere am amorsat sistemul, dar m-am mai chinuit de cateva ori s-o pornesc pana a luat-o...

L-am intrebat pe mecanic cum face la service-ul VW... Mi-a raspuns, fara sa clipeasca, ca o face doar cu punerea contactului... e adevarat, unele masini pornesc mult mai greu... cum a fost si a mea...

 

Dupa cateva mii de km am gasit span in filtru... Din fericire n-am avut alte probleme, dar nu plec niciodata linistit in concediu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce m-am uitat pe PDF-ul de la valentin imi dau seama ca logica mea de necunoscator era corecta...

Desi l-am intrebat de vreo 2 sau 3 ori pe mecanic daca se golesc conductele de combustibil intre rezervor si motor mi-a spus ca nu... si nu le-a golit...  :ceuameni:

 

Ca e costisitor... am vazut... ce mi se pare mai trist este cu prea poti face nimic sa previi... daca gasesti span, am inteles ca pompa e pa... si aia e... ce poti sa faci este sa o schimbi si sa speri ca salvezi injectoarele... dar deja sunt offtopic

Modificat de loghy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, el ar fi trebuit sa urmeze procedura, eu asa as fi facut. Insa ai mers putin, nu cred ca eventualul span ar fi ajuns in filtru, iar de acolo ar fi plecat pe retur inapoi in rezervor in km aia putini pe care i-ai facut. De altfel, nu inteleg de ce VW insista doar cu verificare de span a rezervorului, ignorand carcasa filtrului careia, datorita unei proiectari geniale, demne de secolul XXI, i-au facut capacul negru, spanul fiind argintiu. Asa ca este foarte usor de identificat spanul in filtru. Pacat ca n-au fost la fel de inspirati si la proiectarea pompelor (ma rog, mai mult bosch si siemens in cazul tau, nu-i vina VW), dar e greu sa scoti doua lucruri geniale in aceeasi masina :)

 

Asadar, nu cred ca are mare importanta in cazul tau. Bine ca ai scapat de amestec iar acum vezi-ti mai departe de treaba. Doar verifica temeinic carcasa filtrului la fiecare schimb...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ii recomandasem aditivul pentru a aduce acel amestec din rezervorul lui mai aproape de motorina normala, nu incercam sa-i stric masina si era un sfat, nu o procedura sau o lege fundamentala. E foarte ok cum a procedat el, nu am contestat asta. E bine cand se termina cu bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda... sper sa nu fiu eu ghinionist si sa apara altele... :)

Sa zicem ca totusi m-am mai linistit un pic si oricum m-am resemnat. Mai mult fata de ce am facut deja, nu cred ca am ce sa mai fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic: Asa sensibile sunt pompele astea la greseli de genu'?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi aici: http://vwforum.ro/topic/90351-probleme-la-pompa-de-inalta-presiune-a-motoarelor-cr/?view=getnewpost

N-am citit acolo de nici un motor la care sa fi picat pompa in urma unui astfel de eveniment si sper sa nu fiu eu primul.

Avand in vedere insa procedurile de service postate de valentin mai sus in care se recomanda explicit verificarea impotriva prezentei spanului, se pare ca este posibil.

Modificat de loghy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Marti, am fost contactat de cei de la AviaMotors pentru a-mi exprima impresiile de la ultima vizita in service. Mai bine nu o faceau pentru ca nu am putut sa nu le spun ca sunt nemultumit de nerespectarea procedurilor. Am avut o discutie pe mail cu consilierul de service in care am ajuns sa la transmit procedurile postate anterior de la Valentin.

Valentin imi cer scuze ca nu te-am intrebat inainte daca este in regula, sper ca nu am facut cava care sa te afecteze in vreun fel.

Am trimis acum discutia purtata cu consilierul si un rezumat si conducerii service-ului. Astept acum sa vad daca obtin vreo reactie de la ei si la final voi posta totul pe topicul dedicat AviaMotors.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Salutare 

joi seara am reusit sa fac gafa de a baga benzina in loc de motorina,plecat din peco la vreo 200 m a inceput sa zgaltie masina dupa inca vre10 m a murit motorul.Am dus masina la mecanic,desfacut capacul pompei din rezervor pt a scoate benzina (apox 15 l benzina),montat la loc tot ,am bagat 4 l de motorina ca nu am avut alt recipient mai mare sa iau ,masina a pornit f bine la a 2 cheie,in drum spre peco mi-a murit motorul ,sunat un prieten mi-a adus 20 de l motorina dar motorul nu a vrut sa mai porneasca decat tractat,am adus masina acasa oprit motorul incercat sa-l repornesc din cheie dar pauza.azi a pornit la sfert de chei dar dupa ce am dat o tura prin oras sa oprit in mers dupa care iar nu a mai portnit decat dupa vreo ora de stat.

Ce poate avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina ta fiind 4motion are 3 compartimente la rezervor, cu 3 pompe si e posibil sa ai benzina intr-un compartiment si sa ajunga la motor. Eu as face plinul cu motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si schimbat filtrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tin sa precizez ca la rece porneste bine dar dupa ce se incalzeste mototul nu mai porneste,trebuie sa astept sa se raceasca :(, o sa schimb si filtrul de motorina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba schimbi filtrul daca din rezervor vine benzina sau mai multa benzina decat motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

E belea,dupa patania cu bagatul benzinei in loc de motorina am schimbat filtre pe masina dar degeaba,porneste f bine la rece dupa ce se incalzeste motorul nu mai vrea sa porneasca,masina e la mecanic de aproape 2 sapt si nu prea mai stie ce sa-i faca,mi-a verificat senzorul de temperatura ceva senzor pe volant ,mi-a inlocuit ceva senzor de presiune in admisie ,azi am vb cu el si crede ca sunt injectoarele de vina,pe diagnoza nu am nici o eroare!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Cum ai rezolvat problema pana la urma?

Si eu sunt in aceeasi situatia ca tine :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai golit complet instalatia - adica rezevorul uscat ? .... 

 

schimba iar filtrul de motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am rezolvat=o nici cum inca ,maine o sa mearga mecanicul sa-mi ia 4 injectoare sa incerce sa inlocuiasca injectoarele sa vada daca nu cumva sunt ele de vina,altceva nu prea mai are ce sa faca ,fiindca ti-am zis ca a facut toate verificarile posibile,curatat rezervor,inlocuit filtru ,verificat pompa revervor,pompa tandem,ceva senzori la volant si nu mai stiu unde....asa ca o sa revin cu amanunte 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Asa cum eu am fost interesat de acest subiect, voi relata emotiile prin care am trecut eu.

Alimentat la statie 15 l de benzina peste 13 litri de motorina. Adica masina este un TDI. Am mers cu ea aproxim. 3-4 km pana acasa, am oprit motorul pentru cca. 10 mn. Am revenit la masina si am vrut sa plec. Rezultatul? Masina nu a mai pornit. Am mai incercat inca de 2 ori si am zis: ,,Nu mai dau la cheie ca cine stie ce se mai intampla''.

Imediat am telefonat unui prieten super specialist in materie de masini, nestiind ce sa-i spun ca a patit masina. Pana a sosit el am vazut bonul de la benzinarie pe care scria clar: ,,BENZINA''!

Drept urmare au urmat procedurile scoaterii intregului combustibil (in total au fost 28 de litri benzina + motorina) din masina respectand toate procedurile, inclusiv aerisirea conductelor, SCHIMBAT FILTRUL DE MOTORINA etc.

Mentionez ca nu am putut scoate din rezervor combustibilul amestecat decat cu o pompa electrica adusa de prietenul meu. 

Acum masina merge foarte bine fara probleme. Partea plina a paharului este ca a curatat un pic injectoarele.

Recunosc ca tot meritul l-a avut amicul meu (supermecanic) caruia i-am lasat masina pe mana sa se ocupe cum stie el cel mai bine.

Sper sa va fie utila experienta (neglijenta) mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai scapat usor.

 

Ma repet: la benzinarie se ofera omuletii sa alimenteze ei. Nu permit nimanui acest lucru. Nu ma grabesc (prea tare) de obicei si nu am chef ca un neica-nimeni sa imi dea bataie de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte urât vorbeşti despre lucrătorii de la benzinării, "neica nimeni". Nici dacă ai fi prim ministru n-ar trebui să vorbeşti aşa despre OAMENI. Jenant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!