Jump to content

Am alimentat benzina in motor diesel. Ce pot face?


DanL
 Share

Postare recomandată

Repet ce am scris in alte topic-uri : benzina in loc de motorina poate face praf sistemul de injectie (pompa si / sau injectoare) si / sau motorul in sine (calare si altele). Nu e de joaca.

@cristianionut : cred ca ai aer pe traseu ca alta problema nu pot vedea.. Aerisiste cat de bine poti samd... Ce masina zici tu acolo? Ai in profil mai multe masini..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caz concret: Un amic de-al meu a facut plinul cu benzina, mai avea vreo 7 litri de motorina in rezervor, deci a bagat benzina la greu. Nu si-a dat seama de asta decat in momentul cand i s-a oprit motorul, adica dupa aprox. 150 km!!! A dus-o pe platforma la service, i-au inlocuit filtrul de motorina, iar acum masina merge bine mersi. (intamplarea e din vara, timp in care a mai mers vreo 10 000km si masina n-are nimic)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi parere cu andREI. Din cate am inteles, dupa ce ai alimentat nici macar n-ai pornit-o. Au ramas in jur de 5l de benzinica dupa "extractie", care au fost diluati pana la full cu dieselache.

In primul rand ai avut toate sansele in timp ce scoteai benzina sa intre aer pe instalatie.

In al doilea rand concentratia de benzina ramasa dupa amestec e mult prea mica sa-ti distruga ceva, mai ales atat de repede. Oricum aveai motorina in filtru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina in care am bagat benzina este golf 4 tdi-pd evident pe motorina. :)

Am mai intrebat si eu in stinga si dreapta si asa e ca nu este aerisita instalatia si sansele sa ajunga benzina in sistem sunt totusi cam mici, motorul nu a mers de la alimentare deloc.Practic am oprit motorul cind alimentam si apoi cind am constatat am inpins masina in parcarea statiei peco.Apoi am dat cheie dupa golire si completare cu motorina, iar masina a pornit citeva secunde apoi sa oprit, apoi la fel de doua ori si un nor de fum alb la evacuare.Turatia motorului a scazut rapid pina a murit motorul.

sa vedem ce zic si cei de la service?

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sintomul este similar cu cel care il facea golful 2 cind schimbam filtrul de motorina si nu puneam in el motorina.Era cam greu fiindca aveam un tip fara supapa, apoi am trecut la cel cu supapa ca la golf 4. Prin urmare trebuie facuta o aerisire a sistemului, dar eu nu mapricep sa o fac...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista vreo modalitate mai batraneasca prin care sa golesc rezervorul, alta decat "mersul" ?

Pentru motoarele TDI PD (nu stiu daca merge si la altele) se scoate furtunul care intra in filtrul de motorina se baga in canistra dupa care se pune si se ia contactul succesiv pana se goleste rezervorul. La fiecare punerea a contactului iese putina motorina/benzina, cea care era necesara normal la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

creca yo am fost singurul care am facut-o "de oaie"

prin martie, ma duc ca omu la "benzinarie" (pana in dec. avusesem benzinara, acum diesel). opresc la pompa, bc-ul imi arata ca mai am de facut cam 30km :D

ma dau jos, timp in care ma suna mama si incepe sa-mi spuna una alta. In tot acest timp, nu am stat degeaba, am luat pompa verde, asa cum eram invatat, si dai, toarna, dupa ce-am pus de vreo 200 ron, opresc, desi nu era plin rezervorul, pusesem cam 58l de benzina in rezervorul meu de 70l :lol:

ma duc frumusel sa achit la casa... achit, ma urc in masina, pornesc si plec :lol: Ies din peco , merg putin, cam 200m, si imi taie unu calea... franez brusc, mi se opreste motorul, am fost inspirat ca am apasat ambreiajul si am lasat-o sa curga pana dincolo de intersectie. In momentul apasarii pedalei de frana, vad o imagine in fata ochilor : "eu, cu pompa verde in mana". Sa `nebunesc, nu-mi venea sa cred, radeam de cei carora li se intamplase, ii consideram nebuni...... fuck... disperam..

am sunat un prieten, mecanic de la VW/audi.... ala cica : "bine bine, ai pus benzina, dar ai plecat de pe loc ? "

n-o sa uit... am scos tot amestecu de 58l de benzina si cativa de motorina, am schimbat filtru de "motorina" plin cu benzina, am cumparat vreo 20l de motorina, ca sa curat tot ce a fost acolo, un filtru nou de motorina, si ... m-am speriat cum facea motorul cand i-am pus iar motorina.... JALNIC, ziceai ca-i un tractor beat :D

asa mult m-am bucurat ca nu a patit nimic.... sper sa nu se intample nimanui asa ceva, cel putin, acum cand pun motorina ma uit de 3 ori

pentru motoarele TDI PD (nu stiu daca merge si la altele) se scoate furtunul care intra in filtrul de motorina se baga in canistra dupa care se pune si se ia contactul succesiv pana se goleste rezervorul. La fiecare punerea a contactului iese putina motorina/benzina, cea care era necesara normal la pornire.

asta daca vrei sa-ti ia o saptamana sa scoti 65l de combustibil din rezervor :lol:

e o metoda mult mai simpla, cunoscuta de cei patiti :P umbli la sigurante, ei un cablu micut, scoti 2 sigurante, si faci un contact direct intr 2 puncte acolo, pui contactul o singura data, si pe furtunas, incepe sa curga tot combustibilul :lol:

Modificat de Bogdan N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare noroc ai avut ca nu a patit motorul nimic. Nu stiam de chestia cu sigurantele. Sper sa nu fie nevoie, dar oricum e bine de stiut. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca o cantitate 1-2 litri de benzina in motorina nu modifica prea mult cifra cetanica . Insa daca se ajunge la dilutie gen motorina in benzina e rau. Sa nu uitam ca fata de motoarele pe benzina la care raportul de compresie este de 9:1 sau pe acolo la diesel este undeva pe la 20:1 . Cred ca e mult mai puternica detenta daca se face injectie de benzina la presiunea aceea . Se poate sparge motorul din cate stiu eu - daca gresesc sa ma corectati .

Cand eram copil stiu ca tata punea in ARO 1 litru de gaz sau benzina la un plin de motorina sa scada punctul de inghet.

Eu am ales urmatoarea varianta pentru a nu gresi pistoalele de la Peco. Merg si alimentez cu motorina rapida (la pompa pentru camioane ). Acolo nu se vinde decat motorina .

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

......

Eu am ales urmatoarea varianta pentru a nu gresi pistoalele de la Peco. Merg si alimentez cu motorina rapida (la pompa pentru camioane ). Acolo nu se vinde decat motorina .

La pompa aia trebuie tot timpul manusa de unica folosinta... Cel mai bine e sa vezi negru in fata ochilor insa nu de nervi sau suparare :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va zic ce sa intimplat pina la urma.

A fost cam cu a facut Bogdan N .

Am scos in peco motorina punind contactul timp de o secunda pe la furtunul care intra in filtru de motorina.Apoi am dat cheie a pornit si sa oprit.Apoi la fel de doua ori.Am chemat platforma si am mers la service. acolo au inlocuit filtrul de motorina, a tras si ce mai era pe furtunul de la rezervor pina la filtru.A scos furtunul de la EGR apoi a dat cheie....

La inceput a mers o perioada de circa 20 de secunde rau de tot, trepida si facea zgomt.Apoi a murit. A dat la cheie prelung si cu sprai a dat in fata EGR-ului pina a pornit.Motorul a revenit la mersul initial.

Am pus vag-comul pt verificare si fata de valorile inregistrate cu o saptamia inainte cam la fel (intre -0.3 si +0.3).

Gaura in buget 100 de euro. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am facut si eu tampenia sa fac plinul cu benzina, eu avand motorul TDI. Am scos bancheta spate, am golit rezervorul de benzina. Am inlocuit filtrul de motorina cu unul nou, am alimentat cu motorina si a luat-o de la prima cheia. Am pus-o pe Vag-Com si nu am avut nicio eroare, iar injectoarele lucrau la aceleasi valori ca inainte de nefericita intamplare.

Modificat de Co5ma
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ai facut cam totul ca la carte. Nu ai de ce sa te (mai) temi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Desi imi este rusine sa recunosc , am comis-o si eu ... nu stiu cum pentru ca de obicei sunt foarte atent. Aseara pe la 1.30 obosit fiind am bagat 10 litrii de benzina peste cam 10 de motorina pana sa imi dau seama ; fiind 1 noaptea si neavand cum sa o scot (sincer nu stiam pana acum cu se scoate carburantul la golf) am completat cu motorina pana in buza cu alte cuvinte in total cam 10 litrii benzina si 50 litrii motorina ; am impins masina stanga-dreapta din lateral sa se amestece i-am dat cheie si a pornit pe loc. Din auzite stanga dreapta toata lumea zicea ca nu are nimica ca sa merg asa pana o consum , dar de dimineata nu a mai vrut sa porneasca la prima cheie , drept urmare dupa ce a pornit la a treia cheie am dus-o la service ; i-au scos tot ce era in rezervor, i-au inlocuit filtrul de motorina (care arata foarte bine) , au pus cam 20 litrii de motorina si acuma masina merge impecabil.

Singura temere pe care o mai am este sa nu fi fost cumva afectate injectoarele si sa imi faca probleme mai tarziu ... credeti ca este posibil ?? :coffee_lol:

PS: nu am pornit-o decat dupa ce am completat cu motorina , iar cat am condus-o (cam 30 km in total ) nu am depasit 2000 ture si am accelerat decat foarte lin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Eu am 10 ooo de km de la evenimet si masina si implicit injectoarele merg perfect.

Fa si tu ca mine: o scanare o data la 6 luni si monitorizezi una alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu nici nu am apucat sa o scanez de erori (adica nu stiu daca , cumva, au scanat-o ieri la service).

Masina merge foarte bine , ba uneori am impresia ca mai bine ca inainte ca am schimbat filtrul de motorina , numai ca acuma mi se pare ca scoate ceva mai mult fum , mai ales daca o turez putin cand e pe loc , iar inainte nu scortea deloc fum cand era pe loc . Chiar nu stiu ce sa cred , sincer ma bate gandu sa o si vand .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Tu scaneaza de erori calculatorul masini si apoi mai vezi care e treaba.Nu te impacienta, stai calm ca nu esti singurul patit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu nici un caz la care sa se fi stricat ceva din cauza asta. benzina in motorina nu e grav, invers e mult mult mai nasol. de asta am impresia ca nici nu intra pompa de la diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti spun eu un caz... :D

Am un Renault Kangoo care a mers cu 20 litri de benzina pe langa motorina care o avea in rezervor...aprox inca 20 litri.Asta a fost acum 3-4 luni.Ieri s-a oprit in mers si a inceput sa scoata mult fum albastru...Am fost la service iar dupa diagnosticare a rezultat faptul ca masina are doar un injector care mai functiona dar si ala e pe moarte...costa 50 mil injectoarele+manopera... :) :)

PS:Inafara de faptul ca pornea putin mai greu la rece nu a dat nici un semn de cand s-a pus benzina in ea..si a facut vreo 10k cu ea in astea 4 luni...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai stai, ca aici vorbeam de mers pana la service si remediat ca mai sus. totusi, destul de ciudat ca masina s-a comportat astfel, inseamna ca nu are nici o protectie in acest sens, la vw pur si simplu cand simte ceva nu mai porneste si gata, la alte marci scoate fum alb, ala albastru cred ca era de la faptul ca s-a stricat motorul. cauta pe net, nu prea sunt cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ma sperie pe mine e faptul ca masina ieri dimineata nu a mai pornit (asta inainte sa o duc la service) , iar asta inseamna ca s-au facut cateva detonatii in motor cu o cantitate prea mare de benzina si avand in vedere ca autodetonatiile la benzina nu sunt controlabile nu mi se pare exclusa varianta de supapa putin ciupita sau injector decalibrat , probleme care apar in timp, 5-10-15 mii de km .

Si acum sunt in dilema , pentru ca masina asta vroiam sa o mai tin in conditiile in care ii faceam remap , dar dupa cele intamplate sincer parca imi e cam frica. Deci ar cam ramane cealalta varianta sa o vand , ca si asa cam vroiam sa imi iau TSi.

... greu :D

LE : 4abc zicea de 5000 lei reparatia la acel kangoo, dar la golf e mai mult ca odata cu injectoarele trebuie si pompa de motorina , iar injectoarele sunt si alea mai scumpe ...

Modificat de Vlad1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e sa fie ceva (desi nu cred), ai motiv sa pui injectoare mai smechere ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu merita investitiile astea ... iei masina direct cu motor mai "smecher" si ai rezolvat problema.

Da cum am spus la cel mai mic simptom o vand si gata , mai ales ca acum e inca noua si nu pierd prea mult.

Modificat de Vlad1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu mergi linistit, ca doar din ce ai scris, nu se intampla nimic. in mod normal se obisnuieste sa pui benzina peste motorina iarna de exemplu, dar nu cantitati mari, mi se pare ca maxim acceptat e 5l la 60 de motorina la motoarele mai vechi si 1-2l la astea noi (bine, acum motorina are aditivi si nu mai e nevoie sa bagi benzina, dar s-a practicat multi ani, nu stiu cum functioneaza exact, parca motorina si benzina nu se amesteca, dar la frig o fi altfel). daca puneai diesel in benzinar, atunci era grav. nu stiu ce s-a intamplat la 4abc, dar daca ducea masina la service atunci, nu patea nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Daca ai stii tu cum a facut masina mea dupa ce a schimbat filtrul de motorina, a dat la cheie fara alimentare ca sa aspire si ce mai era in cilindri benzina apoi cheie normala si un mes al motorului 30 de secunde de zici ca era tractor.apoi iar cheie dar fara buji si spray de pornire si gata mers normal... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!