Jump to content

Pompa Sprit


Gabi.B
 Share

Postare recomandată

Bun am deschis acest topic sa fiu 100% sigur ca ce spun este corect.Am repornit masina si am obeservat ca imi curge benzina pe la capacul pompei de sprit.Sa fie membrana?(cred ca da) dar eu vin sa va intreb poate fi altceva ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea are ce sa fie altceva. Fi sigur ca pe acolo curge si ca nu este o scurgere care vine de undeva de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi intai daca suruburile care tin membrana sunt stranse...am vazut cazuri in care membrana era buna insa suruburile nu fusesera stranse ca lumea. Dupa strangere nu a mai curs. de asemenea am vazut cazuri in care curgea pe langa furtunasul care alimenteaza carburatorul datorita faptului ca colierul nu mai strangea bine. Nu mai vorbesc si de cazurile cand curge pe la axul clapetei...trebuie vazut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc..maine cand ma duc ma duc la demontat ptr vopsit am sa verific tot ce mi-ati spus si va voi informa :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am avut aceashi problema, am scos carburatorul, si l-am "ambalat" asha, spritsolea pe la pompa sprits acolo benzina zici ca era circ. am inlocuit membrana, strans bine shuruburile ... nu mai are nici pe dracu. Tonic zicea ca poate nu sunt stranse shuruburile... vezi ca la mine cand am desfacut ... avea doar membrana si nimic altceva garnitura... foarte subtire si coapta era. am luat alta membrana de la acelashi tip de carburator, si o garniturica din aia de ... carton sau ce naiba e ... de la o membrana pompa sprits de dacie, ca sa fie mai etansh. si merge. (acuma depinde ce carburator ai) solex pict 30 - 3 am eu . din pacate membrana de dacie nu se potriveshte 100 % pentru ca are shtutsul ala prea lung, am intseles de la cineva ca il poti da jos, si sa nituieshti shtutsul original la loc ... a mai facut cineva asha ? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se gasesc membrane usor...eu am carburici solex 31 pict 3 si o sa rezolv problema cat mai repede dar asta nu e o prioritate :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

broscuta mea dupa ce a stat ceva timp in concediu de odihna nu mai vrea sa porneasca la rece la sfert de cheie cum o facea inainte, o ia cam din a 4-5a cheie cu greu. Interesant e ca dupa ce porneste merge rotund si nu moare la relanti, iar daca opresc motorul si repornesc in urmatoarea jumatate de ora, porneste din prima dar nu la sfert de cheie. Nu sunt eu un expert dar mai stiu cate ceva: am dat jos filtrul de aer si capacul carburatorului (Solex 30PICT-3) si am observat ca nu sprituieste cand trag de clapeta; am verificat sa nu fie infundat ciocul acela de papagal si cele 3 "chestii cu gaurele" (2 care se insurubeaza in lateral si 1 mai lung deasupra in interior). Care o fi cauza lipsei de sprit? Pompa de benzina? Presiune? Releu? Aprindere? Ce ar trebui sa fac?

Va rog sa ma ajutati si sa imi raspundeti cat mai repede, ca as vrea sa merg cu ea la Bran la intalnirea broscarilor. :icon_cool:

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori pompa de benzina are pierderi, ori ai pirderi pe conducte si atunci se dezamorseaza pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori pompa de benzina are pierderi, ori ai pirderi pe conducte si atunci se dezamorseaza pompa.

Era infundata conducta de la pompa sprit la ciocul de papagal.

Acum cand trag de clapeta de sprit sprituieste prin ciocul de papagal dar am descoperit alta problema. In pompa sprit sunt 2 gauri, una pe mijloc care face legatura cu cavitatea unde se afla benzina si cealalta (pe care am desfundat-o) gaura mai sus care duce la ciocul de papagal. Daca am inteles eu bine mecanismul functioneaza cam asa: in momentul cand trag de clapeta, benzina din pompa se sprituieste pe orificiul de sus care duce la ciocul de papagal, iar celalat orificiu se astupa automat cu un fel de supapa, iar cand se elibereaza clapeta, supapa permite pompei sa traga alta benzina din cavitate pentru viitorul sprit.

Problema mea este chiar acea supapa care nu se inchide total cand trag de clapeta, impingand o parte din benzina impreuna cu cativa bulbuci inapoi in cavitate, pierzandu-se astfel presiunea care ajuta la sprituirea corecta prin ciocul de papagal, transformand spritul intr-un fel de sprit cu picaturi.

Ce se poate face cu supapa aceea? Se poate schimba? Am observat ca in cavitatea cu benzina este o chestie cu filet ce sta exact deasupra supapei. Probabil ca imi curge benzina non-stop daca nu e buna supapa aia nu?

Va doresc numai bine. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesa aia sub care e supapa e infiletata acolo si are si filet la gaura aia prin care intra benzina. Gaseste surubul potrivit si o poti extrage. Poate maninc rahat, dar mi se pare ca merge acolo surubul de la geamul (plasticul) semnalizatorului spate.

Sau spala bine carburatorul cu "decarburol" sau "**-solv" sau ceva de spalat carburatoare si sufla bine locul ala al supapei cu aer comprimat (compresorul de roti tip 500.000 de lei e perfect).

Nu curge mereu p-acolo, doar ca ai repriza mai proasta cind nu inchide bila aia. E ciudat ca iese si aer; ciocul e infipt bine si etans in corpul carburatorului? Arcul de sub membrana pompei de sprit e acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesa aia sub care e supapa e infiletata acolo si are si filet la gaura aia prin care intra benzina. Gaseste surubul potrivit si o poti extrage. Poate maninc rahat, dar mi se pare ca merge acolo surubul de la geamul (plasticul) semnalizatorului spate.

Sau spala bine carburatorul cu "decarburol" sau "**-solv" sau ceva de spalat carburatoare si sufla bine locul ala al supapei cu aer comprimat (compresorul de roti tip 500.000 de lei e perfect).

Nu curge mereu p-acolo, doar ca ai repriza mai proasta cind nu inchide bila aia. E ciudat ca iese si aer; ciocul e infipt bine si etans in corpul carburatorului? Arcul de sub membrana pompei de sprit e acolo?

Multumesc foarte mult, informatiile au fost de mare ajutor

Am desfacut din nou carburatorul si l-am spalat cu decarbusolv, au iesit multe mizerii, am folosit pompa de la masina ca sa scot jegu din orificiul ala cu supapa si acum se inchide bine, benzina nu mai este impinsa inapoi iar spritul acum are presiune buna. Din pacate pe orificiul ala cu supapa mai curge un firicel de benzina fara sa fie tras de pompa sprint, in aceste circumstante si lunad in considerare principiul vaselor comunicante, peste noapte pompa sprit se umple de benzina, iar la primul sprit dimineata se ineaca putin motorul (la pornire) dupa cere isi revine la forma initiala.

Am schimbat si membrana de la sprit cu una de dacie (ca sa nu ma injurati, va spun ca este ceva provizoriu, la prima ocazie iau originalu), a trebuit sa lucrez putin cu polizoru: am polizat aproape in totalitate partea mai ingusta (cu arc) si am micsorat diametrul tijei pana a intrat in locasul din capacul pompei, nu a trebuit sa polizez prea mult. Merge perfect. Am preferat aceasta adaptare pentru ca imi curgea benzina pe la pompa sprit si era riscul de explozie (umblam cu stingatoru pe scaunul din dreapta :icon_thumright:

Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea imi dau seama despre ce pompa de sprit este vorba. Din cate stiu membrana de la pompa de sprit, aia din carburator merge inlocuita fara nici o modificare cu una de dacee ca am facut si eu asta, numai ca ..... are alta inertie si face spriturile mai lungi si mai cantitative ceea ce (la mine) facea ca sa creasca consumul pana la 15% si mi se inneca motorul foarte usor. Totul s-a rezolvat inlocuid cu una originala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine ca merge; principiul vaselor comunicante in fond se aplica la presiune atmosferica, aci e un circuit sub presiune, cu supape, nu se pune, oricum nivelul in camera de nivel constant e sub ciocul care sprituie. Membrana de dacia e foarte buna, mai ales c-ai modificat-o pe ea, nu capacul :icon_thumright:. Oricum, "originalul" e din turcia sau brazilia, nu mai e original.

A, sint 2 tipuri de membrane, unele plane, de *****, unele bombate, la fel ca originalul. Sint bune astea din urma. In caz de debit prea mare la pompa de sprit, asta se regleaza.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!