Jump to content

Broscuta nu mai porneste :( - schema de redresor ?


tipatescu
 Share

Postare recomandată

Nu stiu ce naibii am facut ... am meshterit eu ceva cred ca am facut un scurt pe la niste fire, (am gasit doau sigurante arse pe care le-am schimbat) am "uitat" :33: cheia in contact pe pozitia D (demaror) vreo 30min, o ora .... :12: (sa fie asta cauza???) cert e ca nu se mai "invirte" nimic, - nici macar electromotorul la pornire, becurile par ca au o lumina mai slaba ... cred ca ...mi s-a descarcat bateria. Cel putin asta cred. Din pacate nu am redresor sa o incarc ... Are cineva vreo schema ? Eu ma gindeam sa fac unul dintr-o sursa de calculator.

Nu prea stiu multe despre instalatia electrica ... prost nu sunt, dar nu m-am bagat intr-o masina ... broscutele astea au fost indemnul meu sa o fac ... Prblema e ca nu am timp sa iau toate firele dupa schema - ma intorc abia pe la 7 de la servici ... (e o incilcitura intreaga pe masina ... de la vechil proprietar). Stiu sigur ca ar trebui sa porneasca electromotorul si dupa aia tot restul. Aveti vreo idee ? ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un redresor simplu se face dintr-un transformator de scoate 12-14V/5-6A, o punte redresoare, cev amai complicat e la http://www.aaroncake.net/circuits/charger1.htm

despre schemele de instalatie electrica citeste la http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.php?t=2084

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu de astea, dar nu am un traf la indemina. Ma gindesc sa pun sursa de calculator (12V/~10A). N-am prea studiat acumulatoarele ... Tb o tesiune mai mare (15V) ? ... sau un curent constant ? ...Cred ca acumulatorul insusi ar trebui sa micsoreze automat curentul pe masura ce se incarca (nu mai exista transfer de sarcini ). Ce stiu: Poti sa incarci acc cu orice curent (recomandat 10% din val Nominala ex. 55Ah -> 5.5 A) Deci se cere curent constant... Atunci de unde stiu cind s-a incarcat ??? Imi tb un timer (10 ore) ? si apoi deconectez ? Altii recomanda ... o tensiune (?!) de 15/17 V constanta, si se uita la curent ... (au ampermetru) -> cind scade curentul (->0) deconecteaza redresorul. In principiu cam astea sunt ideile. Care e totusi adevarul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideal ar fi sa-l incarci cu un curent constant de 1/10 din capcitatea lui :scratch: , dar eu ma desfacut 2-3 incarcatoare de fabrica, sa le zic asa... si ele au in componenta un transformator cu mai multe trepte, o punte redresoare/4 diode, un ampermetru, eventual si un termocontact (pentru decuplare/protectie scula si acumulator)....

cred ca e mai simplu sa faci unul.. simplu :lol: si sa te uiti la ceas cand au trecut 10-12 ore decat sa faci unul de curent constant (la 5-6A) cu decuplare automata, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu chestia cu fabrica ... cind ai nevoie folosesti orice. Bine, eu in general imi complic existenta... caut solutia optimala :scratch: ca sa prelungesc durata de viata a accumulatorului. Deformatie din cimpul cercetarii ...

Pai o sa leg un ampermetru la sursa de calculator si o sa stau sa ma uit - de departe:) Bai, da uite, e prima oara cind fac asta ... principiile le stiu.

Imi amintesc ca cineva, odata (un tip destept :shock:)... prin liceu, ... imi spusese ca un acumulator se leaga INVERS (?!) la sursa ... daca vreau sa-l incarc ... caci altfel nu circula curent prin el (?!) si ca imi trebuie o scula mai speciala. (asta ca mi-am amintit acum ...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de idei !

(Ca o iesire din topic, dar tin sa precizez) - sa sti ca astea pe Li, MH sau NiCd sunt diferite de cele de plumb. Asta o stiu sigur. (Curent diferit de incarcare, si alte chestii). La Li se recomanda o monitorizare atenta a temperaturii acc. si se exclud montajele amatoricesti. Am studiat odata problema asta. O sa vad ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A pornit !!! :ok: Subiect inchis - ba nu - ar trebui deschis un topic despre acumulatori ! Intr-adevar am lasat 6 ore sursa de la calculator sa-mi "incalzeasca" bateria la 12 V si cand m-am dus sa "incerc" ... s-a auzit "tra-ta tra -ta ta ... " si a pornit. Eram sigur de la primul tra ca o sa porneasca :lol: (cel putin inainte nu se auzea nimic). Si abia acum m-am uitat la data de pe acumulator: 06/97. Atunci a pus-o vechiul proprietar.:scratch: De luat aminte alta data ... ma mir ca a rezistat cei 700km care i-am facut acum 2 luni :12:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai eu am redresor, cand vrei ma pun in 282 si ti-l aduc. Auzi, eshti diseara pe la mashini? Ca ma duc pe la ai mei sa lucrez la Ford, si la intoarcere ash cobori din 282 la tine, sa vad broscutzii de aproape, ca pana acum le-am vazut doar din autobuz, pe geam...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!