Jump to content

Telescoape / Arcuri


calin13
 Share

Postare recomandată

Salut. Cred ca am elucidat misterul. Aseara masina era lasata pe spate dreapta, de nu mai era loc intre aripa si anvelopa - asta dupa ce am circulat cu ea. Astazi, dupa o zi cu temperaturi mai ridicate, surpriza, masina e iarasi la nivel normal, semn ca arcul nu e rupt. Explicatia mea este ca din cauza uzurii pronuntate, amortizorul la temperaturi foarte scazute ramane blocat. Dupa ce am circulat cu masina, el s-a compresat si a ramas in pozitia respectiva pana cand s-a facut mai cald, moment in care a revenit la pozitia initiala.

O sa schimb, amortizoare+arcuri, cand da caldura. Cred ca merg pe KYB Excel-G.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Ce pot sa-si spun sigur e ca eu am lasat masina o data doar cu arcurile montate(in garaj), fara telescop spate si statea mai mult sau mai putin exact ca si cand sunt montate si telescoapele, atata ca face un balans interminabil :). Posibil sa fie blocate poate de la frig...cine stie, orificiile alea prin care trece uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Update: acum ca s-a facut mai cald, totul a revenit la normal :))

Oricum schimb (amortizoare + arcuri - flansele sunt schimbate deja), in viraje se inclina destul de mult, iar balansul pe drum denivelat este destul de pronuntat, semn ca nu mai sunt deloc in parametri.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe spate sa nu pui Excel G. Sunt mult prea moi. De preferat Excel G pe fata si pe spate Gas A Just. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fie foarte ridige fiindca in spate de regula am pasageri. Avand in vedere ca lipsa suspensiei independente se simte, daca mai pun si amortizoare mai rigide ma gandesc ca nu mai sta nimeni in spate.

Cat de rigide sunt Gas A Just? Masina e mai mult masina de familie, se merge de cele mai multe ori linistit, nu sportiv, asadar ma intereseaza in special confortul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai faza e asa: 

Pe fata am Excel G - Sunt destul de aproape de cele OEM. Suficient de moi incat sa nu simti ca se rupe masina la o denivelare. Suficient de tari incat sa nu dai cu baia de ulei pe asfalt. 

Pe spate am luat tot Excel G - Sunt mult mai moi fata de cele de pe fata. Poti sa sari pe carligul din spate si spatele are o cursa destul de lunga. Nu fac balans, dar as fi vrut putin putin mai rigide. 

@Laurentiu_LWR parca are Gas A Just. Sunt mai ferme fata de Excel G si din cate stiu eu se completeaza mult mai fain cu Excel G pe fata. Si nu, nu sunt dure cum ar fi niste amortizoare sport. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreidumitru

Si eu am combinatia Excel G pe fata + Gas A Just pe stapte. Primele sunt facute in Spania iar celelalte in Japonia (mult mai calitative dpmdv. Masina se comporta foarte bine pe viraje si la viteza mare. Singurul minus este in momentul in care nu este nimeni in spate pe bancheta sau nu ai bagaje, atunci mi se pare ca scutura mai puternic. Amortizoarele le am de ~1 an jumate si inca se comporta bine. Daca mai ai nevoie de alte informatii te pot ajuta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru feedback :) Chiar asta nu vreau, sa scuture. Sunt sigur ca scap de balansul lateral si vertical pronuntat pe care il am acum cu Excel G, pastrand totusi aceeasi senzatie de confort.

Totusi, de ce consideri ca Gas A Just sunt mai calitative?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreidumitru

In primul rand pe Gas A Just tot "scrisul" de pe telescop este turnat, in timp ce pe Excel-G sunt doar niste etichete si in al doilea rand vopseaua parea mult mai ok pe ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Cel mai probabil tot Excel G o sa iau, chiar daca sunt facute in Spania pentru ca vreau ca tinuta de drum sa fie confortabila mai mult decat orice :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreidumitru

Poti sa ceri pareri si despre Sachs. Eu cand am schimbat amortizoarele am primit oferta de la un magazin online pentru niste amortizoare Sachs mai interesante, la momentul respectiv nu aparea in lista magazinului ca fiind compatibile cu masina dar cei de acolo le-au gasit pe baza VIN-ului ca fiind OEM. Iti las aici codurile si pretul de la momentul respectiv:

- fata: SACHS 200951 281 lei/buc

- spate: SACHS 556268 153 lei/buc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre Sachs am citit ca n-ar mai fi chiar atat de bune calitativ la ora actuala, comparativ cu ce erau acum cativa ani. De altfel la Sachs m-am uitat prima data, apoi m-am orientat spre KYB citind review-uri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreidumitru

Ar fi interesant daca un coleg de pe forum ce are magazin de piese auto ar putea sa ne spuna care este diferenta dintre Sachs 200951 281 lei/buc si Sachs 315087 ~180 lei, daca exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare! am facut test la amortizoare: 74%,76% spate, 64%,72 %fata!

sa le schimb pe fata? am vazut oferta la KYB Excel G made in spania

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar mai fi SACHS  advantage 200954!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai Octavia ai gresit aria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma interesa mai mult valorile testului de amortizor. Daca trebuie neaparat sa le schimb pe cele de pe fata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu ai intrebat in locul in care ai facut testul care este limita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acela este un test general de suspensie,nu de amortizor si nu este foarte ''elocvent''.Suspensia are mai multe componente-bucse bascula .amortizor ,arc, pivot,bieleta antiruliu,etc-ProducatorII vad ca recomanda inlocuirea amortizoarelor la 60 000km sau 4 ani,experienta proprie la 6-7 ani si 80k km-100k km.Asta in cazul amortizoarelor de prima echipare si utilizare normala.

La un golf4 am pus amortizoare Kyb exc g fata/spate (presiune ulei)-extrem de moi

La un opel astra h am pus Sachs touring (presiune ulei) fata/spate ,apropriat fata de cele OE.

La masina din semnatura am pus Sachs touring fata /spate,cam cu 10%mai moi fata de OE.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alinworm trebuie sa cumperi in concordanta cu seria de sasiu si PR-ul la suspensie iar pe aftermarket sa faci diferentierea daca pe fata primesti doua repere de echivalenta dar care au caracteristici diferite de ex la G4 uneori ai pe fata monotub ulei mai moi si pe spate gaz/ulei twin tube mai dure asa vin din fabrica cu acest setup cu toate ca gasesti reper twin tube fata spate si invers ele trebuie sa fie in consonanta cu tot ansamblul arc suspensie motorizare echipare etc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara.

Am citit cu interes discutiile despre amortizoare.

Vreau sa imi schimb la masina ( un GOLF 4, 2001 Hatchback 1.9 TDI, 74kw/101CP, ATD, VIN: WVWZZZ1JZ1W323374 ) toate amortizoarele, intrucat si acum, dupa 382000 km ( nu radeti, masina merge f bine ) merg cu cele originale ( la fel si cu arcurile, tot originale  - stiu ca sunt originale pentru ca ultimii 250k km i-am facut eu cu masina , in Romania.). Sunt constient ca atat amortizoarele cat si arcurile sunt uzate, depasite, dar nu cred ca sunt vreo unul sparte, respectiv rupte. 

Ce caut ? Ca mai toata lumea, o combinatie intre confort si stabilitate. 

Din discutiile de pana acum, si din ce am mai citit pe alte forumuri, tind sa ma orientez spre KYB. Excel-G ( gaz ) pe fata si Gas-A-Just pe spate. Tot cautand, mi-am dat seama ca sunt departe de a fi bun cunoscator al problemei amortizoarelor, si pieselor in general. De exemplu, pe site-urile de unde pot comanda online, amortizoarele apar doar cu un cod, si nu cu specificatia Excel-G sau alta. Fiind o masina veche, nu imi e tocmai clar cand caut pe alte site-uri straine codul piesei, sa vad daca e Excel-G sau alta.

Mentionez ca voi schimba si arcurile, tot cu unele standard. Voi mai schimba si rulmentii de sarcina - va rog sa imi spuneti daca e asa: - ( rulment sarcina amortizor si rument sarcina suport arc pe fata, respectiv rulment sarcina suport arc pe spate ).  - banuiesc ca astea reprezinta rulmentii flanse, si flansele. - daca nu, va rog sa ma corectati si sa explicati. In cele din urma, voi schimba si kitul de protectie praf, atat pe fata cat si pe spate.

Pentru rulmenti, voi cumpara Lemforder, aici sunt hotarat.

Pentru restul ( amortizoare, arcuri, kit protectie praf ) prefer sa iau de la acelasi producator. 

Care sunt codurile pieselor pentru amortizoarele Excel-G si Gas-A-Just, compatibile cu masina mea ?

Care arcuri se potrivesc cu aceste amortizoare ? ( vad ca sunt arcuri pentru suspensie "standard" cu diferite lungimi, grosimi, si diametru exterior )

Precizez ca bugetul maxim pentru amortizoare si arcuri este de 2000 lei. Daca puteti recomanda si alte variante, sunteti bineveniti.

 

Multumesc,

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa folosesti catalogul celor de la Kayaba pentru a afla codurile de produs si dupa le cauti pe acestea pe site-urile de piese auto.

http://kyb-europe.com/catalogue/

La o cautare rapida ai asa:

Excel-G - 334812

Gas-a-Just - 553206

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

initial si eu vroiam sa merg pe KYB dar m am reorientat catre SACHS Advantage si le schimb doar cele pe fata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Neata. Stiu ca exista o varianta de a pune flanse de telescoape pe fata, care sunt mai scunde, de genul celor de polo. Vreo idee in acest sens? Stiu ca se mai poate scadea putin garda la sol, doar prin flanse ca oricum trebuie sa le schimb.

 

Am gasit

6N0412331AS----flansa+rulment
6N0412319---- tabla superioara

Modificat de rares v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, as vrea sa cobor masina aproximativ 2 cm. Ma gandesc ca taierea din arcuri nu-i cea mai buna solutie deci ar ramane sa cumpar alte arcuri dar unde as putea sa gasesc alte arcuri care sunt mai scurte doar cu atat?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!