Jump to content

Telescoape / Arcuri


calin13
 Share

Postare recomandată

 Este pentru echipare 'HEAVY DUTY suspension '' si este  642ron/buc OE sau 318 ron OES/eco

Modificat de rayn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Ce poti sa-ti spun de pe acum ca principala diferenta la cea de drumuri grele e ca are o bucsa in plus in flansa amortizorului, intre rulment si flansa si are si scut metalic, asa vine la pachet. Cred ca doar demontand iti dai seama.

O palma suna a stock, iar masina daca a fost prima oara achizitionata intr-o tara normala (DE, CH, FR, NL) mai mult ca sigur nu a avut aceasta echipare.

 

Astia de la reprezentanta parca detin nu stiu ce secrete asa le tin, ce uameni. E masina ta pana la urma, legal si oricum.

 

Sachs, Monroe, Bilstein nu poti sa spui ca sunt ok sau nu, au variante low cost si premium, sport, comfort, etc...

daca totusi vrei ceva premium, ia KW

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am gasit pe forum discutandu-se aici,  1J0413031AM este amortizor pentru auto cu suspensie drumuri grele. Insa cum zice si Marius, diferenta este doar o bucsa montata sub rulment. 

Ai si scut metalic? Poate au fost montate ulterior, oricum poti cere pe forum colegilor sa te ajute cu VIN decoder aici si vezi exact datele, cum a iesit masina din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are scut metallic ci doar de plastic. Masina a rulat doar in Romania. Eu nu am umblat la suspensie, iar pana la momentul achizitiei doar cei de la Midocar au facut service-ul, e greu de crezut ca au montat ei ceva in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cere colegilor sa iti faca o decodare dupa seria VIN la link-ul pe care ti l-am pus in celalalt mesaj care l-am scris, sa fi sigur cum a iesit din fabrica, altfel .... verifici ochiometric :)

O palma distanta e cam stock ca asa am si eu si a zis si Marius la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tonibrag:

Bilstein- Made in Romania undeva pe langa sibiu chiar daca pe cutie scrie fabricat in germania cred sa nu ma insel (licenta germania) as crede ca se fac si in germania

Kyb - ( licenta japonia)- greu sa pui mana pe kyb made in japan pentru europa se fac in spania si cehia.

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe fata voi monta de la  KYB 334812, dar catalogul lor nu mi-a indicat si pe spate drumuri grele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sunt pe fata trebuie sa le gasesti si pe spate tu cred ca vrei sa pui kyb excel g mergi la un magazin de piese si sigur gasesti si pe spate.

A uitasem nu le lua dupa catalogul lor cautale dupa sera sasiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Am o problema cu bora meu de 1.6. Cand dau intr-o denivelare cat de mica sau groapa tremura si aud ceva ca bate in spate(e foarte rigida). Am fost la un service bun de la mine din oras si se pare ca baietii de acolo sunt niste "dorei". Odata mi-au spus ca am suspensie sport (nu cred, dar poate exista o sansa sa fie suspensie sport ca im fata masina e foarte foarte joasa, intre bara si asfalt incape un pachet de pall mall negru), au vazut ca telescoapele sunt bilstein toate 4 au zis ca asta e 100% problema, ca au mai lucrat cu bilstein si e o firma praf. Dupa aceea, bang, ce am descoperit eu! Arcurile ce le am pe bora sunt foarte foarte groase fata de arcurile potrivite unui bora sau golf 4. Ei mi-au spus sa schimb toata suspensia (am simtit un pic ca nu is tare seriosi baietii de la service) Oare sa fie toata suspensia de vina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codurile de culori le mai ai pe arcuri?! ce culori sint?!Pune in profil si codul motorului.

Modificat de rayn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat telescoapele de fabrica cu unele pe gas Sachs super tourer cu tot cu flanse lemforder  ( de rulmenti nici nu stiam pe atunci ca trebuiau schimbati... :D )..  Nu am fost multumit inca de la inceput de ele, au fost prea ' moi ', iar in curbe se inclina prea mult masina adica nu se simtea deloc rigida. Singurul argument pro ar fi garda la sol care s-a ridicat considerabil, dar doar pe fata, iar pe spate s-a mai coborat putin cu telescoapele noi. :(

   La inceput se auzea pas pas-ul la trecerea peste denivelari, iar acum dupa 17 mii de km nu numai ca nu se mai aude, dar telescoapele spate s-au   lasat si masina zici ca este o adevarata barca!!!  iar din kilometrii precizati mai mult de 10 mii sunt rulati pe autostrazi in europa, iar restul in oras...

    Per total ... bani aruncati pe geam..... nu recomand !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Ma intereseaza sa montez suspensia pe un Leon TOP Sport echivalentul golf-ului GTI.

Mi-as dori niste amortizoare care sa mearga si cu arcuri stock si cu arcuri -3cm, insa nu sunt foarte hotarat cu arcurile.

 

Mi s-au parut interesante KONI STR. Ce parere aveti despre ele dpdv calitativ si cum se comporta pe platforma de golf 4 ?

Modificat de strik3ru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat telescoapele de fabrica cu unele pe gas Sachs super tourer cu tot cu flanse lemforder  ( de rulmenti nici nu stiam pe atunci ca trebuiau schimbati... :D )..  Nu am fost multumit inca de la inceput de ele, au fost prea ' moi ', iar in curbe se inclina prea mult masina adica nu se simtea deloc rigida. Singurul argument pro ar fi garda la sol care s-a ridicat considerabil, dar doar pe fata, iar pe spate s-a mai coborat putin cu telescoapele noi. :(

   La inceput se auzea pas pas-ul la trecerea peste denivelari, iar acum dupa 17 mii de km nu numai ca nu se mai aude, dar telescoapele spate s-au   lasat si masina zici ca este o adevarata barca!!!  iar din kilometrii precizati mai mult de 10 mii sunt rulati pe autostrazi in europa, iar restul in oras...

    Per total ... bani aruncati pe geam..... nu recomand !

Nu imi explic cum s-a modificat garda la sol, doar din telescoape?

Ele au doar rol de amortizare a balansului si denivelarilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garda la sol e data de arcuri din ce stiu eu. Daca arcurile sunt slabite ...  se duc si telescoapele. 

Totusi pe autostrazi si la asa putini km, cam repede sa fie "barca" totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din cate stiu eu, daca schimbi telescoapele indicat ar fi sa schimbi si arcurile sa nu ai probleme cu ele in viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am observat la multe masini arcurile OEM sunt foarte calitative, nici nu se compara cu unele aftermarket noi noute(tot stock, nu ma refer la tuning)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Eu am schimbat telescoapele de fabrica cu unele pe gas Sachs super tourer cu tot cu flanse lemforder  ( de rulmenti nici nu stiam pe atunci ca trebuiau schimbati... :D )..  Nu am fost multumit inca de la inceput de ele, au fost prea ' moi ', iar in curbe se inclina prea mult masina adica nu se simtea deloc rigida. Singurul argument pro ar fi garda la sol care s-a ridicat considerabil, dar doar pe fata, iar pe spate s-a mai coborat putin cu telescoapele noi. :(

   La inceput se auzea pas pas-ul la trecerea peste denivelari, iar acum dupa 17 mii de km nu numai ca nu se mai aude, dar telescoapele spate s-au   lasat si masina zici ca este o adevarata barca!!!  iar din kilometrii precizati mai mult de 10 mii sunt rulati pe autostrazi in europa, iar restul in oras...

    Per total ... bani aruncati pe geam..... nu recomand !

Nu imi explic cum s-a modificat garda la sol, doar din telescoape?

Ele au doar rol de amortizare a balansului si denivelarilor.

 

N-are treaba garda cu telecoapele, deloc, i sa modificat garda la sol pe fata pentru ca a schimbat flansele superioare, probabil ca sa ridicat masina 1cm de fata si sa lasat 0,5cm de spate atat.

De schimbat arcuri odata cu amortizoarele... e prima data cand aud de asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca arcurile sunt de vina la mine, cert este ca inainte sa schimb telescoapele masina era vizibil mai ridicata de spate decat cu cele noi montate ulterior... plus ca acum cand iau de volan stanga-dreapta face balans de 2-3 ori dupa.

Stie cineva daca se pot regaza telescoapele pe gaz?? Parca prea repede s-au uzat ale mele Sachs-uri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se regleaza.....si ce daca sunt sachsuri acum se fac si in turcia eu am schimbat pe garantie la un opel pe spate si tine minte doar intr-o luna 3 perechi asa ca sachs sa dus rau la vale.

Nu se regleaza.....si ce daca sunt sachsuri acum se fac si in turcia eu am schimbat pe garantie la un opel pe spate si tine minte doar intr-o luna 3 perechi asa ca sachs sa dus rau la vale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De schimbat arcuri odata cu amortizoarele... e prima data cand aud de asa ceva.

 

Multa lume spune ca daca se duc amortizoarele arcurile se inmoi, dar se si scurteaza deoarece preia sarcina amortizoarelor.

De ce crezi ca sunt anumite amortizoare care au pe ele direct arcuri. Cumperi amortizoarele cu arcuri noi si le dai jos sa pui alea uzate? :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pfff...hai mai dati-o incolo de treaba! Amortizoarele au o treaba de facut si arcurile au alta treaba: sarcina masinii sta pe arcuri, iar amortizoarele ... sunt pur si simplu pe post de amortizoare! Preiau socurile si atat! 

Incarca o masina noua (cu amortizoare si arcuri originale, noi) si o sa vezi ca se lasa la fel de mult ca una care are amortizoare uzate! Problema consta in faptul ca daca nu schimbi amortizoarele o sa iti strici arcurile data fiind ca se comprima complet mult mai usor si mai repede. 

 

Uitati un filmulet facut de un proprietar de volvo, cu amortizoarele vechi si cele noi: Arcurile preiau aceeasi sarcina, insa amortizoarele nu lasa sa fie comprimate asa usor.

https://youtu.be/zoil-dB1fQM 

 

Edit: tommy_dj- cumperi set de amortizoare cu arcuri cu tot atunci cand ti-ai facut praf si arcurile in urma uzurii excesive a amortizoarelor. Sau, daca desigur vrei sa modifici masina cu suspensie mai joasa/mai inalta. Daca era asa de recomandat sa inlocuiesti totul, nu mai gaseai tu doar amortizoare separate => din motive de marketing, producatorii si distribuitorii de piese ti-ar fi dat doar kit-ul intreg! 

 

ps: si arcurile elicoidale se mai rup si nu pentru ca devin mai moi ci pentru ca atunci cand imbatranesc devin mai rigide si isi pierd din elasticitate. 

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde se poate face un test care sa arate cat la suta de uzura are amortizorul sau arcul?

Atat stiu ca la R.A.R. se face la verificare, dar alte firme/service-uri se ocupa de asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, multe service-uri au sisteme care iti testeaza telescoapele. Trebuie sa intrebi si sa vezi daca au asa ceva. Parca era vreo 70-80 ron testul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este si in TM in, in mai multe service-uri sau la RAR. Doar acest test costa 20-30ron.

Am avut surpriza, neplacuta, asa aflu ca telescoapele pe spate sunt a 55-58% pe cand cele de pe fata la 77-78%, ele fiind cele din semnatura montate de noi ,de mine. Kitul format din arcuri si telescoape.

Chiar asa mare sa fie diferenta sau poate sa fie de la faptul ca s-au dus flansele, prinderea nemaifiind asa rigida? E plauzibila explicatia? pt ca nu prea imi vine a crede sa se fi stricat asa repede si mai ales pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tommy_dj   -  test de amortizoare cred ca se face la Automeister in Cristesti daca bine imi amintesc, dar poti sa ii suni sau sa le ceri oferta la ei pe site. 

 

Colegul borabcb intreba daca se pot "regaza" amortizoarele, se referea la reconditionarea lor. Se reconditionau la Bucuresti, nu stiu daca mai e valabil:   http://vwforum.ro/topic/72628-reconditionare-amortizoare/?p=1840149

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!